Vielä

lisää Kalevi.S:lle

Olen seurannut nyt noin puoli vuotta tätä Marokko-palstaa ja kovasti pitänyt Sinun Kalevi.S. kirjoituksista. Niitä on kiva lukea. Me, vaimoni kanssa, vasta suunnittelemme ensimmäistä Marokon matkaamme. Tarkoitus on lähteä tuleva syksynä eli marraskuun alussa Aurinkomatkojen matkalle Agadiriin.

Mutta haluaisimme tietää miten pitkä suhde Sinulla on Marokon kanssa? Milloin teit ensimmäisen Marokon matkasi? Olet tehnyt aika monta matkaa Marokkoon.

Kiitos vielä kerran hyvistä kirjoituksistasi ja hyvää kevättä Sinulle. Luultavasti olet innostanut aika monta matkailijaa Marokkoon

3

911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9.4.08 vastasin "Kalevi kuule" kirjoitttajalle näistä minun matkoistani Marokon Kuningaskuntaan. Olen hyvin iloinen jos olen omalta osaltani voinut edes vähäsen poistaa niitä, jossain määrin luutuneitakin, käsityksiä Marokosta ja islamilaisesta maailmasta.MInun mielestäni Marokko on hyvin mielenkiintoinen maa, mutta on aivan selvää että toisenlaistakin mielipidettä edustetaan.Marokossa voit nauttia palveluista kahviloissa, ravintoloissa ym. Itse käyn joka kerta myöskin parturissa.Joku aika sitten hyvät ystäväni Arja ja Ritva kirjoittivat kampaamoista ym tyttöjen asioista.MIkiäli suinkin mahdollista niin käykää Marokon matkanne yhteydessä myöskin Marrakechissä.Sieltä löytyy mm. Sadunkertojien tori eli Djema El Fna. Suomalaisten matkianjärjestäjien kausi alkaa 9.10.2008. MUkavaa kevättä ja kesaa. Kalevi

      • maisisko

        Olen käynyt Marrakeschissa joskus n. 20 vuotta sitten. Menetin ko kaupungille sydämeni.
        Jostain syystä ei ole tullut mentyä uudelleen.

        Vieläkö se kaupunki on meidän ajanlaskustamme jäljessä sen 2000 vuotta? Vieläkö tosiaan on sadunkertojat torilla? Vieläkö hammaslääkärit ja "tekareiden" kauppiaat?

        Olen haaveillut, että jos pääsisi sellaiselle matkalle, jossa olisin viikon Marrakeschissa ja toisen Viikon Agadirissa. Tekeeköhän kukaan matkoja pelkästään Marrakeschiin?

        Saako tällainen yksinäinen, vanha naisihminen olla Marokossa rauhassa? Tunisiassa oli aina joku telläytymässä seuraksi. Olin siellä 3 viikkoa tänä keväänä.


      • maisisko kirjoitti:

        Olen käynyt Marrakeschissa joskus n. 20 vuotta sitten. Menetin ko kaupungille sydämeni.
        Jostain syystä ei ole tullut mentyä uudelleen.

        Vieläkö se kaupunki on meidän ajanlaskustamme jäljessä sen 2000 vuotta? Vieläkö tosiaan on sadunkertojat torilla? Vieläkö hammaslääkärit ja "tekareiden" kauppiaat?

        Olen haaveillut, että jos pääsisi sellaiselle matkalle, jossa olisin viikon Marrakeschissa ja toisen Viikon Agadirissa. Tekeeköhän kukaan matkoja pelkästään Marrakeschiin?

        Saako tällainen yksinäinen, vanha naisihminen olla Marokossa rauhassa? Tunisiassa oli aina joku telläytymässä seuraksi. Olin siellä 3 viikkoa tänä keväänä.

        Marrakech on ainakin Medinan eli vanhankaupungin ja siellä soukin ja Sadunkertojien torin osalta kutakuinkin entisellään. Tosin jotain pientä muutosta on tietysti tapahtunut. Tarinan kertojat ovat paikallaan, "hammaslääkäri" myös, joten "tekarien" ostokin on mahdollista.Joskus aikoinaan oli poiskiskottujen hampaiden pöydällä myöskin lasipurkki, ja sinnä purkissa vettä sekä meikäläistä iilimatoa muistuttavia olioita.Kai ne iilimatoja olivat nekin. Viime käynneillä en ole niita enää nähnyt.Kirjureita on myöskin paikoillaan isojen aurinkovarjojensa alla.
        Toisenlainen Marrakech löytyy myös, ja se on uudessa kaupunginosassa Gelizissä. Siellä on leveitä bulevardeja upeine liikkeineen ja katukahviloineen.Koutobian moskeijan ympärillä on kaunis puutarha, jonne nyt on päässyt. Moskeijat ovat tietysti suljettuna ei muslimeilta.

        En ole aivan varma, mutta Tjäreborgilla taitaa olla yhdistettyjä Agadir Marrakech matkoja.Kannattaa kysyä ko matkanjärjestäjältä.

        Kieltämättä kyllä Marokossakin on seuraan pyrkijöitä, mutta näihin ei kannata millään tavalla reagoida. Kyllä siellä rauhassa saa olla. Ketään ei varmasti väkisin mihinkään viedä.
        Hyvää kesää. Kalevi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe