Mikä on kauneinta Italiaa?

Mielipiteitä on monia

Italian matkaajat: Mikä on kauneinta Italiaa mielestänne? Itse tykkään Firentzestä, mutta paljon ei oo Italia-kokemuksia.

11

3742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko Italia

      pohjoisesta etelään, lännestä itään. Mutta ehkä kaaaikkein kauneinta ja upeinta on Sisilia, Liguria ja Toscana sekä aivan saappaan eteläkärki eli Calabria.

      • Irina M

        Ligurian rannikko. Bergamo on myös kaunis kaupunki.


    • Vee2

      Kauneinta Italiaa on juuri se paikka ja aika ja hetki kun istut aamukahvilla paikallisessa Cafeessa ja seuraat italialaisten hääräämistä.
      Kauneinta on juuri se kuja tai kirkko tai tolppa tai paikka jossa juuri olet tallentamassa kuvaa hetkestä kovalevyllesi muistojen arkistoon.

      Näin se on minusta ja loput on makuasioita.

    • Oma mielipide

      Kaikkialla en ole (vielä :) käynyt, mutta niistä, missä olen käynyt; Sisilia, Amalfin rannikko, Capri.

      • ehdottomasti

        Olen kiertänyt Italiaa pohjoisesta etelään ja ehdottomasti ihanin paikka on Puglia. Välimatkat on lyhyitä eli jos majottuu vaikka Lecceen saa helposti kierrettyä koko koron läpi :)


      • Pugliaan?
        ehdottomasti kirjoitti:

        Olen kiertänyt Italiaa pohjoisesta etelään ja ehdottomasti ihanin paikka on Puglia. Välimatkat on lyhyitä eli jos majottuu vaikka Lecceen saa helposti kierrettyä koko koron läpi :)

        Mikä Pugliasta tekee kauniimman kuin Toscanan kukkulat?
        Olen menossa ekaa kertaa ja kohteena Toscana.

        Tarkoituksena on käydä mahdollisimman monta kohdetta kolmena viikonloppuna läpi kuten Rooma ja Venezzia joihin jo kuluu kaksi viikonloppua. VIikolla en ehdi kun on muuta ohjelmaa.

        Haluaisin myös Pugliaan, mutta on 480km etäisyydellä sieltä minne majoittaudun..mietin vaan jäänkö jotain paitsi kun en mene Pugliaan..mutta on se vaan niin kaukana. Viikonloppuja ei montaa ole ja Liguriakin voisi olla yhdelle viikonlopulle suunnitteilla. Pugliassa kiinnostaisi erityisesti ne Alberobellon talot jne.


    • Passo dello Stelvio

      Minusta kaikkein hienointa Italiaa on Dolomiittien seutu. Jättäkää ne typerät kaupunkirysät sekä typerät Toscanat ja menkää sinne Dolomiiteille, jossa on jotain nähtävää...

    • mielestäni...

      Itse olen suunnattoman ihastunut Emilia-Romagnaan. Kauneinta Italiaa mulle on auringonlaskut Po-joen valtavalla tasangolla. Ja se, kun viikkokausia siellä tasangolla pyörittyään ajaa maakunnan eteläisempiin osiin ja näkee vuoria. Kaupungeista siellä olen tykästynyt Ferraraan, Piacenzaan ja Brisighellaan.
      Etelässäkin on valtavan kauniita kaupunkeja, Basilicatassa minun silmää eniten miellyttävät.
      Vaikka tottahan se on, mitä joku jo sanoi.. koko Italia on kauneinta, siksi sinne on mentävä aina vaan ja uudestaan. :)

    • Marketa

      Vettä pitää olla näkyvissä, eli mielestäni upeita paikkoja ovat Garda-järven seutu ja Amalfinrannikko, esim. Sorrento, Positano ja tiety Caprin-saari.
      Aijai että ovat huikean kauniita seutuja.

    • mutta mutta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe