Mikä on kauneinta Italiaa?

Mielipiteitä on monia

Italian matkaajat: Mikä on kauneinta Italiaa mielestänne? Itse tykkään Firentzestä, mutta paljon ei oo Italia-kokemuksia.

11

3849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko Italia

pohjoisesta etelään, lännestä itään. Mutta ehkä kaaaikkein kauneinta ja upeinta on Sisilia, Liguria ja Toscana sekä aivan saappaan eteläkärki eli Calabria.

• Irina M

Ligurian rannikko. Bergamo on myös kaunis kaupunki.

• Vee2

Kauneinta Italiaa on juuri se paikka ja aika ja hetki kun istut aamukahvilla paikallisessa Cafeessa ja seuraat italialaisten hääräämistä.
      Kauneinta on juuri se kuja tai kirkko tai tolppa tai paikka jossa juuri olet tallentamassa kuvaa hetkestä kovalevyllesi muistojen arkistoon.

Näin se on minusta ja loput on makuasioita.

• Oma mielipide

Kaikkialla en ole (vielä :) käynyt, mutta niistä, missä olen käynyt; Sisilia, Amalfin rannikko, Capri.

• ehdottomasti

Olen kiertänyt Italiaa pohjoisesta etelään ja ehdottomasti ihanin paikka on Puglia. Välimatkat on lyhyitä eli jos majottuu vaikka Lecceen saa helposti kierrettyä koko koron läpi :)

• Pugliaan?
        ehdottomasti kirjoitti:

Olen kiertänyt Italiaa pohjoisesta etelään ja ehdottomasti ihanin paikka on Puglia. Välimatkat on lyhyitä eli jos majottuu vaikka Lecceen saa helposti kierrettyä koko koron läpi :)

Mikä Pugliasta tekee kauniimman kuin Toscanan kukkulat?
        Olen menossa ekaa kertaa ja kohteena Toscana.

Tarkoituksena on käydä mahdollisimman monta kohdetta kolmena viikonloppuna läpi kuten Rooma ja Venezzia joihin jo kuluu kaksi viikonloppua. VIikolla en ehdi kun on muuta ohjelmaa.

Haluaisin myös Pugliaan, mutta on 480km etäisyydellä sieltä minne majoittaudun..mietin vaan jäänkö jotain paitsi kun en mene Pugliaan..mutta on se vaan niin kaukana. Viikonloppuja ei montaa ole ja Liguriakin voisi olla yhdelle viikonlopulle suunnitteilla. Pugliassa kiinnostaisi erityisesti ne Alberobellon talot jne.

• Passo dello Stelvio

Minusta kaikkein hienointa Italiaa on Dolomiittien seutu. Jättäkää ne typerät kaupunkirysät sekä typerät Toscanat ja menkää sinne Dolomiiteille, jossa on jotain nähtävää...

• mielestäni...

Itse olen suunnattoman ihastunut Emilia-Romagnaan. Kauneinta Italiaa mulle on auringonlaskut Po-joen valtavalla tasangolla. Ja se, kun viikkokausia siellä tasangolla pyörittyään ajaa maakunnan eteläisempiin osiin ja näkee vuoria. Kaupungeista siellä olen tykästynyt Ferraraan, Piacenzaan ja Brisighellaan.
      Etelässäkin on valtavan kauniita kaupunkeja, Basilicatassa minun silmää eniten miellyttävät.
      Vaikka tottahan se on, mitä joku jo sanoi.. koko Italia on kauneinta, siksi sinne on mentävä aina vaan ja uudestaan. :)

• Marketa

Vettä pitää olla näkyvissä, eli mielestäni upeita paikkoja ovat Garda-järven seutu ja Amalfinrannikko, esim. Sorrento, Positano ja tiety Caprin-saari.
      Aijai että ovat huikean kauniita seutuja.

• mutta mutta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2453
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1628
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1366
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1195
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1105
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      116
      1101
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1051
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe