Tanssi aloittelijalle??

Just me

Haluisin alottaa nyt syksyllä jonkun uuden harrastuksen koulun vastapainoks, niin minkälainen tanssi ois hyvää ihan aloittelijalle?
En haluis mihinkään hirveeseen airobic-rääkkiin!

13

2301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenkkaaja

      Jos et nyt lavatansseista ole kiinnostunut, niin erilaisia ryhmätanssimahdollisuuksia löytyy ainakin Etelä-Suomen alueelta ja muualtakin kaupungeista yleensä aika hyvin. Bailatino, Salsa ja lavatansseihin perustuvat kuntotanssiryhmät voivat olla ihan hyvä vaihtoehto jos lavatanssit kiinnostaisivat mahdollisesti joskus myöhemmin. Kuntotanssiryhmissä saatat kokea itsesi kovinkin nuoreksi. Kantritanssitarjonta on myös kohtuullisen hyvää ympäri suomen. Käynnistäpä hanke vaikkapa Jenkkitanssiryhmän perustamiseksi kouluusi. Meillä erilaisia Lava- ja Jenkkitanssryhmiä on ollut toiminnassa jo lähes kymmenen vuotta. Ja koulu on maksanut vetäjän palkan jostain kerhovaroista.

    • Pippuri_83

      Joo no mä ainaki huomasin, että välttämättä ei kannattais alottaa show- ja latin fusionilla ainakaan.Asiaan saattaa tietenki vaikuttaa se etten oo ikinä harrastanu mitään liikuntaa säännöllisesti, että aika rapakunnossa olen.Semmosen neuvon voisin antaa, että kannattais varmaan aluksi kohottaa hieman yleiskuntoa lenkkeilyllä tms. ja venytellä kannattaa paljon. Mä en venytelly enkä mitenkään valmistautunu tanssitunteihin et nyt on paikat niin jumissa ettei mitään rajaa...

    • mies savosta

      Olen ihastunut kyykky-kävely tanssiin. Aloitan vtämään iltakursseja muille loosereille Savonlinnassa syksyllä.

      • Lou

        mitä ihmeen kyykkykävelytanssia?? miekin tahon sun kurssille?!!missätäälähä?


    • tyttönen

      Ei kannata aloittaa bailatiinolla. Se on aika kovaa rääkkiä mullekkin va olen elämäni kunnossa(!) ja tanssinut pienen ikäni ei siis bailatiinoon. Kansantanssi on hyvä harrastus!Ota yhteuttä jos kiinnostaa. Jätä siis tänne viesti.

    • harrastaja

      Aloitin itse kolme vuotta sitten ja hurahdin täysin. Aluksi liikkeet voi tuntua hankalilta, mutta ei niitä tarvi heti osatakaan.. Hyvää liikuntaa ja ERITTÄIN hauskaa!!

    • ope

      Kaikki uusi on opittava ensin, joten minkään tanssin aloittaminen ei ole vaikeaa. Jokaisen on opeteltava uusi asia joskun alusta alkaen. Rohkeasti siis vaan mukaan alkeis-/peruskurssille! Itse opetan itämaista tanssia, ja se sopii kaikenikäisille ja -kokoisille ihmisille, alkeet aloitetaan alusta.

    • kansantanssiseuroihin

      Opit kymmeniä eri tansseja.

    • Kaikki.

      Mutta ota huomioon että perustansseissa tando, valssi. foksi, humppa jne. opit tiettyjä perusasioita jotka pätevät kaikessa tanssimisessa.
      Jos hyppäät heti joihinkin näyttäviin vauhdikkaisiin tanssilajeihin joissa on näyttäviä koreografeja saattaa nämä perusasiat jäädä taka-alalle tai kokonaan oppimatta.
      Joku ehdotti kansantansseja, hyvä vaihtoehto sillä niissä opetellaan myös perusasiat. Moni perustanssi pohjautuu kansantansseihin.

      Mieti haluatko oikeasti osata jonkin tanssin vai haluatko näytellä että osaat (tietyillä ulkoa opetelluilla kuvioilla), asiassa on suuri ero lähteekö tanssi sinun sisältä vai onko se vain ulkoa opeteltu.
      Eli perusasiat tiukasti haltuun ja sen jälkeen ihan mitä haluat.

    • -cheerleader-

      Joku "piston" tanssi voisi olla hyvä. Ei muuta kun nytkyttelyä paikallaan. Kun tulee taitoa lisää ei kun ottamaan askelia. Aluksi vain painonsiirtoja ja kun sen osaa niin askeltamaan sivulle, viereen, paikalla, sivulle, viereen, paikalla, sivulle,.....

      Se ylös alas nytkyttely pitää kuitenkin säilyttää, koska siitä tulee tanssille nimikin - "niin kuin mäntä liikkuu sylinterissä edestakaisin".

    • aikoinaan aloittanut

      Minä aloitin itse noin 7 vuotta sitten perustansseilla. Ja oli vaikeaa. Paljon uutta asiaa ja käsIEn, jalkojen, selän, koko vartalon hallintaa. Ja pelkät tanssitunnit eivät riitä vaan jos haluaa oppia, on myös käytävä ahkerasti tansseissa. Eräs hyvä keino harrastaa tanssia ilman rääkkiä, on mennä johonkin kansantanssiryhmään. Kansantanssit ovat mukavia, kuin leikkejä ja niissä kuviot ovat helposti opittavissa. Musiikki hyvää ja harrastajat iloisia. Siellä oppii muissakin tansseissa tarvittavaa vartalon ja jalkojen hallintaa.

      • Anonyymi

        Kansantansseissa olisi hyvä osata sitä masurkkaakin, mutta meneppäs mainitsemaan tästä masurkkaliiton puheenjohtajalle, niin tiedät maininneesi


    • Anonyymi

      Amateur pleijjerit on hyvä valinta kengäksi tanssin vasta alkajalle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe