Hyvä kauneushoitola Tallinnassa?

himppu08

Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia kauneushoitoloista Tallinnassa (EN siis tarvitse linkkejä sivustoille joista näitä löytyy, kiitos on löydetty jo).

Onko kokemuksia esim. seuraavista:

Tiia Ilusalong
Kauneushoitola Mariness
Sinine Salong

54

27800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinnah:)

      Molempia kampaamoita on kehuttu keskustelupalstoilla... Kumpikohan näistä olisi parempi? Molemmissa on kuulemma sopivasti aikoja vapaana.

    • Tyytymätön

      En suosittele kaunushoitola Helenaa (satamassa). Yrittivät vedättää paljon suurempaa hintaa kuin netin hinnastossa ja vain yksi henkilö teki samanaikaisesti kasvohoidon kahdelle henkilölle. Sähköpostilla ei saanut mitään yhteishintaa hoidoille vaikka kuinka yritti kysyä. Hoito oli ihme hipelöintiä, mitään ihohuokosten puhdistusta ei tullut. Kasvot haisivat hoidon jälkeen moottoriöljylle. Ihan hukkaan meni rahat, paremman hoidon olisi saanut itsekin tehtyä.

      Revali oli viihtyisä, asiallinen ja hoidot perusteellisesti ja huolellisesti tehtyjä. Myös Mariness-kauneushoitolasta on hyviä kokemuksia.

      • matkaaja60

        Olin muutama viikko sitten ensimmäistä kertaa Sininen salongissa kauneushoidossa.
        Olin todella tyytyväinen, teki niin perusteellisen kasvojeni puhdistuksen
        etten ole missään saanut.
        Taisin maksaa 32 euroa.

        Ja viime lauantaina kävin kampaajalla, ja sekin oli todella hyvä.

        Jututin siinä muutamia suomalaisia naisia ja he kaikki ovat käyneet siellä
        monia kertoja ja ovat tietenkin olleet tyytyväisiä.

        Minulla on lyhyet hiukset maksoin 22 euroa pesun ja föönauksen kanssa.
        Hesassa sama paketti n 50-60.

        Ei kannata mennä mihin tahansa paikkaan vaikka hinnat olisivatkin halvemmat.


      • heti muistiin
        matkaaja60 kirjoitti:

        Olin muutama viikko sitten ensimmäistä kertaa Sininen salongissa kauneushoidossa.
        Olin todella tyytyväinen, teki niin perusteellisen kasvojeni puhdistuksen
        etten ole missään saanut.
        Taisin maksaa 32 euroa.

        Ja viime lauantaina kävin kampaajalla, ja sekin oli todella hyvä.

        Jututin siinä muutamia suomalaisia naisia ja he kaikki ovat käyneet siellä
        monia kertoja ja ovat tietenkin olleet tyytyväisiä.

        Minulla on lyhyet hiukset maksoin 22 euroa pesun ja föönauksen kanssa.
        Hesassa sama paketti n 50-60.

        Ei kannata mennä mihin tahansa paikkaan vaikka hinnat olisivatkin halvemmat.

        Niin saapi luottotekijän seuraavia kertoja varten.
        Tilannetta parantaa muutama alkuasukas sana
        http://yle.fi/opinportti/kieliportti/naelkummi
        Muutama hoitola tässä
        http://www.viroweb.com/kauneus/tallinna.asp
        Samahan se on kotosuomessa. Ei sitä mennä mihin tahtojaan.


      • pt
        matkaaja60 kirjoitti:

        Olin muutama viikko sitten ensimmäistä kertaa Sininen salongissa kauneushoidossa.
        Olin todella tyytyväinen, teki niin perusteellisen kasvojeni puhdistuksen
        etten ole missään saanut.
        Taisin maksaa 32 euroa.

        Ja viime lauantaina kävin kampaajalla, ja sekin oli todella hyvä.

        Jututin siinä muutamia suomalaisia naisia ja he kaikki ovat käyneet siellä
        monia kertoja ja ovat tietenkin olleet tyytyväisiä.

        Minulla on lyhyet hiukset maksoin 22 euroa pesun ja föönauksen kanssa.
        Hesassa sama paketti n 50-60.

        Ei kannata mennä mihin tahansa paikkaan vaikka hinnat olisivatkin halvemmat.

        Leikkaattinko hiuksesi myös? itselläni on aika paksut, mutta piikkisuorat hiukset. Hyvä leikkaaja saa niistä kivan. Kiinnostaisi tietää myuös hisväreistä, sillä itselläni on arka päänahka.

        Voikto suositella nimeltä jotkain kampaajaa?


    • pikkelsi

      Minun kokemukseni on heikko Feliciasta. Kampaaja pyörittää kahta asiakasta samaan aikaan ja pistää toisen istumaan sivusohvalle väri- tai permanenttiaineet päässä. Ei siis rentouttavaa palvelukokemusta vaan kyttäämistä, koska on taas sinun vuorosi. Permikseni ei onnistunut, myös leikkaus oli heikkoa tasoa. Eli summa summarum, jos sinulle riittää alle keskitason suoritus, mutta hinta on halpa, sitten se on Sinun paikkasi. Myös ripsien pidennys oli pari ensimmäistä kertaa ihan ok, mutta sitten taso laski, ja ripset eivät pysyneet niin hyvin. Kun vaihdoin toiseen hoitolaan, lopputulos oli toista luokkaa ja kirvelyä ei lainkaan. Huom. maksut vain käteisellä, eli ohi kirjanpidon....

      • Kekemusta

        Näinhän Suomessakin tekee ne kaumpaajat, jolla on ammattitaitoa, nämä nykyisin valmistuneet eivät kerkiä, ku yhtä' kerraan ja siksi hinnatkin pilvissä :)


      • Tyytyväinen

        Olen käynyt Feliciassa laittamassa hiustenpidennysiä parikin kertaa. Minua palveli Rita Eevarti ja otti minut vastaan viikonloppuna, vaikkei normaalisti tee töitä vknloppuna, mutta varaamalla etukäteen (n.viikko-pari) aikoja/hiuksia saa tilattua valmiiksi
        . Suomessa ei ole kukaan osannut vielä laittaa noin hyvin, ensimmäiset osiot tippuivat vasta 3-4 kk jälkeen, kun suomessa laitoin, niin alta 2 viikon oli tippunut 1/3 osioista :0 Minua palvellut Rita on aina ollut ystävällinen, ripeä ja ammattitaitoinen. Hinta/laatusuhde siis kohdillaan, koska ei ole ihan keskustassa ja osaa ainakin nämä hommat. Lisäksi hänen käyttämänsä slaavihius on todella huippuluokkaista verrattuna suomen putiikkeihin ja nettikauppoihin. Pysyy pitkään luonnollisen näköisenä, kun useammat kuidut kuivahtaa jo parin pesun jälkeen :/ Muista käsittelyistä en tiedä, mutta tälle naiselle olen menossa pidennyksiin, jo kohta 4:nnen kerran ;)


    • Siiripiiri

      Olen käynyt jo monta kertaa ja pari ystäväänikin, sekä pikkusisko( 52 vuotias)
      Kreutzwaldin Jane ilusalongissa.Olga niminen teki mahtavan kasvohoidon meille kaikille parin päivän aikana ja sinne menen aina uudelleen.Siinä samassa on myös hieroja joka on todella hyvä, ottaa alle 20euroa / 45 min.
      Olga ottaa kauneudenhoidosta 24 euroa ja tekee todella hyvän työn, myös jalkahoito on samassa paikassa 23 euroa.
      Paikka löytyy 5 min päästä Viruhotellia, eli mene vaikka suoraan satamasta bussi nr 2 Tartu mnt jää pois Keskturg pysäkillä ja mene 100 m taaksepäin, siinä se pikkuinen poikkikatu Kreutzwald on.
      Vastapäätä paikkaa on kampaamo, missä hyvät kampaajat.

      Suosittelen lämpimästi ja kaikki tytöt ovat ystävällisiä, ja mitään kiirettä ei ole kuten noissa suurissa paikoissa.

      • voi_itku

        Jane Ilusalong on myyty-pitää kysyä Olgalta tulevaisuus !
        Kävin ~10 vuotta !


    • Hyz

      ÄLKÄÄ IKINÄ menkö D-terminaalin lähellä olevaan Aulis salonkiin. Laitoin siellä ripsienpidennykset ja nämä ovat ihan kamalat. Liimas nää karvat ihan miten sattuu. Kaiken lisäksi vetivät yli puolet alaripsistäni pois :(. Eivät antaneet alennusta, vaikka huomautin asiasta. Kohta on tulossa synttärit ja nää eivät ole edes millin pituiset. Tasan yksi työntekijä puhui suomea, eikä edes hyvin. Tosi töyhkeitä vironvenäläisiä.

      • lovelovelove

        Mäkin laitoin sielä rakennekynnet jotka lähti samana päivänä irti... ja tosi epäystävällisiä ja ammattitaidottomia työntekijöitä.


      • pettynyt suomalainen

        joo samanlainen palvelu oli tänäkin kesänä ! ei kannata mennä; todella huono jalkahoito; eivät osaa suomea ; töykeitä venäläisiä


      • Että silleen...

        Mulle tuli kynsivallin tulehdus sieltä kun leikkasi kovakouraisesti kaikki kynsinauhat pois.


      • eihalpaan

        rakenne kynnet kunnon paikka mm Gersi ilusalong tekee myös minkkiripsiä


    • Hilkkajasiiri

      Kiitos kun tulit kertomaan!

      Olen nimittäin keskustellut niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin monen suomalaisen kanssa näistä sataman venäläisistä jotka eivät tee kunnolla, muuttavat hintoja ja kampaajista puhumatttakaan!
      Apua, minkä näköiset hiukset oli yhdellä naisella, joka mulle valitti tätä parisen viikkoa sitten.

      He ajattelevat nimittäin niin, että mitä sillä on väliä
      minkälainen jälki, eivät nuo turistit tänne kuitenkaan takaisin tule, otetaan rahat pois!
      Paetkaa sitä satama alueen tarjontaa!

    • tallinnakävijä

      Itseäni kiinnostaisi myös tuo Paradiisi Inglind koska olen katsellut samaa Tallinnadealin tarjousta. Lähtö olisi ensi kuussa ja tuo tarjous on sen verran houkutteleva, että olen ajatellut sen ottaa, mutta paikan taso kiinnostaisi. On ilmeisesti samaa puljua Sadamarketissa jos vuosia toimineen Paradiisin kanssa.

    • paratiisiin

      No, jos budjetti vaivaa mieltä niin vastauksen pitäis olla helppo! Ei kokemuksia noist, mut toinen huomattavan paljon halvempi, niin siin ei hirveesti menetä jos ei saa vip kohtelua.. kivA löytö, meikä ainaki vois joululomal kokeilla tota :)

    • KokenutInglid

      Hei Jonnasko ja tallinnakävijä. Henkilökohtaiset kokemukseni Paradiisi Inglid-kauneushoitolasta ovat hyvät. Pulju on siisti (ei siis yksi näistä paikoista joissa netistä löytyvillä kuvilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa), paikan johtaja on ystävällinen ja palvelu pelaa. Muutaman kerran olen käynyt myös sataman Paradiisissa ja tykästynyt huomattavasti enemmän Paradiisi Inglid-hoitolaan, se kun on vanhassakaupungissa ja mukavasti katutason yläpuollella.

      • Smartkaveri

        Erittäin epämiellyttävä palvelu


    • Hebeliina

      Oma kokemukseni on Babor Spasta, jossa otin mm. kasvohoidon, joka ei kuitenkaan ollut oikein hintansa väärti. En myöskään pitänyt siitä, että ripsivärjäyksen aikana rouva lähti pois huoneesta. Miljöö on kuitenkin oikein miellyttävä ja sijainti hyvä keskustassa.

      En osaa verrata muihin Tallinnan paikkoihin, kun en ole käynyt, mutta Tartossa olen eri paikoissa saanut parempaa palvelua.

    • MARINESS

      olimme ystäväni kanssa Mariness ilusalongissa tällä viikolla, olimme varanneet geelikynnet klo 18-20 ja molemmille luvattiin laittaa yhtäaikaa.

      Menimme paikalle ja vastaanotto oli hyvä, tosin ystäväni kynsientekijällä Natialialla oli vielä toinen asiakas joten hänelle aloitettiin myöhässä mutta lopetettiin ennen aikojaan. Natalia kävi tupakalla kahdesti sen parin tunnin aikana sanomatta mitään ja tuli tupakalle haisevana takaisin.

      Natalia ei puhunut lainkaan englantia eikä suomea eikä hän edes yrittänyt puhua kuin venäjäksi. Kynnet viilattiin kovalla kiireellä ja lopputulos oli hirveä. Kynnet liian lyhyet ja suipot, huonoa jälkeä. Ystäväni pyysi samanlaista timanttikoristetta kuin minun kynsissä, Natalia lupasi tehdä samanlaisen hänelle, mutta huomasikin että kello oli jo 8 ja työaika on päättynyt. Jätti homman kesken ja lähti kotiin..
      Minulle teki Olja ja hän puhui myös hieman suomea ja englantia. Omista kynsistäni olen erittäin tyytyväinen, Olja oli ystävällinen ja teki työnsä hyvin. Oli myös hieman yliaikaa koska oli tehnyt työnsä tarkasti.. Katsokaa tarkkaan kenelle menette!

    • Marjukka K

      Joopas, tekisi mieleni minunkin haukkua pari nuorta venakkoa.
      Toinen on yhdessä kangaskaupassa töissä mistä ostelen silloin tällöin halpoja kankaita.
      Grrr. neitonen tulee milloin tahtoo vaikka ovessa lukee: avataan klo 10.
      Kerran menin keskellä päivää ja odottelin yli puoli tuntia., neitonen oli laittanut lapun ovelle, että on poissa puoli tuntia.
      Yks eestiläinen asiakas tuli autosta ulos ja sanoi odottaneensa kauan aikaa.
      Nooooh, kohta pyyhältää neito Venäjä siihen nähtävästi poikaystävänsä autolla, ei sano meille mitään
      ja painelee vihaisen näköisenä avaamaan kaupan oven.
      Tuli sellainen olo että olimme häirinneet neitosen taukoa.

      Grrrr, ei antanut omistajan nimeä kun kyselin
      mutta nyt kun kävin taas kaupassa niin neitonen oli tosi epäystävällinen minulle??

      Yksikään eestiläinen ei ole ollut noin törkeä missään en ole tavannut, mutta nämä venäläisneidot luulevat olevansa jotain
      ja tekevät hallaa yritysten omistajille.
      Nyt päätin etten ikinä enää mene siihen kauppaan....

      • kankailija

        Kerroppa kangas-pulju, että muutkin tietää varoa .


      • Marjukanveli
        kankailija kirjoitti:

        Kerroppa kangas-pulju, että muutkin tietää varoa .

        Marjukka on ollut haudan levossa jo kaksi vuotta.


      • matkaaja12

        Otan osaa.


    • matkaaja11

      Olga on minunkin suosikkini ja aion mennä täältä Ruotsista asti hänelle hoitoihin
      kun seuraavan kerran tulen Tallinnaan.
      Kampaamon puolella oli viime kuun alussa UUSI nuori kampaaja ja hän leikkasi upeasti hiukseni, laittoin pohjavärin ja raidat ja koko hommasta pyysi 18 euroa, mutta annoin 20.

      Suosittelen lämpimästi:)

    • Here I come :)

      Minäkin suosittelen Olgaa muut tytöt. Tekevät hyvää työtä. Kohta olemme taas lähdössä sinne :)

    • mee too

      Olgalle menen minäkin pian:)
      Ja jos tytöillä siinä vieressä on aikaa leikata
      hiukseni, niin sinne kans!

      • matkaaja 43

        Seksuaalisia palveluja tarjoavat myös nämä tytöt? )))


      • matkaaja se eka
        matkaaja 43 kirjoitti:

        Seksuaalisia palveluja tarjoavat myös nämä tytöt? )))

        Kuules Kalle; nyt taisi olla omaa mielikuvistustasi.
        Nämä naiset ovat kunnollisia, eikä mitään sellaisia
        mitä sinä luulet!
        Olen vakiasiakas ja osaan arvioida toisia naisia.


    • Mie1975

      Baboriin kannattaa varata ajoissa hoitoaika! Minulle kävi jo toista kertaa peräkkäin niin, että parin viikon varoitusajalla ei saa enää iltapäiväaikaa.

    • outrageous1

      Älkää missään nimessä menkö tuonne Tiia Kosmetikaan. Ottavat tuplamaksun suomalaisilta, niinkun itsellenikin kävi. Eivätkä suostu antamaan kuittia.

      Hoitola on myös oudossa paikassa ja miljöö ei ole mitenkään viihtyisä.

      En suosittele missään nimessä.

    • psn

      tietääkö kukaan missä tallnnassa olisi dermatologica-hoitola?

    • psn

      korjaus edelliseen, tarkoitin tietysti dermalogica.

      • ensimmäinenkertaripset

        Onko tämä BLiss ilusalong sitten laadukas paikka, jos volyymiripsiä tahtoo ???


      • harkitseva

        Onko kenelläkään kampaamopuolen kokemuksia tästä Bliss ilusalongista Gonsiorilla?
        Ketä kampaajaa suosittelisitte?


    • psn

      kiitos vastanneille avusta!

    • tuva

      Kävin Rotermanni kauneushoitolassa kolmannessa kerroksessa laittamassa pidennetyt ripset.
      Eivät pysyneet kuin 4 päivää ja kaiken lisäksi veti minulta alaripsenikin pois.
      Kävin paikanpäällä näyttämässä ja pakalla olleet kosmetologit olivat sitä mieltä, että saisin korvauksen, mutta ripsien laittaja oli erimieltä. Väitti minun olevan allerginen ja sen vuoksi ne eivät pysy.

    • tykästys

      Käyttöohje hoitoloille; harvassa paikassa enää nk vakkarihenkilökuntaa. Kaikki haalitaan kysynnän ja tarpeen mukaan (tosin listoille omistajan tuttuja takuu työläisiä) siksi pyydä käyntikortti /käekaart, jos tykkäsit. Seuraavaa kertaa varten.
      Hyvissä ajoin varaus ja mahd tarkka toivelista.
      Olin vakkari Bliss Ilusalong Gonsiori 13 etuajassa ja juttelin Mmen kanssa.
      Hän kertoi urakasta: Kuukaus sitten oli varannut 14 hengen ryhmä lauantain.
      Jokainen halusi 2 hoitoa ja hän saanut takuu-palveluhenkilökunnan haalittua. Hurja urakka !
      Oli käyty läpi lastenhoidot, mummot jne
      Viimeksi otimme detox jalavanni (joidenkin mielestä humpuukia, mutta minulle ok) ja sen jälkeen pedikürin. Hoitsutypy puhu vain enlantia, mutta varmaotteinen ja hyvä.
      Loppuhieronta säärestä varpaisiin vaivutti nirvanaan. Oli pakko hiipata lounaalle kadun yli, ohi krookusten, Gonsiori 10 http://nikolay.ee/ siinä ennen kangaskauppa ja ammoin eka kasvisravintola.

    • ykstietämätön

      Missä saa hyvätasosesti teetettyttyä huuliryppyjen täyttöä?

      • ykstietämätön

        korjaus teetettyä?


    • marjaine

      En voi suositella kenellekään Sinisen salongin kauneushoitola palveluja.
      Olin tilannut netin kautta peruskasvohoidon. Ensin juoksutettiin spa-puolelta
      viereiseen hotellin kampaamoon. Siellä yrmeän oloinen nainen vei pieneen koppiin ja alkoi esitellä 80 euron hoitoja. Kerroin, että haluan sen hoidon, minkä olen tilannut, joka maksaa 49 euroa ja saan viking club kortilla kymmenen prosentin alennuksen.
      Puhumattomana läiski paikalliset tummelit naamaani ja häipyi sanaakaan sanomatta pois huoneesta. Siellä sitten odottelin vanutupot silmillä, kirvelevä naamio hiveli ikävästi kasvojani. Rauhasta tietoakaan, hiustenkuivaajat huristeli kilpaa ja joku toinen kävi hakemassa purnukoita vierestäni sanomatta sanaakaan. Lopuksi kiireellä pyyhittiin mönjät pois ja tiuskaistiin valmis! Menin maksamaan ja yllätys oli melkoinen . Mitään alennusta en saanut ja kymmenen euroa otettiin vielä yli listahinnaan. Sanoin, että menettävät tällä tavoin asiakkaita, niin nuori nainen heläytti, ei haittaa, heillä käy ihan tarpeeksi. Kannattaa olla tarkkana, minulle jäi huijattu olo.

      • e-imerta-edemmäs-kalaan

        En enää osta kauneuspalveluja Tallinnassa, pieleen menneitä kasvohoitoja olleet. Kylpylässä joskus vielä varannut kasvohoidon. Tuossa taannoin kävin kotikulmilla hoitolassa, opiskelija teki erittäin huolellisen työn ja selitti eri vaiheet. Hinta edullinen ja tärkeintä oli hyvä työnjälki ja ystävällinen palvelu.


      • e-imerta-edemmäs-kalaan kirjoitti:

        En enää osta kauneuspalveluja Tallinnassa, pieleen menneitä kasvohoitoja olleet. Kylpylässä joskus vielä varannut kasvohoidon. Tuossa taannoin kävin kotikulmilla hoitolassa, opiskelija teki erittäin huolellisen työn ja selitti eri vaiheet. Hinta edullinen ja tärkeintä oli hyvä työnjälki ja ystävällinen palvelu.

        Ennen viru hotellin kauneushoitola oli hyvä,kävin aina jalkahoidossa oli noin 25 sitten eurot nosti 37€,nyt en ole käynyt vuosiin,hinnasto on aika kohtuullinen,nyt menisin täytainehoitoihin,restylane ym ,kuka tietää hyvän paikan 2019?!!


    • Tiina2

      Mariness on tosi paskaa. He eivät pysty tekemään lupausten mukaan. 100 eur hinta ei mistäkään palvelusta!

      • Raha-Raha

        Virolaiset osaavat vain rahastamisen jalon taidon!


    • Anonyymi

      A-Terminaalin heput vievät asiamukaiseen hoitoon, tai antavat hoitoo heti maksua vastaan.

    • Anonyymi

      Hyvä kosmetologi on Central hotellin kauneushoitolassa, nimellä Katri
      www.kauneushoitolacare.ee

    Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe