kotiopit

mammutti

Kyllä kodin ilmapiiri vaikuttaa siihen tuleeko ihmisestä kiusaaja tai kiusattu. Jos kotona on tapana ilkeillä toisille niin siitä tulee lapsillekin tapa. Tai jos kotona opetetaan, että meidän perhe on parempi kuin muut ja haukutaan naapurit ulkonäköä, elintasoa ja perhesuhteita myöten niin kyllä semmoisessa perheessä kylvetään siemenet kiusaamiselle. Tai jos kotona vaaditaan aina "hyvää" käytöstä eikä anneta lupaa turvallisesti purkaa pahaa oloaan niin jossain muuallahan ne paineet tulee esiin. Minä olen aina sanonut lapsilleni, että purkakaa väsymyksenne ja paineenne kotona, minä kyllä aikuisena kestän sen. Tietääkseni he eivät ole olleet kiusaajia vaan pikemminkin kiusattuja. Olen kuullut, että syynä on yksinhuoltajuuteni. Kiusaajien vanhempien mielestä yksinhuoltajat on hulluja ja hulttioita. Joitakin vuosia sitten 4 pojan porukka teki poikani elämästä lähes helvettiä pojan isättömyyden vuoksi. 1 pojista oli yksinhuoltajaisän poika. 6 vuoden kuluttua siitä tilanne oli se, että tämä yksinhuoltajaisän poika oli muuttanut yksinhuoltajaäitinsä luo ja muiden 3:n vanhemmat oli eronneet. Tulikohan kellekään mieleen jälkeenpäin että oliko isättömyyden takia kiusaamisessa mitään mieltä. Yksi näistä kiusaajista on päättänyt itse päivänsä, näin on tehnyt myös minun poikani.

1

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso ja paha

Nojaa empä tiedä omat koti olosuhteeni ovat helvetilliset mutta en ole ikinä kiusannut ketään ilman että henkilö ei olisi suunsoittamista itse aloittanut.
      Tosin on se hyvä että koulukiusaajillakin on jotain tekosyitä omaan henkiseen vajaivaisuuteen.
      Mutta itse en ole näitä taliaivo säälinyt enkä koskaan tule säälimäänkään joten kiusaajat varokaa koska siinä vaiheessa ku mä koputtelen olkapäähän niin alkaa teidän helvettinne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2721
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2541
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe