Pitäisi hävittää vanha kannettava tietokone.Pitäisikö viedä kaatopaikalle vai minne?
Mihin vanha PC
16
10595
Vastaukset
- kierrättäjä
Tietokoneet ja muut elektroniikka PITÄÄ aina viedä hyötyjäteasemille!
Käy tuolta katsomassa, minne voit viedä, jos et tiiä oman paikkakuntasi hyötyjäteaseman osoitetta:
http://www.elker.fi/fi/SER-kierratys- k-s
laitteelle sitten tapahtuu jos vien sen tuollaiseen hyötyjätepisteeseen? Siellä taitaa olla omia tiedostoja vielä. Nyt se ei kyllä edes käynnisty.
Ei tunnu hyvältä ajatus, että joku pääsisi vielä lukemaan omia henkilökohtaisia tiedostoja. - Iso vasara
k-s kirjoitti:
laitteelle sitten tapahtuu jos vien sen tuollaiseen hyötyjätepisteeseen? Siellä taitaa olla omia tiedostoja vielä. Nyt se ei kyllä edes käynnisty.
Ei tunnu hyvältä ajatus, että joku pääsisi vielä lukemaan omia henkilökohtaisia tiedostoja.Ota iso vasara tai leka, ja käytä sitä ennen kuin viet sen kaatikselle.
- kierrättäjä
Iso vasara kirjoitti:
Ota iso vasara tai leka, ja käytä sitä ennen kuin viet sen kaatikselle.
Kaatopaikka (= kaatis??) ja hyötyjäteasema on kaksi eri asiaa!
No jos vasaralla lyö niin silloinhan se ei varmastikaan enää aukene. Mutta silti hyötyjäteasema ottaa sen vastaan. Ja sitähän voi kysyä hyötyjäteasemalta, mitä ne tekevät sille. - kierrättäjä
kierrättäjä kirjoitti:
No jos vasaralla lyö niin silloinhan se ei varmastikaan enää aukene. Mutta silti hyötyjäteasema ottaa sen vastaan. Ja sitähän voi kysyä hyötyjäteasemalta, mitä ne tekevät sille.Sanotaan vielä se, että ongelmajätteet ja elektroniikka ovat ne jätteet, joita EI missään nimessä kaatopaikalle.
Ei tietenkään hyödynnettäviäkään jätteitä :) - kierrättäjä
kierrättäjä kirjoitti:
No jos vasaralla lyö niin silloinhan se ei varmastikaan enää aukene. Mutta silti hyötyjäteasema ottaa sen vastaan. Ja sitähän voi kysyä hyötyjäteasemalta, mitä ne tekevät sille.Ongelmajätteet ja elektroniikka ovat ne jätteet, joita ei saa koska laittaa kaatopaikalle!
- kierrättäjä
kierrättäjä kirjoitti:
Ongelmajätteet ja elektroniikka ovat ne jätteet, joita ei saa koska laittaa kaatopaikalle!
Eli kirjoitin äsken samasta asiasta, mutta tuo suomi24 päätti sitten laittaa nyt vasta näkyville, mitä kirjoitin puoli seiskan aikaan.
- dfafad
k-s kirjoitti:
Ei tunnu hyvältä ajatus, että joku pääsisi vielä lukemaan omia henkilökohtaisia tiedostoja.Ei kannata koko koneelle näyttää vasaraa.
Kovalevy on helppo irroittaa ja saat samalla poistettua koneelta omat tiedostosi. Pelkkä kovalevy ei vie paljoa tilaa jos haluat säilyttää tai sitten näytä pelkästään sille kovalevylle vasaraa... - k-s
dfafad kirjoitti:
Ei kannata koko koneelle näyttää vasaraa.
Kovalevy on helppo irroittaa ja saat samalla poistettua koneelta omat tiedostosi. Pelkkä kovalevy ei vie paljoa tilaa jos haluat säilyttää tai sitten näytä pelkästään sille kovalevylle vasaraa...ystäväni, tietotekniikan opettaja, neuvoi samaa, kovalevy vaan irti.
- kaatopaikat
eli jäteasemat tms. ottavat tietokoneita vastaan, eihän niitä itse kaatopaikan kasaan nakkailla :-)
myös elektroniikkaliikeet ottavat vastaan, ainakin jotkut gigantit? - xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx...
http://www.keltainenporssi.fi/queryList.jsp?productCategory=1&simpleQuery=left.jsp&keywords=lahjoitetaan&y=0&x=0&t=1209298033760&testi2=1&testi1=1&SEARCH_TYPE=0&areaCategory=1&SEARCH_OPER=EXEC
Vanhassakin tietokoneessa voi olla käyttökelpoista monitori, levyasemat, kotelo ja kotelosta virtalähde. - Työ & Toiminta ry
Tuo meille sähkö- ja elehtroniikkaromua
Paikan päälle tuotuna emme veloita mitään. Mikäli tarvitset kuljetusta, romujen määrästä ja laadusta riippuen veloitamme 0-10 EUR.
Työ & Toiminta ry
Asentajankatu 1, Helsinki
Toimipisteet myös Espoossa, Vantaalla ja Hyvinkäällä
P. 050-5013 568- ei osoitetta
Heittäkää roskiin vaan, taloyhtiössämme on elektroniikkaa ja metalleja varten erillinen roskalaatikko. Sinne voitte tuoda läppärinne varsinkin, voin sitten korjata ne ja pistää eteenpäin.
Morjens - tosi remonttimies
korjaus toiminta estetty mäeltä kontista dyykätyile laitteille seuraavat laitteet on korjattu käyttöön 3 dvd-soitinta 1 äänittävä malli 2 sateliitti boksia katselu käytöössä 1 haravaboksi tietokoneita koottu paikan päällä puretuista osista 3 kpl kovalevyjä sipanneita kopiotu ennen uuden ohjelmiston asennusta tai vaihdettu mekaanisesti ehjempään kovalevyyn . isompaa tavaraa ruohonleikkuri ja moottorisaha toimii edelleen mitkä toin "mäeltä" varavastuksetkin kiukaaseen kaapissa ihan uuden veroset varaosien haku estetty sieltä ei saa mitään ilmat että otat kättä pidempää mukaan sillon on paksun ukon vuoro juosta karkuun
- infoakiitos
Haluaisin kanssa havittaa vanhan lapparin. Kone toimii, mutta naytto ei eli kaikki tiedot on ainakin viela kovalevylla. Miten poistan kovalevyn? Onko se ainut mika pitaa postaa kun ei halua, etta kukaan paasee kasiksi vanhoihin tiedostoihin jne?
- tosi remonttimies
ei kovalevyä tarvi irrottaa tarvitaan cd kokonen vahva magneetti sillä vain "sivellään" piirilevypuolelta alumiinin läpi eikä kukaan enää pura gigikuviasi näkyviin mää en vie mäelle mitään komiasti savuttaa roskanpoltossa telkkarin sualet ja beetta kasetit kyseinen video sano sopimuksensa irti nauhan pujottajan hihna suttaa komia kello ja rf- lähtö käytössä enää sain litteän näytön heti kun kuva löytyy pari diodia vaihtaa ja putkimonitori lentää näytö ei peräsin sähköromukontista hyvä että joku poltti toisen paksun ukon pihtaamat telkkarit ja tietokoneet eipähän muutkaan höri mitään varaosia korjauskammariinsa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279