Antakaa hyviä neuvoja kun aion laittaa itse laseihin tummat kalvot. Olen kokeillut aika monta kertaa mutta aina jää kaameen näköiseksi. Odottelee neuvoja. :))
Tummennetut lasit
16
3007
Vastaukset
- unohda kalvot
unohda ne kalvot jo,voiko typerämpää ja teininpää olla? halooo? ne jää aina kaameen näköiseksi,aina
- teiniä
Kuule, pelkästään teinit eivät laita tummennuksia autojensa ikkunoihin, vaan ihan vanhemmatkin ihmiset, mm. jos on lapsia, eläimiä ym.. auto pysyy viileämpänä ja on turvallisempi, koska aurinko ei häikäise joka paikasta.
Tietty kun itse laittaa ne, niin siinä tarvitaan paljon hermoja ja näppäryyttä. Kannattaapa käydä kysymässä paljonko niiden laitto maksaa ammattilaisilla. - joopa joo
teiniä kirjoitti:
Kuule, pelkästään teinit eivät laita tummennuksia autojensa ikkunoihin, vaan ihan vanhemmatkin ihmiset, mm. jos on lapsia, eläimiä ym.. auto pysyy viileämpänä ja on turvallisempi, koska aurinko ei häikäise joka paikasta.
Tietty kun itse laittaa ne, niin siinä tarvitaan paljon hermoja ja näppäryyttä. Kannattaapa käydä kysymässä paljonko niiden laitto maksaa ammattilaisilla..."mm. jos on lapsia, eläimiä ym.. auto pysyy viileämpänä ja on turvallisempi, koska aurinko ei häikäise joka paikasta" - höpö-höpö sanon minä!
jos haluat auton viileäksi avaa ikkuna/käytä ilmastointia.MUSTA kalvo ei todellkaan viilennä,
sen pitäisi sitten olla esim valkoinenkalvo.
toiseksi,turvallinen? juuri päinvastoin! Sä et näe autosta ulos ja se on turvallisuusriski.
Pimeällä,talvella,parkkihalleissa näkyvyys huononee et näe kulmia jne!!!
Aivan päättömiä perusteluita, itseasiassa teini kalvoja ei voi mitenkään järkiperustella näin sen vaan on.Se on typerän näköistä ja junttia! - MLA
joopa joo kirjoitti:
.."mm. jos on lapsia, eläimiä ym.. auto pysyy viileämpänä ja on turvallisempi, koska aurinko ei häikäise joka paikasta" - höpö-höpö sanon minä!
jos haluat auton viileäksi avaa ikkuna/käytä ilmastointia.MUSTA kalvo ei todellkaan viilennä,
toiseksi,turvallinen? juuri päinvastoin! Sä et näe autosta ulos ja se on turvallisuusriski.
Aivan päättömiä perusteluita, itseasiassa teini kalvoja ei voi mitenkään järkiperustella näin sen vaan on.Se on typerän näköistä ja junttia!Kyllä ne viilentää takatilaa kummasti ja eivät haittaa näkyvyyttä, jos tummentaa kohtuudella.
Edellinen auto oli Golf IV Variant 1.6l - manuaalisella ilmastoinnilla ja ilman tummennettuja laseja. Takana ja edessä oli melko saman lämpöistä - toinen vanhemmista matkusti usein esikoisen kanssa takana.
Nykyinen auto on (vielä pari kuukautta) Golf IV Variant TDI - manuaalisella ilmastoinnilla ja tehdastummennetuilla laseilla. Nyt huomaa monesti, että takana tulee kylmä, vaikka edessä kuski hikoilee. Kumma juttu, jos ei kerran tummennetut lasit lämpöä estä sisään tulemasta :)
Lisäksi talvisin nuo ovat oikeasti tarpeen, kun aurinko on alhaalla horisontissa, se häikäisee lapsia takapenkillä melkoisen ikävästi. Itse pidän tyylittöminä niitä 'nalle puh'-aurinkosuojia ikkunoissa, joten tummennetut lasit ajavat saman asian, eli estävät turhan häikäisyn lasten silmiin. Ehkä kun joskus sinulle lapsia siunaantuu tiedät mikä suuri helpotus tämän on - siihen asti älä v*ttuile muille, kun et asioista näytä mitään tietävän/ymmärtävän.
Omassa käytössäni tummennetut lasit eivät myöskään vaikeuta mitenkään peruuttamista pimeässäkään. Tummennettuja laseja kun ei edes sisältä huomaa tummiksi, ellei ala tarkasti vertailemaan etu- ja takalaseja - tietenkin jos vetää koko takaosan 05 kalvoilla niin ovathan he pirun tummat ja vähentävät myös näkyvyyttä pimeässä, mutta silti tiesithän, että autossa on myös peilit, joista auton taakse näkee peruutettaessa - no mutta eihän sinunlaisesi tumpelot osaa pelkästään niillä peruuttaa :)
Niin olihan tämä hieman ohi aiheesta, kun autossani ei ole kalvoja, mutta kuitenkin saman asian tehdastummennetut lasit ajavat. - Syde
joopa joo kirjoitti:
.."mm. jos on lapsia, eläimiä ym.. auto pysyy viileämpänä ja on turvallisempi, koska aurinko ei häikäise joka paikasta" - höpö-höpö sanon minä!
Aivan päättömiä perusteluita, itseasiassa teini kalvoja ei voi mitenkään järkiperustella näin sen vaan on.Se on typerän näköistä ja junttia!No voi jösses!!! Miten kuorma-autolla pystyy edes sitten ajamaan, puhumattakaan miten ne on laillisia?? Kun ei niissä ole takalaseja ollenkaan!!!! Ja jos yhtään ymmärrät lämpöopista ja värien vaikutuksesta lämmön johtavuuteen ja lämmönheijastumisesta olisit hiljaa!!! Miksi esim toimistorakennusten lasit ovat tummia tai jopa peilipinnalla??
- höpö-höpö
joopa joo kirjoitti:
Aivan päättömiä perusteluita, itseasiassa teini kalvoja ei voi mitenkään järkiperustella näin sen vaan on.Se on typerän näköistä ja junttia!oli mitä tahansa perusteita ja väitteitä niin fakta vaan on että mustat takalasit ovat junttia!
ihan samaa tasoa kuin karvanopat ja ralliratti. - tdi
höpö-höpö kirjoitti:
oli mitä tahansa perusteita ja väitteitä niin fakta vaan on että mustat takalasit ovat junttia!
ihan samaa tasoa kuin karvanopat ja ralliratti.noihin perusteluihin lasten simmujen häikäisystä ja lämmön heijastumisesta en ota kantaa, varmasti aivan niin kuin joku aikaisemmin perusteli. Onhan moinen teineily sitä paitsi helpompi perustella vaimolle noilla syillä. Mutta JUNTTIA se on, tosi junttia. Aika usein näistä ko. tummennuksilla varustetuista autoista nouseekin kuski joka peilaa tummasta lasista itseään ja ihmettelee kuinka hyvältä näyttääkään. kantasormus ja kello näkyville ja keket rennosti otsalle. Ja avaimet sujahtaa tietysti kätevästi vyölaukkuun...
- MOF
tdi kirjoitti:
noihin perusteluihin lasten simmujen häikäisystä ja lämmön heijastumisesta en ota kantaa, varmasti aivan niin kuin joku aikaisemmin perusteli. Onhan moinen teineily sitä paitsi helpompi perustella vaimolle noilla syillä. Mutta JUNTTIA se on, tosi junttia. Aika usein näistä ko. tummennuksilla varustetuista autoista nouseekin kuski joka peilaa tummasta lasista itseään ja ihmettelee kuinka hyvältä näyttääkään. kantasormus ja kello näkyville ja keket rennosti otsalle. Ja avaimet sujahtaa tietysti kätevästi vyölaukkuun...
Kiinnostaa kuin kilo turvetta. Itse meinaan kalvottaa variantista lasit riippumatta siitä, kuinka junttina sinä sitä pidät, Tdi-Keke. Minulla on alle vuoden ikäinen lapsi takapenkillä, joka kärsii selvästi auringon häikäistessä. Toinen asia on se, että aina autoa ei saa pysäköityä varjoisaan paikkaan - aurinko porottaa sisätilat infernaaliseksi pätsiksi. Siinä saa hetken ilmastoida auto ihan täysillä ennen kuin sisälämpö palautuu siedettäväksi.
Tummat lasit ovat siis teiniä. Varmasti myös aluvanteet. Poppikone on superteiniä. Ilmastointi on trenditeiniä. Farkku on massateiniä. Volski on myös massateiniä. Oma auto on teiniä, liisari on teiniä ja varastaminen on teiniä. Kauko-ohjattu keskuslukko on teinien teiniä. Juntit asiat unohtuivat, sori. Mikä ei ole teiniä/junttia? Minkä sinä, Tdi-Keke, hyväksyt? - Syde
höpö-höpö kirjoitti:
oli mitä tahansa perusteita ja väitteitä niin fakta vaan on että mustat takalasit ovat junttia!
ihan samaa tasoa kuin karvanopat ja ralliratti.Tosi juntti käyttää baarissa nahkaliivejä ja hapsukenkiä. Töissä farkut ja buutsit. Vapaa-aikana purkkarit ja tuulipuku. Ja lomareissulle lähetään perheen kanssa lippalakkipäässä ja körötellään motarilla yheksääkymppiä... Ja jos joskus päästään laivalle niin siellä örvelletään oikeen kunnoolla kun ollaan kerran laivalla.
Kyllä takalasien tummennus on kaikkee muuta kuin junttia. Jotkut vaan tykkää tyttärestä ja jotkut isästä... - Nikki
joopa joo kirjoitti:
Aivan päättömiä perusteluita, itseasiassa teini kalvoja ei voi mitenkään järkiperustella näin sen vaan on.Se on typerän näköistä ja junttia!No, ihan miten jokainen haluaa uskoa, meillä nimittäin oli edellisessä autossa tummennukset ja siellä ei todellakaan ollut niin kuuma kun autossa jossa ei ollut niitä kalvoja. Nykyisessä autossa ei ole vielä, mutta kohta on koska inhoan sitä kuumuutta, häikäisemistä ja lapsikin on jo kysellyt niistä kalvoista, koska se helpottaa hänenkin matkustamista kuumilla, aurinkoisilla päivillä.
Ensinnäkään en omista autoa, jossa olisi ilmastointi, enkä myöskään voi pitää ikkunoita auki perheemme siitepölyallergioiden vuoksi.
tiedätkö muuten, että niitä tummennuskalvoja on muidenkin värisiä kun vaan mustia ?????
Tässä lisää tietoa niistä kalvoista:LUEPPA !!!
http://www.forbetec.com/ - oujeee
Nikki kirjoitti:
No, ihan miten jokainen haluaa uskoa, meillä nimittäin oli edellisessä autossa tummennukset ja siellä ei todellakaan ollut niin kuuma kun autossa jossa ei ollut niitä kalvoja. Nykyisessä autossa ei ole vielä, mutta kohta on koska inhoan sitä kuumuutta, häikäisemistä ja lapsikin on jo kysellyt niistä kalvoista, koska se helpottaa hänenkin matkustamista kuumilla, aurinkoisilla päivillä.
Ensinnäkään en omista autoa, jossa olisi ilmastointi, enkä myöskään voi pitää ikkunoita auki perheemme siitepölyallergioiden vuoksi.
tiedätkö muuten, että niitä tummennuskalvoja on muidenkin värisiä kun vaan mustia ?????
Tässä lisää tietoa niistä kalvoista:LUEPPA !!!
http://www.forbetec.com/toi kuumuus väite,
Suomessa on ehkä 10-20 lämmintä/kuumaa päivää vuodessa jolloin ehkö,huom ehkä tarvitsee aurinkoa mennä piiloon - mikä sekin on junttia.
Loppuosa vuotta on kylmää ja sateista yleensä.
Aurinko häikäisee..ihan sama juttu.Suurin osa vuotta on talvea,pimeää,vettä tms sataa. Ja vielä harvemmin se aurinko paistaa niin matalta suoraan sisään etteikö sen kanssa voisi elää.
Lapsista,mulla on alle vuoden ikäinen sekä 2v ja ne ainakin haluaa nähdä ulos!Jos mä peittäisin näkyvyyttä ne sais kohtauksen!!
Mun mielestä kaikki muka järkiperusteet on selittelyä ja osoittaa vaan junttia ajattelua. - Höh
oujeee kirjoitti:
toi kuumuus väite,
Suomessa on ehkä 10-20 lämmintä/kuumaa päivää vuodessa jolloin ehkö,huom ehkä tarvitsee aurinkoa mennä piiloon - mikä sekin on junttia.
Loppuosa vuotta on kylmää ja sateista yleensä.
Aurinko häikäisee..ihan sama juttu.Suurin osa vuotta on talvea,pimeää,vettä tms sataa. Ja vielä harvemmin se aurinko paistaa niin matalta suoraan sisään etteikö sen kanssa voisi elää.
Lapsista,mulla on alle vuoden ikäinen sekä 2v ja ne ainakin haluaa nähdä ulos!Jos mä peittäisin näkyvyyttä ne sais kohtauksen!!
Mun mielestä kaikki muka järkiperusteet on selittelyä ja osoittaa vaan junttia ajattelua.Juu tänä kesänäkin oli vain pari kuumaa päivää. Tiedäthän, että ulkona voi olla 15C lämpöä ja silti auto lämpiää sisältä auringon paisteessa huomattavasti lämpöisemmäksi - ihan töysin riippumatta siitä oletko juntti vaiko idiootti :)
Miksi sinä idiootti luulet tummennettujen lasien 'peittävän' näkyvyyden ulos? Ei kai laseja pelkästään tummennettaisi kalvoilla, jos niistä ei ulos enää näkisi, halvemmaksi taitaisi tulla pelti vanhoihin DX corolliinkin :)
Nähtävästi et aja autollasi paljoakaan Suomessa, jollei aurinko sisään paista ja häikäise :)
Niin ja sinun 'järkiperustelusi' ovat sitten oman väitteesi mukaan myös junttia ajattelua, kait huomaat jo tyhmyytesi - vain tyhmin tyhmimmistä perustelee omat perustelunsa vääriksi ;)
- golf
Jos vain mahdollista niin lasi irti ja sitten tummentamaan ite tummentanut kaikki lasit ja hyvin onnistunut. saippua vetta tarpeeksi ja jos lasi on kaareva niin useasta osasta tehdä... sit ei mitään kovaa lastaa vaan mahdollisimman pehmyt ettei tule naarmuja kalvoon. ja muista ennen kaikkea pestä lasi kunnolla muuten vituttaa myöhemmin ku paistaa paska läpi
- Done that.
Reilusti vaan saippua vettä väliin, niin kalvon saa liuutettua oikealle kohdalle, ja sit jollain pehmosella lastalla vedellä ilmat ja vedet pois välistä ja avot! Ja lasin putsaus on tietty tärkeä.
- Tumppi
Kiitos niille jotka vastasivat kysymykseen eikä vaan antanut omia mielipiteitänsä koska en niitä kysynyt. Ja vielä siitä, olen kysynyt ammattilaisiltakin mutta on aika tyyristä puuhaa niillä teettää.Jo kaksi takasivuikkunaa itse irrotettuna maksoi 80 euroa.Joten unohdin sen.
- ...
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv92259Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441865- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938