kirjoittajakoulutus Jyväskylän yo

13.4

Onko kukaan opiskellut Jyväskylän yliopistossa Kirjoittajakoulutuksessa? Kertokaa kuinka sujuvaa on suorittaa Helsingissä/etänä ja miten usein on opetusta? Onko paljon kirjatenttejä, vai saako tehdä tehtäviä, kirjoittaa juttuja jne?

Mitä opiskellaan? Tuleeko opinnot tarpeen toimittajille?

Kiitos kaikille kuka vastaa!

8

1892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi hyvä

      kirjoittaja. Ja suomeakin pitää osata.

    • kirjoittamisen

      perusopinnot Jyväskylän yliopiston kautta toisella paikkakunnalla (kesäyliopiston järjestämänä), mutta ne olivat siis vaan perusopinnot. Aineopinnot pitäisi vielä käydä avoimessa ja sen jälkeen voisi hakea Jyväskylään kirjoittajakoulutuksen maisteriohjelmaan.

      • kiinnostunut.

        Heippa

        Kiitti vastauksesta.

        Voitko kertoa vähän itse koulutuksesta, mm mitä siellä tehdään, kuinka usein kokoonnutaan, tentitäänkö paljon jne.

        Paljonko maksoit perusopinnoista?


      • niitä
        kiinnostunut. kirjoitti:

        Heippa

        Kiitti vastauksesta.

        Voitko kertoa vähän itse koulutuksesta, mm mitä siellä tehdään, kuinka usein kokoonnutaan, tentitäänkö paljon jne.

        Paljonko maksoit perusopinnoista?

        siihen perusopintoihin kuuluvia kursseja voit käydä katsomassa jonkin esim. kesäyliopiston sivuilla niin näät vähän mitä sinne kuuluu. Siellä oli esseekurssi, sitten novellin kirjoittamiseen liittyvä, draamaa ja runoutta tai romaania ja mitähän vielä...Ne tapahtui muistaakseni jotenkin viikonloppuisin ne opetukset, kurssia kohti taisi olla pari lähiopetusviikonloppua ja niihin liittyviä tehtäviä, esim. oman tekstin työstämistä, ja sitten kaikkien tekstit käsiteltiin tunneilla ja toiset luki niitä ja paljon keskusteltiin ja saatiin palautetta. Ei meillä ollut mitään tenttejä, arviointi perustui noihin tehtäviin eikä ollut numeroilla. Perusopinnoista en maksanut mitään, koska olin silloin yliopistossa perusopiskelijana, jolloin kesäyliopiston järjestämät jutut on ilmaisia. Saattoi niissä joku muutaman kympin palvelumaksu olla. Muutenhan ne maksaa jotain päälle 400e.


      • kiinnostunut122
        niitä kirjoitti:

        siihen perusopintoihin kuuluvia kursseja voit käydä katsomassa jonkin esim. kesäyliopiston sivuilla niin näät vähän mitä sinne kuuluu. Siellä oli esseekurssi, sitten novellin kirjoittamiseen liittyvä, draamaa ja runoutta tai romaania ja mitähän vielä...Ne tapahtui muistaakseni jotenkin viikonloppuisin ne opetukset, kurssia kohti taisi olla pari lähiopetusviikonloppua ja niihin liittyviä tehtäviä, esim. oman tekstin työstämistä, ja sitten kaikkien tekstit käsiteltiin tunneilla ja toiset luki niitä ja paljon keskusteltiin ja saatiin palautetta. Ei meillä ollut mitään tenttejä, arviointi perustui noihin tehtäviin eikä ollut numeroilla. Perusopinnoista en maksanut mitään, koska olin silloin yliopistossa perusopiskelijana, jolloin kesäyliopiston järjestämät jutut on ilmaisia. Saattoi niissä joku muutaman kympin palvelumaksu olla. Muutenhan ne maksaa jotain päälle 400e.

        kiitti vastauksista.

        olen eri yliopiston kirjoilla, joten joudun sen maksun maksamaan.

        Kaikesta mitä olen kuullut voi vetää semmosen johtopäätöksen, että on mielenkiintoinen ja omaa kirjoitustapaa kehittävä kurssi ja on mahdollista suorittaa perusopinnot vuodessa kotoakin.

        Suorititko itse vuodessa kaikki 30op? Oliko paljon töitä?


      • eikö sun
        kiinnostunut122 kirjoitti:

        kiitti vastauksista.

        olen eri yliopiston kirjoilla, joten joudun sen maksun maksamaan.

        Kaikesta mitä olen kuullut voi vetää semmosen johtopäätöksen, että on mielenkiintoinen ja omaa kirjoitustapaa kehittävä kurssi ja on mahdollista suorittaa perusopinnot vuodessa kotoakin.

        Suorititko itse vuodessa kaikki 30op? Oliko paljon töitä?

        yliopistos kaupungin kesäyliopistossa ole sitten tuota tarjolla..? Onhan se mielenkiintoinen, tosin esim. draama ei itteeni kiinnostanut mutta piti käydä kuitenkin.
        Aikaa siihen suorittamiseen oli muistaakseni melkein kaksi vuotta..! Joten en vuodessa suorittanut, ja niitä vapaavalintaisia ei edes mennyt lähiopetuksena vuoden sisällä sillai, että olis voinut suorittaa.


      • kiinnostunut122
        eikö sun kirjoitti:

        yliopistos kaupungin kesäyliopistossa ole sitten tuota tarjolla..? Onhan se mielenkiintoinen, tosin esim. draama ei itteeni kiinnostanut mutta piti käydä kuitenkin.
        Aikaa siihen suorittamiseen oli muistaakseni melkein kaksi vuotta..! Joten en vuodessa suorittanut, ja niitä vapaavalintaisia ei edes mennyt lähiopetuksena vuoden sisällä sillai, että olis voinut suorittaa.

        asun niin ei täällä ole mitään.. Tosin ei ole hesassakan, ei kesällä eikä avoimessa muutenkaan. En ole ainakaan löytänyt. Viestinnän perusopinnot on ja sitten joitakin irrallisia opintoja, minä taas haluaisin sivuainekokonaisuuden..

        Tarkoitatko ettei ole käytännössä mahdollista vuodessa suorittaa? Eikö niitä sitten järkätty kun ei ollut kiinnostuneita tarpeeksi?

        Mikä sulla on pääaine? Onkohan tästä oikeesti apua milloinkaan tulevaisuudessa, vai onko lähinnä harrastusmielinen?


    • Kempuska

      Jyväskylässä voi suorittaa kirjoittamisen perusopinnot 30 op etänä itsenäisesti samoin kuin aineopinnotkin 40-50 op.Ei tarvitse edes käydä kertaakaan.
      Olen suorittanut perusopinnot Jyväskylässä itsenäisesti Oulun avoimen yliopiston kautta, mutta vielä parempi vaihtoehto oli jatkaa opintoja suoraan Jyväskylässä etänä ilman käyntejä lähiopetuksessa.
      Huippua!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      135
      2242
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      27
      1755
    3. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      384
      1747
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1216
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      117
      1082
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      100
      1081
    7. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1024
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1023
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      927
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      888
    Aihe