doberman

jantsa94

onko doberman sopiva koira ensikoiraksi?

6

976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • venninen

      aivan varmasti on jos on aikaa ja halua touhuta koiran kanssa.Ja olet aikuinen. itselläni on nyt kolmas dobberi enkä muita rotuja edes haluaisi.

    • Nimetön

      KVG!
      Ei ole koirapalstaa missä tätä asiaa ei olisi käsitelty ja paljon. Vähän nyt itseään niskasta kiinni ja näppäimistö käyttöön.

      Kannattaisikohan harkita sellaisen leikkikoiran hankkimista kun perusasiatkin on näin vaikeita...

      Itse kysymykseen: Ei ehkä 14-vuotiaalle. Koira tarvitsee laumanjohtajan jolla on auktoriteettia. Dobberi ensikoirana on ihan hyvä, mutta omistajan pitäisi olla jollain tapaa vakaassa elämäntilassa.

      Sori jos oli turhan räväkkä vastaus, mutta lue eri keskustelupalstoja, tapaile koirien(Dobermannien) omistajia ja mieti mitä teet seuraavat 10-12 sen koiran kanssa.

      • <<<<

        KYLLÄ MÄ AINAKIN OTTAISIN ROTTWEILERIN TAI DOBBERIN EKAKSI KOIRAKSI JA KOULUTTAISINKIN NIITÄ


      • <<<< kirjoitti:

        KYLLÄ MÄ AINAKIN OTTAISIN ROTTWEILERIN TAI DOBBERIN EKAKSI KOIRAKSI JA KOULUTTAISINKIN NIITÄ

        Minusta dobrmanni ei ole hyvä ensinmäinen koira "lapselle" meidän perheesämme on ollut monta, monta dobermannia ja kaikki ovat olleet vähän "hassuja". Niitä pitää kouluttaa hyin mutta kokeneille koiraihmisille dobermanni käy!

        Jos on ensinmäinen koirasi en ottaisi dobermannia, ehkä labradoria olsii parempi ehdotus ensinmäisenä koirana. Riippuu myös olosuhteista missä esm. asuu, jos on iso piha missä koira voi olla ysm. jos asuu esm. Helsingissä en ottaisi dobermannia koska se tarvitsee paljon liikuntaa.


      • Paljasjalkainen
        [email protected] kirjoitti:

        Minusta dobrmanni ei ole hyvä ensinmäinen koira "lapselle" meidän perheesämme on ollut monta, monta dobermannia ja kaikki ovat olleet vähän "hassuja". Niitä pitää kouluttaa hyin mutta kokeneille koiraihmisille dobermanni käy!

        Jos on ensinmäinen koirasi en ottaisi dobermannia, ehkä labradoria olsii parempi ehdotus ensinmäisenä koirana. Riippuu myös olosuhteista missä esm. asuu, jos on iso piha missä koira voi olla ysm. jos asuu esm. Helsingissä en ottaisi dobermannia koska se tarvitsee paljon liikuntaa.

        Miksei Helsingissä saa liikuntaa?


    • ..

      EI..eikä ensi koiraksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe