onko doberman sopiva koira ensikoiraksi?
doberman
6
957
Vastaukset
- venninen
aivan varmasti on jos on aikaa ja halua touhuta koiran kanssa.Ja olet aikuinen. itselläni on nyt kolmas dobberi enkä muita rotuja edes haluaisi.
- Nimetön
KVG!
Ei ole koirapalstaa missä tätä asiaa ei olisi käsitelty ja paljon. Vähän nyt itseään niskasta kiinni ja näppäimistö käyttöön.
Kannattaisikohan harkita sellaisen leikkikoiran hankkimista kun perusasiatkin on näin vaikeita...
Itse kysymykseen: Ei ehkä 14-vuotiaalle. Koira tarvitsee laumanjohtajan jolla on auktoriteettia. Dobberi ensikoirana on ihan hyvä, mutta omistajan pitäisi olla jollain tapaa vakaassa elämäntilassa.
Sori jos oli turhan räväkkä vastaus, mutta lue eri keskustelupalstoja, tapaile koirien(Dobermannien) omistajia ja mieti mitä teet seuraavat 10-12 sen koiran kanssa.- <<<<
KYLLÄ MÄ AINAKIN OTTAISIN ROTTWEILERIN TAI DOBBERIN EKAKSI KOIRAKSI JA KOULUTTAISINKIN NIITÄ
<<<< kirjoitti:
KYLLÄ MÄ AINAKIN OTTAISIN ROTTWEILERIN TAI DOBBERIN EKAKSI KOIRAKSI JA KOULUTTAISINKIN NIITÄ
Minusta dobrmanni ei ole hyvä ensinmäinen koira "lapselle" meidän perheesämme on ollut monta, monta dobermannia ja kaikki ovat olleet vähän "hassuja". Niitä pitää kouluttaa hyin mutta kokeneille koiraihmisille dobermanni käy!
Jos on ensinmäinen koirasi en ottaisi dobermannia, ehkä labradoria olsii parempi ehdotus ensinmäisenä koirana. Riippuu myös olosuhteista missä esm. asuu, jos on iso piha missä koira voi olla ysm. jos asuu esm. Helsingissä en ottaisi dobermannia koska se tarvitsee paljon liikuntaa.- Paljasjalkainen
[email protected] kirjoitti:
Minusta dobrmanni ei ole hyvä ensinmäinen koira "lapselle" meidän perheesämme on ollut monta, monta dobermannia ja kaikki ovat olleet vähän "hassuja". Niitä pitää kouluttaa hyin mutta kokeneille koiraihmisille dobermanni käy!
Jos on ensinmäinen koirasi en ottaisi dobermannia, ehkä labradoria olsii parempi ehdotus ensinmäisenä koirana. Riippuu myös olosuhteista missä esm. asuu, jos on iso piha missä koira voi olla ysm. jos asuu esm. Helsingissä en ottaisi dobermannia koska se tarvitsee paljon liikuntaa.Miksei Helsingissä saa liikuntaa?
- ..
EI..eikä ensi koiraksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632172Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61826Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381334En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71970Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88960Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?196944Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21905Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39750- 19746
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93719