turvallisuus kysymys

niin siis onko airsoftiin mitään henkisiä tai fyysisiä haittoja kun mutsin pitäis saada tietää
kun oon vasta 13v. =)

vastauksia kiitos ja paljon=)



(anteeksi jos kirjoitin sanoja väärin) =)

10

603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öörörör

      Fyysiset haitat voi olla jos kaadut metsässä, tai loukkaat ittes, rasitusvammat, nilkan nyrjähdys tai vastaavaa. Henkiseltä puolelta sitten voit saada haukkuja ikäs takia tai sinua voidaan komennella, ellei pelipaikka ole laillinen. Yleensä laillisilla alueilla on viisaampaa porukkaa, joka käyttäytyy asiallisesti, mutta luvattomilla alueilla sitten vittuillaan ihmisille joka ei ole kivaa. Ei pidä ottaa mitään itseensä, pääasia on pitää hauskaa

    • jsf
      • kiitos paljon vastauksista minä lähen kouluun jatuun takas joskus


    • SoftaajaMiika

      Oon ite 11 vuotias, mutta on 2 vuoden kokemusta. Että softaus ei ole kumminkaan vaarallinen laji, ellei tosin ole jotain kallioita hirveästi tai jotain muita josta voi pudota.

      • Kuula osumista ei ole mitään vaaraa jos pelataan vakio aseilla, paitsi tietenkin silmiin ja hampaisiin. Mutta jos aseet ovat raskaasti viritettyjä voivat lähiosumat upota ihon sisälle. Eli muovikuulista voi saada ampuma haavoja. Itse olen nähnyt 2 tapausta (toinen ei edes huomnnut että kuula meni sisään vaan kaveri kysyi miksi tulee verta, eli varsin kivutonta) Mutta näitä ei saa tapahtua ja näitä tapuksia varten on ampumaetäisyys rajat.

        Toinen näistä kavereista hyppäsi pusikosta kenttälapion ja puukon kanssa 2 tarkka-ampujan ja 1 viritetyn sähköaseen omistajan niskaan juomatauolla. Hän onnistui puukottaa toisen, mutta pelästyminen laukaisi aseet vahingossa.


      • m3tsAEp31kk0
        yber_softaaja kirjoitti:

        Kuula osumista ei ole mitään vaaraa jos pelataan vakio aseilla, paitsi tietenkin silmiin ja hampaisiin. Mutta jos aseet ovat raskaasti viritettyjä voivat lähiosumat upota ihon sisälle. Eli muovikuulista voi saada ampuma haavoja. Itse olen nähnyt 2 tapausta (toinen ei edes huomnnut että kuula meni sisään vaan kaveri kysyi miksi tulee verta, eli varsin kivutonta) Mutta näitä ei saa tapahtua ja näitä tapuksia varten on ampumaetäisyys rajat.

        Toinen näistä kavereista hyppäsi pusikosta kenttälapion ja puukon kanssa 2 tarkka-ampujan ja 1 viritetyn sähköaseen omistajan niskaan juomatauolla. Hän onnistui puukottaa toisen, mutta pelästyminen laukaisi aseet vahingossa.

        Vaikka ei nyt suoraan ole aiheeseen niin laitan kumminkin.
        Eilen peleissä kokeilimme Strike Systemin suojalaseja. Ammuimme M110 (116-118m/s) AK:lla PITKÄN sarjan ja 150-160 laakin jälkeen metalliverkko repesi ja päästi kuulia läpi. M100 (95-100m/s) M41 Offizerilla ammuttaessa linssi hajosi mutta ei päästänyt kuulaa sisään.

        Kannattaa katsoa millaiset suojalasit ostaa.


      • PeQetus
        m3tsAEp31kk0 kirjoitti:

        Vaikka ei nyt suoraan ole aiheeseen niin laitan kumminkin.
        Eilen peleissä kokeilimme Strike Systemin suojalaseja. Ammuimme M110 (116-118m/s) AK:lla PITKÄN sarjan ja 150-160 laakin jälkeen metalliverkko repesi ja päästi kuulia läpi. M100 (95-100m/s) M41 Offizerilla ammuttaessa linssi hajosi mutta ei päästänyt kuulaa sisään.

        Kannattaa katsoa millaiset suojalasit ostaa.

        Ainoat vaarat ovat lähinnä fyysysiä kuten moni on jo sanonut mutta toiset voivat olla herkempiä kun toiset esim: jos joku pelkää liian paljon jotain raskaasti viritettyä asetta se on ymmärrettävää,mutta yleensä heillä on ampuma rajat joten airsoft on melko turvallinen harrastus.


    • Sentsa

      1. Suojalasit. ÄLÄ ota pois päästä vaikka olis kuinka likaiset tai huurussa. Itse pidä offarillakin.

      2. Katso kenen kanssa pelaat. Huonossa seurassa voi käydä ihan mitä vaan, joten järki käteen. Helposti pääset muuten iltapäivälehteen: "Poliisi pidätti pikkupojat, myyjä luuli ryöstöksi"

      3. Polvisuojat ja hyvät kengät.

      4. Kysy äitiltä mikä on kyypakkaus ja sano että tarvit semmoisen. Se ei välttämättä ole sinulle, mutta jollekkin huono-onniselle.

      5. Nestettä. Juo vettä joka kerta kun käyt offarilla, vaikkei janota. Muuten illalla on pää kipeä.

      Airsofti ei ole paljon vaarallisempaa kuin sienestysreissu, mutta sielläkin kuulemma sattuu ja tapahtuu.

    • KYSYMYS
    • infoo88888888888

      No siis jos mietitään tarkkaan, niin airsoft aseet eivät ole leluja ja ovat vaarallisia väärissä käsissä, sillä vaikka niillä ei helposti ketään tapa ne voivat aiheuttaa vakavia vaurioita hampaisiin, silmiin, kasvoihin ja muihin herkkiin paikkoihin.

      turvaohjeet on seuraavat:

      1. Käytä AINA suojavarusteita äläkä riisu niitä vaikka kuinka tekisi mieli ennen kuin leikki on ohi tai pidätte tauon.

      2. Kanna mukanasi kylmää vettä, tuore mehua tai muuta nestettä joka auttaa nestetasapainon säilyttämiseen (täysmehu ja vesi näistä parhaita).

      3. Tarkista aseesi kunto ennen käyttöä ja sen jälkeen ja huolla se HETI kun jotain vikaa on, oli se kuinka pieni tahansa, vialliset aseet aiheuttavat ikävempää jälkeä käyttäjälle kuin toimivat.

      4. Säilytä asetta tyhjänä, liipaisin lukossa ja pidä ammuslipas irrallaan aseesta, sillä tämän unohtaminen aiheuttaa vaaratilanteita oikeidenkin aseiden kanssa.

      5. Jos näet jonkun toimivan väärin, huomauta asiasta heti ja jos ei suostu korjaamaan asennettaan tai ota huomautusta tosissaan, älä huoli leikkiin mukaan tai poistu paikalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe