Minä haluan vähän kirjoittaa asiasta mikä koskee ihan jokaista äitiä, on sitten monta lasta tai vain yksi lapsi. asia kuohuttaakin mieltä kun kuuntelee äitien, kavereiden elämästä tästä asiasta. Eli, äitit kuvittelee olevansa niin tärkeitä lapsille,niin sidottuja lapsiin, ja lapset sidottuna äitiin, että kokevat syyllisyyttä lähtiessä omille menoille. He kokevat monesti syyllisyyttä myös siitä, että isä jää lasten kans kotiin. Hohhoi, tuo on uskomatonta, tavallaan se on jo isän aliarvioimista lapsen kasvattajana jos niin, kuvittelee, isäkö pystyy olemaan vain pienen hetken lapsen kanssa, mutta sitten minun on jo palattava kiireen vilkkaa kotiin.Lapsen elämässä vanhemmat(tai äiti) ovat tärkeimmät asiat, mutta, se on lyhyt aika lapsuudessa jos sinä äiti harrastat jotain, jos lähdet lauantaiaamuisin kirpparille, ehkä käyt vielä päiväkahveilla kahvilassa.
Tai jos, muutamia kertoja vuodessa lähdet lomalle yksin tai ystävien kanssa viikonlopuks, yhdeks yöks, tai viikoksikin. Ei lapsi järky siitä, ei mitenkään.
On ihana tulla kotiin reissusta, harrastuksesta tai jostakin kun on kokenut omaa aikaa, saanut kokea ihanan vapauttavan tunteetn kun on lyönyt kotioven kiinni ja saanut lähteä jonnekkin, ihan naisena ihan "Liisana," eikä aina äitinä
Tietty jotkut eivät kaipaa lähteä paljoa kotoa, mutta kaikille perheen kanssa, lasten kanssa oleville se on piristykseksi.
Ja mitä vähemmän se mies on lasten kans, sitä kauemmas se siirtyy lasten elämästä, niitten tuntemisesta. Kun mies ihan itekseen on lasten kans, se huomaa ne omat tavat olla lasten kans, pärjää niillä. Ja samallahan se huomaa sen minkälaisia ne naisen päivät kotona ovat, ja sitten ne osaavat olla mukana tekemässä kotitöitä, ja hoitaa lapsia, paremmin.
Eli äitit, lähtekää sieltä kotoa piristymään, harrastuksiin ja ilman syyllisyyttä, ilman huonoa omaatuntoa!Se on aivan turhaa.
äitien syyllisyydestä
vapauttakin
1
353
Vastaukset
- Marianna
äitiys taitaa olla läpi elämän täynnä syyllisyyttä, vaikka hienoahan se olisi jos sitä olisi mahd. vähän. En usko että miehet syyllistävät itseään isyydessään...? ( niin paljoa...)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst234882- 2144368
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1473837Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1413308Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58361828Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.571668Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191668Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251415Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271368Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1271238