helppia tarvitaan.. rahat tililla?

janni866

Hei! Mulla on Nordean tililla rahaa ja ne pitaisi saada nostettua ulos taalta Australiasta kasin. Onko valuutta automaattisesti dollareina vai tuleeko rahat ulos euroina??? Jos dollareina niita veloitetaankohan siita nostosta paljon?

12

2178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varma..

      Ootko nyt ihan varma, että saat ne ulos siellä? En tiedä, toivottavasti.

      Saat rahat ulos Australian valuutassa. Tililtäsi veloitetaan tietenkin euroja, jonka määrä määräytyy ko. nostoajankohdan valuuttakurssin mukaan. Pankki tietysti ottaa päältä omat provikkansa ja kulunsa.

    • että et saa

      Nyt ratkaisevaa on se, että onko sinulla joku luotollinen kortti; Visa, Master, Diners, Amex tms. Silloin nosto on aina dollareina ja veloitus euroina luottotililtä valuuttakurssin mukaan.

      Visa Electron veloittaa nostetavan summan suoraan pankkitililtä.

      Kaikki nuo maksaa noin 2EUR/nosto 2,5% noston määrästä.

      Mutta jos sulla ei ole mitään näistä ylläolevista korteista, niin ehkäpä joku voisi lähettää rahaa esim. tällä palvelulla.

      http://www.westernunion.com

    • pieni kysymys...

      Siis oikeasti; ajatteletko että joka maassa on automaateissa jokaisen maan valuuttoja siltä varalta että joku sattuu nostamaan toisen maan kortilla? Eli Suomen automaateissa pitäisi olla kaikkia dollareita ja kruuuja ja puntia yms?? Ajattele nyt järjelläsi niin tajuat missä valuutassa ne rahat sieltä koneesta tulevat.

      • itse...

        Ja sinä kysymysten herättelijä, et taida itse olla käynyt Tallinnaa pidemmällä ;)

        Maailmalla näes on automaatteja (ATM) joista saa ko. maan oman valuutan lisäksi esim. USD tai Euroja. Ja vaikka nosto/osto olisi esim. AUD, veloituksen voi joskus valita EUR senhetken kurssilla tai sitten AUD, joka tietenkin loppupeleissä muutetaan tilivaluutaksi.

        Mutta totta toinen puoli että sellaisia automaatteja en tosin tuolla Australiassa itsekkään nähnyt. Mutta silti kommenttisi oli hieman epärelevantti.


      • mikään
        itse... kirjoitti:

        Ja sinä kysymysten herättelijä, et taida itse olla käynyt Tallinnaa pidemmällä ;)

        Maailmalla näes on automaatteja (ATM) joista saa ko. maan oman valuutan lisäksi esim. USD tai Euroja. Ja vaikka nosto/osto olisi esim. AUD, veloituksen voi joskus valita EUR senhetken kurssilla tai sitten AUD, joka tietenkin loppupeleissä muutetaan tilivaluutaksi.

        Mutta totta toinen puoli että sellaisia automaatteja en tosin tuolla Australiassa itsekkään nähnyt. Mutta silti kommenttisi oli hieman epärelevantti.

        epärelevantti ollut koska Australiassa ei noita automaatteja ole. Nyt ei ollut kyse koko maailmasta vaan Australiasta. Ja vaikka olisikin, noita automaatteja, joista saa useampaa valuuttaa, on todella harvassa paikassa. Olen matkustanut useamman kuukauden Australiassa, lisäksi parikymmentä muuta maata on kierretty.


      • päällikkö'
        mikään kirjoitti:

        epärelevantti ollut koska Australiassa ei noita automaatteja ole. Nyt ei ollut kyse koko maailmasta vaan Australiasta. Ja vaikka olisikin, noita automaatteja, joista saa useampaa valuuttaa, on todella harvassa paikassa. Olen matkustanut useamman kuukauden Australiassa, lisäksi parikymmentä muuta maata on kierretty.

        olet,

        Eli sinusta on asiaankuuluvaa pitää kysyjää hieman "tyhmänä/vähä-älyisenä" kun tuollaista asiaa sattui kysymään?

        Eikö mieleesi sattunut tulemaan mitään muuta tapaa jolla kysyjälle olisi voinut vastata?

        Ja sitten, kyse oli Australiasta, mutta taisit itse yleistää asian koskemaan "joka maata" sekä "kaikkia dollareita ja kruuuja ja puntia yms". Ja siihen sitten vastasin...

        Ja niitä multicurrency ATM:jä kyllä löytyy, nimimerkillä "väärä nappi - 3500 euroa 20:nä nostettu"

        Hyvää jatkoa "Minä, Minä, Minä matkailijawizardille!!


    • valuutan nostohinnat

      2,00 euroa sekä 2,5 % nostosta / kerta.
      Jos siis meinaat nostaa tililtä, sulla on vissiin Visa Electron. Tavallisella Visalla voi nostaa rahaa, mutta se ei tyhjenny tililtä, vaan kertyy luottokortin limiittiin. Itselläni on Visa, ei electronia.
      Raha tulee paikallisessa valuutassa, ainakaan itse en ole törmännyt multivaluutta-automaatteihin missään. Voihan niitä olla kansainvälisillä lentokentillä, mutta ei joka kylässä tosiaankaan.

    • Australiaan

      osasi mennä??? Kuulostaa jotta kuin päin lusikalla onnistuu vellin lappaminen kitaan! Juuri sinun kaltaisesi aiheuttavat toiminnallaan ongelmia ja yhteiskunnallisia kuluja. Yhtä paljon kuin joku rettelöitsijä, suomalaisten maine mukaan lukien, jois sitä nyt oikeasti on edes ollut!

      • kommentoin

        Tais jäähä joltain lääkkeet ottamatta.

        Ei kysyvä tieltä eksy.


      • puolustautuu!
        kommentoin kirjoitti:

        Tais jäähä joltain lääkkeet ottamatta.

        Ei kysyvä tieltä eksy.

        Missähän päin sellainen ausseihimpa on? Tai miksi älähdetään heti kun yksinkertaista älynkäytön puutetta kritisoidaan? Kyllä se vain niin on että pienellä piruilulla herää ehkä se normaali älykin, kun eivät halua monasti tulla nolatuiksi!


    • näin se onnistuu
      • pankkiin

        ja nostaa. ellei ole korttia. Kulut suurinpiirtein samat joka tavalla(ehkä joku muu konsti on kalliimpi).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1888
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      244
      1808
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1572
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      110
      1378
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      167
      1132
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1100
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      942
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      938
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      876
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      98
      866
    Aihe