Menipä vaikeaksi Qashqain polttimon ajovalon polttimon vaihto. Pelkääjän puolelta onnistuin nippanappa mutta kuski puolelta ei käsi sitten millään mahdu vaikka on hentoinen naisen käsi. Vaatii ilmeisesti joidenkin osien osienkin purkua? Miten tehdään? Ohjekirja ei kerro. Vajaan vuoden käytössä olevasta paloi ekana toinen ja nyt toinen ajovalonpolttimo. Kumma juttu? Saisinko neuvoa vai ajanko pikahuoltoon?
polttimon vaihto
9
13449
Vastaukset
- mxm
http://qashqai.freeforums.org/ajovalojen-polttimot-t84.html
Hiukan olen koittanut selvittää miten se tapahtuu, tuon kun huomaa niin helppo.- kaskailady
voi lukea muutakin hyödyllistä tuolta =). Joo niin siinä kävi, että vein auton huoltoon ajovalopolttimon vaihtoon. Katsoin itse kun huoltomies vaihtoi sen, jotta osaan seuraavan kerran itse vaihtaa. Eli siinä irroitettiin kokonaan se ilmanottoputki jotta polttimon päästiin käsiksi. Ehkä sen voisitosiaan kääntää myös pystyynkin niin ei tarvi kokonaan irroittaa. Polttimo on H7 joka on kestänyt huoltomiehen mukaan jopa yllättävä kauan eli 9 ja 10 kk. Palaa kuulemma tosi nopeasti, ikävä kyllä. Eli näitä sitten saa vaihdella melko usein =(
- Kestää se
Mulla on ollut Quasqai 2 v 9 kk. Nyt meni eka ajovalo. Toinen on vielä alkuperäinen.
- Eläkeukko
Ostin ekan Qn 2007 ja puolikkaan polttimot kestivät melko tarkkaan 18000km. Kuskin puolen polttimon vaihtoon meni tuhottomasti aikaa ensimmäisellä kerralla, mutta ilmaputken lisäksi irrotin jonkun rasian muovikannen ja vähän kättä naarmuttaen homma onnistui. Toinen Q 2010 ja ensimmäiset polttimot taas alle 20000km. Laitoin jotkut paremmat ja kestivät 40000km. Sitten ostin lamput joissa oli kahden vuoden takuu. Kestoa en tiedä. Ostin 3, Qn 2013. Vielä ei poltinmurheita. Kuskin puolen vaihdossa käsi o niin ahtaassa paikassa ettei sitä melko pientä kiertoliikettä polttimon laitossa oikein osaa arvioida. Yhden kerran vaihdoin viidessä minuutissa. Olen siitä laittanut ison ruksin muistikirjaani.
- er2k6b3m
Harvoin sen polttimon ikä on riippuvainen auton merkistä. Polttimon merkki sitä vastoin on ratkaiseva. Olen huomannut että huonoimmat kestää nippanappa pihasta tielle ja jo on mustana. Kun pakkauksessa on valmistusmaa china niin se takaa että täytistä roskaa.
- ajoa.valoitta
Eikä ajokilometreistäkään, kaupunkiajossa ei tule kilsoja paljon aikaan nähden.
- Jahommatoimii
Se on sitä monessa muussakin automerkissä.Minä käytän autohuollossa minne on palkattu tyttönen ihan ajovalolamppuja varten.
- tunaripellet
Osaako pimu asentaa sen polttimon varmasti oikeaan asentoon, paljon näkee liikenteessä noita räpellyksiä?
- Jahommatoimii
Kyllä,on ihan korjaamon palkkalistoilla ollut jo muutaman vuoden.Eikä tarvitse sotkea käsiänsä rasvaan ja öljyyn sillä lampunvaihtoa riittää nonstoppina.Minullakin ajovalot näyttää valoa ulospäin eikä sisäänpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851