polttimon vaihto

kaskailady

Menipä vaikeaksi Qashqain polttimon ajovalon polttimon vaihto. Pelkääjän puolelta onnistuin nippanappa mutta kuski puolelta ei käsi sitten millään mahdu vaikka on hentoinen naisen käsi. Vaatii ilmeisesti joidenkin osien osienkin purkua? Miten tehdään? Ohjekirja ei kerro. Vajaan vuoden käytössä olevasta paloi ekana toinen ja nyt toinen ajovalonpolttimo. Kumma juttu? Saisinko neuvoa vai ajanko pikahuoltoon?

9

13985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mxm
      • kaskailady

voi lukea muutakin hyödyllistä tuolta =). Joo niin siinä kävi, että vein auton huoltoon ajovalopolttimon vaihtoon. Katsoin itse kun huoltomies vaihtoi sen, jotta osaan seuraavan kerran itse vaihtaa. Eli siinä irroitettiin kokonaan se ilmanottoputki jotta polttimon päästiin käsiksi. Ehkä sen voisitosiaan kääntää myös pystyynkin niin ei tarvi kokonaan irroittaa. Polttimo on H7 joka on kestänyt huoltomiehen mukaan jopa yllättävä kauan eli 9 ja 10 kk. Palaa kuulemma tosi nopeasti, ikävä kyllä. Eli näitä sitten saa vaihdella melko usein =(

• Kestää se

Mulla on ollut Quasqai 2 v 9 kk. Nyt meni eka ajovalo. Toinen on vielä alkuperäinen.

• Eläkeukko

Ostin ekan Qn 2007 ja puolikkaan polttimot kestivät melko tarkkaan 18000km. Kuskin puolen polttimon vaihtoon meni tuhottomasti aikaa ensimmäisellä kerralla, mutta ilmaputken lisäksi irrotin jonkun rasian muovikannen ja vähän kättä naarmuttaen homma onnistui. Toinen Q 2010 ja ensimmäiset polttimot taas alle 20000km. Laitoin jotkut paremmat ja kestivät 40000km. Sitten ostin lamput joissa oli kahden vuoden takuu. Kestoa en tiedä. Ostin 3, Qn 2013. Vielä ei poltinmurheita. Kuskin puolen vaihdossa käsi o niin ahtaassa paikassa ettei sitä melko pientä kiertoliikettä polttimon laitossa oikein osaa arvioida. Yhden kerran vaihdoin viidessä minuutissa. Olen siitä laittanut ison ruksin muistikirjaani.

• er2k6b3m

Harvoin sen polttimon ikä on riippuvainen auton merkistä. Polttimon merkki sitä vastoin on ratkaiseva. Olen huomannut että huonoimmat kestää nippanappa pihasta tielle ja jo on mustana. Kun pakkauksessa on valmistusmaa china niin se takaa että täytistä roskaa.

• ajoa.valoitta

Eikä ajokilometreistäkään, kaupunkiajossa ei tule kilsoja paljon aikaan nähden.

• Jahommatoimii

Se on sitä monessa muussakin automerkissä.Minä käytän autohuollossa minne on palkattu tyttönen ihan ajovalolamppuja varten.

• tunaripellet

Osaako pimu asentaa sen polttimon varmasti oikeaan asentoon, paljon näkee liikenteessä noita räpellyksiä?

• Jahommatoimii

Kyllä,on ihan korjaamon palkkalistoilla ollut jo muutaman vuoden.Eikä tarvitse sotkea käsiänsä rasvaan ja öljyyn sillä lampunvaihtoa riittää nonstoppina.Minullakin ajovalot näyttää valoa ulospäin eikä sisäänpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      147
      2589
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1659
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      133
      1633
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      1358
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      66
      1338
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      13
      1180
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      282
      1165
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      976
    9. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      22
      924
    10. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      58
      889
    Aihe