Bandit vs CBF1000

Miettivä....

Pyörän vaihto edessä ja jompi kumpi noista pitäisi valita. Lienee joku ollut jo saman päätöksen edessä? 1250 bandit tuli markkinoille viime vuonna, CBF1000 2006. Onkohan jompaan kumpaan odotettavissa päivityksiä ensi vuonna/myöhemmin? CBF600:ssa lienee uusi moottori tämän vuoden mallissa, miten lienee 1000?.

Olen 185 pitkä joten kumpihan lienee soveltuvampi ajoasennon kannalta?

Banditissa enemmän alavääntöä. Honda kalliimpi.

Ajo ois enimmäkseen lyhyttä matkaa, työmatka-ajoa ja ehkä joku reissu joskus. Myös 2 päällä pitäis pystyä ajamaan joskus.

Eroja huollon kannalta? Kestävyys? Hyviä ja huonoja puolia? Ajettavuus?

Kommentteja kaipaisin ja tukea päätökselle. Vai oisko jopa joku muu malli sopivampi? Kyykkypyörä ei kuitenkaan kiinnosta.

6

6733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kawasta Hondaan

Hei!
      Minulla on Kawasaki ZR 7S -03. Olen miettinyt pyörän vaihtamista Honda CBF 1000 S:ään. Istumakorkeutta voi säätää toisin kuin ZR:ssä, joka on minulle hiukan liian korkea istumakorkeudeltaan. Teoriassa tuo Honda tuntuu muutenkin sopivalta. Mitään käytännön kokemuksia minulla ei ole Honda CBF:stä. Eli minäkin kaipaisin kommentteja tämän pyörän omistajilta tai siitä kokemusta omaavilta.
      T: Kawasta Hondaan

• Dick Shitthing

...sanoi koira, kun muniaan nuoleskeli.

Okei...huono vertaus.

Oikein hyvää, sanoi kärpänen ja sen miljoona kaveria, kun paskaa söi...

Vielä huonompi.

Asiaan. Mietin toissatalvena ihan samoja. Nää kaks pyörää oli viivalla. Mulla oli muutama itselleni tärkeä kriteeri, mm. väri, keskiseisontatuki yms. ja ne, tai niiden puuttuminen ratkaisi mun kohdalla pelin selkeesti Suikan eduks. Vanha pyörä oli "samanlainen", joten merkkiliike hyvitti monta tonnia enemmän, kuin Hondakauppias. Punaista väriä ei silloin saanut kuin ABS;n kanssa ja hinta nousi entisestään.

Jos nyt joku yhden ajokesän jälkeen on mietityttänyt, on se jo ensireissuilta havaittu peen puutuminen. Suzukin satula viettää ylemmässäkin säätöasennossa hieman eteen, josta se on kavennettu ja seuraus on jatkuva venyttely ja jumppaaminen. En tiedä miten Hondassa, mutta kylmillä tyypeillä satula on mukavamman tuntuinen.

Suikan väännökäs kone on aivan loistava ja S kate antaa jonkinlaisen suojan.

Vaikean valinnan edessä olet, mutta ei noista kumpikaan ainakaan huono ole.

• ja tee sinä

samoin.
        Minä päädyin suzukiin,koska honda oli
        jotenkin munaton.
        Bandit tuntui selvästi pontevammalta.

• ja anna

tunteen ratkaista. Pyörät ovat hyvin toistensa kaltaisia eikä valinta ole helppo. Pituutesi puoltanee Hondaa, siinä on tilavampi ajoasento. Tehoja on molemmissa riittävästi, vaikkei hevosvoimamäärä miesten kesken olekaan mikään kehuskelun aihe. Suzukin oma takalaukku vaatii siirron taemmas, jotta takamatkustaja mahtuu takapenkille. Suzukin kolmen laukun sarja on edullinen. Suzukissa on älytön 6000 km:n huoltoväli, Hondalla 10 tkm. Silkkaa rahastusta. Kestävyys ei liene kummassakaan ongelma. Suzukilta tulee mitä todennäköisimmin katteellinen GSX1250 ensi vuonna. Itse ostin GSF:n kuvan perusteella heti kun se tuli julki, enkä ole valintaa katunut, mutta ei ole huono Hondakaan.

• GSF

S;n öljynvaihtoväli = 6tkm (nimikkeellä määräaikais...) ja sellanen merkittävämpi sitten 12tkm kohdilla, joten taitaa kääntyä toisinpäin.

• tulipa ostettua enkä kadu

Samaa pohdin ja suzuki tuli halvemmaksi, itseasennettuna laukkusarja ja kokokate, mutta makuasia, kummasta pitää enemmän. Ihan verrattavissa toisiinsa, paitsi just suzukin mahtava alavääntö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      364
      12306
    2. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      255
      5377
    3. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      212
      3918
    4. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      195
      2573
    5. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      15
      1962
    6. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      19
      1824
    7. Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?

Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina
      Ikävä
      167
      870
    8. Martina Aitolehti

Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      842
    9. No kolahtaako kukaan

Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak
      Ikävä
      74
      752
    10. Rippituoli

Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa
      Ikävä
      59
      706
    Aihe