Bandit vs CBF1000

Miettivä....

Pyörän vaihto edessä ja jompi kumpi noista pitäisi valita. Lienee joku ollut jo saman päätöksen edessä? 1250 bandit tuli markkinoille viime vuonna, CBF1000 2006. Onkohan jompaan kumpaan odotettavissa päivityksiä ensi vuonna/myöhemmin? CBF600:ssa lienee uusi moottori tämän vuoden mallissa, miten lienee 1000?.

Olen 185 pitkä joten kumpihan lienee soveltuvampi ajoasennon kannalta?

Banditissa enemmän alavääntöä. Honda kalliimpi.

Ajo ois enimmäkseen lyhyttä matkaa, työmatka-ajoa ja ehkä joku reissu joskus. Myös 2 päällä pitäis pystyä ajamaan joskus.

Eroja huollon kannalta? Kestävyys? Hyviä ja huonoja puolia? Ajettavuus?

Kommentteja kaipaisin ja tukea päätökselle. Vai oisko jopa joku muu malli sopivampi? Kyykkypyörä ei kuitenkaan kiinnosta.

6

6341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kawasta Hondaan

Hei!
      Minulla on Kawasaki ZR 7S -03. Olen miettinyt pyörän vaihtamista Honda CBF 1000 S:ään. Istumakorkeutta voi säätää toisin kuin ZR:ssä, joka on minulle hiukan liian korkea istumakorkeudeltaan. Teoriassa tuo Honda tuntuu muutenkin sopivalta. Mitään käytännön kokemuksia minulla ei ole Honda CBF:stä. Eli minäkin kaipaisin kommentteja tämän pyörän omistajilta tai siitä kokemusta omaavilta.
      T: Kawasta Hondaan

• Dick Shitthing

...sanoi koira, kun muniaan nuoleskeli.

Okei...huono vertaus.

Oikein hyvää, sanoi kärpänen ja sen miljoona kaveria, kun paskaa söi...

Vielä huonompi.

Asiaan. Mietin toissatalvena ihan samoja. Nää kaks pyörää oli viivalla. Mulla oli muutama itselleni tärkeä kriteeri, mm. väri, keskiseisontatuki yms. ja ne, tai niiden puuttuminen ratkaisi mun kohdalla pelin selkeesti Suikan eduks. Vanha pyörä oli "samanlainen", joten merkkiliike hyvitti monta tonnia enemmän, kuin Hondakauppias. Punaista väriä ei silloin saanut kuin ABS;n kanssa ja hinta nousi entisestään.

Jos nyt joku yhden ajokesän jälkeen on mietityttänyt, on se jo ensireissuilta havaittu peen puutuminen. Suzukin satula viettää ylemmässäkin säätöasennossa hieman eteen, josta se on kavennettu ja seuraus on jatkuva venyttely ja jumppaaminen. En tiedä miten Hondassa, mutta kylmillä tyypeillä satula on mukavamman tuntuinen.

Suikan väännökäs kone on aivan loistava ja S kate antaa jonkinlaisen suojan.

Vaikean valinnan edessä olet, mutta ei noista kumpikaan ainakaan huono ole.

• ja tee sinä

samoin.
        Minä päädyin suzukiin,koska honda oli
        jotenkin munaton.
        Bandit tuntui selvästi pontevammalta.

• ja anna

tunteen ratkaista. Pyörät ovat hyvin toistensa kaltaisia eikä valinta ole helppo. Pituutesi puoltanee Hondaa, siinä on tilavampi ajoasento. Tehoja on molemmissa riittävästi, vaikkei hevosvoimamäärä miesten kesken olekaan mikään kehuskelun aihe. Suzukin oma takalaukku vaatii siirron taemmas, jotta takamatkustaja mahtuu takapenkille. Suzukin kolmen laukun sarja on edullinen. Suzukissa on älytön 6000 km:n huoltoväli, Hondalla 10 tkm. Silkkaa rahastusta. Kestävyys ei liene kummassakaan ongelma. Suzukilta tulee mitä todennäköisimmin katteellinen GSX1250 ensi vuonna. Itse ostin GSF:n kuvan perusteella heti kun se tuli julki, enkä ole valintaa katunut, mutta ei ole huono Hondakaan.

• GSF

S;n öljynvaihtoväli = 6tkm (nimikkeellä määräaikais...) ja sellanen merkittävämpi sitten 12tkm kohdilla, joten taitaa kääntyä toisinpäin.

• tulipa ostettua enkä kadu

Samaa pohdin ja suzuki tuli halvemmaksi, itseasennettuna laukkusarja ja kokokate, mutta makuasia, kummasta pitää enemmän. Ihan verrattavissa toisiinsa, paitsi just suzukin mahtava alavääntö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6144
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3172
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2456
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2118
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      351
      1772
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1666
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1646
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1541
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1384
    Aihe