Bandit vs CBF1000

Miettivä....

Pyörän vaihto edessä ja jompi kumpi noista pitäisi valita. Lienee joku ollut jo saman päätöksen edessä? 1250 bandit tuli markkinoille viime vuonna, CBF1000 2006. Onkohan jompaan kumpaan odotettavissa päivityksiä ensi vuonna/myöhemmin? CBF600:ssa lienee uusi moottori tämän vuoden mallissa, miten lienee 1000?.

Olen 185 pitkä joten kumpihan lienee soveltuvampi ajoasennon kannalta?

Banditissa enemmän alavääntöä. Honda kalliimpi.

Ajo ois enimmäkseen lyhyttä matkaa, työmatka-ajoa ja ehkä joku reissu joskus. Myös 2 päällä pitäis pystyä ajamaan joskus.

Eroja huollon kannalta? Kestävyys? Hyviä ja huonoja puolia? Ajettavuus?

Kommentteja kaipaisin ja tukea päätökselle. Vai oisko jopa joku muu malli sopivampi? Kyykkypyörä ei kuitenkaan kiinnosta.

6

6102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kawasta Hondaan

      Hei!
      Minulla on Kawasaki ZR 7S -03. Olen miettinyt pyörän vaihtamista Honda CBF 1000 S:ään. Istumakorkeutta voi säätää toisin kuin ZR:ssä, joka on minulle hiukan liian korkea istumakorkeudeltaan. Teoriassa tuo Honda tuntuu muutenkin sopivalta. Mitään käytännön kokemuksia minulla ei ole Honda CBF:stä. Eli minäkin kaipaisin kommentteja tämän pyörän omistajilta tai siitä kokemusta omaavilta.
      T: Kawasta Hondaan

    • Dick Shitthing

      ...sanoi koira, kun muniaan nuoleskeli.

      Okei...huono vertaus.

      Oikein hyvää, sanoi kärpänen ja sen miljoona kaveria, kun paskaa söi...

      Vielä huonompi.

      Asiaan. Mietin toissatalvena ihan samoja. Nää kaks pyörää oli viivalla. Mulla oli muutama itselleni tärkeä kriteeri, mm. väri, keskiseisontatuki yms. ja ne, tai niiden puuttuminen ratkaisi mun kohdalla pelin selkeesti Suikan eduks. Vanha pyörä oli "samanlainen", joten merkkiliike hyvitti monta tonnia enemmän, kuin Hondakauppias. Punaista väriä ei silloin saanut kuin ABS;n kanssa ja hinta nousi entisestään.

      Jos nyt joku yhden ajokesän jälkeen on mietityttänyt, on se jo ensireissuilta havaittu peen puutuminen. Suzukin satula viettää ylemmässäkin säätöasennossa hieman eteen, josta se on kavennettu ja seuraus on jatkuva venyttely ja jumppaaminen. En tiedä miten Hondassa, mutta kylmillä tyypeillä satula on mukavamman tuntuinen.

      Suikan väännökäs kone on aivan loistava ja S kate antaa jonkinlaisen suojan.

      Vaikean valinnan edessä olet, mutta ei noista kumpikaan ainakaan huono ole.

      • ja tee sinä

        samoin.
        Minä päädyin suzukiin,koska honda oli
        jotenkin munaton.
        Bandit tuntui selvästi pontevammalta.


    • ja anna

      tunteen ratkaista. Pyörät ovat hyvin toistensa kaltaisia eikä valinta ole helppo. Pituutesi puoltanee Hondaa, siinä on tilavampi ajoasento. Tehoja on molemmissa riittävästi, vaikkei hevosvoimamäärä miesten kesken olekaan mikään kehuskelun aihe. Suzukin oma takalaukku vaatii siirron taemmas, jotta takamatkustaja mahtuu takapenkille. Suzukin kolmen laukun sarja on edullinen. Suzukissa on älytön 6000 km:n huoltoväli, Hondalla 10 tkm. Silkkaa rahastusta. Kestävyys ei liene kummassakaan ongelma. Suzukilta tulee mitä todennäköisimmin katteellinen GSX1250 ensi vuonna. Itse ostin GSF:n kuvan perusteella heti kun se tuli julki, enkä ole valintaa katunut, mutta ei ole huono Hondakaan.

      • GSF

        S;n öljynvaihtoväli = 6tkm (nimikkeellä määräaikais...) ja sellanen merkittävämpi sitten 12tkm kohdilla, joten taitaa kääntyä toisinpäin.


    • tulipa ostettua enkä kadu

      Samaa pohdin ja suzuki tuli halvemmaksi, itseasennettuna laukkusarja ja kokokate, mutta makuasia, kummasta pitää enemmän. Ihan verrattavissa toisiinsa, paitsi just suzukin mahtava alavääntö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      132
      8221
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      97
      4454
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1353
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1135
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1092
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1037
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      137
      933
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      758
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      755
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      741
    Aihe