Kokemuksia ajokengistä?

En tarkoita tällä ajosaappaita,niitä mulla on kolmet.
Vaan kyse on lyhytvartisista ajokengistä.

Mitkä olisi ostamisen arvoiset?

Kokeillut olen muutamia,jotenkin saappaat ovat tylsiä käyttää kesällä.

Joten kommentteja ..kiitos:)

26

3192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jiwe.....

puutseilla pitkäwartisilla ja lyhyt sellaisill mie ajan mopoo :=)

humppilan lasitehtaan jälkeen on oliks se nyt kenkämaailma :=)
      käy sillä tjn
      niin ja jos et tiiä missä on humppila ?

• kuulehan nyt jiwe,kysyin lyhyt vartisia ajokenkiä.
        Bootseista ei kyssärissä ollu puhe.

Mä voisin muutes tuoda sulle ryssitä kalossit,,niillä kun ajelet niin varmaan sut huomataan:)

Toki mulla bootsit on lyhyt ja pitkävartiset.

Mut enhän mä pelle sentään oo ajattele nyt goret päällä ja bootsit :))

• sä ajelet
        dajana kirjoitti:

kuulehan nyt jiwe,kysyin lyhyt vartisia ajokenkiä.

Mä voisin muutes tuoda sulle ryssitä kalossit,,niillä kun ajelet niin varmaan sut huomataan:)

goret päällä, niin se jo tekee sinusta pellen. Bootseja et enää tarvikkaan.

• sä ajelet kirjoitti:

Sinä ääliö siellä ja minä motoristi täällä:)
        Mitäs pelleä goreissa muka on..häh?

On ihmisiä jotka todella ovat motoristeja ja on pellejä joilla ei ole mitään sanottavaa,kuten sinä olet..

• minulla..
        dajana kirjoitti:

Sinä ääliö siellä ja minä motoristi täällä:)
        Mitäs pelleä goreissa muka on..häh?

On ihmisiä jotka todella ovat motoristeja ja on pellejä joilla ei ole mitään sanottavaa,kuten sinä olet..

sanottavaa, vai miksi sitten vastasit?

Lähdetään nyt siitä, että olen omistanut moottoripyöriä pidempään, kuin sinä olet elänyt.

Kerrohan nyt kun niin motoristi olet, niin miks ei mp-kilpakäytössä käytetä gorea?

Jos asia ei avaudu sinulle, niin kokeile vetää lipat asfaltilla vaikka vaan 100km/h, niin ehkä avautuu.

• jiwe....
        dajana kirjoitti:

kuulehan nyt jiwe,kysyin lyhyt vartisia ajokenkiä.

tua waa ne kalossit jos niil sais huomioo :=)
        MIKÄ on pikeri?

mul ei oo koreja :=/
        joten en tiiä miltä puutsit näyttää niis :=(

iite sanoit :=)

• jiwe.....
        sä ajelet kirjoitti:

perusteluita tohon kommenttiin :=)
        niin jos pysyt tjn

• jiwe......
        minulla.. kirjoitti:

Lähdetään nyt siitä, että olen omistanut moottoripyöriä pidempään, kuin sinä olet elänyt.

Kerrohan nyt kun niin motoristi olet, niin miks ei mp-kilpakäytössä käytetä gorea?

Jos asia ei avaudu sinulle, niin kokeile vetää lipat asfaltilla vaikka vaan 100km/h, niin ehkä avautuu.

sen wain ettet pysy pystys edes siwiili ajossa :=)

kannattaisko siun luopua mopoilusta ? :=)

jospa kilpailuissa on pelkureita ja eiwät uskalla käyttää koreja :=)

• kuvaa 
        minulla.. kirjoitti:

näissä piireissä kun ilmoittaa olevansa lähes satavuotias.

Lähinnä semmoisia säälin sekaisia tunteita purkauksesi herättää. Kun ei papparainen pysy pystyssä edes sileällä asfaltilla.

• minulla.. kirjoitti:

Kun omistamasi moottoripyörien määrä:)
        Sen huomasin sinun aiemmasta kirjoituksestasi.

En ole koskaan väittänyt olevani hyvä motoristi.
        Vaikka kokemusta minulla moottoripyöristä on..
        No jos olet katsonut nickiäni niin mieti,sain ajokortin täytettyäni 18v ja siitä lähtien on minulla ollut moottoripyörä.

Toki väliä oli mm lapseni syntymä.

Jos todella olet minun elinikäni omistanut moottoripyöriä.
        Pitää sinun olla jo todella vanha setä.
        Kaikella kunnioituksella sinua kohtaan,kuitenkin sinun kirjoituksesi antaa ymmärtää sinun olevan teini ..sillä nyt eletään vuotta 2008:)
        Missä on sinun suvaitsevuutesi muutoksiin,no sinä ajelet ilmeisesti nahkoissa vielä tänä päivänä?
        Minä goreissa.
        Koska mukavuuden haluinen todella ole ja tulen olemaan:)

Mitä siihen sinun kysymykseesi tulee miksi kilpakäytössä ei käytetä gorea,voin sanoa sinulle.
        Nahka suojaa paremmin lipoissa ja asettuu paremmin ihmisen vartaloon kun goret.
        Jo ilman vastus kilpailuissa on asia joka tule ottaa huomioon valittaessa materiaalia.
        No enhän minä näistä mitään tiedä:)

Kuitenkin suvaitsevuutta sinulta odotan, jos olet motoristi,katso ei ole kahta samanlaista motoristia.
        Ei ihmistä eikä luonnetta:)
        Mikä sinä olet minua tuomitsemaan..

Oki kuitenkin minä haluan toivottaa sinulle hyvää kevättä ja niitä turvallisia ajokilometrejä.

• jiwe.... kirjoitti:

tua waa ne kalossit jos niil sais huomioo :=)
        MIKÄ on pikeri?

mul ei oo koreja :=/
        joten en tiiä miltä puutsit näyttää niis :=(

iite sanoit :=)

Katos niitä on kahdenlaisia,on talvi ja kesäkäyttöön.
        Sut tietäen niin karvalliset sä kuitenkin haluut:)

Vai??

Pöhkö kyllä sä tiedät, mikä on biker:)

Joo katsos välillä on hyvä nollata kuuppa,täällä ei tarvi ajetella yhtään mitään, mitä tänne palstalle kirjottaa :))

• tähän
        dajana kirjoitti:

Kun omistamasi moottoripyörien määrä:)
        Sen huomasin sinun aiemmasta kirjoituksestasi.

En ole koskaan väittänyt olevani hyvä motoristi.
        Vaikka kokemusta minulla moottoripyöristä on..
        No jos olet katsonut nickiäni niin mieti,sain ajokortin täytettyäni 18v ja siitä lähtien on minulla ollut moottoripyörä.

Toki väliä oli mm lapseni syntymä.

Jos todella olet minun elinikäni omistanut moottoripyöriä.
        Pitää sinun olla jo todella vanha setä.
        Kaikella kunnioituksella sinua kohtaan,kuitenkin sinun kirjoituksesi antaa ymmärtää sinun olevan teini ..sillä nyt eletään vuotta 2008:)
        Missä on sinun suvaitsevuutesi muutoksiin,no sinä ajelet ilmeisesti nahkoissa vielä tänä päivänä?
        Minä goreissa.
        Koska mukavuuden haluinen todella ole ja tulen olemaan:)

Mitä siihen sinun kysymykseesi tulee miksi kilpakäytössä ei käytetä gorea,voin sanoa sinulle.
        Nahka suojaa paremmin lipoissa ja asettuu paremmin ihmisen vartaloon kun goret.
        Jo ilman vastus kilpailuissa on asia joka tule ottaa huomioon valittaessa materiaalia.
        No enhän minä näistä mitään tiedä:)

Kuitenkin suvaitsevuutta sinulta odotan, jos olet motoristi,katso ei ole kahta samanlaista motoristia.
        Ei ihmistä eikä luonnetta:)
        Mikä sinä olet minua tuomitsemaan..

Oki kuitenkin minä haluan toivottaa sinulle hyvää kevättä ja niitä turvallisia ajokilometrejä.

sinun omaa lausettasi:
        Joo katsos välillä on hyvä nollata kuuppa,täällä ei tarvi ajetella yhtään mitään, mitä tänne palstalle kirjottaa :))

Ajele sinä vaan niissä goreissasi, mutta kerro nyt vielä mikä on pöhkölle mainitsemasi biker?

Ihan lopuksi sanon, että minulle ihan sama minkämerkkisellä pyörällä kukin ajaa ja miten on pukeutunut. Kuten huomaat suvaitsevaisuutta löytyy.

Ps. En sinua mitenkään tuominnut ja turvallisia ajokilometrejä sinulle goreissa.=)

• tähän kirjoitti:

sinun omaa lausettasi:

Ajele sinä vaan niissä goreissasi, mutta kerro nyt vielä mikä on pöhkölle mainitsemasi biker?

Ihan lopuksi sanon, että minulle ihan sama minkämerkkisellä pyörällä kukin ajaa ja miten on pukeutunut. Kuten huomaat suvaitsevaisuutta löytyy.

Ps. En sinua mitenkään tuominnut ja turvallisia ajokilometrejä sinulle goreissa.=)

Mies tai nais moottoripyörä kuski.
        Joka ajelee boss hossilla tai harrikalla.

Näin ennen,nyt kuitenkin myös muut customilla ajelevat ovat alkaneet kutsua itseään bikeriksi:)
        Mikä on heidän asiansa:)

usein bikeri kuuluu myös johonkin mc kehoon,mutta ei tässä enempää heistä..

Kerrohan jos todella olet omistanut minun elämäni ajan moottoripyöriä,niin miten hitsin vanha sä oot?

Kun itse olen vm-61 niin sun tarvii sit olla jo 40 l syntynyt..no huh huh...
        No ei siinä mitään:)
        Okei nyt visiiri kiinni ja pröööööööm:)

• sinä ajat
        dajana kirjoitti:

Mies tai nais moottoripyörä kuski.
        Joka ajelee boss hossilla tai harrikalla.

Näin ennen,nyt kuitenkin myös muut customilla ajelevat ovat alkaneet kutsua itseään bikeriksi:)
        Mikä on heidän asiansa:)

usein bikeri kuuluu myös johonkin mc kehoon,mutta ei tässä enempää heistä..

Kerrohan jos todella olet omistanut minun elämäni ajan moottoripyöriä,niin miten hitsin vanha sä oot?

Kun itse olen vm-61 niin sun tarvii sit olla jo 40 l syntynyt..no huh huh...
        No ei siinä mitään:)
        Okei nyt visiiri kiinni ja pröööööööm:)

Bossin Hossilla, vai Harleyn Davidsonilla?

Jos olet -61 syntynyt, niin sain kyllä kirjoituksistasi kuvan, että olet jostain 80-luvulta.=)

Näin on ihminen erehtyväinen ja täytyy nyt samalla korjata omia kirjoituksia.
        Sanonkin, että olen huristellut motskureilla ekakertoja samalla vuosikymmenellä, kuin sinä olet syntynyt ja huristeluni jatkuu yhä.
        Joten en ole syntynyt 40-luvulla. Huh huh!

Visiiriä en voi laittaa kiinni kun ei ole, mutta prööööööööööööm ja poistun tallista baanalle nyt.

• sinä ajat kirjoitti:

Bossin Hossilla, vai Harleyn Davidsonilla?

Jos olet -61 syntynyt, niin sain kyllä kirjoituksistasi kuvan, että olet jostain 80-luvulta.=)

Näin on ihminen erehtyväinen ja täytyy nyt samalla korjata omia kirjoituksia.
        Sanonkin, että olen huristellut motskureilla ekakertoja samalla vuosikymmenellä, kuin sinä olet syntynyt ja huristeluni jatkuu yhä.
        Joten en ole syntynyt 40-luvulla. Huh huh!

Visiiriä en voi laittaa kiinni kun ei ole, mutta prööööööööööööm ja poistun tallista baanalle nyt.

Katos vaan sulla on sit avopotta päässä.
        persketti nyt alko pelottaa sä ootkin noita hurjia,,hmmmm:)
        No en kummallakaan en ole omistanut ,,enkä omista,,

Ihan tavallinen bantsu mulla persiin alta löytyy.
        Tosin kuten oot huomannu oon vaihtamassa sit isompaan matkapyörään..

No niin sä narrasit mua,,minä jo luulin että mulla on kunnia keskustella todella iäkkään motoristin kanssa,nyt on pettymys suuri:)

No mun jutut täällä suomi 24 mp- keskusteluissa on mitä on,välillä faktaa, välillä pelkkää läpän heittoa.

Eli en oo mikään tiukkabibo:)
        Enkä tosimotoristi....

Ajelehan sinä munkin puolesta,mun on käytävä nukkuu on mentävä sorvailee yöksi ,,ei sitä muuten jaksa jos ei kerää voimia siihen,,kroooooh:)

• dajana kirjoitti:

Katos niitä on kahdenlaisia,on talvi ja kesäkäyttöön.
        Sut tietäen niin karvalliset sä kuitenkin haluut:)

Vai??

Pöhkö kyllä sä tiedät, mikä on biker:)

hiihdän töihin :=)
        joo ne karwalliset :=)
        mistä saan noutaa tjn?

nii tiiänkin

juh harwoin tarwii ajatella :=)

• Kuutiotuuma

kesäisin ns turvajalkineita, ne on nilkkurimalliset ja eivät hiosta kuten bootsit.
      Kärki on metallivahvisteinen ja pohja jäykkä, ja jalassa ovat todella mukavat, onhan ne suunniteltu pidettäväksi työpäivän mittaisia jaksoja jalassa.
      Itselläni on nauhalliset ja nekin pitävät sateen hyvin.
      Hinnoista en osaa sanoa tarkemmin, mut suosittelen kokeilemaan ainaskin.

• Tiedän kyllä mitä on turvajalkineet.

Jotenkin niistä tulee mieleen mölkerön malliset kengät,sori naisten logiikkaa:)

No ehkä minä etsin mp kaupoista vielä täällä missä asustan.
        Jotenkin olisi vaan kiva todella saada motoristien kommentteja ,sillä uskon heidän käyttävän myös ajokenkiä.

Vai onko täällä edes motoristeja,,hmmmmm:)

Kiitti sulle kuitenkin vinkistäsi:)

• LångvikinMotörhed
        dajana kirjoitti:

Tiedän kyllä mitä on turvajalkineet.

Jotenkin olisi vaan kiva todella saada motoristien kommentteja ,sillä uskon heidän käyttävän myös ajokenkiä.

hellevaihtoehdot, tosin silloin kun saappaassa on täysnahkavuori ja HUOM. irtopetipohja kasvisparkittua nahkaa (olen askarrellut itse sellaisia) niin ei ole kuumat sillä jalka hikoilee (kuten myös palelee, silloin kun toisaalta on kylmä) eniten
        J A L K A P O H J A N kautta...
        parkkinahkainen petipohja imee hiet tehokkaasti ja pitää jalat kuivina vaikka ajaisi koko päivän...illalla ne otetaan jalkineista ulos vetämään henkeä ja aamulla ovat taas toimintakelpoiset.

• valinnan

kun kenkiesi nauhat menevät ketjujen tai pinnojen väliin.

Ennemmin vaikka kalossit kuin nauhakengät.

• dajana kirjoitti:

Tiedän kyllä mitä on turvajalkineet.

olis muuten hywät :=)
        kewyet owat mutta tunnottomat :=)
        olen kokeillut

mitä sul on matkaa suwirantaan?

• Köröttelijä

moottoripyöräilyyn tarkoitettuja ajokenkiä.
      Tahtoo tarkoittaa että jalka on hyvin suojattu ja tuettu,myös nilkasta ylöspäin.
      Muutenhan on sama ajella vaikka tennareilla,kunnes jotain keljua tapahtuu.
      Kaikenlaiset nilkka ym.bootsit eivät ole mitään ajokenkiä,vaikka ne tyylillisesti olisivatkin,tietyn tyyppisten pyörien kuljettajien suosiossa.
      Olen nähnyt millaista jälkeä syntyy kun,nilkkabootsilla suojattu nilkka,onnettomuustilanteessa kääntyy ympäri,ei ole todellakaan kaunista katsottavaa.
      Itse käytän Gore kalvollisia Racing tyylisiä pitkävartisia ajojalkineita,helteellä h...tin kuumat,mutta hyvin suojaavat.
      Ainoa ongelma helteisen ajopäivän jälkeen on ollut,kun en ole saanut kuin toisen kengän pois jalasta,siinä vaiheessa on aina taju lähtenyt!

• Mulla on alpinestarsin ajosaappaat, joista olen pitänyt todella paljon.
        Nyt vaan on markkinoilla myös nk ajokenkiä .
        lyhyt vartisia ,jotka tukevat kyllä nilkkaa.

Myös lenkkarimallisia ,mutta niistä tässä ei ollut kyse.

Olen kokeilun haluinen en mihinkään tiettyihin kaavoihin kangistunut,joten kiitos myös sinulle

Tottahan se on helteellä, kun pysähtyy niin tulee helskatin kuuma noissa mp- asuissa:)

• Köröttelijä
        dajana kirjoitti:

Mulla on alpinestarsin ajosaappaat, joista olen pitänyt todella paljon.
        Nyt vaan on markkinoilla myös nk ajokenkiä .
        lyhyt vartisia ,jotka tukevat kyllä nilkkaa.

Myös lenkkarimallisia ,mutta niistä tässä ei ollut kyse.

Olen kokeilun haluinen en mihinkään tiettyihin kaavoihin kangistunut,joten kiitos myös sinulle

Tottahan se on helteellä, kun pysähtyy niin tulee helskatin kuuma noissa mp- asuissa:)

mutta nilkkapituinen ajokenkä,vaikka olisikin moottoripyöräilyyn tarkoitettu,ei koskaan ole yhtä turvallinen,kuin piedemmällä varrella oleva myös säärtä suojaava malli.
        Onneksi suojaavia ajokenkiä löytyy kaikkien tyyliin sopivia malleja.
        Tämä voi tuntua yli menevältä turvallisuus paasaukselta,mutta paljon maantietä nähneenä,olen joutunut olemaan tahtomattani niin monessa mukana,että pienen epämukavuudenkin uhalla,en ajoturvallissuudesta varusteiden kohdalla tingi.
        Ainahan esim.helteisen ajopäivän jälkeen,on parempi syy ottaa vaikka parit huurteiset saunan päälle,kun on ensin vähän kuumuudessa kypsynyt!

• pitkä...

Molempia on saatavana hengittävinä ja vedenpitävinä.

• Italowestern

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      247
      10772
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6893
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5553
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4830
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4114
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3569
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3434
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3362
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      19
      2794
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      54
      2559
    Aihe