Matti Patterin urheiluauto?

Keskikämmenpeukalo

Näin parikymmentä vuotta sitten Helsingin Metsälässä erään firman toimitilojen kellarissa varsin upean omatekoisen urheiluauton, jonka oli rakentanut itselleen teknikko Matti Patteri. Auto oli ilmeisesti tehty pääosin jo 1970-luvun puolella ja se edusti muotoilultaan 70-luvun tyylisuuntausta.

Hanke oli mennyt "kiville" Suomen autoverotuksen takia. Itsetehdystä autosta olisi pitänyt maksaa aivan mahdoton autovero, jotta sen olisi saanut liikenteeseen. Katsastus yms. hyväksynnät olisivat olleet veroihin nähden ilmeisesti aivan pikkujuttuja.

Muistelen Matti Patterin niittäneen aiemmin mainetta huipputason ampujana. Viime vuosina hän on saanut nimeään nettisivuille erittäin osaavana pienoismallien (lentokoneet yms.) rakentelijana.

Tietääkö kukaan mitään Matti Patterin rakentaman urheiluauton vaiheista parin viime vuosikymmenen ajalta?

6

1201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvaus

Espoon Automuseossa on peli joka passaa kuvaukseesi.

• Pöhkö

Jep, Espoon Automuseon yläkerrassahan kaivattu auto on ollut esillä jo vuosikausia.

• puusilmä

Espoon automuseossa, valkoinen, kantikas

• Tom

Missä kaupungissa auto on rakennettu??? Itse muistelen hämärästi että Kouvolassa joku rakenteli vastaavaa autoa kun olin pieni pojankloppi... Usein olin katselemassa kun kaveri rakenteli autoa tallissaan... Ikinä en valmiina nähnyt, mutta rakennusvaiheessa oli hopea (muistikuva että oli alumiini kori!)

• lepakko1965

Kyllä,oltiin patterin pojan kanssa viikonloppuisin paikalla.

• Anonyymi

Matti kertoi muistaakseni että auto on sen pojan autotallissa. Muutamia vuosia sitten Myrsky II-entisöintiprojektissa tutustuin Mattiin, tehtiin yhdessä siipijigit Myrskyyn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      27
      3505
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      2710
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      118
      2652
    4. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      2338
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      77
      1742
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      50
      1668
    7. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1616
    8. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      16
      1597
    9. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1325
    10. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      141
      1302
    Aihe