Matti Patterin urheiluauto?

Keskikämmenpeukalo

Näin parikymmentä vuotta sitten Helsingin Metsälässä erään firman toimitilojen kellarissa varsin upean omatekoisen urheiluauton, jonka oli rakentanut itselleen teknikko Matti Patteri. Auto oli ilmeisesti tehty pääosin jo 1970-luvun puolella ja se edusti muotoilultaan 70-luvun tyylisuuntausta.

Hanke oli mennyt "kiville" Suomen autoverotuksen takia. Itsetehdystä autosta olisi pitänyt maksaa aivan mahdoton autovero, jotta sen olisi saanut liikenteeseen. Katsastus yms. hyväksynnät olisivat olleet veroihin nähden ilmeisesti aivan pikkujuttuja.

Muistelen Matti Patterin niittäneen aiemmin mainetta huipputason ampujana. Viime vuosina hän on saanut nimeään nettisivuille erittäin osaavana pienoismallien (lentokoneet yms.) rakentelijana.

Tietääkö kukaan mitään Matti Patterin rakentaman urheiluauton vaiheista parin viime vuosikymmenen ajalta?

6

1007

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvaus

Espoon Automuseossa on peli joka passaa kuvaukseesi.

• Pöhkö

Jep, Espoon Automuseon yläkerrassahan kaivattu auto on ollut esillä jo vuosikausia.

• puusilmä

Espoon automuseossa, valkoinen, kantikas

• Tom

Missä kaupungissa auto on rakennettu??? Itse muistelen hämärästi että Kouvolassa joku rakenteli vastaavaa autoa kun olin pieni pojankloppi... Usein olin katselemassa kun kaveri rakenteli autoa tallissaan... Ikinä en valmiina nähnyt, mutta rakennusvaiheessa oli hopea (muistikuva että oli alumiini kori!)

• lepakko1965

Kyllä,oltiin patterin pojan kanssa viikonloppuisin paikalla.

• Anonyymi

Matti kertoi muistaakseni että auto on sen pojan autotallissa. Muutamia vuosia sitten Myrsky II-entisöintiprojektissa tutustuin Mattiin, tehtiin yhdessä siipijigit Myrskyyn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      72
      2503
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1596
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      64
      1365
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      71
      1359
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      129
      1275
    6. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      154
      1142
    7. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      144
      1132
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      88
      1049
    9. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      70
      1038
    10. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      74
      1027
    Aihe