Oksennus!

Koirani oksentelee silloin tällöin. Välillä on pitkiä aikoja, ettei yökkäile ollenkaan, sitten saattaa olla viikkoja, jolloin muutaman kerran oksentelee. Onko tämä yleisesti ottaen koirilla normaalia, vai oireilua jostain? Koira ei oksenna ruokaa vaan keltaista limaa. Olen tätä muistaakseni joskus ell:ltä kysynyt, ja sanoi että normaalia, mutta haluaisin myös kuulla teidän kokemuksianne tästä yökkäilystä....

11

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä koirat joskus kesällä yökkäilevät keltasta vaahtoa/limaa, kun ovat syöneet heiniä, tossa vaahdon/liman seassa on myös niitä heiniä ollu...

    • Puskis

      Minkäs ikäinen koira sulla on?

      • ...tuli kolme vuotta täyteen. Leikkaamaton uros. Kuten Sikra tuossa mainitsi, todellakin silloin erityisesti saman tien yökkäilee kun on heinää syönyt mutta myös vaikkei olisi aikoihin syönyt.


      • oksentaa
        MarzaH kirjoitti:

        ...tuli kolme vuotta täyteen. Leikkaamaton uros. Kuten Sikra tuossa mainitsi, todellakin silloin erityisesti saman tien yökkäilee kun on heinää syönyt mutta myös vaikkei olisi aikoihin syönyt.

        ns. tyhjänmahan oksennusta joskus, jos ollut pidempään syömättä. Meillä myös joskus. Ja heinää syötyään myös.
        Ihanhan tuo kuulostais normaalille.


      • Puskis
        MarzaH kirjoitti:

        ...tuli kolme vuotta täyteen. Leikkaamaton uros. Kuten Sikra tuossa mainitsi, todellakin silloin erityisesti saman tien yökkäilee kun on heinää syönyt mutta myös vaikkei olisi aikoihin syönyt.

        Eihän sen tarvitse mitään vakavaa olla, mutta omalla koiralla todettiin maksavaurio. Oksenteli kanssa silloin tällöin ja vihertävän keltaisen sekaista se oli. Hieman vaahtoavaa. Määrättiin lääkkeet ja nyt on kuin uusi koira :)Joten kyllä sitä kannattaisi varmaan eläinlääkärillä käyttää, varsinkin kun nyt ei edes ole mikään ruohonsyönti-aika vielä.


      • MarzaH kirjoitti:

        ...tuli kolme vuotta täyteen. Leikkaamaton uros. Kuten Sikra tuossa mainitsi, todellakin silloin erityisesti saman tien yökkäilee kun on heinää syönyt mutta myös vaikkei olisi aikoihin syönyt.

        "vanha kansa" sanoo että kun koirat syö heiniä, niin sillä tavalla puhdistaavat suolistoansa, että sen mukaan olisi kyllä ihan ymmärrettävää kyllä...


      • Sikra kirjoitti:

        "vanha kansa" sanoo että kun koirat syö heiniä, niin sillä tavalla puhdistaavat suolistoansa, että sen mukaan olisi kyllä ihan ymmärrettävää kyllä...

        ...sanonnan olen minäkin kuullut =)


      • n.sorsa
        Sikra kirjoitti:

        "vanha kansa" sanoo että kun koirat syö heiniä, niin sillä tavalla puhdistaavat suolistoansa, että sen mukaan olisi kyllä ihan ymmärrettävää kyllä...

        mutta jotkut tiedän, pitävät koirilleen kerran viikossa paastoa, antaen vain vettä, saavat koiran suoliston putsattua, meilähän se ei onnaisi, fifi raasu repisi pelihousunsa. Lumi ja kylmät juotavatkin/ ruoka saa jotkut koirat oksentelemaan.


      • Pukeli 1
        oksentaa kirjoitti:

        ns. tyhjänmahan oksennusta joskus, jos ollut pidempään syömättä. Meillä myös joskus. Ja heinää syötyään myös.
        Ihanhan tuo kuulostais normaalille.

        vähän tsekata mitä koirilleen syöttää ja syöttääkö jotain sellaista mikä ei juuri tälle koiralle sovi.
        SARA HEINÄN SYÖNTI ON AINA MERKKI VATSAVAIVOISTA.


    • silloin tällöin tuo nuoriherra, se kyllä myös laittaa suuhunsa kaikenlaista joten ei kai se ole ihmekään... Nyt on vähentynyt, mutta jossain välissä talvea se yökkäili lähes joka päivä. Sitten kun lumet alkaa sulaa niin eiköhän vaan taas ala koiraa yökötyttää vähän väliä...

      Vanhempi koira ei paljon oksentele vaikka mitä löytäisi (ja sehän kyllä löytää, aina sillä jokin projekti on menossa hangen alla), mutta onhan sillä tietysti pitempi kokemus ja treenaus alalta... Yleensä kai tuo oksentelu on kuitenkin aika normaalia.

    • n.sorsa

      unohtu. Edesmennyt koirani oksenteli aamuisin jos vei ulos ihan tyhjällä vatsalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      53
      2666
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      87
      928
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      895
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      876
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      76
      770
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      741
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      640
    8. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      78
      595
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      85
      566
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      555
    Aihe