Oletko Ajatellut

Hyvä mieli

Että matkustaessasi köyhään maahan voit auttaa ilman että annat rahaa.
Pakkaisit mukaan tavaroita, vaatteita, leluja mitä et tarvitse ja antaisit ne jollekin joka tarvitsee.
Perheelle johon törmäät, lastenkotiin, hotellisiivoojalle, taksikuskille kelle vain.

Aina sitä lomalta tulee jotain ostettua niin tämä pois annettu tila matkalaukussa on vaan positiivinen lisä loman loputtua pakatessa!

9

1215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

      Kyllä nytkin alkaa olla jo 50kg tavaraa lähdös Lankalle. Ja vielä tilaa on =). Itselle ja miehelle vain välttämättömimmät kamat mukaan (lähinnä vaatteet jotka on päällä) ja lapsille vähän vaihtovaatetta koneeseen ja juoniorille myös omat ruuat. Ja aina olen toiminut näin.

    • hyvää mieltä

      uhkuvia ja ko. köyhänapuun uskovia, mutta sallittaneen kunkin tulevan autuaaksi uskossaan.

      Omat on riskinsä tässäkin. Jos ja kun, eivät saa muutetuksi romppeita rahaksi ja näin lahjoitusta omiin tarkoituksiinsa sopivaksi, niin heittävät roskiin ja suuttuvat, minkä seuraavan kerran tavatessanne ilmaisevat kyllä. Uskotko tähän?

      Ei siis pidä mennä antamaan ihan umpimähkään, ihan mitä vaan, ihan missä vaan ja ihan kenelle vaan.. ihmisiä ne ovat lankalaisetkin, moni on päässyt hyvän ja laadukkaan tavaran makuun, eikä huoli mitään vanhaa tavaraa..
      ei edes kolikoita huolinut, joita oli kertynyt puoli vyölaukullista, vaan halusi ehdottomasti euron seteleitä..

      • vein tuttavaperheeseen kaksi UUTTA Nokian kännykkää tehtaan paketissa.Itku alkoi heti,kun ne ei ollu KAMERAkännyjä.Revi siitä huumoria käytettyjen tavaroidesi kanssa,kun ei uusikaan kelpaa ilman viimesenpäälle olevaa uutta tekniikkaa.


      • sukulaisille

        jaan ja kavereille


    • Hikkis

      Ayobowan:
      Minä olen harrastanut tätä kierrätystä Sri Lankassa jo vuosia. Mukaan otan sellaisia vaatteita ja tavaroita joista voin luopua hyvillä mielin.
      Kerään myös ystäviltä käytettyjä pehmoleluja,kännyköitä ja silmälaseja. Nillä on kova kysyntä.Onnellinen hymy on riittävä kiitos.

      Paikan päältä saa edulliseti uusia vaatteita tilalle ja tilaa jää vielä tulijaisillekin.

      Ostan myös shampoot ja suihkugeelit paikan päältä, mitä niistä Suomesta asti rahaa mukanaan.
      Menossa mukana jälleen tammikuun lopussa :-)

      • harrastanut monta vuotta

        Samaa olen tehnyt joka kerta kun jonnekin menen.Tietysti katson kenelle annan, etten nyt aivan rikkaille lahjoittele vaan tosi tarpeeseen.Laukut täynnä mennään ja melkein tyhjänä tullaan.


      • Hikkis
        harrastanut monta vuotta kirjoitti:

        Samaa olen tehnyt joka kerta kun jonnekin menen.Tietysti katson kenelle annan, etten nyt aivan rikkaille lahjoittele vaan tosi tarpeeseen.Laukut täynnä mennään ja melkein tyhjänä tullaan.

        Tuohon kun vielä pääsisi, että laukutkin olisivat tyhjät kun palaa.
        Minä sorrun aina paikallisen yritystoiminnan tukemiseen :-)ja kivoja juttuja kertyy aina aika lailla. Jaan niitä sitten pitkin vuotta merkkipäiviä viettäville ystävilleni.

        Hyvä idea on myös pesettää loman loppusuoralla ne vaatteet joista ei malta luopua.Kotiintulo on mukavaa kun voi laittaa puhtaat vaateet paikoilleen. Samalla tulee työllistettyä paikallisia ihmisiä.


      • harrastanut monta vuotta
        Hikkis kirjoitti:

        Tuohon kun vielä pääsisi, että laukutkin olisivat tyhjät kun palaa.
        Minä sorrun aina paikallisen yritystoiminnan tukemiseen :-)ja kivoja juttuja kertyy aina aika lailla. Jaan niitä sitten pitkin vuotta merkkipäiviä viettäville ystävilleni.

        Hyvä idea on myös pesettää loman loppusuoralla ne vaatteet joista ei malta luopua.Kotiintulo on mukavaa kun voi laittaa puhtaat vaateet paikoilleen. Samalla tulee työllistettyä paikallisia ihmisiä.

        No ei ne laukut kyllä meilläkään tyhjiä ole, kun kotiin tullaan, taisin vähän kärjistää ;)
        Olen kyllä hyvä ostelemaan tavaraa ja vielä kun halavalla saa ;)
        Tuo pesettäminen ennen lähtöä onkin hyvä idea.

        Minulla on 'Lankalla'eräs perhe,jota olen avittanut jo monta vuotta ja nyt perheen isä jäi junan alle,jäivät melkein puillepaljaille.
        Miksi aina kaikkein köyhimmille käy huonosti ;(


      • minä vaan

        että on muitakin olemassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe