Hei!
Meille on tulossa ensi kuussa novascotiannoutaja. Nyt rupesi kiinnostamaan nuo pennuille tarkoitetut leikkikoulut ym, jossa voi harjoitella koiransa kanssa sosiaalisuutta, ym kaikkea tarpeellista. Asumme kymenlaakossa, ja tuntuu, että kaikki kurssit on Turussa, tai mm Helsingissä. Ajattelin vain, että eihän pentu semmoista jaksa, että ensin noin 200 km matkaa autossa, sitten vielä jotain kurssijuttuja.
Nyt toivoisinkin, että suosittelisitte jotain kivoja pentukursseja yli seitsemän viikkosille pennuille KYMENLAAKOSTA, tai ihan jostain sen lähettyviltä. Kiitos jo etukäteen!
Pentukursseja kymenlaaksossa?
3
385
Vastaukset
- täällä
sillä itse asun kouvolassa, ja labbis tulee tuossa kuukauden päästä. yritin etsiä lukisiko missään pentukursseista mutta eipähän lukenut joten apu ois kiva...
- ...
Syksyllä kannattaa ehdottomasti lähteä mukaan kaakon noutajakoirayhdistyksen koulutuksiin! Siellä alkaa kohta kesätauko, mutta syksyllä mukaan vaan! noin pienille pennuille ei taida mitään kursseja olla, ainakaan en oo kuullu...
- -S-
... kirjoitti:
Syksyllä kannattaa ehdottomasti lähteä mukaan kaakon noutajakoirayhdistyksen koulutuksiin! Siellä alkaa kohta kesätauko, mutta syksyllä mukaan vaan! noin pienille pennuille ei taida mitään kursseja olla, ainakaan en oo kuullu...
Juuri tuo paikallinen noutajakoirayhdistys järjestänee. Ja pennuilla on syksyllä sen verran jo ikää, että ihan hyvin voi peruskurssille lähteä.
Jos koirienne kasvattajat eivät anna teille infoa näistä yhdistyksistä, tai liitä teitä jäseniksi (minut oma kasvattaja liitti..), niin suosittelen liittymään. Silloin kotiinne tulee Nuuskulehti, ja paikallinen yhdistyksen lehti, joissa paljon infoa tulevista koulutuksista. :) Ja infoa noutajajärjestöstä www.snj.fi
Sieltä voi etsiä paikallisen alajärjestön infotkin. Nettisivut tms. :)
Onnea teille harrastusten parissa! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279