Paljonko kannattaa

Maksaa....

Carina E 1.6 gli
ajettu yli 300tkm. mutta kunnossa.

Alkavaa ruostumista siellä ja täällä.

ajoaikaa ens syksyy asti.

Eli missä hinnoissa noi suurinpiirtein pyörii ja paljonko te olette vastaavista omista maksanut.?

4

870

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piti...

Kysymän vielä että paljonko E-narinoihin pelti-osat yms.varaosat maksaa.

• toyottt3y

toyotat paaliin

• ensin

purkamoilta, osta sieltä kaikki mitä voi laittaa käytettynä. uudet sitten varaosaliikkeestä, tarvikeosat yleensä noin puolet alkup. hinnasta

• vastauksia täälä saa

kun kaikki teinit ja nivelvikabemarikuskit pääsee vastailemaan.

Eli eli: jos tommosta ruostumista alkaa esiintyä ja 300 rullattu niin pitäisin 1800 ehdottomasti ylärajana. Tietty jos on jouku -96 tai -97 niin saattaa maksaa vähän enemmän vaikka ovat herkempiä ruostumaan (brittivalmisteet ruostuu helpommin ku japsit)

Peltiosista en osaa sanoa tarkempia hintoja, paitsi ostin kyllä omaani AD:lta tarvike takalokasuojan kaaren ja hintaa oli niinkin huimat ku 30 euroa ja oli iso pala, eli saa korjattua kynnyksestä takapätkää, ja samalla puskurin takaa ja tankin luukun puoliväliin asti tulee uutta peltiä.

Tojotan kulutusosat suosittelen ostamaan tojotalta suoraan. Tarvikeosat ku tahtoo tulla euroopan halvimmista puljuista tai muista maista vastaavista paikoista. Tietty kaikki nykyosat tulee mistä tulee, mutta tojotan konttorilta saat laadukkaammat valmisteet, kun ne osaa valita sopivat tavaran toimittajat.

Esimerkiksi lamda-anturit tahtoo tuottaa tojotissa ongelmia ja se johtuu siitä yksinkertasesta syystä kun ostetaan tarvikeosia jotka ei lambdan ollessa kyseessä sovi autoon TAI ei muitten osien osalta kestä. Vesipumput, kytkimet, virranjakajan kannet yms osat on aivan eri luokkaa ku hakee tojotalta. Alkuperäsellä vesipumpulla ajelee sen 250-300tkm ku tarvikkeella ehkä 2,5-3 vuotta...

Omaan karinaani hain joskus tarvikeosia ja niistä ehkä n. 10 % on enää autossa kiinni ja korvattu alkuperäsillä ku ei mokomat tarvikkeet kestä. Tojotalla alkuperäsosat on kulutusosien kohdalla usein aivan kilpailukykyisiä hinnoiltaan tarvikkeisiin. Omaan laihaseokseen virranjakajan kansi pyörijä maksoi yhteensä 32 euroa kun paras tarvikeosatarjous oli parin kympin paikkeilla. Toisaalta taas jarrulevyt oli huomattavasti halvempia tarvikkeina kun tojotalla ja ostin ne tarvikkeena. Alkuperäsessä osassa on kuitenki monesti huomattava ero materiaaleissa ja toimivuudessa, eli auto ei esimerkiksi virranjakajan kannen ollessa kyseessä nyi niinku tarvikeosilla.

Kaiken kaikkiaan mainittakoon että meidän perheessä on kokemusta 90-luvun vuosimallien bemarista, volvosta ja tojotasta ja tojota (Camry ja E-carina) on ollu kaikkein huolettomin, kun taas bemariin sai jatkuvasti vaihtaa niveliä joka puolelle.

Tojota ei oo paras eikä hiljasin ajaa eikä välttämättä nuorison mieleen niinku bemu, mutta mun mielestä aivan riittävän hyvä ajaa ja sillä ruukaa päästä perille asti eikä joka reissun/katsastuksen yhteydessä tarvi olla jotain uusimassa.

Yhteenvetona että Tojota kestää ja on huoleton alkuperäsillä osilla kauan, mutta saattaa olla varsinki brittien osalta herkkä ruostumaan, ja alkanutta ruostumista on vaikea pysäyttää autossa kuin autossa. Lisäksi muut merkit saattaa olla parempia ajaa ja hivenen hiljasempia.

Ai niin ja E-carina on tilava. mä oon 196 senttinen ja mahdun meidän farkkuun takapenkillä istumaan jalat siinä asennossa ku haluaa ja selkä suhteellisen suorana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      79
      1220
    2. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      15
      1016
    3. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      61
      970
    4. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      65
      871
    5. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      760
    6. 59
      754
    7. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      62
      671
    8. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      69
      652
    9. SuMetKu konkursissa

Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.
      Suomussalmi
      24
      650
    10. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      637
    11. Suutuin lähinnä itselleni

Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.
      Ikävä
      39
      618
    12. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      133
      616
    13. Miksi olet niin hankala?

Miksi toimit miten toimit?
      Ikävä
      50
      569
    14. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      35
      539
    15. Ei voi mittään

Tykkään sinusta, vaikka miten typerän jutun suustasi päästät😅
      Ikävä
      33
      520
    16. Tykkään sinusta

Vaikka en vastailekaan!
      Ikävä
      19
      517
    17. Hei. Ilmeisesti tässä saa unohtaa sen

että meistä joskus jotain tulisi? M
      Ikävä
      29
      515
    18. En usko enää

rakkauteen.
      Ikävä
      72
      486
    19. Miten voit tykätä

Jos samaan aikaan haluat pysyä mahdollisimman kaukana?
      Ikävä
      40
      467
    20. Rakas, rakkaampi, rakkain

Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m
      Sinkut
      105
      454
    Aihe