mikä on Wall Street

pyörällä päästä

sain kutsun "johonkin keskustelu tilaisuuteen" ja kävinkin siellä. Nainen selitti minulle yhtiökuvaa, sain positiivisen vaikutuksen yhtiöstä. Siinä en tehnyt mitään sopimusta suuntaan tai toiseen. Nyt olen sitten yrittänyt vertailla tätä yhtiötä muihin eläkesäästämisyhtiöihin, enkä ymmärrä pätkääkään enää. olen ihan uunona. minulla on jonkinlainen eläke-optimi Henki-Sampoon. (ei aktiivinen). vertasin sitä ja Wall streetin tarjousta, siinä on eroa ainakin se, että Henki-Sampossa maksan summasta 3,7 % henkivakuutusta, jota en haluaisi edes maksaa. Mitä sillä on merkitystä? miksi eläkesäästämiseen on sidottu henkivakuutus? meneekö se perillisten hyväksi, jos ja kun kuolen? entä mitä silloin tapahtuu maksamilleni säästöille? Millainen firma tämä Wall street on? Luotettavuus? se taitaa olla mielipide-asia. Nainen toimistolla kertoi kolmen miehen omistavan firman. miehillä on vankka 24 v. kokemus alalta ja he halusivat perustaa firman, joka palvelisi paremmin asiakkaita. kuluista ei puhuttu kummemmin kuin, että samat kuin muillakin. Sain tosi miellyttävän kuvan yrityksestä, mutta sitten kotona tuli mieleen vertailla ja meninin heti sekaisin kuin seinäkello... mulla on jo ikää 50 eli aikaa eläkesäästämiseen ei ole paljoa. joku sanoi, että vaikka nyt tässä vaiheessa säästäisin tonnin kuussa, se ei enää nosta eöläkettäni miksikään...

21

4402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauski08

      Saat rahoillesi vastinetta promilleilla.

      • laobd

        se on muuten erittäin mukava pikkubaari/yö kerho mini muodossa. Jos haluaa vähän poikkeavaa niin käykää siellä


    • kuluväitteitä

      Sinulle yritettiin varmastikin myydä Sampo-life eläkettä parempana (myyjän kannalta kyllä, paljooooooon korkeammat komissiot) kuin vanhaa Optimia.

      Omistajista en viitsi sanoa mitään, se on kunkin itse tulkittava. Enkä yhtiön syntyhistoriasta, siitä voit googlettaa tietoa.

      Ehdottomasti sinun täytyy vertailla mikäli aiot eläkesäästämistäsi muuttaa/jatkaa. Vakuutusneuvonnan sivuilla on hyvät perusohjeet ja verkosta löytyy vertailuja myös Sampo-lifen kohdalta.

      Itse en ottaisi nyt uutta eläkevakuutusta (etenkin sellaista jossa on Lifen tyyppiset sanktiot ja kulurakenne) vaan maksaisin vanhaa ja odottelisin uutta eläkevakuutuslainsäädäntöä joka mahdollistaa myös muiden kuin vakuutusyhtiöiden tuotteiden (monopoli nyt=korkeat kulut) käyttämisen verovähennyskelpoisesti. Varmaan muuten Sampoakin yhtiöna kiinnostaisi että WS yrittää lopettaa heidän omia tuotteitaan myydäkseen uuden vastaavan kalliimmalla.

      Sinulla ei ole mitään kiirettä sitoa itseäsi enää uuteen eläkkeeseen, odottele rauhassa, säästä vaikka hyväkorkoiselle talletustilille vuosi-pari ja katso mikä on sitten maailman tila. Näillä osakekurssiodotuksilla, talletus on hyvä vaihtoehto.

      • pyörällä päästä

        Neuvosi kuulostaa tosi järkevältä. Tuo minu Henki-Sampo optimi on tehty joulukuussa 1998, jonka jälkeen korot putosi näissä ja silloin luvattiin, että siinä jäisi korkea korko, kunhan sen aloittaa ennen vuoden 1999 vaihdetta. En ole kylläkän arkastanut edes mikä nyt on tilanne. Eikä siihen kumminkaan mitään pysty vaikuttamaan, jos he muuttaa niin minkäs heille voi. Kiitos neuvoistasi! Aurinkoista kevättä.


      • kuluväitteitä2
        pyörällä päästä kirjoitti:

        Neuvosi kuulostaa tosi järkevältä. Tuo minu Henki-Sampo optimi on tehty joulukuussa 1998, jonka jälkeen korot putosi näissä ja silloin luvattiin, että siinä jäisi korkea korko, kunhan sen aloittaa ennen vuoden 1999 vaihdetta. En ole kylläkän arkastanut edes mikä nyt on tilanne. Eikä siihen kumminkaan mitään pysty vaikuttamaan, jos he muuttaa niin minkäs heille voi. Kiitos neuvoistasi! Aurinkoista kevättä.

        Sinulla on siis laskuperustekorkoon sidottu eläke jonka tuotto on 4,5 5 plus asiakashyvitykset jotka tosin viime aikoina ovat olleet maltillisia. Eli päihität inflaation niukasti kulujen jälkeen, toki voit käyttää myös rahastoja halutessasi.

        Kuluväitteisiin pitäisi jo kaikkein ihmisten vaatia faktaa, eihän tuollainen edellisessä viestissäsi esittämä "samanlaisia kaikissa" väitteet ovat täysin tyhjiä myyntipuheita. Pyydä WS:ää laskemaan erot vanhan Optimin ja uuden Lifen tuotto-ennustukset huomioiden mahdolliset vaihdosta aiheutuvat sanktiot ja sisällä olevat varat. Jos he eivät siihen Sammon asiamiehenä pysty niin kannattaa asioida jossain muualla.

        Mikään taho ei pysty osoittamaan yllämainittua laskelmaa uutta vakuutusta puoltavaksi mutta sehän ei puheissa kuulu. Tyypillisesti tarina ohjataan epäoleellisiin asioihin jotta saataisiin lypsettyä uudet kulut asiakkaalta. Fiksu asiakkaan etua ajava henkilö keskustelisi siitä kannattaako rahastoja ottaa laskuperustekoron lisäksi tai hajauttaa eläkerahoja myös suoraan rahastosijoittamiseen tai vastaavaan sitoumuksettomaan sijoittamiseen.

        Kerropa myöhemmin, kun ne kuitenkin sinulle soittelevat, niin pystyvätkö te yllämainitun laskelman tuottamaan. Jos ei, niin unohda koko paja. Heillä ei ole mitään lisäarvoa tarjolla, vain (ryöstö)tuotteen myyntiä Sammon jo kerran valinneille. Mitähän Sampo muuten olisi asiasta mieltä?


      • pyörällä päästä
        kuluväitteitä2 kirjoitti:

        Sinulla on siis laskuperustekorkoon sidottu eläke jonka tuotto on 4,5 5 plus asiakashyvitykset jotka tosin viime aikoina ovat olleet maltillisia. Eli päihität inflaation niukasti kulujen jälkeen, toki voit käyttää myös rahastoja halutessasi.

        Kuluväitteisiin pitäisi jo kaikkein ihmisten vaatia faktaa, eihän tuollainen edellisessä viestissäsi esittämä "samanlaisia kaikissa" väitteet ovat täysin tyhjiä myyntipuheita. Pyydä WS:ää laskemaan erot vanhan Optimin ja uuden Lifen tuotto-ennustukset huomioiden mahdolliset vaihdosta aiheutuvat sanktiot ja sisällä olevat varat. Jos he eivät siihen Sammon asiamiehenä pysty niin kannattaa asioida jossain muualla.

        Mikään taho ei pysty osoittamaan yllämainittua laskelmaa uutta vakuutusta puoltavaksi mutta sehän ei puheissa kuulu. Tyypillisesti tarina ohjataan epäoleellisiin asioihin jotta saataisiin lypsettyä uudet kulut asiakkaalta. Fiksu asiakkaan etua ajava henkilö keskustelisi siitä kannattaako rahastoja ottaa laskuperustekoron lisäksi tai hajauttaa eläkerahoja myös suoraan rahastosijoittamiseen tai vastaavaan sitoumuksettomaan sijoittamiseen.

        Kerropa myöhemmin, kun ne kuitenkin sinulle soittelevat, niin pystyvätkö te yllämainitun laskelman tuottamaan. Jos ei, niin unohda koko paja. Heillä ei ole mitään lisäarvoa tarjolla, vain (ryöstö)tuotteen myyntiä Sammon jo kerran valinneille. Mitähän Sampo muuten olisi asiasta mieltä?

        kyllä hän puhui hajauttamisesta ja osake sijoittamisesta. kuten myös korkeakorkoisesta sijoittamisesta... Esitys oli mielestäni selkein mitä ikinä olen saanut näistä. Yhtiö vain on outo. Olen nyt kumminkin näillä näkymin päättänyt katsoa, mitä minulla oikeasti on, ennenkuin teen yhtään mitään. Tuo minulla jo oleva ei pitäisi olla kaikkein huonoin ratkaisu, vaikka ei paraskaan. kaikki liiketoiinta kumminki tähtää oman voiton tavoitteluun, eihän se muuten kannata. Sinulta sain tosi paljon asiallista apua. Kiitos.


      • lisää
        pyörällä päästä kirjoitti:

        kyllä hän puhui hajauttamisesta ja osake sijoittamisesta. kuten myös korkeakorkoisesta sijoittamisesta... Esitys oli mielestäni selkein mitä ikinä olen saanut näistä. Yhtiö vain on outo. Olen nyt kumminkin näillä näkymin päättänyt katsoa, mitä minulla oikeasti on, ennenkuin teen yhtään mitään. Tuo minulla jo oleva ei pitäisi olla kaikkein huonoin ratkaisu, vaikka ei paraskaan. kaikki liiketoiinta kumminki tähtää oman voiton tavoitteluun, eihän se muuten kannata. Sinulta sain tosi paljon asiallista apua. Kiitos.

        Ensiksi totean, että Wall Street oli ainakin aikoinaan Seinäjoen paras pubi !

        Mutta asiaan. en ihmettele jos olet ollut hiukan päästäsi pyörällä, sillä se on ollut nimenomaan tuon myyjän tarkoitus. Se tietää että ostajat tekevät päätöksensä tunteella ja perustelevat ne itselleen ja muille faktoilla. Sen takia olet saanut tuota metatietoa "osake-ja korkomarkkinoilta" ym. hienolta kuulostavaa pölinää. Ja varmasti hienoja käppyröitä taululle, epäilemättä.

        Erittäin hyvä että olet itse kriittinen asian suhteen. minun neuvoni on sama: pidä se vanha, voit siihenkin liittää rahastoja jos haluat siitä sijoitussidonnaisen. Mieti sitä kuitenkin tarkasti , sillä yleensä vakuutuksissa ei saa enää vaihtaa takaisin korkosidonnaiseen. Tosin pitkällä aikavälillä hyvin hajautettu rahastosijoitus tuottaa vääjäämättä enemmän.


      • pyörällä päästä
        lisää kirjoitti:

        Ensiksi totean, että Wall Street oli ainakin aikoinaan Seinäjoen paras pubi !

        Mutta asiaan. en ihmettele jos olet ollut hiukan päästäsi pyörällä, sillä se on ollut nimenomaan tuon myyjän tarkoitus. Se tietää että ostajat tekevät päätöksensä tunteella ja perustelevat ne itselleen ja muille faktoilla. Sen takia olet saanut tuota metatietoa "osake-ja korkomarkkinoilta" ym. hienolta kuulostavaa pölinää. Ja varmasti hienoja käppyröitä taululle, epäilemättä.

        Erittäin hyvä että olet itse kriittinen asian suhteen. minun neuvoni on sama: pidä se vanha, voit siihenkin liittää rahastoja jos haluat siitä sijoitussidonnaisen. Mieti sitä kuitenkin tarkasti , sillä yleensä vakuutuksissa ei saa enää vaihtaa takaisin korkosidonnaiseen. Tosin pitkällä aikavälillä hyvin hajautettu rahastosijoitus tuottaa vääjäämättä enemmän.

        Varmaan täytyy tuohon asiaan paneutua kunnolla.Jossain vaiheessa yritin jotain,muttei riittänyt aika eikä "rahkeet" silloin. tuskin vieläkään ... Mut Vinkki oli hyvä. Kiitos vaihteeksi. =)


    • alalla joskus ollut

      Firman tarkoitus on luukuttaa eläke ym vakuutuksia mahdollisimman paljon mahdollisimman monelle. Näitähän on muitakin.

      • pyörällä päästä

        jotain tällaista aloin ounastella. tutkin omaani ja tulin siihen tulokseen, että mulla on jo kohtuu hyvä. Varsinkin kun enempi luin tietoja...


    • "Henki-Sampossa maksan summasta 3,7 % henkivakuutusta, jota en haluaisi edes maksaa. Mitä sillä on merkitystä? miksi eläkesäästämiseen on sidottu henkivakuutus? meneekö se perillisten hyväksi, jos ja kun kuolen? entä mitä silloin tapahtuu maksamilleni säästöille?"

      Puhtaassa eläkevakuutuksessa "elävät perivät kuolleet". Siis kuolleelta vakuutetulta jääneet rahastot käytetään niiden vakuutettujen eläkkeisiin, jotka elävät pidempään. Jos haluat, että kuolemasi jälkeen sinun säästöistäsi maksetaan jotakin omaisillesi tai muulle sinun määräämällesi edunsaajalle, tarvitset henkivakuutuksen. Yleensä sen saa kätevimmin juuri eläkevakuutuksen osana, jonka vuotuinen vakuutusmaksu otetaan suoraan eläkevakuutuksen tuotosta.

      • Mikko212

        Taitaa tuo mainitsemasi laji olla tontiinivakuutus joka on jo kielletty Suomessa, muistaakseni jostain vuodesta 1929 alkaen. Lajimuotona sinällään olisi mukava, eli pelataan kuka elää pisimpään ja voittaja pitää dollarit. Vakuutustoiminnasta siinä ei kyllä ole kysymys.

        Näinköhän vakuutusmiehet ovat viime vuosisadalta alkaen perustelleet maksullisen riskiosan olemassaoloa? Aina kuulee myös väitteitä jossa sanotaan että riskiosa on lainsäädännön/normien/tms mukaan pakollinen mutta kyllähän kyse on siitä että aikoinaan vakuutusyhtiöt "saunassa" sopivat että veroedut on niin hyvät että riskimaksulla niistetään kuluja pois muuten houkuttelevasta tuotelajista muodossa jota kukaan asiakas ei pysty arvioimaan.


      • pyörällä päästä
        Mikko212 kirjoitti:

        Taitaa tuo mainitsemasi laji olla tontiinivakuutus joka on jo kielletty Suomessa, muistaakseni jostain vuodesta 1929 alkaen. Lajimuotona sinällään olisi mukava, eli pelataan kuka elää pisimpään ja voittaja pitää dollarit. Vakuutustoiminnasta siinä ei kyllä ole kysymys.

        Näinköhän vakuutusmiehet ovat viime vuosisadalta alkaen perustelleet maksullisen riskiosan olemassaoloa? Aina kuulee myös väitteitä jossa sanotaan että riskiosa on lainsäädännön/normien/tms mukaan pakollinen mutta kyllähän kyse on siitä että aikoinaan vakuutusyhtiöt "saunassa" sopivat että veroedut on niin hyvät että riskimaksulla niistetään kuluja pois muuten houkuttelevasta tuotelajista muodossa jota kukaan asiakas ei pysty arvioimaan.

        niin siinä keskustelussani tämän henkilön kanssa, joka yritti myydä minulle tätä wakuutusta, kyylä luvattiin 100% ja korot -inflaatio myös mahdollidelle kuolinpesälleni. sitä painotettiin, että tämä on ainut Suomessa, joka tekee näin... ja kaikista vakuutustarkastuksista puhuttiin. Se oli todella hyvä tajous! Jotenki kumminki alkoi hälyytyskellot soimaan. En tiedä, oliko kaikki liian hyvin... Vielä en ole mennyt uudelleen sinne ja ehkäpä en menekkään. tarkistin sen Samposta. Se on ihan hyvä. jään sitten "eläkkeelle" 58 vuotiaana. ja se on ihan kohta...=)


      • Mikko212 kirjoitti:

        Taitaa tuo mainitsemasi laji olla tontiinivakuutus joka on jo kielletty Suomessa, muistaakseni jostain vuodesta 1929 alkaen. Lajimuotona sinällään olisi mukava, eli pelataan kuka elää pisimpään ja voittaja pitää dollarit. Vakuutustoiminnasta siinä ei kyllä ole kysymys.

        Näinköhän vakuutusmiehet ovat viime vuosisadalta alkaen perustelleet maksullisen riskiosan olemassaoloa? Aina kuulee myös väitteitä jossa sanotaan että riskiosa on lainsäädännön/normien/tms mukaan pakollinen mutta kyllähän kyse on siitä että aikoinaan vakuutusyhtiöt "saunassa" sopivat että veroedut on niin hyvät että riskimaksulla niistetään kuluja pois muuten houkuttelevasta tuotelajista muodossa jota kukaan asiakas ei pysty arvioimaan.

        "Taitaa tuo mainitsemasi laji olla tontiinivakuutus joka on jo kielletty Suomessa, muistaakseni jostain vuodesta 1929 alkaen. Lajimuotona sinällään olisi mukava, eli pelataan kuka elää pisimpään ja voittaja pitää dollarit. Vakuutustoiminnasta siinä ei kyllä ole kysymys."

        Joka tapauksessa vuonna 2003 kuolleella ystävälläni oli sellainen vapaaehtoinen eläkevakuutus. Hän oli säästänyt siihen aika ison summan, mutta ei ollut ottanut sitä henkivakuutusosaa. Kun hän sitten yllättäen kuoli, leski tai kukaan omainen ei saanut mitään, vaan rahat jäivät vakuutusyhtiölle. Ne rahat eivät kuitenkaan menneet osinkoina vakuutusyhtiön omistajille vaan ne käytetään niiden vakuutettujen eläkkeisiin, jotka elävät eläkeikään saakka ja vielä siitä eteenkinpäin.

        Vakuutustoiminnan ja pankkitoiminnan ero on juuri siinä, että pankkitalletuksesta jokainen saa takaisin omat rahansa korkoineen, mutta vakuutuksesta voi saada muidenkin maksamia rahoja tai vastaavasti omat rahat voivat mennä toisten hyväksi.

        Siis jos oma kotisi ei pala, palovakuutusmaksusi käytetään niiden hyväksi, joiden koti on palanut. Vastaavasti maksetut eläkevakuutusmaksut menevät toisten hyväksi, jos itse kuolee ennen eläkeikää eikä vakuutukseen liity henkivakuutusta tai perhe-eläkettä.


      • Mikko212
        Timontti kirjoitti:

        "Taitaa tuo mainitsemasi laji olla tontiinivakuutus joka on jo kielletty Suomessa, muistaakseni jostain vuodesta 1929 alkaen. Lajimuotona sinällään olisi mukava, eli pelataan kuka elää pisimpään ja voittaja pitää dollarit. Vakuutustoiminnasta siinä ei kyllä ole kysymys."

        Joka tapauksessa vuonna 2003 kuolleella ystävälläni oli sellainen vapaaehtoinen eläkevakuutus. Hän oli säästänyt siihen aika ison summan, mutta ei ollut ottanut sitä henkivakuutusosaa. Kun hän sitten yllättäen kuoli, leski tai kukaan omainen ei saanut mitään, vaan rahat jäivät vakuutusyhtiölle. Ne rahat eivät kuitenkaan menneet osinkoina vakuutusyhtiön omistajille vaan ne käytetään niiden vakuutettujen eläkkeisiin, jotka elävät eläkeikään saakka ja vielä siitä eteenkinpäin.

        Vakuutustoiminnan ja pankkitoiminnan ero on juuri siinä, että pankkitalletuksesta jokainen saa takaisin omat rahansa korkoineen, mutta vakuutuksesta voi saada muidenkin maksamia rahoja tai vastaavasti omat rahat voivat mennä toisten hyväksi.

        Siis jos oma kotisi ei pala, palovakuutusmaksusi käytetään niiden hyväksi, joiden koti on palanut. Vastaavasti maksetut eläkevakuutusmaksut menevät toisten hyväksi, jos itse kuolee ennen eläkeikää eikä vakuutukseen liity henkivakuutusta tai perhe-eläkettä.

        Vertaapa kirjoittamaasi ja eläkevakuutuksen riskiosaa tontiinivakuutuksen toimintaan alla. Eikä alakin vaikuttaa erikoiselta miksi sinun pitää maksaa siitä että kuollessasi saat omasi takaisin. Ihme ettei joku perustele henkivakuutuksen hintaa sillä että sillä varmistat ettei rahojasi käytetä "muiden eläkkeisiin", niinhän myös sinun tekstisi on ymmärrettävissä.

        Todellisuudessa riskihintaa ei tarvitse periä ollenkaan ja turvan pitää olla 100%. Silloin kaikki rahat päätyvät oikeille omistajille eikä kallista laskentamallia (jota vakuutusyhtiöt lisäksi manipuloivat) edes tarvitse ja tuote on läpinäkyvämpi.

        Tontiinivakuutus:
        Amerikkalaiset yhtiöt markkinoille tullessaan pyrkivät myymään napolilaisen pankkiirin Lorenzo de Tontin kehittämää tontiinivakuutusta. Periaatteena siinä on, että vakuutuskauden päättyessä elossa/mukanaolevat jakavat kertyneen pääoman ja sen tuoton. Minkäänlaisen riskin vakuuttamisesta ei tällaisessa ole kysymys. Tämäntyyppinen vakuutus kiellettiin Suomessa toiminnan tullessa 1891 luvanvaraiseksi. Myöskään USA:ssa tätä ei pidetä enää vakuutustoimintana.

        Eikö muuten kuulostakin eläkevakuutuksen kylkiäisenä myytävältä riskiturvalta?!?!?!?? Vai väittääkö joku että eläkkeen riskarilla vakuutetaan jotain? Olisi hyvä kuulla perusteluja missä se riski piilee (ja kenelle, asiakkaalle, omaisille vaiko peräti vakuutusyhtiölle joka joutuu maksamaan kaikki varat ulos, HUH, eihän näin saa olla!!) ja miksi siitä kerätään maksua?

        Jos olet sitä mieltä että riskarilla jotain vakuutetaan, niin esitä kernaasti perustelut niin voidaan katsoa mistä sitä hintaa peritään.

        Ystävästäsi muuten, RIP, olisiko häntä hiukan vedätetty? Kerrottiinko hänelle että kuollessaan hänen varat menevät hukkaan. (mistä muuten luulet tietäväsi minne varat jaettiin, esitäpä hiukan laskelmia kuolleisuushyvityksen tasosta ko yhtiössä, etenkin kun tunnut puolustavan vakuutusjärjestelmää aktiivisesti, eli epäilen sinun olevan töissä vakuutusyhtiössä) Vastaavia caseja on ollut oikeudessa ja omaiset ovat voittaneet. Pahimmissa tapauksissa kuolleisuushyvityksillä on vedätetty laskuperusteisten tuottoja ylös mutta ei mainittu että henkiturvaa ei ole.


    • alalla ollut

      Minkälainen on taustasi, kun saat kutsuja johonkin sijoitustilaisuuksiin?

      Itselläni on yli 200 000 euron (siis kaksisataatuhatta euroa!) sijoitussalkku, mutta koskaan en ole saanut kutsua mihinkään vastaavaan tilaisuuteen.

      Kuinka iso salkku pitää olla, että Alexandria ja Wall Street kiinnostuvat?

      Sinänsä mielenkkintoista, että tienaan 100 tuhatta euroa vuodessa. Ja edelleenkään puhelin ei soi. Kukaan ei (onneksi) koeta myydä mitään sijoitusratkaisuja. Saan edelleen vuodsta toiseen hoitaa itse omaa sijoitussalkkuani.

      Mitä te olette tehneet, että joku soittaa ja myy jotain?

      • pyörällä päästä

        Olen pieni naisyrittäjä, joka yrittää selvitä päivästä toiseen... Eli en sijoittaja tms.
        Oletetaan "helppo kohde", jolla ei ole aika paneutua joka asiaan ja eläkeikä lähenee, niin paniikki iskee... ja siinä sitten vois vaikka sortua mihin tahansa "sijoittamiseen"...
        Wall Streetilla muut hoitavat sijittelut, kunhan anna eläkevakuutusrahat käytettäväksi. Minä vaan korjaan sitten aikanaan potin. He ovat vain hyväntekijöitä siinä välissä. jotain pientä kulukorvausta tosin on kuulemma, mutta se on niin pientä, ettei siitä ole puhuttu edes rahana mitään. Ei varmaankaa iso. (En tiedä mistä päin sen suuruus on katsottu.Saajalle mikään ei ole isoa, ja maksajalle kaikki.=) )


      • Myyntireiska
        pyörällä päästä kirjoitti:

        Olen pieni naisyrittäjä, joka yrittää selvitä päivästä toiseen... Eli en sijoittaja tms.
        Oletetaan "helppo kohde", jolla ei ole aika paneutua joka asiaan ja eläkeikä lähenee, niin paniikki iskee... ja siinä sitten vois vaikka sortua mihin tahansa "sijoittamiseen"...
        Wall Streetilla muut hoitavat sijittelut, kunhan anna eläkevakuutusrahat käytettäväksi. Minä vaan korjaan sitten aikanaan potin. He ovat vain hyväntekijöitä siinä välissä. jotain pientä kulukorvausta tosin on kuulemma, mutta se on niin pientä, ettei siitä ole puhuttu edes rahana mitään. Ei varmaankaa iso. (En tiedä mistä päin sen suuruus on katsottu.Saajalle mikään ei ole isoa, ja maksajalle kaikki.=) )

        MItäs se hyväntekeväisyys käytännössä sitten on, lasketaanpa:

        Kun otat eläkkeen summalla 2000 euroa vuosi ja suunnittelet maksavasi sitä esim 10 vuotta, hyväntekijäsi saa komissiota 920 per heti. Sitten siitä varainhoitohökötyksestä joka sinulle varmaan myydään lisäksi luokkaa prosentti sijoitusten arvosta ja vielä lisäksi jokaisesta maksusta myöhemmin rippeitä.

        Todellista hyväntekeväisyyttä jota pyyteettömästi tarjotaan.


      • pyörällä päästä
        Myyntireiska kirjoitti:

        MItäs se hyväntekeväisyys käytännössä sitten on, lasketaanpa:

        Kun otat eläkkeen summalla 2000 euroa vuosi ja suunnittelet maksavasi sitä esim 10 vuotta, hyväntekijäsi saa komissiota 920 per heti. Sitten siitä varainhoitohökötyksestä joka sinulle varmaan myydään lisäksi luokkaa prosentti sijoitusten arvosta ja vielä lisäksi jokaisesta maksusta myöhemmin rippeitä.

        Todellista hyväntekeväisyyttä jota pyyteettömästi tarjotaan.

        Tietenki heidän pitää saada voittoa! Mutta turhaan sitä esiinnytään "hyväntekijöinä". Kaikki ymmärtää, että jokaisen liikelaitoksen on tuotettava omistajille voittoa toimiakseen. Ihan hullua esiintyä hyväntekijöinä.Näin on. Ilmeisesti vaikkutan hyvältä kohteelta, kun sama henkilö on taas soittanut ja tarjonnut samaa ja on nii-iin hiton huolissa minusta... Ne kun minun puolesta ympäri maailmaa seuraisivat mitkä osakkeet ja sijoitukset olisivat mulle edullisimmat. Todella pyyteetöntä työtä. Jos tässä yhteydessä kerrottasiin esim. mitä kuluja tähän tulee ja miten ne katetaan, olisin jo tehnyt varmaan sopimuksen?? , mutta ku ei, niin ... en usko tarinaan...


    • AVKT

      On rahaa, sinulla ei ole aikaa. Me kaikki olemme kuolevaisia.
      Niin---- Mutta, nyt tulee esiin, kuinka paljon säästät? 20000 Eu on pienin summa/vuosi, että tulisi jotain, mutta silloinkin pitää olla oma järki mukana, siis hoidat asiat itse.

      • pyörällä päästä

        Kyllä hitto vie on mulle ainaki iso summa! =) kyseessä on pienen pieni naisyrittäjä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      349
      4171
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2357
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1693
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      102
      1475
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1423
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1277
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1255
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      56
      1142
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1016
    Aihe