Pitääkö maksaa..?

Hoffi

Miten tämä Koiravero asia menee?
Maksetaanko koiraveroa siinä tapauksessa jos olet ns.kirjoilla kunnassa jossa ei peritä koiraveroa mutta töiden takia asut eri paikkakunnalla, jossa se peritään.
Vai pitääkö koiravero maksaa siihen kuntaan jossa koira fyysisesti suurimman osan vuodesta on?

26

3484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missä omistaja on kirjoilla

      ei sen mukaan missä koira kulkee.

    • on kirjoitettu

      kennelliiton sivuilla :
      Koiravero maksetaan siihen kaupunkiin/kuntaan, jonka alueella koira enimmäkseen asuu. Lisätietoja saat oman kotipaikkasi kaupungin-/kunnantoimistosta. Pennun/koiran omistajan tulee itse tehdä ilmoitus koirastaan kunnantoimistoon tai kaupungin rahatoimistoon.

      • maksat tarpeeksi

        Turha maksaa veroa koirasta, maksat veroa koirasi ruuasta, leluista, lääkärissä käynneistä jne... ja mitä koira saa? Ei mitään! Koirapuistot maksaa vähemmän kuin mitä koira tuottaa kunnille/valtiolle. Ja kuka valvoo oletko maksannut verosi?? Nim. 2 koiraa, eikä olisi ikinä tullut mieleen maksaa veroa koirasta.


      • Pakko maksaa ?
        maksat tarpeeksi kirjoitti:

        Turha maksaa veroa koirasta, maksat veroa koirasi ruuasta, leluista, lääkärissä käynneistä jne... ja mitä koira saa? Ei mitään! Koirapuistot maksaa vähemmän kuin mitä koira tuottaa kunnille/valtiolle. Ja kuka valvoo oletko maksannut verosi?? Nim. 2 koiraa, eikä olisi ikinä tullut mieleen maksaa veroa koirasta.

        Mulle tuli tänään Helsingin kaupungilta lasku koiraverosta, eräpäivineen kaikkineen. Eli miten tästä muka selviää maksamatta ?
        Kertokaapa mulle se. Ei kiinnosta maksaa mutta ulosottoonhan tämä menee ellen maksa ?


      • minä ja koirani
        maksat tarpeeksi kirjoitti:

        Turha maksaa veroa koirasta, maksat veroa koirasi ruuasta, leluista, lääkärissä käynneistä jne... ja mitä koira saa? Ei mitään! Koirapuistot maksaa vähemmän kuin mitä koira tuottaa kunnille/valtiolle. Ja kuka valvoo oletko maksannut verosi?? Nim. 2 koiraa, eikä olisi ikinä tullut mieleen maksaa veroa koirasta.

        Koiraveroa kanttii maksaa. tiedättekö että koiraveroa ei mee vaan puistoihin vaan myös esim. tapahtumiin joihinkin kursseihin ja lahjoituksiin koira tarhoihin!


      • Joulupukki..........
        Pakko maksaa ? kirjoitti:

        Mulle tuli tänään Helsingin kaupungilta lasku koiraverosta, eräpäivineen kaikkineen. Eli miten tästä muka selviää maksamatta ?
        Kertokaapa mulle se. Ei kiinnosta maksaa mutta ulosottoonhan tämä menee ellen maksa ?

        koiraa ei ole enää. Sillä pääset verosta eroon. Hullu maksaa tuollaista veroa.


      • Vammalistit

        Buahahahahahahaha. Kuinka moni ilmoituksen tekee, kennelistiliittolaiset?


      • Aivot, ohoi
        maksat tarpeeksi kirjoitti:

        Turha maksaa veroa koirasta, maksat veroa koirasi ruuasta, leluista, lääkärissä käynneistä jne... ja mitä koira saa? Ei mitään! Koirapuistot maksaa vähemmän kuin mitä koira tuottaa kunnille/valtiolle. Ja kuka valvoo oletko maksannut verosi?? Nim. 2 koiraa, eikä olisi ikinä tullut mieleen maksaa veroa koirasta.

        Voi jeesus sentään ja muuan muu karvaläjä! Et tietenkään maksa, pöpi; veroa koska pidät joka leikkipuistoa, puutarhaa ja aituetta limanuljaskasi puistona. Opettele edes se, että sanaa "maksanut" ei kirjoiteta "maksannut". Tuskin käytät elukkaasi nurkan päätä kauempana, puhumattakaan tohtoreista.


    • ronja36

      vantaa ja espoo on luopunut koiraverosta jossain vaiheessa! Olen aikanani maksanut niin kuin kuuluukin, mutta nyt ei enää tarvitse, eroa ei huomaa =)

    • paholainen 102

      Sen veran koiraverosta ja yleensä koirista ........
      Koira buumi on mennyt aiva älyttömyyksiin,Koiria on aivan pilvin pimein .
      Niin onkohan koirista tullut lastenkorvike myös Suomessa?
      Koiravero pitäisi laittaa ehdottomasti koko Suomen alueelle...josko se rajoittaisi
      koirien hankintaa ja yleensä pentutehtailua,joka on surullista koirien kannalta.
      Koirat,varsinkaan isot ja metsästyskoirat eivät kuulu kaupunkiin kerrostaloihin.

      • Hieman taustoja

        Mitä oon keskustellu lapsettomien pariskuntien kans nii lähes kaikilla on koira/koiria tai kissa/kissoja tai sitten molempia. Ja näitä lapsettomia pariskuntia on tuttavapiirissäni paljon. Josta olen tehnyt sen johtopäätöksen että eläimet korvaavat lapsettomissa perheissä lapset.

        Ja nyt en tarkoita että eläimiä hankittaisiin sen takia ettei tarvitsisi hankkia lapsia... ei. Nuo lapsettomat pariskunta-tuttavani ovat kaikki sellaisia jotka eivät jostain syystä pysty hankkimaan itselleen biologisia lapsia.


      • kisunomist.lapseton
        Hieman taustoja kirjoitti:

        Mitä oon keskustellu lapsettomien pariskuntien kans nii lähes kaikilla on koira/koiria tai kissa/kissoja tai sitten molempia. Ja näitä lapsettomia pariskuntia on tuttavapiirissäni paljon. Josta olen tehnyt sen johtopäätöksen että eläimet korvaavat lapsettomissa perheissä lapset.

        Ja nyt en tarkoita että eläimiä hankittaisiin sen takia ettei tarvitsisi hankkia lapsia... ei. Nuo lapsettomat pariskunta-tuttavani ovat kaikki sellaisia jotka eivät jostain syystä pysty hankkimaan itselleen biologisia lapsia.

        Olen keski-ikäinen lapseton sinkkunainen ja minulla on kissa. Koskaan en ole halunnut lapsia, olen siis vapaaehtoisesti lapseton. Saanut olisin kyllä. Joten kissa ei todellakaan ole mikään lapsen korvike. Eläinrakas voi olla muutenkin. Pienestä asti olen tykännyt eläimistä yli kaiken, lapsista en koskaan. Varmaan jotenkin sisäsyntyistä. Kisuni on kallein aarteeni ja tuo suunnattomasti iloa ja onnea elämään. Muuta en kaipaa.


      • Muuta kuin korvike
        Hieman taustoja kirjoitti:

        Mitä oon keskustellu lapsettomien pariskuntien kans nii lähes kaikilla on koira/koiria tai kissa/kissoja tai sitten molempia. Ja näitä lapsettomia pariskuntia on tuttavapiirissäni paljon. Josta olen tehnyt sen johtopäätöksen että eläimet korvaavat lapsettomissa perheissä lapset.

        Ja nyt en tarkoita että eläimiä hankittaisiin sen takia ettei tarvitsisi hankkia lapsia... ei. Nuo lapsettomat pariskunta-tuttavani ovat kaikki sellaisia jotka eivät jostain syystä pysty hankkimaan itselleen biologisia lapsia.

        Sinulla on kovin yksinpuolisia ystäviä.
        Minun ystäviini kuuluu lapsettomia, joilla ei ole eläimiä, lapsettomia, joilla on eläimiä, lapsia hankkineita, joilla on eläimiä sekä lapsia hankkineita, joilla ei ole eläimiä.

        Ja tuo lapsettomuuskaan ei ole suurimmaksi osaksi biologian pakottamaan vaan henkilökohtainen valinta kuten myös se, että niitä lapsia on.


      • Kuulat kalloon

        Vaikka kirjoittaja on kirjoittanut vuonna 2012 mielipiteensä, on asia ajankohtaisempi kuin koskaan. Koirakielto pitäisi laittaa koiraveron tilalle.


      • voiskosvastata

        miksi?


    • Nappipoika22222

      Samaa mieltä koiravero koko Suomen alueelle. Kannatan. Koirasta ei ole kunnille mitään muuta kuin haittaa ja rahankulua.

      • koiruus

        Minä olen helsinkiläinen ja maksan koiraveroa 50e kerran vuodessa ja se on ihan ok.


      • kakkavarvas
        koiruus kirjoitti:

        Minä olen helsinkiläinen ja maksan koiraveroa 50e kerran vuodessa ja se on ihan ok.

        Koiravero pitää asettaa niin suureksi että sillä rajoitetaan koirin määrää
        Koirien määrä on lähtenyt ihan lapasesta suomessa, pienissä kerrotaloasunoissa saatetaan pitää usempaa koiraa ja koirien omistajiksi on tullut uusavuttomien ryhmä joka ei tiedä miten koiran kanssa tulee käyttäytyä. Miten voidaan hyväksyä se että kaikki julkiset ulkoilualueen alkavat olla koiranomistajien valtamia ja niin likaisia että ei niissä viihdy enää kuin toinen samanlainen ympäristötuholainen

        Yksi uusi koiranomistajaryhmä on katu-uskottavuuden etsijät pahojen koiriena avulla, se on todellakin vaarallista kun sekä koiralta että omistajalta puuttuu järki päästä, toivoisi että viranomaiset alkaisivat jo puuttumaan siihen että koirin määrää ryhdytään rajoittamaan että täällä on hyvä asua myös koirattomat perheet


      • maksan, en korjaa
        kakkavarvas kirjoitti:

        Koiravero pitää asettaa niin suureksi että sillä rajoitetaan koirin määrää
        Koirien määrä on lähtenyt ihan lapasesta suomessa, pienissä kerrotaloasunoissa saatetaan pitää usempaa koiraa ja koirien omistajiksi on tullut uusavuttomien ryhmä joka ei tiedä miten koiran kanssa tulee käyttäytyä. Miten voidaan hyväksyä se että kaikki julkiset ulkoilualueen alkavat olla koiranomistajien valtamia ja niin likaisia että ei niissä viihdy enää kuin toinen samanlainen ympäristötuholainen

        Yksi uusi koiranomistajaryhmä on katu-uskottavuuden etsijät pahojen koiriena avulla, se on todellakin vaarallista kun sekä koiralta että omistajalta puuttuu järki päästä, toivoisi että viranomaiset alkaisivat jo puuttumaan siihen että koirin määrää ryhdytään rajoittamaan että täällä on hyvä asua myös koirattomat perheet

        Olen muuttanut Tampereelle ja täällä on koiravero. Muutin helmikuun alussa, joten en tältä vuodelta maksa koiraveroa. 31.12.2013 asuin paikkakunnalla jossa ei ole koiraveroa. Vaikka silläkin paikkakunnalla oli koiran kakkoja jalkakäytävillä ja muissa paikoissa, on Tampere yliveto. Eipä juuri voi kävellä astumatta kakkaan. Väitän, että juuri koiravero saa sen aikaan. Koirantaluttajat ajattelevat, että en korjaa pois, korjatkoon muut kun kerta maksan koiraveron. Ehkä itse teen ensi vuoden alusta samoin, kun koiraveron joudun maksamaan. Toisalta mahtaisinko osatakaan olla korjaamatta, kun olen sitä tehnyt vuodesta 1990 alkaen (nyt neljäs koira). Olen asunut myös Helsingissä, jossa oli sama juttu, siis enemmän koirankakkaa jalkakäytävillä!


      • Verot ylös

        Näin on. Koiraveroa 50 prossaa tuloista, johan läks koirat maasta.


      • Saappaat jalassa
        kakkavarvas kirjoitti:

        Koiravero pitää asettaa niin suureksi että sillä rajoitetaan koirin määrää
        Koirien määrä on lähtenyt ihan lapasesta suomessa, pienissä kerrotaloasunoissa saatetaan pitää usempaa koiraa ja koirien omistajiksi on tullut uusavuttomien ryhmä joka ei tiedä miten koiran kanssa tulee käyttäytyä. Miten voidaan hyväksyä se että kaikki julkiset ulkoilualueen alkavat olla koiranomistajien valtamia ja niin likaisia että ei niissä viihdy enää kuin toinen samanlainen ympäristötuholainen

        Yksi uusi koiranomistajaryhmä on katu-uskottavuuden etsijät pahojen koiriena avulla, se on todellakin vaarallista kun sekä koiralta että omistajalta puuttuu järki päästä, toivoisi että viranomaiset alkaisivat jo puuttumaan siihen että koirin määrää ryhdytään rajoittamaan että täällä on hyvä asua myös koirattomat perheet

        Näin on. Kaikki pöljikset hankkivat egoaan pönkittääkseen "kaverin" , parhaassa tapauksessa "turilaslauman", kun eivät muita viihdykkeitä keksi. Sitten retostellaan pitkin kyliä, mulkataan talon nurkilla luimistellen joka liikkujaa ja loppuaika sotketaan elukoilla kaikki paikat. Johan on kulttuurinähtävyyttä! Kyllä niin naurattaa kyyppärit, jotka joka päivä hakevat elämäänsä, ja jos eivät muut hyväksy; nämä "ruskeahkot" omistajat elämystyvät haukkuen, oppineet sentäs jotain elukalta:(

        Viranomaiset eivät puutu muuhun kuin sakottamiseen, sitäpaitsi monilla heistäkin on karvainen kaveri tai pari. Kauheaa, mutta totta.

        Poliitikoillakin on ainoa puheenaihe, miten joku heidän holhokkinsa = hurtta, jaksaa, mutta onhan meitä siniristilipun kannattajiakin vielä muutama.


      • veroveroverovero
        Verot ylös kirjoitti:

        Näin on. Koiraveroa 50 prossaa tuloista, johan läks koirat maasta.

        Eipä tunnu vaikuttavan autoihinkaan joissa veroä jo paljon enemmän.

        Ainoa joka läks maasta oli nalle... ;-D


    • mielipide1

      ihan turha koko maksu !

    • Vero ylös

      Vero on ikuinen, sitä maksat ja maksat. Sitä näet saa mitä tilaa-.

    • tolkuntulkku

      Turha on koiraveron perään vinkua. Katoavaa kansanperinnettä koko vero! Joissakin kaupungeissa aikoinaan perusteltiin kyseistä veroa siivouskustannuksilla. Veroa piti kuitenkin maksaa puolikiloisesta chihuahuasta saman verran kuin vaikkapa bernhardilaisesta, joka päästää kerralla chihun kokoisen paskan! Voi tziisus mitä järkeilyä!

    • Joo kyllä. Koiravero on lakisääteinen maksu joka maksetaan siihen kuntaan tai kaupunkiin missä koira on suurimman ajan yhtäjaksoisesti ajastaan. Jos ko paikassa ei peritä koiraveroa sinun ei myöskään tarvitse sitä maksaa.

      Silloin ainoa hommasi on ilmoittaa aikaisemmalla kunnalle tai kaupungille että asia on näin. Sinulla on siis ilmoitusvelvollisuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe