Millä voi onkia?

Madoton stadilainen : )

Millä muulla voi onkia (kesällä) kuin madoilla? Voiko matoja ostaa jostain? Olemme useana kesänä vuokranneet mökin emmekä löytäneet madon matoa vaikka on puoli lääniä käännetty. Ei ole mahdollisuutta mennä muiden komposteihin kaivelemaan.

8

4412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matoj

Useimmilla mökkipaikkakunnissa joko huoltamo tai kauppa myy kastematoja. Yksi keino on että laitta jonkun levyn tai laudan maahan ja kastelee alta, aamulla on matoja.

• Koho

onkia:
      Syöttitahnoja,silikonimatoja,oikeita matoja ja käpäsentoukkia kalastuvälineliikkeestä.
      Keitetty makaroni maissinjyvät katkaravunpystöt punajuurumehulla värjätty taikinapallo lahopuissa kaarnan alla elävät toukat ym...ym...
      Tässäpä aluksi.
      Kireitä siimoja ja kalaista kesää.

• Madoton stadilainen

vinkeistä. Ollaan kyllä kyselty mökkipaikkakunnalta, että myykö joku matoja mutta ei oo ollu myyjiä.
      Voitais varmaan yrittää viedä täältä pääkaupungista matoja maalle, omassa kukkapenkissä niitä riittää.
      Tota lautajuttuu täytyy kans kokeilla. Tulispa jo kesä ja loma!

• liero

Motonetissa, sieltä mä vien mökille aina muovimatoja.

• ulkomaalainen

... mutta varo, sillä voi tappa itsensä.

Otat pistokkeella varustetun kaappelin , poistat parin metrin matkalta ulkoisen eristen ja eristeet itse kaappelista 10 cm matkalta ja vedät nen erilleen. Kierrät ne kuparit kahteen pitkien rautanauloja ympärille. Nyt otat jatkokaapelilla sähkön jostain, mutta älä kytke päälle!!! Työnnät ne naulat kostean nurmeen 1,5 metriä toisistaan, menet ainakin kolmen metrin päähän ja kytket sähkön päälle. Nyt vain odotat ja kurkit, miten ne tulevat.

Siten ensin sähkö pois päältä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Siten vain matoja kerämään. Ei ne kauan kestää, mutta päivän onginta on turvattu.

Myönnän, ei ole kaunis tapa.

• Anonyymi

paarmat, kantotoukat, muurahaisenmunat, älä ala sähkön kanssa huseeraamaan.

• Anonyymi

Virvelillä.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      42
      2266
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      236
      2055
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      111
      1548
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      144
      1291
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1217
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      138
      1114
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1107
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1009
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      65
      973
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      960
    Aihe