Miten Xenoniin käsiksi

oikeapuoli

Laguna -02. Oikean puolen xenon vilkkuu ajoittain ja haluaisin tarkistaa esim. ballistiin menevien johtojen liitoksen.

Miten näihin johtoihin pääsee parhaiten käsiksi? Pitääkö irroittaa puskurin alahelma (miten) vai pääseekö jotenkin alakautta paremmin.

Tämä kohta autosta on kyllä harvinaisen typerästi suunniteltu.

5

752

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LAguna 2.0T

Älä mene itse "sörkkimään" xenoneja, sinne tulee helvetin moinen jännite jotain 12000 voltin luokkaa.
      Sen takia että lamppu saadaan palamaan.

• siiiss

eikös xenonin virrantarve ole suuruusluokkaa 35w? eli sun mielestä auton xenoneissa on sama jännite kuin junaradan johtimissa? lämpoarvo xenoneissa 12000, mutta yksikkö ei ole V vaan K

• Sceenikko
        siiiss kirjoitti:

eikös xenonin virrantarve ole suuruusluokkaa 35w? eli sun mielestä auton xenoneissa on sama jännite kuin junaradan johtimissa? lämpoarvo xenoneissa 12000, mutta yksikkö ei ole V vaan K

Heh, eipä ole voltit ja watit ihan sama asia. Vaikkapa tuolta lisätietoa xenonin toiminnasta:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ksenonlamppu
        (suomalainen uskoo vasta kun näkee omin silmin internetissä)

• vain ja

ainoastaan ko. jännite on vain sytytysvaiheessa hetkellisesti.
        ja en tiedä...mutta ite jos vaihtaisin niin pitäisi virran pois vaihdon aikana...

• laguna -03

Itselläni on -03 laku.mulla oli sytytin hajonnut,Umpion pohjalla on pieni harmaa mötikkä sisältää piirilevyn.Umpio pois niin homma toimii,lampun kyllä pystyy vaihtamaan,kun viitsii vähän muoveja availla.(alkuperäinen sytytinyksikkö maksoi viimetalvena 565 ekee ja työt,että semmonen melko edullinen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      25
      1121
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      54
      1108
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      515
      844
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      50
      834
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      46
      745
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      669
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      626
    8. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      62
      624
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      182
      619
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      40
      597
    Aihe