Seefeld

Patikoijatar

Hei
Varasin matkan Seefeldiin elokuun alkuun. Aurinkomatkojen 1 hh majoituspaikkoja oli vapaana vain Dietrichiin. Onko kukaan ollut siellä majoittuneena, se näyttää olevan aika vaatimaton? Entä muita vinkkejä, oon pari kertaa aiemmin ollut Itävallassa ja vaellellut yksikseni, mutta kaikkea ei vaan hoksaa...

33

9309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iitut

      Olin kesällä 2006 Seefeldissä hotelli Dietrichissä ja tykkäsin kovasti. Henkilökunta oli todella ystävällinen ja isäntäperhe itse asui hotellissa. Siistit huoneet ja siivooja kävi aina kerran päivassä. Aamupala oli todella hyvä ja runsas :) Minä ainakin tykkäsin kovasti Dietrich hotellista ja voisin ehdottomasti mennä uudelleen. Ihastuin Seefeldiin ja Itävaltaan kerta heitolla :D Jos et ole Innsbruckissa käynyt niin suosittelen. Junalla pääsee melko helposti Seefeldistä ja jo itse juna matka on elämys kun mennään pitkin vuorenrinnettä ja maisemat ovat huikeat.

      • se sama

        Kiitos viestistä. Itsekin oon Itävalta-fani, kovasti oon tykännyt. Kerran kävin Innsbrucissa, mutta se oli niin pikainen käväisy, että taidanpa tehdä ensi reissulla uudestaan. Pienet pensionaatithan on kodikkaita ja puolihoito ei välttämättä ole hyvä asia. Pääseepähän katselemaan muitakin ruokapaikkoja eikä aikataulu ole niin sitova. Mukavaa kesää sinulle!


    • elokuussa..

      Me lähdemme Aurinkomatkojen matkalle 10.8. Seefeldiin. Koska sinä lähdet?

      • nähdään sitten

        Sama aika, 10.8., sama paikka. Kerran olen ollut aikaisemmin Seefeldissä (v. 2003) ja kaipuu jäi tuohon pieneen alppikylään. Harrastelen aikalailla aktiivisesti patikointia ja muutakin liikuntaa. Nyt olisi tarkoitus myös käydä junalla jossain vähän kauempanakin, ehkäpä Liechtensteinissa. Olen vaellellut pääasiassa yksikseni, mutta jos samanhenkistä seuraa löytyy, niin mikäpä estää reissaamasta kimpassakin. Olen ollut myös Zell am Seessä ja Montafonissa patikoimassa, mutta Seefeld on mielestäni paras näistä. Niin, majoitun Dietrichissä, muualla ei ollut enää vapaita 1 h huoneita matkaa varattaessa. Ehkäpä satutaan jossain sitten elokuussa. Mukavaa kesää siihen asti.


      • elokuussa..
        nähdään sitten kirjoitti:

        Sama aika, 10.8., sama paikka. Kerran olen ollut aikaisemmin Seefeldissä (v. 2003) ja kaipuu jäi tuohon pieneen alppikylään. Harrastelen aikalailla aktiivisesti patikointia ja muutakin liikuntaa. Nyt olisi tarkoitus myös käydä junalla jossain vähän kauempanakin, ehkäpä Liechtensteinissa. Olen vaellellut pääasiassa yksikseni, mutta jos samanhenkistä seuraa löytyy, niin mikäpä estää reissaamasta kimpassakin. Olen ollut myös Zell am Seessä ja Montafonissa patikoimassa, mutta Seefeld on mielestäni paras näistä. Niin, majoitun Dietrichissä, muualla ei ollut enää vapaita 1 h huoneita matkaa varattaessa. Ehkäpä satutaan jossain sitten elokuussa. Mukavaa kesää siihen asti.

        Olen ystävättäreni kanssa lähdössä ensimmäistä kertaa Itävaltaan. Emme rapakuntoisia ole kumpikaan, mutta mitä olet mieltä kannattaako vaelluskartta ottaa vai löytääkö helpoimmat reitit ilman karttaa?

        Hotellimme on Menthof. Tiedätkö siitä mitään millainen paikka? Osaan hieman saksan alkeita. Pärjääkö siellä yhtään englannilla? Varmastikin törmätään jossain vaiheessa. Hyvää kevään jatkoa sinulle!


      • vaelletaan
        elokuussa.. kirjoitti:

        Olen ystävättäreni kanssa lähdössä ensimmäistä kertaa Itävaltaan. Emme rapakuntoisia ole kumpikaan, mutta mitä olet mieltä kannattaako vaelluskartta ottaa vai löytääkö helpoimmat reitit ilman karttaa?

        Hotellimme on Menthof. Tiedätkö siitä mitään millainen paikka? Osaan hieman saksan alkeita. Pärjääkö siellä yhtään englannilla? Varmastikin törmätään jossain vaiheessa. Hyvää kevään jatkoa sinulle!

        Hei! Kyllä kartta kannattaa hankkia. Silloin on helpompi suunnitella reittiä sään tai fiiliksen mukaan. Edellisellä kerralla muistaakseni saimme AM:n puolesta alueen kattavat vaelluskartat jo bussissa, ja matkailuinfosta saa hyvää matskua ilmaiseksi. Siellähän välimatkat on merkitty tunteina, ei kilometreinä. Mielestäni eksymisvaaraa ei ole, ainakin kun pysyttelee kartalla ja tietää missä on lähin tie, hissi, kylä... Ainahan voi mennä osan matkaa (joko meno-tai tulomatkan, ylös/alas) hissillä tai sillä mahan pohjaa kouraisevalla Rosshütte-junalla. Muistakaa sitt aina tervehtiä ainakin paikallisia ihmisiä, Grüss Gott!
        Menthof on vähän syrjässä kylästä, mutta varmaan ihan hyvä ja siisti. Lähettyvillä on yksi venäläisille rakennettu hotelli. Pyysin hevosia ja ratsastusta harrastavaa tytärtäni (parikymppinen) mukaan tälle matkalle ja olisimme majoittuneet juuri Menthofiin, koska sen yhteydessä on ratsastustalli. Mutta opiskelu-ja kesätyökiireet olivat nyt esteenä hänen lähdölleen. You Travel -matkatoimisto järjestää myös patikkamatkoja Alpeille: Ranskaan, Sveitsiin, Itävaltaan, Italiaan. Kannattaa panna nimi mieleen, olin heidän järjestämällä matkalla muutama vuosi sitten. Niin, Wildsee-järven ympäri kulkee n. 5 km:n reitti, sitä on mukava talsia vaikkapa ruuan jälkeen illalla. Ja Olympia Bad-uimalahan pitää käydä testaamassa. Voi, voi, taidan ihan innostua, siellä ON mukavaa! Voin kertoa vieläkin lisää, jos kiinnostaa... http://www.iltalehti.fi/tsau/matkajutut/2062.shtml


      • vähän lisää
        elokuussa.. kirjoitti:

        Olen ystävättäreni kanssa lähdössä ensimmäistä kertaa Itävaltaan. Emme rapakuntoisia ole kumpikaan, mutta mitä olet mieltä kannattaako vaelluskartta ottaa vai löytääkö helpoimmat reitit ilman karttaa?

        Hotellimme on Menthof. Tiedätkö siitä mitään millainen paikka? Osaan hieman saksan alkeita. Pärjääkö siellä yhtään englannilla? Varmastikin törmätään jossain vaiheessa. Hyvää kevään jatkoa sinulle!

        Vielä siitä saksan/englannin kielestä... Ite en osaa saksaa, mutta englannissa ja saksassa on paljon yhtäläisyyksiä, joten ainakin kirjoitetun saksankielisen tekstin ymmärtää. Kyllä siellä perusasiat hoituu englannilla, ihmiset eivät ole niin tarkkoja kielestään kuin esim. ranskalaiset. Ei ole ollut ongelmia, palvelu pelaa ja ihmiset ovat ystävällisiä. Ihan kuin olisit vieraana, ei turistina.


      • tästä...
        vaelletaan kirjoitti:

        Hei! Kyllä kartta kannattaa hankkia. Silloin on helpompi suunnitella reittiä sään tai fiiliksen mukaan. Edellisellä kerralla muistaakseni saimme AM:n puolesta alueen kattavat vaelluskartat jo bussissa, ja matkailuinfosta saa hyvää matskua ilmaiseksi. Siellähän välimatkat on merkitty tunteina, ei kilometreinä. Mielestäni eksymisvaaraa ei ole, ainakin kun pysyttelee kartalla ja tietää missä on lähin tie, hissi, kylä... Ainahan voi mennä osan matkaa (joko meno-tai tulomatkan, ylös/alas) hissillä tai sillä mahan pohjaa kouraisevalla Rosshütte-junalla. Muistakaa sitt aina tervehtiä ainakin paikallisia ihmisiä, Grüss Gott!
        Menthof on vähän syrjässä kylästä, mutta varmaan ihan hyvä ja siisti. Lähettyvillä on yksi venäläisille rakennettu hotelli. Pyysin hevosia ja ratsastusta harrastavaa tytärtäni (parikymppinen) mukaan tälle matkalle ja olisimme majoittuneet juuri Menthofiin, koska sen yhteydessä on ratsastustalli. Mutta opiskelu-ja kesätyökiireet olivat nyt esteenä hänen lähdölleen. You Travel -matkatoimisto järjestää myös patikkamatkoja Alpeille: Ranskaan, Sveitsiin, Itävaltaan, Italiaan. Kannattaa panna nimi mieleen, olin heidän järjestämällä matkalla muutama vuosi sitten. Niin, Wildsee-järven ympäri kulkee n. 5 km:n reitti, sitä on mukava talsia vaikkapa ruuan jälkeen illalla. Ja Olympia Bad-uimalahan pitää käydä testaamassa. Voi, voi, taidan ihan innostua, siellä ON mukavaa! Voin kertoa vieläkin lisää, jos kiinnostaa... http://www.iltalehti.fi/tsau/matkajutut/2062.shtml

        Todellakin mielellään kuulisimme lisää...


      • vaelletaan...
        tästä... kirjoitti:

        Todellakin mielellään kuulisimme lisää...

        No niin, jos kaiken kerrron, eihän teille jää mitään jännättävää... Mutta muutama käytännön asia vielä. Vaellus/maastokenkiä pitää olla väh. kahdet mukana, kuitenkin ne jalassa olleet on märät kun tulet "kämpälle". Sää voi olla viileä ja sade- tai ukkoskuuro voi yllättää, eikä ole mukavaa, jos olet silloin kauempana patikalla. Näkyvyys voi hävitä ihan yhtäkkiä muutamaan metriin, eli olet pilvessä! Mutta silti muistakaa aurinkovoiteet! Siinä ihan kylän laidalla on valkoinen vihreäkupolinen kirkko. Sen ympärillä olevalla niityllä oli ainakin viimeks siellä ollessani valtavasti isoja n. 5 cm kotiloita. Ihan piti varoa, ettei tallaa päälle. Siinä samalla kirkkomäellä on myös jotain ihmerakennelmia kivestä. Taidettako lie vai noituutta... joku seitamainen juttu ehkä? Kylän keskellä on toinen kirkko, jossa on korkealle kohoava punainen torni. Se oli hyvänä suuntimena pienillä reissuilla, koska se näkyy todella kauas, jos sää sallii. Ilmainen kyläbussi (Dorfbus) kulkee kai vieläkin 1/2 tunnin välein, lisäksi liikennöi ns. vaellusbusseja lähialueiden vaellusreittien alkupäähän. Olympialaisten monumentti kannattaa käydä bongaamassa, siihen on kaiverrettu myös suomalaisten urheilijoiden nimiä. Eiköhän tässä taas ole kerrakseen höpinää. Ootan jo innolla lomaa, tulee mieleen tässä kirjoitellessa niin elävästi edelliset patikkareissut. Nyt on kivempi lähteä kun tietää mitä haluaa nähdä ja mistä päin ne jutut löytyvät. Mistä päin Suomea muuten olette, oletteko reissanneet paljonkin jossain muualla?
        Täältä minut löytää, jos vielä jotain tulee teille mieleen!


      • vielä..
        vaelletaan... kirjoitti:

        No niin, jos kaiken kerrron, eihän teille jää mitään jännättävää... Mutta muutama käytännön asia vielä. Vaellus/maastokenkiä pitää olla väh. kahdet mukana, kuitenkin ne jalassa olleet on märät kun tulet "kämpälle". Sää voi olla viileä ja sade- tai ukkoskuuro voi yllättää, eikä ole mukavaa, jos olet silloin kauempana patikalla. Näkyvyys voi hävitä ihan yhtäkkiä muutamaan metriin, eli olet pilvessä! Mutta silti muistakaa aurinkovoiteet! Siinä ihan kylän laidalla on valkoinen vihreäkupolinen kirkko. Sen ympärillä olevalla niityllä oli ainakin viimeks siellä ollessani valtavasti isoja n. 5 cm kotiloita. Ihan piti varoa, ettei tallaa päälle. Siinä samalla kirkkomäellä on myös jotain ihmerakennelmia kivestä. Taidettako lie vai noituutta... joku seitamainen juttu ehkä? Kylän keskellä on toinen kirkko, jossa on korkealle kohoava punainen torni. Se oli hyvänä suuntimena pienillä reissuilla, koska se näkyy todella kauas, jos sää sallii. Ilmainen kyläbussi (Dorfbus) kulkee kai vieläkin 1/2 tunnin välein, lisäksi liikennöi ns. vaellusbusseja lähialueiden vaellusreittien alkupäähän. Olympialaisten monumentti kannattaa käydä bongaamassa, siihen on kaiverrettu myös suomalaisten urheilijoiden nimiä. Eiköhän tässä taas ole kerrakseen höpinää. Ootan jo innolla lomaa, tulee mieleen tässä kirjoitellessa niin elävästi edelliset patikkareissut. Nyt on kivempi lähteä kun tietää mitä haluaa nähdä ja mistä päin ne jutut löytyvät. Mistä päin Suomea muuten olette, oletteko reissanneet paljonkin jossain muualla?
        Täältä minut löytää, jos vielä jotain tulee teille mieleen!

        Ihan innolla odotan jo matkaa. Otatko muuten mitään rokotuksia esim. punkkirokotusta ennen kuin lähdet?
        Emme ole juurikaan reissannut ja ensimmäistä kertaa yhdessä lähdemme. Eteläisestä Hämeestä olemme. Mistäpäin sinä?


      • tänäkin iltana
        vielä.. kirjoitti:

        Ihan innolla odotan jo matkaa. Otatko muuten mitään rokotuksia esim. punkkirokotusta ennen kuin lähdet?
        Emme ole juurikaan reissannut ja ensimmäistä kertaa yhdessä lähdemme. Eteläisestä Hämeestä olemme. Mistäpäin sinä?

        En ole mitään rokotuksia ottanut, vaikka hepatiittirokote olisi ollut suositeltava noissa etelän turistirysissä, joissa olen muutaman kerran ollut. (Enää en lähde!) Itävaltaan ei ole mitään suosituksia, siellä on hygienia kunnossa. Jos vaeltelee merkityillä reiteillä, ei minun mielestä ole tarpeen edes punkkirokote. Polut on niin leveät, että ei tarvii kahlata pusikossa. Tavallinen terve maalaisjärki riittää ja semmoinen punkkitarkastus, jonka tekisit täällä suomessakin jos liikut metsässä. http://www.rokote.fi/matkaajanrokoteopas/maasivu.html?maa=78
        Oon pikkuisen reissannut, ensin perinteiset turistikohteet ja viime vuosina näitä vaellus- ja aktiivilomia. Suomessakin on ihan hyviä mahiksia liikunnallisiin lomiin mm. Lapissa ja Vuokatti Kajaanin kupeessa. Tavallisena palkollisena vain se yks juttu rajoittaa "viikoksi pois kotoa-lomia" niin, että hyvä jos kerran vuodessa pääsee.
        Ja miehän oon tiältä iloisesta Itä-Suomesta..., täältä on ensin matkustettava Kehä 3:n eteläpuolelle, jos ulkomaille meinaa mennä. Kommentteja saa tulla ;)


      • vaellellen
        elokuussa.. kirjoitti:

        Olen ystävättäreni kanssa lähdössä ensimmäistä kertaa Itävaltaan. Emme rapakuntoisia ole kumpikaan, mutta mitä olet mieltä kannattaako vaelluskartta ottaa vai löytääkö helpoimmat reitit ilman karttaa?

        Hotellimme on Menthof. Tiedätkö siitä mitään millainen paikka? Osaan hieman saksan alkeita. Pärjääkö siellä yhtään englannilla? Varmastikin törmätään jossain vaiheessa. Hyvää kevään jatkoa sinulle!

        Asuin muutama vuosi sit Menthofissa. Ihan miellyttävä hotelle, parvekkeelta mukavat näkymät. Isot huoneet, kiva piha keinuineen päivineen.
        Puolihoito oli, ihan kohtuullista ruokaa. Päivän lehdet aina valmiina.
        N. 1 kilsa keskustaan mukavaa kylätietä, no problem.
        Rokotuksia mielestäni ei tarvi miettiä, ihan kuin Suomessa olis.
        Minulla oli vaelluskengät mukana, ihan ok. Tukevat vaellussandaalit ovat olleet minulla käyteyimmät, reppuun roikkumaan nuo kengät.
        Taas elokuussa Seefeldiin, on kivoin vaelluspaikka Itävallassa, mielestäni, hyvin merkatut reitit, paremmin kuin esim. Zellissä ja Söllissä. Kannattaa kävellä myös Mittenwaldiin saksan puolle, helppo ja kaunis reitti. Karttoja saa joka paikasta.


      • Ekakertalainen
        vaellellen kirjoitti:

        Asuin muutama vuosi sit Menthofissa. Ihan miellyttävä hotelle, parvekkeelta mukavat näkymät. Isot huoneet, kiva piha keinuineen päivineen.
        Puolihoito oli, ihan kohtuullista ruokaa. Päivän lehdet aina valmiina.
        N. 1 kilsa keskustaan mukavaa kylätietä, no problem.
        Rokotuksia mielestäni ei tarvi miettiä, ihan kuin Suomessa olis.
        Minulla oli vaelluskengät mukana, ihan ok. Tukevat vaellussandaalit ovat olleet minulla käyteyimmät, reppuun roikkumaan nuo kengät.
        Taas elokuussa Seefeldiin, on kivoin vaelluspaikka Itävallassa, mielestäni, hyvin merkatut reitit, paremmin kuin esim. Zellissä ja Söllissä. Kannattaa kävellä myös Mittenwaldiin saksan puolle, helppo ja kaunis reitti. Karttoja saa joka paikasta.

        Lähden myös Seefeldiin, jo 17.7. En ole siellä aiemmin vaeltanut, täällä tuntui olevan paikan tuntevia. Pärjääkö siellä keskikesällä vaellussandaalit & vaelluskengät -yhdistelmällä? Kovin korkealle en pyri, kun ei tahdo pää kestää (tai sitä tässä lähden kokeilemaan..) Entä onko puolisadeasulle (Rukka, kestää n. 3h normaalisateessa Suomessa kastumatta) käyttöä, vai onko se joko kuivan kelin tai rankan sateen kamppeet?
        Ja viel: jos yöpyy kylässä eikä mene kovin korkealle, niin onko lämpimien vaatteiden tarvis iso (siis piisaako yksi ohut kerrasto jne) ?


        Kiitti jos jaksatte vastailla! Into piukeena eka kertaa maalimalle vaeltamaan...


      • Alluska
        Ekakertalainen kirjoitti:

        Lähden myös Seefeldiin, jo 17.7. En ole siellä aiemmin vaeltanut, täällä tuntui olevan paikan tuntevia. Pärjääkö siellä keskikesällä vaellussandaalit & vaelluskengät -yhdistelmällä? Kovin korkealle en pyri, kun ei tahdo pää kestää (tai sitä tässä lähden kokeilemaan..) Entä onko puolisadeasulle (Rukka, kestää n. 3h normaalisateessa Suomessa kastumatta) käyttöä, vai onko se joko kuivan kelin tai rankan sateen kamppeet?
        Ja viel: jos yöpyy kylässä eikä mene kovin korkealle, niin onko lämpimien vaatteiden tarvis iso (siis piisaako yksi ohut kerrasto jne) ?


        Kiitti jos jaksatte vastailla! Into piukeena eka kertaa maalimalle vaeltamaan...

        Hyvin oot valinnut paikan. Pää kestää varmasti kun menet merkittyjä reittejä pitkin. Alkumatkasta voi pärjätä sandaaleilla, mutta kyllä oikeat vaelluskengät pitää olla kun menet n. 1,5 km korkeudella oleville reiteille, voi olla kosteata ja jalka lipsahdella. Parissa kilometrissä voi olla jo lunta. Sade voi yllättää nopeastikin, mulla on ollut ihan kertakäyttösadetakki, koska oikea sadetakki hiostaa ja on kuuma. Ja semmosen kertakäyttöisen voi laittaa vaikka taskuun kun aurinko kuitenkin kohta alkaa paistamaan. Ei se korkeelle meno niin paljon meinaa että pitäis olla monta kerrastoo, ihan lämmintä siellä on, paitsi tuulee. Ei oo mulla ollu koskaan pitkiä kerrastoja kesällä mukana, tuulenpitävä ohut takki ja alla joku pitkähihainen, illaksi jotain lämmintä. Kannattaa mennä vuoristojunalla Roshüttelle niin tiedät mitä on luvassa jos lähdet vaikka yksin patikoimaan. Ite oon lähdössä elokuussa neljättä kertaa ja harrastelen patikoimista aina kun mahdollista, Lapissa yms. Missä muuten majoitut ja onko AM:n järjestämä matka? Jos ns. valmis pakettimatka, niin opastettujakin päivätetkiä on yleensä tarjolla. Ja tärkeää: muista juomapullo mukaan vaellukselle, väh. litra juotavaa aina mukana. Ja aurinkovoide! Oikein hyvää matkaa, tulet ihastumaan paikkaan!


      • Seefeld-fani
        vaellellen kirjoitti:

        Asuin muutama vuosi sit Menthofissa. Ihan miellyttävä hotelle, parvekkeelta mukavat näkymät. Isot huoneet, kiva piha keinuineen päivineen.
        Puolihoito oli, ihan kohtuullista ruokaa. Päivän lehdet aina valmiina.
        N. 1 kilsa keskustaan mukavaa kylätietä, no problem.
        Rokotuksia mielestäni ei tarvi miettiä, ihan kuin Suomessa olis.
        Minulla oli vaelluskengät mukana, ihan ok. Tukevat vaellussandaalit ovat olleet minulla käyteyimmät, reppuun roikkumaan nuo kengät.
        Taas elokuussa Seefeldiin, on kivoin vaelluspaikka Itävallassa, mielestäni, hyvin merkatut reitit, paremmin kuin esim. Zellissä ja Söllissä. Kannattaa kävellä myös Mittenwaldiin saksan puolle, helppo ja kaunis reitti. Karttoja saa joka paikasta.

        Minä myös lähdössä elokuussa (10.8) ja tarkoitus vaellella kauempanakin kuin vain Seefeldin ympäristössä. Paljonkas sinne Mittenvaldiin onkaan matkaa, pitäskö mennä bussilla toinen sivu? Aiotko reissata junalla tai bussilla kauemmakskin? Ja missäs hotellissa nyt asustelet, onko Aurinkomatkojen matka? Sorry kun utelen niin paljon, kiva kun ois joku samanhenkinen samalla reissulla.


      • vaeltelija
        Seefeld-fani kirjoitti:

        Minä myös lähdössä elokuussa (10.8) ja tarkoitus vaellella kauempanakin kuin vain Seefeldin ympäristössä. Paljonkas sinne Mittenvaldiin onkaan matkaa, pitäskö mennä bussilla toinen sivu? Aiotko reissata junalla tai bussilla kauemmakskin? Ja missäs hotellissa nyt asustelet, onko Aurinkomatkojen matka? Sorry kun utelen niin paljon, kiva kun ois joku samanhenkinen samalla reissulla.

        Seefeldistä kannattaa tehdä oma vaellus vuoristossa. Aamulento Muencheniin, josta junalla Seefeldiin ja jo illalla olet yöpymässä, niin halutessasi, Nördlinger Huettellä 2239 metrissä ja upeissa maisemissa. Turha maksaa matkatoimistoille. Blogistani www.vaelluksillasielljatll.blogspot.com löydät runsaasti yksityiskohtaisia vihjeitä ja tietoa omatoimiselle vuoristovaellukselle sekä aivan Seefeldin tuntumassa että kauemmaksikin. Hyvää matkaa!


      • Ekakertalainen
        Alluska kirjoitti:

        Hyvin oot valinnut paikan. Pää kestää varmasti kun menet merkittyjä reittejä pitkin. Alkumatkasta voi pärjätä sandaaleilla, mutta kyllä oikeat vaelluskengät pitää olla kun menet n. 1,5 km korkeudella oleville reiteille, voi olla kosteata ja jalka lipsahdella. Parissa kilometrissä voi olla jo lunta. Sade voi yllättää nopeastikin, mulla on ollut ihan kertakäyttösadetakki, koska oikea sadetakki hiostaa ja on kuuma. Ja semmosen kertakäyttöisen voi laittaa vaikka taskuun kun aurinko kuitenkin kohta alkaa paistamaan. Ei se korkeelle meno niin paljon meinaa että pitäis olla monta kerrastoo, ihan lämmintä siellä on, paitsi tuulee. Ei oo mulla ollu koskaan pitkiä kerrastoja kesällä mukana, tuulenpitävä ohut takki ja alla joku pitkähihainen, illaksi jotain lämmintä. Kannattaa mennä vuoristojunalla Roshüttelle niin tiedät mitä on luvassa jos lähdet vaikka yksin patikoimaan. Ite oon lähdössä elokuussa neljättä kertaa ja harrastelen patikoimista aina kun mahdollista, Lapissa yms. Missä muuten majoitut ja onko AM:n järjestämä matka? Jos ns. valmis pakettimatka, niin opastettujakin päivätetkiä on yleensä tarjolla. Ja tärkeää: muista juomapullo mukaan vaellukselle, väh. litra juotavaa aina mukana. Ja aurinkovoide! Oikein hyvää matkaa, tulet ihastumaan paikkaan!

        Kuulostaa hyvältä nuo käytännön vinkit! Minulla on hyvät kotimaan kivikoissa sisäänajetut vaelluskengät, ja jos siellä osan matkaa pärjää sandaaleilla en varmaan pakkaa vara-vaelluskenkiä ollenkaan. Ajttelinkin, että teknisiä paitoja eri pituisella hihalla, ja sitten tuulen/veden pitävää päälle, taitaa riittää. Pitää sitten katsoa, jos pää kestää ylhäällä, jos ensi kesänä menisi majalta majalle, sitten vähän vankemmat varusteet.

        Tämä on ihan omatoimimatka, en kylläkään Muncheniin vaan Innsbruckiin lennän, ja yöpymisiä sieltä saa tosi halvalla ja valinnan varaa on! Edullisin tarjottu oli 203 viikon B&B ihan ok sijainnilla. Menen kuitenkin apartomentos- majoitukseen n.280€ ; oma keittomahdollisuus vapauttaa aikatauluista. Paikassa on sauna & poreallas, nekin painoivat valinnassa!
        Opastettuja vaelluksia ei majapaikastani ole, mutta Seefeldistä niitä löytää kuulemma halutessaan, ja omin päin voi vaeltaa osalla reiteistä. Omatoimimatka maksaa n. puolet valmiista, eli vaikka maksaisin vähän erikseen retkistäkin, niin ei hinta huimaa, ja toisaalta olen vapaa liikkumaan missä ja miten mielin.

        Kiitos kannustuksesta, kuulostaa tosi hyvältä! Elämäni eka itsekäs lomamatka aivan kuin itse haluan, on mukava lähteä.


      • Vaeltelija
        Ekakertalainen kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä nuo käytännön vinkit! Minulla on hyvät kotimaan kivikoissa sisäänajetut vaelluskengät, ja jos siellä osan matkaa pärjää sandaaleilla en varmaan pakkaa vara-vaelluskenkiä ollenkaan. Ajttelinkin, että teknisiä paitoja eri pituisella hihalla, ja sitten tuulen/veden pitävää päälle, taitaa riittää. Pitää sitten katsoa, jos pää kestää ylhäällä, jos ensi kesänä menisi majalta majalle, sitten vähän vankemmat varusteet.

        Tämä on ihan omatoimimatka, en kylläkään Muncheniin vaan Innsbruckiin lennän, ja yöpymisiä sieltä saa tosi halvalla ja valinnan varaa on! Edullisin tarjottu oli 203 viikon B&B ihan ok sijainnilla. Menen kuitenkin apartomentos- majoitukseen n.280€ ; oma keittomahdollisuus vapauttaa aikatauluista. Paikassa on sauna & poreallas, nekin painoivat valinnassa!
        Opastettuja vaelluksia ei majapaikastani ole, mutta Seefeldistä niitä löytää kuulemma halutessaan, ja omin päin voi vaeltaa osalla reiteistä. Omatoimimatka maksaa n. puolet valmiista, eli vaikka maksaisin vähän erikseen retkistäkin, niin ei hinta huimaa, ja toisaalta olen vapaa liikkumaan missä ja miten mielin.

        Kiitos kannustuksesta, kuulostaa tosi hyvältä! Elämäni eka itsekäs lomamatka aivan kuin itse haluan, on mukava lähteä.

        Innsbruckista pääset rinnejunalla Hungerburgiin ja sieltä kabiinilla ylös vuorelle Berghotel Seegrubelle (erinomainen ruokailu- ja yöpymispaikka)ja edelleen Hafelekarille, josta vaikkapa kolmisen tunnin vaellus Pfeishuettelle ja mahdollisesti takaisin samana päivänä. Saat kunnon tuntuman upeisiin vuorimaisemiin. Päiväreppu juomapulloineen ja sadekamppeineen riittää varusteeksi. Nautiskele maisemista!


      • Ekakertalainen
        Vaeltelija kirjoitti:

        Innsbruckista pääset rinnejunalla Hungerburgiin ja sieltä kabiinilla ylös vuorelle Berghotel Seegrubelle (erinomainen ruokailu- ja yöpymispaikka)ja edelleen Hafelekarille, josta vaikkapa kolmisen tunnin vaellus Pfeishuettelle ja mahdollisesti takaisin samana päivänä. Saat kunnon tuntuman upeisiin vuorimaisemiin. Päiväreppu juomapulloineen ja sadekamppeineen riittää varusteeksi. Nautiskele maisemista!

        .. jos pää kestää. Olen ollut aika korkeanpaikankammoinen ainakin huvipuistoissa ja näkötorneissa, joten kiinnostuksella kokeilen miten kabiinihissi pelittää :)
        Sain Seefeldistä esitteitä ja karttoja ennalta; ainoa murhe näyttäsi olevan että viikko jä lyhyeksi!


      • ddddddddddddddddddddd
        Seefeld-fani kirjoitti:

        Minä myös lähdössä elokuussa (10.8) ja tarkoitus vaellella kauempanakin kuin vain Seefeldin ympäristössä. Paljonkas sinne Mittenvaldiin onkaan matkaa, pitäskö mennä bussilla toinen sivu? Aiotko reissata junalla tai bussilla kauemmakskin? Ja missäs hotellissa nyt asustelet, onko Aurinkomatkojen matka? Sorry kun utelen niin paljon, kiva kun ois joku samanhenkinen samalla reissulla.

        En tiedä kenelle viestin osoitit mut minä nyt vastailen kun olen lähdössä myös 10.8, hotelli on Post ja ennen asunut Menthofissa.
        Mittenwaldiin on kiva kävellä menomatka, ihailla matkalla maisemia ja perillä erittäin viehättävää kylää. Takaisin kannattaa ehkä ottaa juna, mehut aika lopussa siinä kohtaa. Olisko jotain 10 kilsaa sinne Seefeldistä. Hyviä karttoja saa paikanpäällä joilla pärjää. Ota useampi ilmaiskartta niin voit merkata reitit jossa olet käynyt. Helppo seuraavalla kerralla katsoa eri reittejä kun ei niitä kuitenkaan muista.
        Olen tehnyt kesällä näitä retkiä ja vaellussandaaleilla pärjännyt vaikka olen korkeallakin vaellellut. Se on vähän makuasia josta ei voi kiistellä... Mut sandaalien OLTAVA hyvät!
        Nähdään!!!


    • Seefeld

      Hei vaan,

      Meilläkin on matka Seefeldiin elokuussa, joten kiva kuulla siellä olleiden kokemuksia ja vinkkejä.

      Minkälaisia opastetut polut ovat? Ovatko ne leveitä hiekkateitä vai kivikkoisia pikku polkuja? Ovatko ne vaikea kulkuisia? Pärjääkö tavallisilla urheilusandaaleilla ja ulkoilujalkineilla vai tarvitaanko vaativaan maastoon tarkoitettuja vaelluskenkiä?

      Meillä on tarkoitus pysytellä helppokulkuisilla "perhereiteillä", koska meillä on lapsi mukana, joten mihinkään extreme kiipeilyyn ei lähdetä.

      Kokemuksia ja vinkkejä kaikesta muustakin aiheeseen ja paikkaan liittyvästä olisi kiva kuulla paikanpäällä olleilta.

      • Ekakertalainen

        Olen siis palannut Seefeldistä, ja täytyy sanoa että hyvin meni! Vaelsin päivittäin 5-9 tunnin reissuja, ja vielä jäi paljon näkemättä. Kiersin eri puolilla: kolmen järven reitin (jolla kaksi järveä oli kuivillaan), Gschwandtkopfia ympäri ja ylhäällä, Rosshuttelta rotkon yli ReiterJohn Almille; Sattelankellin kautta Eppzirlerille ja sieltä laaksoa pitkin Sharnitziin ja takaisin Seefeldiin... ja kiipesinpä jopa yli 2600 metriin Hohe Mundelle Leutashista! olen enemmän kuin tyytyväinen siihen, miten hyvin pää kesti korkeita rinteitä, pystyin Munden huipultakin katselemaan tyynesti alas, samoin eri reiteiltä suoraan alas rotkossa kulkevaan puroon.(olen siis ollut aikas korkeanpaikanpelkoinen esim. korkeissa rakennuksissa, näkötorneissa jne.)

        Kävin siis tuolla yli 2000 metrissä muutamilla reiteillä, mutta enimmäkseen liikuin 1500-1700 metrin reiteillä. Muutamana sadepäivänä nimittäin oli varoitus lumisateesta 1800 - 2000 metristä alkaen, enkä halunnut riskeerata. Rosshutteltakin lähdin mielummin rotkoreitille kuin käytin muutamaa tuntia Spitzerin huiputtamiseen pilvessä - sinnehän vei ihan polku, joten Munden jälkeen ei tuntunut tarpeelliselta testata sillä itseään, eikä pilvien vuoksi olisi ollut näköaloja.

        Vaelsin yksin, kartat ja reittimerkinnät olivat hyviä, eikä mitään eksymisen pelkoja ollut. Maisemat olivat upeita, reitit vaihtelevia; korkeilla paikoilla tuntui joskus nousu raskaalta osaksi myös ilman vuoksi, mutta viikon aikanakin oppi jo paremmin rinteen nousua helpottavan askelluksen. Kävelin ja kiipesin itse kaikki reitit paitsi matkan Hohe Munden juurelle Leutaschiin.
        Sää vaihteli jopa 10 minuutin välein, ja useimpina päivinä oli käyttöä sekä aurinkovoiteelle että sadevarusteille sekä etenkin lämpimille vaatteille - siinä korkeuserot huomasi hyvin.

        Suosittelen siis!


      • rapsasta!!
        Ekakertalainen kirjoitti:

        Olen siis palannut Seefeldistä, ja täytyy sanoa että hyvin meni! Vaelsin päivittäin 5-9 tunnin reissuja, ja vielä jäi paljon näkemättä. Kiersin eri puolilla: kolmen järven reitin (jolla kaksi järveä oli kuivillaan), Gschwandtkopfia ympäri ja ylhäällä, Rosshuttelta rotkon yli ReiterJohn Almille; Sattelankellin kautta Eppzirlerille ja sieltä laaksoa pitkin Sharnitziin ja takaisin Seefeldiin... ja kiipesinpä jopa yli 2600 metriin Hohe Mundelle Leutashista! olen enemmän kuin tyytyväinen siihen, miten hyvin pää kesti korkeita rinteitä, pystyin Munden huipultakin katselemaan tyynesti alas, samoin eri reiteiltä suoraan alas rotkossa kulkevaan puroon.(olen siis ollut aikas korkeanpaikanpelkoinen esim. korkeissa rakennuksissa, näkötorneissa jne.)

        Kävin siis tuolla yli 2000 metrissä muutamilla reiteillä, mutta enimmäkseen liikuin 1500-1700 metrin reiteillä. Muutamana sadepäivänä nimittäin oli varoitus lumisateesta 1800 - 2000 metristä alkaen, enkä halunnut riskeerata. Rosshutteltakin lähdin mielummin rotkoreitille kuin käytin muutamaa tuntia Spitzerin huiputtamiseen pilvessä - sinnehän vei ihan polku, joten Munden jälkeen ei tuntunut tarpeelliselta testata sillä itseään, eikä pilvien vuoksi olisi ollut näköaloja.

        Vaelsin yksin, kartat ja reittimerkinnät olivat hyviä, eikä mitään eksymisen pelkoja ollut. Maisemat olivat upeita, reitit vaihtelevia; korkeilla paikoilla tuntui joskus nousu raskaalta osaksi myös ilman vuoksi, mutta viikon aikanakin oppi jo paremmin rinteen nousua helpottavan askelluksen. Kävelin ja kiipesin itse kaikki reitit paitsi matkan Hohe Munden juurelle Leutaschiin.
        Sää vaihteli jopa 10 minuutin välein, ja useimpina päivinä oli käyttöä sekä aurinkovoiteelle että sadevarusteille sekä etenkin lämpimille vaatteille - siinä korkeuserot huomasi hyvin.

        Suosittelen siis!

        Olipa mukavaa kun kerrot tuoretta kokemusta!
        Runsaan viikon päästä matkaan pitää lähteä!
        Oliko Seefeldissä kenkäliikkeitä, lähinnä ajattelin ostaa vaelluskengät tulevia reissuja varten? Ja missä hinnoissa? Missä hotellissa asuit?
        Kiitti jos jaksat vastata vielä näihin...


      • seefeldistäkin
        rapsasta!! kirjoitti:

        Olipa mukavaa kun kerrot tuoretta kokemusta!
        Runsaan viikon päästä matkaan pitää lähteä!
        Oliko Seefeldissä kenkäliikkeitä, lähinnä ajattelin ostaa vaelluskengät tulevia reissuja varten? Ja missä hinnoissa? Missä hotellissa asuit?
        Kiitti jos jaksat vastata vielä näihin...

        Kyllä Seefeldistä löytyy kaikkea mitä vaeltaessa voi tarvita, mutta ainakin minun silmään vaatteet ja kengät on siellä kalliita (esim. perusfleece voi olla 50 - 70 euroa). Ruoka ym. käyttötavara taas on melko lailla Suomen hintaa. Siellähän ei myydä ihan samoja kenkämerkkejä kuin Suomessa, joten vertailu ei ole ihan varmaa, mutta melkein luulisin että Suomen alesta kannattaisi kengät hankkia. Ja ehtisi sitten niitä vähän pitääkin ennen ekaa vaellusta, muuten voi olla vähän tuskaista! Itselläni oli vaelluskengät joissa osa goretex- kangasta; kevyemmät kuin täysnahkaiset. Niillä pärjäsi hyvin. Useimmilla paikallisilla näytti olevan sama tyyliä. Lumessa tietty tarvitsee vahvempia, mutta taas niillä reiteillä, jotka oli merkitty Nordic Walkingiin, olisi melkein pärjännyt sandaaleilla. Kivikkosiella ja toisaalta sateesta liukkaalla ruokikkorinteellä pohja sekä nilkkojen tuki ovat tärkeämmät kuin lmpimyys; rinteet ovat oikeasti jyrkkiä ja polulla on hyvä pysyä..

        Olin apartomentoksessa familie Kerberillä; oma keittomahdollisuus eli vapaus liikkua omiin aikoihin. Geigenbuchenvegenillä; kirjaimellisesti 5 min. kävely keskustaan.


      • samat polut
        Ekakertalainen kirjoitti:

        Olen siis palannut Seefeldistä, ja täytyy sanoa että hyvin meni! Vaelsin päivittäin 5-9 tunnin reissuja, ja vielä jäi paljon näkemättä. Kiersin eri puolilla: kolmen järven reitin (jolla kaksi järveä oli kuivillaan), Gschwandtkopfia ympäri ja ylhäällä, Rosshuttelta rotkon yli ReiterJohn Almille; Sattelankellin kautta Eppzirlerille ja sieltä laaksoa pitkin Sharnitziin ja takaisin Seefeldiin... ja kiipesinpä jopa yli 2600 metriin Hohe Mundelle Leutashista! olen enemmän kuin tyytyväinen siihen, miten hyvin pää kesti korkeita rinteitä, pystyin Munden huipultakin katselemaan tyynesti alas, samoin eri reiteiltä suoraan alas rotkossa kulkevaan puroon.(olen siis ollut aikas korkeanpaikanpelkoinen esim. korkeissa rakennuksissa, näkötorneissa jne.)

        Kävin siis tuolla yli 2000 metrissä muutamilla reiteillä, mutta enimmäkseen liikuin 1500-1700 metrin reiteillä. Muutamana sadepäivänä nimittäin oli varoitus lumisateesta 1800 - 2000 metristä alkaen, enkä halunnut riskeerata. Rosshutteltakin lähdin mielummin rotkoreitille kuin käytin muutamaa tuntia Spitzerin huiputtamiseen pilvessä - sinnehän vei ihan polku, joten Munden jälkeen ei tuntunut tarpeelliselta testata sillä itseään, eikä pilvien vuoksi olisi ollut näköaloja.

        Vaelsin yksin, kartat ja reittimerkinnät olivat hyviä, eikä mitään eksymisen pelkoja ollut. Maisemat olivat upeita, reitit vaihtelevia; korkeilla paikoilla tuntui joskus nousu raskaalta osaksi myös ilman vuoksi, mutta viikon aikanakin oppi jo paremmin rinteen nousua helpottavan askelluksen. Kävelin ja kiipesin itse kaikki reitit paitsi matkan Hohe Munden juurelle Leutaschiin.
        Sää vaihteli jopa 10 minuutin välein, ja useimpina päivinä oli käyttöä sekä aurinkovoiteelle että sadevarusteille sekä etenkin lämpimille vaatteille - siinä korkeuserot huomasi hyvin.

        Suosittelen siis!

        Ite tulin Seefeldistä viikko sitten ja uteliaisuuttani vilkaisin kartasta noita sinun kulkemia reittejä. Oletpa ollut reipas, ainakin jos oot ollut ekakertalainen! Itseltäni jäi Hohe Munde kiipeämättä, ihan harmittaa, viikko vaan loppui kesken. Muuten vaeltelin samoilla suunnilla, Geisterklammin rotkosillan kävin katsomassa Leutaschista. Kyllä Seefeldissä ja lähikylissä on hienot maisemat ja mukava fiilinki, hyvin hoidetut eläimet ja puhdas luonto! Ehkäpä taas ens kesänä...!?


    • Lomaa odottava

      Lueskelin mielenkiinnolla tätä viestiketjua, koska ollaan lähdössä elokuussa ensimmäistä kertaa Seefeldiin. Tarkoitus ei ole mennä vaeltamaan vaan haluttiin tyystin erilainen lomakohde edellisiin aurinkorantoihin verrattuna. Ajattelimme käydä ainakin Saksan puolella ja todennäköisesti Innsbruckissa. Vaeltamaan menemme vain sen verran, mihin olemassaolevat varusteet riittävät. Hotellina meillä on Dietrich ja olisinkin halunnut lisätietoa siitä. Osaako kukaan kertoa onko siellä suihku vai kylpy, tuleeko lämmintä vettä tarpeeksi, onko huoneessa minibaaria/jääkaappia entä hiustenkuivaajaa? Käykö meidän sähkölaitteet pistorasioihin vai tarvitseeko adapterin? Jos jollain on muita kommentteja hotellista niin otan kiitollisena kaikki vastaan. :) Ihanaa lomaa kaikille, toivotaan ettei sade haittaa!

      • Seefeldiin

        Minullakin Dietrich-hotelli, se oli ainut johon sai paikkoja. Viimeksi Seefeldissä ollessa tapasin matkakumpapneita, jotka asustivat siellä ja palaute oli myönteistä. Aamiainen oli ollut hyvä ja monipuolinen, siistit huoneet ja käsittääkseni vettäkin oli ollut riittävästi. Sen sijaan Zell am Seessä ollessani ei putkistossa ollut painetta tarpeeksi ja vesi tuli "lirumalla". Adapteriä ei Itävallassa tarvita, tekniikka on ihan nykyaikaista. Jääkaappia ei luultavasti huoneessa ole, tämähän on kahden tähden hotelli. Uskon kuitenkin, että tulet yllättymään positiivisesti! Ja isäntäperheen koira (westie) tervehtii kaikki matkaajat ystävällisesti. Milloin olet lähdössä? (Minä jo ens sunnuntaina).


    • kkmmnn

      Oli kiva lukea teidän mielipiteitä ja neuvoja seefeldistä. Lähen 24.päivä sinne viikoks matkalle. Olen jo käynny söll:ssä ja Zell Am See:ssä. Nyt käyn tsekkaa tän paikan.. Voi sit vertailla näit paikkoja keskenään.. Toivottavasti reissu olis kiva vaik sinne on lupailtu sateita aika paljon... Saa nähä pitääkö miten sääennusteet paikkaansa? :-) No lämmintä vaan mukaan ja sadevarusteita varmuudeks kans..

      • juuri käynyt

        Kerrotko tultuasi hieman vertailua Sölliin ja Zell am Seehen? Olin eka kertaa Itävallassa ja Seefeldissä. Mieluusti kuulisin mielipiteitä eri kohteista. Olet varmaan aurinkomatkojen matkalla? Mihin hotelliin menet?


      • kkmmnn
        juuri käynyt kirjoitti:

        Kerrotko tultuasi hieman vertailua Sölliin ja Zell am Seehen? Olin eka kertaa Itävallassa ja Seefeldissä. Mieluusti kuulisin mielipiteitä eri kohteista. Olet varmaan aurinkomatkojen matkalla? Mihin hotelliin menet?

        Moro! palasin joo muutamia päiviä sitten takas.. Olin hotelli menthoffissa ja aurinkomatkojen kautta yksin matkustava. EN TODELLAKAAN SUOSITTELE sitä "hotellia"! Huoneet olivat kylmän kosteat koko matkan ajan ja kosteus vaurioita oli ainakin kylpyhuoneessa ja eteisessä. kylpyhuoneessa oli amme ja ei ollu edes lattiakaivoa mihin ylimääräinen vesi olisi mennyt pois joka ei menny ammeeseen. Vaatteet olivat tunnkkaisia ja kosteita näiden asioiden johdosta. Lämmitystäkään ei voitu pistää päälle vaikka sitä olisi tarvittu. Oli kolmen tähden hotelli vaikka mun mielestä se ansaitsi vain max 2 tähteä... Muillakin matkailijoilla oli joitakin ongelmia huoneidensa kanssa.. Toivottavasti aurinkomatkat poistaa menthoffin valikoimasta. Pidin muuten paikasta paljon, varsinkin kun kävi järvellä syöttelemässä oravia ja lintuja sekä tietysti patikoi kukkuloilla..

        Söll on pieni kylä jossa ei paljon ole ostos mahdollisuuksia verrattuna seefeldiin tai zell am seehen jos tykkää myös shoppailla patikoinnin ohella. Zell am seesta tykkäsin kun siellä oli melko iso zeller-järvi jonka kiersi n. 1-2h tahdista riipuen. Siellä oli suht hyvin kauppoja ja ilta elämää.. Sekä tietysti hyviä patikka polkuja.. Kannattaa myös käydä salzburgin ja grossglockner retkillä jos meet zell am seehen tai sölliin. Ne oli kivoja lisiä matkaan vaikka verotti pikkasen matka kassaa.. Paras paikka mielestäni oli zell am see ja hyvänä kakkosena seefeld, hotelli vaan oli huono valinta. Ei söllikään huono ole mutta mun kaltaselle matkailijalle se oli turhan pien ja rauhallinen paikka.. Makuja on monia.. Jos ja kun palaan seefeldiin niin valitsen kyl muun hotellin kuin menthoffin. Se on varma! Söllissä olin hotelli berglandissa ja zell am seessä ederissä jota ei ikävä kyllä ole nyt aurinkomatkojen valikoimassa. Se oli mielestäni ok hotelli.. Olitko itse missä hotellissa? Mitäs pidit seefeldistä itse?


      • Seefeldissä..
        kkmmnn kirjoitti:

        Moro! palasin joo muutamia päiviä sitten takas.. Olin hotelli menthoffissa ja aurinkomatkojen kautta yksin matkustava. EN TODELLAKAAN SUOSITTELE sitä "hotellia"! Huoneet olivat kylmän kosteat koko matkan ajan ja kosteus vaurioita oli ainakin kylpyhuoneessa ja eteisessä. kylpyhuoneessa oli amme ja ei ollu edes lattiakaivoa mihin ylimääräinen vesi olisi mennyt pois joka ei menny ammeeseen. Vaatteet olivat tunnkkaisia ja kosteita näiden asioiden johdosta. Lämmitystäkään ei voitu pistää päälle vaikka sitä olisi tarvittu. Oli kolmen tähden hotelli vaikka mun mielestä se ansaitsi vain max 2 tähteä... Muillakin matkailijoilla oli joitakin ongelmia huoneidensa kanssa.. Toivottavasti aurinkomatkat poistaa menthoffin valikoimasta. Pidin muuten paikasta paljon, varsinkin kun kävi järvellä syöttelemässä oravia ja lintuja sekä tietysti patikoi kukkuloilla..

        Söll on pieni kylä jossa ei paljon ole ostos mahdollisuuksia verrattuna seefeldiin tai zell am seehen jos tykkää myös shoppailla patikoinnin ohella. Zell am seesta tykkäsin kun siellä oli melko iso zeller-järvi jonka kiersi n. 1-2h tahdista riipuen. Siellä oli suht hyvin kauppoja ja ilta elämää.. Sekä tietysti hyviä patikka polkuja.. Kannattaa myös käydä salzburgin ja grossglockner retkillä jos meet zell am seehen tai sölliin. Ne oli kivoja lisiä matkaan vaikka verotti pikkasen matka kassaa.. Paras paikka mielestäni oli zell am see ja hyvänä kakkosena seefeld, hotelli vaan oli huono valinta. Ei söllikään huono ole mutta mun kaltaselle matkailijalle se oli turhan pien ja rauhallinen paikka.. Makuja on monia.. Jos ja kun palaan seefeldiin niin valitsen kyl muun hotellin kuin menthoffin. Se on varma! Söllissä olin hotelli berglandissa ja zell am seessä ederissä jota ei ikävä kyllä ole nyt aurinkomatkojen valikoimassa. Se oli mielestäni ok hotelli.. Olitko itse missä hotellissa? Mitäs pidit seefeldistä itse?

        Meillä oli myös Menthof. Ihan rauhallinen hotelli, mutta oli tosiaan kosteuden kanssa ongelmia siinä mielessä ettei vaatteita saanut kuivaksi muuten kuin parvekkeella hyvällä säällä. Kyllä lämmitys olisi saanut olla päällä ainakin vessassa. Olimme ylimmässä kerroksessa. Samaan aikaan oli pari lapsiperhettä majoitettu kellarikerrokseen, jossa oli todellisia ongelmia kosteuden kanssa. Homekin haisi kuulemma huoneissa. Halusivat vaihtaa huoneita, mutta eivät saaneet, vaikka omistajat lupasivat ilmeisesti heille uudet huoneet kun vain vapautuu.
        Erikoista oli myös se, että viereisiin pöytiin italialaisille ym. maalaisille tarjoiltiin leipää pöytään illallisella, meille ei ja ruokiin monesti heille oli jotain lisätty meidän ruokiin verrattuna.
        Juu en minäkään enää kys. hotelliin mene, jos Seefeldiin vielä menen.

        Paikkana kyllä tykkäsin Seefeldistä. Junallakin pääsi kätevästi hurauttamaan Innsbruckiin ja Saksan puolelle. Hyvin merkityt patikkareitit. Ihanat maisemat tietty :) Kiinnostaisi kyllä jossain vaiheessa tuo Zell am seekin.


      • kkmmnn
        Seefeldissä.. kirjoitti:

        Meillä oli myös Menthof. Ihan rauhallinen hotelli, mutta oli tosiaan kosteuden kanssa ongelmia siinä mielessä ettei vaatteita saanut kuivaksi muuten kuin parvekkeella hyvällä säällä. Kyllä lämmitys olisi saanut olla päällä ainakin vessassa. Olimme ylimmässä kerroksessa. Samaan aikaan oli pari lapsiperhettä majoitettu kellarikerrokseen, jossa oli todellisia ongelmia kosteuden kanssa. Homekin haisi kuulemma huoneissa. Halusivat vaihtaa huoneita, mutta eivät saaneet, vaikka omistajat lupasivat ilmeisesti heille uudet huoneet kun vain vapautuu.
        Erikoista oli myös se, että viereisiin pöytiin italialaisille ym. maalaisille tarjoiltiin leipää pöytään illallisella, meille ei ja ruokiin monesti heille oli jotain lisätty meidän ruokiin verrattuna.
        Juu en minäkään enää kys. hotelliin mene, jos Seefeldiin vielä menen.

        Paikkana kyllä tykkäsin Seefeldistä. Junallakin pääsi kätevästi hurauttamaan Innsbruckiin ja Saksan puolelle. Hyvin merkityt patikkareitit. Ihanat maisemat tietty :) Kiinnostaisi kyllä jossain vaiheessa tuo Zell am seekin.

        Sattupas! Kuulin joo yhdeltä nais henkilöltä joka oli kolmatta viikoa siellä siitä lapsiperhe jutusta. Lapsilla oli kuulma astma ja saivat tuollaista palvelua. Mun mielestä oli kyllä törkeätä pistää kellarikerrokseen ketään asiakasta asumaan. Ja kyllä huomasin itsekkin että muille hotelli vieraille annettiin ekstraa meihin suomalaisiin verrattuna ruuissa. Se leipä juttu ihmetytti minuakin sekä paria muuta matkalaista.. Mä asuin kans ylimmässä kerroksessa mutta ilman parveketta. Et se siitä vaatteiden kuivattelusta mun kannalta. :-)

        Maisemat ja luonto oli kyl sit hyvä puoli seefeldissä. Sai vähän mieltä kohotettua ulkoillessa kun ärsytti toi hotelli...

        Suosittelen kyl sitä zell am seetä. Olin siel viime vuonna ajalla 12.8.-19.8. Säät oli ihan ok. Parina päivänä pikkasen ripotteli vettä mutta eipä se haitannu kun se ei kestäny koko päivää. Sade viittaa suosittelen mukaan sinne varmuudeks. Se ei paljoo paina. Mul on icepeakin sade viita jonka hommasin citymarketista 24.90€. Sokoksesta olis saannu sen 19.90€. No eipä mitään.. Tosi kevyt ja pitävä viitta. Saa repunkin sadetta suojaan. Zell am seessä on muutama pikku nähtävyys ja tosiaan ne retket on kivoja. Nyt ku siel grossglocknerilla on käynny pari kertaa niin ne murmelit on hauskoja siellä joka kerta.. Ja tietysti ne näköalat.. Suosittelen..


    • Iltävaltafani

      Onko kukaan matkustanut Serfeldiin kesäkuussa? Onko siellä silloin vielä kovin kylmää ja sateista? Me olisimme lähdössä reissuun heti juhannuksen jälkeen.

      Onko kellään kokemuksia Dietrich-hotellista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe