... kokeilla rintojakin? Kävin gynellä (miespuolisella) ja hän sitten kokeili samalla rintojani... jäin vain sitten miettimään, että onko tämä tavallistakin?!
Onko gynekologilla tapana...
6
2339
Vastaukset
- -C-
Kyllä. Toiset gynet tunnustelevat myös rinnat. Enkä pidä tätä lainkaan huonona asiana. Itsekin täytyy myöntää ettei niitä rintoja tule niin usein kunnolla tutkiskeltua. Ja kuten Anastaciallekin, rintasyöpä voi kehittyä myös nuorille. Joten on kai positiivinen asia että lääkärisi tekee kunnon tutkimuksen kun sen tekee. Lääkäri tekee työtään ja on varmaan tutkinut niin monet rinnat ettei se hänen mieltään hetkauta puoleen eikä toiseen.
- Jenna
Multa ainakin kokeillaan joka kerta, mikä on mielestäni hyvä juttu. Itse ku oon laiska tutkiskelemaan onko mahdollisesti kyhmyjä.
- Tytti
joo ei käynti muuten ollut mitenkään epämiellyttävä, mutta oli pakko tarkistaa että tämä kuuluu käytäntöön, kun en ollut aikaisemmin kuullut moisesta. :)
- tilippa
Tytti kirjoitti:
joo ei käynti muuten ollut mitenkään epämiellyttävä, mutta oli pakko tarkistaa että tämä kuuluu käytäntöön, kun en ollut aikaisemmin kuullut moisesta. :)
se vaihtelee, mulla ei gyne ikänään ole tutkinut rintoja, ei kukaan ja käyntejä kyllä on ollut.
- totta
tilippa kirjoitti:
se vaihtelee, mulla ei gyne ikänään ole tutkinut rintoja, ei kukaan ja käyntejä kyllä on ollut.
Se rintojen tutkiminen taitaa olla harvinaista? Itselläkin 15 vuoden aikana vain yhden kerran lääkäri tutki rinnat. Vaikka käyntejä on ollut paljon, kaksi raskautta ja vuotuiset e-pillerien uusintakäynnit. Papakoe muistetaan kyllä aina, mutta rintoja ei. Multahan löytyikin heti kyhmy kun ekan kerran tutkittiin, sitten kuvaukseen... mutta oli onneksi vain vaaraton möykky. Enkä ollu kyllä itsekään koskaan tutkinu niin että olisin huomannu koko kyhmyä.
Jostain gyne-tutkimuksen kuvauksesta muistan lukeneeni, että siihen kuuluisi aina myös rintojen tutkiminen. Miksiköhän niin ei käytännössä kuitenkaan ole? Eihän se monta minuuttia lisää aikaa vie.
- ...
On ihan tavallista. Ainakin yksityisillä on tapana tehdä. Ja minusta on tosi hyvä, että tutkivat. Jos tuntuu oudolta tuo miesgyne, niin mene naiselle seuraavan kerran. Sen voi kyllä sanoa aikaa varatessa. Itse käyn aina naisella, periaatekysymys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2824150Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352365Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822016- 1411511
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39998Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein133972- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62820