Välivuoden rahatilanne

tuitui

Onko kenelläkään kokemuksia?Jos asuu yksin ja pitää välivuoden ja ei saa heti töitä, niin onko varmaa, että myönnetään toimeentulotukea?Ja toinen kysymys, jos lähtee ulkomaille ja haluaa pitää asunnoon, niin onko muuta vaihtoehtoa kun alivuokrata,koska eihän vuokraa makseta jos on esim. puoli vuotta poissa?Kiitti etukäteen!:)

9

2329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimeentulotukea,

      ellet ole hakenut opiskelupaikkaa! Yhteiskunta ei maksa vuokraasi - onneksi! Lasket siis sen varaan, että kyllä muut maksavat!

    • sinulla

      Miksi pidät välivuoden ja mistä? Yhteiskunnan ei tule elättää sinua ilman syytä. Välivuosi pidetään esim. opinnoista töiden tai armeijan takia. Jos sinulla ei ole tekemistä=töitä ja toimeentuloa, älä pidä välivuotta, koska sinulla ei ole siihen varaa. Voit toki kokeilla elää kotona siivellä, mutta uskon, etteivät vanhempasikaan rupea maksamaan elämistäsi ilman kunnon syytä. Miksi siis yhteiskunta?

      • Ninja26

        Voi pitää välivuoden vaikkei ois töihin menossakaan. Yksin asuin ja olin vaa 7 kuukautta. Koulussa tosin olin kirjoilla mutta opintotukea en saanu. Toimeentulotuella elin sen ajan.


      • arvaapas kenen
        Ninja26 kirjoitti:

        Voi pitää välivuoden vaikkei ois töihin menossakaan. Yksin asuin ja olin vaa 7 kuukautta. Koulussa tosin olin kirjoilla mutta opintotukea en saanu. Toimeentulotuella elin sen ajan.

        rahoilla elelit? Meidän veronmaksajien tietysti!


    • näitä

      Siivestäjiä oikein SIKIÄÄ!
      Välivuosi ei töihin haluun pitää asunnon ja mennä vielä ulkomaille. Ja sit vielä nii ku ja sit vielä eiks...
      HALUUN! HALUUN!

      • tuitui

        Elikkä kukaan ei tajunnut mitään.Alatte kuin koirat haukkua tyhjästä.Ensinnäkään yhteiskunta ei tietenkään elätä minua jos en tee töitä, enkä ole sossupummi.Tarkoitin sitä, että jos en saa opiskelupaikkaa,vaikka hain, enkä heti töitä, vaikka niitä etsin, niin onko jotain tukea, etten jää kadulle.Koskaan ei voi taata, että töitä löytyy.Sitten kyselin sitä,että jos en saa opiskelupaikkaa, niin puolen vuoden päästä haluan lähteä vapaaehtoistyöhön Keniaan puoleksi vuodeksi ja mitä teen asunnolleni,kun olen siellä.Kun palaan en mielellään jäisi kadulle vaan säilyttäisin sen oman asunnon.Ja juuri välivudelle on tyypillistä, että ensin tekee töitä, sitten lähtee jonnekin.Ja en lähde pitämään Keniaan hauskaa. Aina ei voi taata että töitä löytyy ja kun ei tunne hyvin systeemejä, mitä pitää tehdä asunnolle ja mistä saa tukea jos jää työttömäksi, niin luonnollisesti kysyy.


      • --------
        tuitui kirjoitti:

        Elikkä kukaan ei tajunnut mitään.Alatte kuin koirat haukkua tyhjästä.Ensinnäkään yhteiskunta ei tietenkään elätä minua jos en tee töitä, enkä ole sossupummi.Tarkoitin sitä, että jos en saa opiskelupaikkaa,vaikka hain, enkä heti töitä, vaikka niitä etsin, niin onko jotain tukea, etten jää kadulle.Koskaan ei voi taata, että töitä löytyy.Sitten kyselin sitä,että jos en saa opiskelupaikkaa, niin puolen vuoden päästä haluan lähteä vapaaehtoistyöhön Keniaan puoleksi vuodeksi ja mitä teen asunnolleni,kun olen siellä.Kun palaan en mielellään jäisi kadulle vaan säilyttäisin sen oman asunnon.Ja juuri välivudelle on tyypillistä, että ensin tekee töitä, sitten lähtee jonnekin.Ja en lähde pitämään Keniaan hauskaa. Aina ei voi taata että töitä löytyy ja kun ei tunne hyvin systeemejä, mitä pitää tehdä asunnolle ja mistä saa tukea jos jää työttömäksi, niin luonnollisesti kysyy.

        Aina täällä alkaa kuulua hirvee jäkätys ja saarna joiltain muka paremmilta ihmisiltä siitä miten yhteiskunta ei voi elättää ja päläpälä, miettisitte ja lukisitte kunnolla alotusviestit ennen ku alatte tunkea niitä moraalisaarnojanne joka paikkaan!! Luulette varmaan että jokaisella välivuoden vapaaehtoisesti viettävällä ja jokaisella joka ei hakemisesta huolimatta kouluun tai töihin pääse on sellainen asenne että hei, eihän tässä mitään, rennosti vaan niin kyllä muut maksaa! kas kun asiat ei aina ole ihan yksinkertaisia ja mustavalkoisia. Toki tuollaisiakin henkilöitä on, mutta HARVASSA! Suurin osa kyllä ihan itse haluaa vastuunsa kantaa, mutta kukaan ei tässä elämässä pärjää ellei joskus pyydä apua! Ette edes te.


    • __vanessa_

      Eikun sossuun vaan. Kannattaahan se aina tukia hakea jos saiski jotai ;). Ja mennä sinne valittamaan, jos ei pärjää. Minä olen sitä mieltä, että sieltä kannattaa ottaa kaikki mitä irti saa! Töihin silti kannattaa kuitenkin hakea, jos et kouluun pääse. Itse ainakin masennun, jos ei ole mitään tekemistä.

      • Tuitui

        Olen jo virallisesti koko kesän sossupummina, koska en saanut töitä, vaikka olin "aktiivinen työnhakija" niin kuin työkkärissä sanotaan.Haluaisin tehdä töitä, mutta kesäks en saanut,syyskuussa sit työharjoitteluun ja sit sinne vapaaehtoistyöhön:)Yleinen harhaluulo on, ettei nuoret halua tehdä töotä vaain elävät muiden veroilla.Yleensä töitä ja kokemusta halutaan ja sossuun niitä tiliotteita ei ole kiva mennä näyttämään.Eri asia jos töitä olis tarjolla. Itse sain ainakin kaks kertaa viikossa postinjakaja duunin, jossa mainoksia ihan helvetisti, mut palkka alle 100 e..Sossulle kiitos, ettei tarvitse alle 100 eurolla maksaa 200 euron vuokraa ja jotenkin syödä...:))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      154
      27137
    2. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      627
      24105
    3. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      189
      17140
    4. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      402
      10137
    5. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      336
      9062
    6. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6308
    7. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4053
    8. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      191
      3728
    9. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      79
      2203
    10. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      124
      1823
    Aihe