Söin meliane pillereitä tossa vuoden ajan noin kaksi vuotta sitten...Lopetin viime kesänä pillereiden syönnin,mutta aloitin nyt taas helmikuussa samoja meliane pillereitä..Aloitin normaalisti ensimmäisenä vuotopäivänä ja kuukautiset kestivät kokonaista 21 päivää..Söin kuitenkin kartan normaalisti loppuun ja pidin taukoviikon,jolloin kuukautiset tulivat (taas) normaalisti..kesken toista karttaa sain välivuodon joka kesti 6 päivää ja oli aika runsas..ja syötyäni toisen kartan loppuun,pidin taukoviikon ja menkat alkoivat heti...outoa on että kuukautiset kestivät 6 päivää, kuudentena päivänä ne olivat ihan lopussa, kunnes illalla alkoi yhtäkkiä valua..Ja se extra vuoto kesti 7 päivää ja oli todella runsas, jouduin jopa sairaalaan saadakseni rautaa ja lisää verta. Jouduin juosta vessassa 15 min välein vaihtamassa tampoonia JA sidettä....en ole ikinä kokenut vastaavaa, vessalla ollessani veri virtasi ja tuli hirveesti hyytyneitä veriklimppejä..Voimaton olo ja väsynyt!
Onko kellään hajuakaan mitä se voisi olla,voiko ne samat pillerit tällä kertaa aiheuttaa tälläisia pitkiä kuukautisia, runsaita vuotoja ja välivuotoja???mikä avuksi,lääkärit eivät tahdo tehdä mitään??
a-p-u-a!
kiitos etukäteen :)
Onko kellään hajuakaan mitä se voisi olla,voiko ne samat pillerit tällä kertaa aiheuttaa tälläisia pitkiä kuukautisia, runsaita vuotoja ja välivuotoja???mikä avuksi,lääkärit eivät tahdo tehdä mitään??
a-p-u-a!
kiitos etukäteen :)
Vastaukset 1
Vanhimmat
Pillerit ja niiden aiheuttama hormonien heittely on luultavasti syynä, kun menkkasi tulevat miten sattuu. Yleensähän neuvotaan, että 3 kk:ssa pillereiden aloittamisesta tilanteen pitäisi tasaantua, kun keho tottuu pillereihin. Eli kannattaa nyt vaan rauhassa katsella miten tilanne kehittyy, mutta jos vielä pitemmänkin ajan päästä on noita vuotohäiriöitä, kannattaa mennä lääkärille ja kokeilla jotain toista pillerimerkkiä.
Tuo 7 päivän erittäin runsas vuoto kuulostaa kyllä hurjalta, voi johtua pillereistä, mutta olisiko mahdollisesti ollut jopa keskenmeno? Itse olen saanut sellaisen ohjeen, että aina kun esiintyy tavallisesta poikkeavaa vuotoa (esim. väärään aikaan runsas vuoto), pitää ehdottomasti mennä lääkäriin (kuten teitkin), koska kyse voi todellakin olla keskenmenosta. Eikö lääkärit sanoneet mistä tuollainen voisi johtua? Mutta hyvä kun tuostakin selvisit ja toivotaan, että tilanne tästä tasoittuu.