Hei. Olisiko mitää hyviä Scifi kirjoja?
ehdotelkaa.
Scifi.
6
676
Vastaukset
- mnvczasdföäpouytrq
Ainoot mitkä tuli nyt mieleen, on Roswell ja Animorphs.. ne on iha hyvii..
- By..
Anu Holopainen.
- The Rat
On niitä. Tuhansia.
Suosittelen hakeutumaan paikallisten scifistien joukkoon ja kyselemään vinkkejä sieltä. Suuremmissa kaupungeissa on järjestäytynyttä rikoll... toimintaa, johon on helppo mennä mukaan. Googleta. - Näitä olisi...
Alastair Reynoldsin "Ilmestysten Avaruus" -sarja ja Dan Simmonsin "Hyperion" -saaga. Scifikirjallisuuden parhaimmistoa!
- ovat..
Itse olen enimmäkseen "vanhan kunnon scifin" ystävä, joten tässä muutama mielestäni lukemisen arvoinen opus:
Orson Scott Card - Ender-trilogia
(Ender, Kuolleiden puolustaja, Kansanmurha - jonkinmoista jatkoakin on tullut mutta ei vielä suomennettuna prkl!)
Asimovin robottitarinat
Robert A. Heinleinin tuotanto (erityisesti Kissa muurin läpi, Tuomiopäivän komedia ja Yli-ihmisen aika)
Douglas Adams - Linnunrata-trilogia (viidessä osassa...;)
Kurt Vonnegutin tuotanto (vaikka ei ihan scifiä kaikki olekaan) - Sähköpianolla voi vaikka aloittaa.
Frederic Pohl - Avaruuden kauppamiehet, Plusmies, Heechee -sarja (Gateway eli Avaruuden portti mm.)
Theodore Sturgeon - Enemmän kuin ihminen
John Sladek - Tik-tok
Tässä näitä suomennettuja scifi-kirjoja, jos alkaisin luetella hyviä suomentamattomia, niin lista kasvaisi vielä huomattavasti. Yleensä tarjonta englanniksi on Suomenkin kirjakaupoissa vähintään kymmenkertainen käännettyihin verrattuna, mikä toisaalta on harmi mutta myös mahdollisuus... - on joo
1. Uljas uusi maailma
2. 1984
3. Säätiö-trilogia
4. Fahrenheit 451
5. Titanin seireenit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808316
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264518- 504088
- 513365
- 513106
- 502860
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262546- 312139
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382003- 291996