Esinahka

poikanen

Eli ongelma on se että asennossa en saa esinahkaa paljoa yli terskan. mitä toimenpiteitä tää ny vaatii? jos joutuu läääkäriin meneen ni mihkä ja mihin ottaa yhteyttä?

11

1653

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulle autto

      Mulla oli sama ongelma ja kävin lääkärissä, mutta sieltä ne anto vaan ohjeen joka toimi mulle ainaki kotikonstein.
      Elikkä laitat kyrpäs ympärille, niin tiukalle ku vaan pystyt, niin laitat jonku kumilenksun...tai joku naruki käy. Niin syvälle vartta ku menee.
      Mulla ei menny ku kolme viikkoo, ni ongelma hävis täysin. En tiiä mikä siinä tehoo, mut ihan sama mulle ku se autto.
      Ei sitä lenksua tarvi koko ajan pitää, riittää ku yhteensä noin tunnin piät päivässä. Sitä parempi, mitä kauemmin pitää

    • näin

      Minkä ikänen olet? Se löystyy iän ja käytön myötä. Mullaki oli samaa propleemaa aluksi, mutta se korjaantu itsestään.. (vinkki: tumputa;)

    • hmm

      tuosta nyt ei ihan varmuudella saanut selvää että mihin suuntaan sä sitä esinahkaa oikein yrität rullata?
      jos terskasi on seistessä paljas, asiat lienee kunnossa suurella todennäköisyydellä.
      jos taas seisoessa esinahkasi jää peittämään terskaa mutta velttona se menee taakse, silloin haitta on vähän niin ja näin ellei esinahka tunnu kiristävältä. nimittäin pääasia esinahan sunteen on se että saat puhdistettua vehkeesi kunnolla, eikä siitä aiheudu "kuristusta."
      jos tarvetta on, apua vaivaan on helpoin hakea lähimmältä lääkäriltä, joka ohjaa tarvittaessa eteenpäin.

      • poikanen

        ikää on 17v. kyllä saan sen puhdistettua mutta se on helvetin kiree kun seisoo. no mille lääkärille sitä ny kehtais sitte mennä ja kuitenki maksaa :/. onks toi naru homma yleinenki?


      • poikanen
        poikanen kirjoitti:

        ikää on 17v. kyllä saan sen puhdistettua mutta se on helvetin kiree kun seisoo. no mille lääkärille sitä ny kehtais sitte mennä ja kuitenki maksaa :/. onks toi naru homma yleinenki?

        niin kun seisoo niin esinahka jää peittämään terskaa.


      • poikanen
        poikanen kirjoitti:

        ikää on 17v. kyllä saan sen puhdistettua mutta se on helvetin kiree kun seisoo. no mille lääkärille sitä ny kehtais sitte mennä ja kuitenki maksaa :/. onks toi naru homma yleinenki?

        niin ja lisäys vielä. eli kun vehje seisoo niin esinahka jää peittään terskaa. pitäskö sen itestää valua alas kun rupee seisoon?


      • minä täällä hei
        poikanen kirjoitti:

        niin ja lisäys vielä. eli kun vehje seisoo niin esinahka jää peittään terskaa. pitäskö sen itestää valua alas kun rupee seisoon?

        No joo, mulla kun seisoo niin esinahka kyllä menee ihan itestään taakse. Sitten on mulla kyllä kokemuksia muittenkin mulkuista, ainakin kahteen kyrpään mihin pääsin tutustumaan, niillä oli siis sen verran pitkä esinahka että se jäi terskan päälle ja piti sitten vetää taakse, muuten siis ihan löysät esinahat. Siis mä olen bi, sen takia...

        Mutta joo, oli mullakin nuorena niin tiukka esari ettei se mennyt taakse ollenkaan, sitten mä aloin venyttelemään sitä ja nykyään homma toimii ihan normaalisti. Riittävä runkkaaminen auttaa tosiaan paljon!:)


      • hmm
        poikanen kirjoitti:

        niin ja lisäys vielä. eli kun vehje seisoo niin esinahka jää peittään terskaa. pitäskö sen itestää valua alas kun rupee seisoon?

        okei, mitäs tapahtuu jos sä ennen seisokkia vedät esinahkasi taakse? (se että se menee sinne velttona on jo sinänsä positiivista) "kuristaako" se penistäsi silloin? nimittäin jos se silloin kuristaa pahasti, sitten sille kyllä varmaan pitäisi tehdä jotain, tai ainakin asiantuntijan tarkastaa tilanne. jos kaikki on silloin ok tuntuista, silloin asiasta ei mun mielestä (joka ei tietenkin perustuu vain mutuun kun en pääse sitä tarkastamaan) ole haittaa vaan se johtuu jostain muusta, esim. vartta huomattavasti paksummasta terskasta?
        No, sun pitää nyt itse kuitenkin tehdä johtopäätöksiä esarisi toimivuuden suhteen.
        Runkkaaminen auttaa varmasti jonkinverran venytyksessä, mutta luulisin sun tehneen sitä tuohon ikään mennessä aika paljon! Ja mihinkään nauhakikkailuihin en lähtisi. Ainakin sen pitää sitten olla sellainen että saat sen myös pois paisuneesta kalustasi!
        Mutta tosiasia on että joillakin on esinahkaongelmia jotka vaatii apua, ja vaikka asia ujostuttaa, siinä ei ole mitään häpeämistä esittää lääkärille! Tietysti lääkäreissäkin on eroja, mutta käytännössä ne ainakin osaa ohjata eteenpäin jos ei muuta. Vaikeinta asiassa on sen esittäminen, sen jälkeen asiat menee omalla painollaan eteenpäin!


    • joku

      Mulla oli sama juttu.
      Sen jälkeen kun huomasin jutun vedin aina runkatessa esinahkaa vähän taakse että melkein sattui, mutta noin kuukauden päästä se löystyi, mutta oli silti kireä. Noin puolen vuoden päästä esinahka ei enää kiristänyt. Olin silloin n. 18 v.

    • Pera

      Selittäkääpä tarkemmin toi kuminauha systeemi. Miten se niinku pitää oikein pistää?! Mulla menee kyllä esinahka ihan taakse asti seistessäkin mutta vähän on liian kireä vielä, joten mitenkäs sitä vähän vielä löysyttämään? Eihän se pahaakaan tee...selittäkäähän se kuminauha juttu tarkemmin!

    • Anonyymi

      Eli jos esinahka on alkanut irtoilemaan vähitellen terskan ympäriltä niin tarkoittaako se, että esinahka on irrottautumassa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2625
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1947
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1675
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1606
    8. 91
      1553
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      120
      1415
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe