Hintataso Irlanti vs. Iso-Britannia???

Silmälasikäärme

Heippa hei! Millainen hintataso Irlannissa on tällä hetkellä? Lähinnä Dublinia ajattelen. Onko jo yhtä kallista kuin naapurissa? Puntaroin tässä kahden maan välillä. Kiitos paljon vastauksista.

4

2394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siiko

Molemmissa maissa olen käynyt lähiaikoina ja minusta Dublin on jokseenkin halvempi. Riippuen tietysti mitä ostaa, mistä ja kallista muotitavaraa vai muuta. Mutta esim perus ruoka on halvempaa, kuin briteissä.

• jovainen

sanoa kumpi on edullisempi koska molemmat ovat sikakalliita

• kallein

on titty Dublin, muu maa on hintakehityksessä jäänyt jonkin verran "jälkeen" mutta eiköhän nekin ajan kanssa päse muukaan piakkoinkin. Iso-Britannia ei mikään sika kallis, jos esim. vertaan pohjois-Englantia ja kaakkois-Englantia niin erot ovat suuret. Lontoo tietty on kaikkein kallein yleiseltä hintatasoltaan. Dublin on silti hiukan halvempi, ainakin vielä.

• 123

Itse tulin eilen Irlannista, Englannissa en ole käynyt joten sen hintatasosta en osaa sanoa. Päivittäistavarat olivat yllättävän kalliita.

Itse kävin aika paljon Tescossa, siellä löytyi kyllä edullisestikin evästä jos vaan seurasi hintoja. Kadunvarsilla oli Spar, Londis ja budget kauppoja, vähän R-Kioskin tyylisiä mutta isompi valikoima ja vähän edullisempaa. Esim. hedelmät oli tosi hintavia. Ulkona ruokailu oli myös kallista , mutta kerrankos sitä voi vähän paremmin syödä kun lomalla ollaan.
      Vaatekaupoista edullinen oli Penneys, samantapainen kuin H&M mutta mielestäni hieman parempaa laatua. Dunnes on myös kauppaketju, vähän Kappahlin tai Lindexin tyylinen, hieman kalliimpi paikka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe