2 asiaa

Lee-Lee

1. Onko sellasta ammattia että itse suunnittelee paperille vaate malliston, mutta joku muu tekee sis ihan sen alkuperäsenki vaatteen? Eli itse vaan suunnittelee paperille.

2. Onko teillä omia vaate/koru mallistoja netissä esim. omilla kotisivuilla? Ois kiva nähä niitä. Lupaan kautta kiven ja kannon etten matki mallistoissanne. Mulla ei oo netissä omaa mallistoa mut oon kyllä harkinnu laittaa.

5

1498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutkinto

      eikös se oo vaatesuunnittelija sellanen? ite oon vaatealalla kyllä..oon ompelija..mallimestari juttuja lukenut myös.suunnittelijat vain suunnittelee, mallimestari kaavoittaa, malliompelija tekee proton eli akan version ja kun se on hyväksytty..se menee tehtaassa valmistukseen.että näin.

    • Mallimestari

      ...kaavoittajat ja mallimestarit.Heidän ammattitaitoonsa kuuluu toteuttaa kuvan mukainen vaatteen kaavoitus(millimetrityötä..) ja suunnitella työtavat, hän luonnollisesti osaa myös valmistaa broton.
      Tätä ammattikuntaa ei tässä maassa juurikaan kouluteta ja työtkin ovat vähentyneet. Itse olen tehnyt sitä työtä reilu parikymmentä vuotta ja nyt kuitenkin myyn vaatteita putiikissa.

      • Ihan sivusta

        Haluatko jattaa yhteistietosi? Tama on vanha ketju, mutta mina etsin juuri sinun kaltaistasi ihmista merkillemme?


    • suunnittelijaa

      Suunnittelija nimenomaan suunnittelee tuotteen ja siitä eteenpäin iso joukko muita alan ammattilaisia toteuttaa sen eteenpäin aina valmiiksi tuotantoon asti. Siis mallimestari - ompelija jne. Tosin kyllä suunnittelijankin pitää osata paljon muutakin kuin vain piirtää. Mallimestarin tehtävä on keksiä ratkaisut tuotteen toteuttamiseen mutta helpottaa kummasti jos jo suunnittelija on perillä siitä mikä yleensäkin on mahdollista

    • kiss

      olikohan se ollu Dior tai Yves joka ei ees koskenu niihin vaatteisiin...:D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe