1. Onko sellasta ammattia että itse suunnittelee paperille vaate malliston, mutta joku muu tekee sis ihan sen alkuperäsenki vaatteen? Eli itse vaan suunnittelee paperille.
2. Onko teillä omia vaate/koru mallistoja netissä esim. omilla kotisivuilla? Ois kiva nähä niitä. Lupaan kautta kiven ja kannon etten matki mallistoissanne. Mulla ei oo netissä omaa mallistoa mut oon kyllä harkinnu laittaa.
2 asiaa
5
1546
Vastaukset
- tutkinto
eikös se oo vaatesuunnittelija sellanen? ite oon vaatealalla kyllä..oon ompelija..mallimestari juttuja lukenut myös.suunnittelijat vain suunnittelee, mallimestari kaavoittaa, malliompelija tekee proton eli akan version ja kun se on hyväksytty..se menee tehtaassa valmistukseen.että näin.
- Mallimestari
...kaavoittajat ja mallimestarit.Heidän ammattitaitoonsa kuuluu toteuttaa kuvan mukainen vaatteen kaavoitus(millimetrityötä..) ja suunnitella työtavat, hän luonnollisesti osaa myös valmistaa broton.
Tätä ammattikuntaa ei tässä maassa juurikaan kouluteta ja työtkin ovat vähentyneet. Itse olen tehnyt sitä työtä reilu parikymmentä vuotta ja nyt kuitenkin myyn vaatteita putiikissa.- Ihan sivusta
Haluatko jattaa yhteistietosi? Tama on vanha ketju, mutta mina etsin juuri sinun kaltaistasi ihmista merkillemme?
- suunnittelijaa
Suunnittelija nimenomaan suunnittelee tuotteen ja siitä eteenpäin iso joukko muita alan ammattilaisia toteuttaa sen eteenpäin aina valmiiksi tuotantoon asti. Siis mallimestari - ompelija jne. Tosin kyllä suunnittelijankin pitää osata paljon muutakin kuin vain piirtää. Mallimestarin tehtävä on keksiä ratkaisut tuotteen toteuttamiseen mutta helpottaa kummasti jos jo suunnittelija on perillä siitä mikä yleensäkin on mahdollista
- kiss
olikohan se ollu Dior tai Yves joka ei ees koskenu niihin vaatteisiin...:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.587857Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m675941Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,725446Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot515323Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1094657Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1102379Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e41261Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol51213Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa401067Olin ihan varma että sä olet se oikea
Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko471042