taulu kankaasta ja styroksista

tauluista innostunut

Hei

Olisin innostunut tekemään itse tauluja pingottamalla kankaan styroksin päälle. EN vain tiedä, mistä styroksia voi ostaa, kun en tarvitse sitä aivan hurjia määriä. Onko kenelläkään tietoa tästä?

14

7226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • styroksia

      Sellainen tieto mulla että sais ostaa vaikka yhden levyn jos ei enempää tarvis. Tai ei kukaan tuttu tehny mitään remppaa et ois jääny??????
      Itellä sama idea muhinu ja kyl mä luotan siihen et saan ostaa vain tarvitsemani määrän levyä.

    • Vaihtoehtona puu

      Itse tein kehikon puusta ja pingotin kankaan siihen! Taulusta tuli hyvä! Kannattaa vaan muistaa käyttää kuivaa puuta, että kehikko pysyy muodossaan.

      • eroa

        kuin jos ostaisi valmiit kiilapuut? Eivät kuitenkaan ole kalliita.


    • esim

      k-raudasta saa (samaan tarkoitukseen ostettu)

    • vinkki!

      Yksi ihan hyvä vaihtoehto on käyttää valmiita taulukankaita. Siis niitä pohjia, jotka on tehty puusta ja jo niiden päälle pingotettu kangas. Niittipystyllä kiinni puuhun, niin tulee hyvät ja tukevat!

    • :oD

      Itse olen ostanut ihan k-raudasta tm. rautakaupasta styroksia ja sen päälle laittanut kangasta. Styroksi ei paljoa maksa, joten sitä kannattaa käyttää ennemmin kuin esim. marimekosta saatavaa kallista levyä. Styroksia on helppo myös käsitellä ja sahata sopivan kokoiseksi. Kangas pysyy hyvin vaikkapa nastoilla ja ripustuslenkkikin on helppo tehdä. Taulusta tulee kevyt ja hieno!

      • Minäkin haluan

        vai mureneeko?


      • Pätky
        Minäkin haluan kirjoitti:

        vai mureneeko?

        Itse olen tehnyt vastaavia tauluja niin, että olen ostanut ison pahvin palan jonka päälle olen laittanut haluamani määrän vanulevyjä....tämän jälkeen olen pingottanut kankaan...tulee ihan kivan näkoinen taulu...sellainen pullea ja pehmeän oloinen eikä paina paljon ...pysyy vaikka sinitarralla seinällä ..kunhan laittaa tarpeeksi sinitarraa...ei ole kiinnitys ongelmia..


      • katti

        miten olette laittannet esim. 100x120cm styroksin seinälle tukevasti?


      • seinään
        katti kirjoitti:

        miten olette laittannet esim. 100x120cm styroksin seinälle tukevasti?

        ja sitten vaan painaa styroksin niihin kiinni


      • Harkinnassa
        seinään kirjoitti:

        ja sitten vaan painaa styroksin niihin kiinni

        Ikea myy valmiita kehyksiä tähän tarkoitukseen ! Kankaitakin saa sieltä !


    • ei myynyt

      Mulle ei k-rauta myynyyt yhtä levyä vaan sanoi,että pitää ostaa koko kymmennippu,joka maksaa 40 euroa :((

    • taulun tekijä

      Ite olen hakenut K-Raudasta tuon styroxlevyn. Siellä oli myyjä heti tietoinen millaista tarvin kun kerroin siitä tulevan taulun, valkkas heti palan missä on kulmat suorana ja oli vielä "tiiviimpää" styroxia joten kestää hyvin nuppineulakiinnityksen. Taulu ollut jo monta vuotta seinällä ja hyvin kestää. Kankaaksi laitoin Marimekon Kaivo kankaan, alle laitoin valkoisen kankaan koska valkoisesta osasta näkyi styroxin "pilkut"...

    • Hennariina2

      Kiilakehyksiä käytetään juuri tuohon tarkoitukseen. Niillä olen itse rakentanut useamman ison kangastaulun. Lapseni tykkää myös maalaamisesta joten silloin olen ostanut pienet kiilakehykset ja pingottanu kankaan kiinni kehykseen. Kiilakehyksiä ei silloin ainakaan saanut muualta kuin tuolta verkkokaupasta http://www.kiilakehys.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe