Huutava vauva...

olennnnnn

raskaana,ja pelkään että tulee koliikkilapsi.en nimittäin jaksa sitä huutoa öisin.kun itse olen niin unikeko,että tulen vain vihaiseksi jos joutuu heräämään kokoajan.jos vauva huutaa,niin voiko sen jättää kuinka kauaksi aikaa huutamaan,koska en opeta sitä siihen,että saa aina syliä,kun huutaa.sen on opittava oleen välillä yksinkin.eikai se vauva nyt kuole siihen itkuun sentään?! mut mä ainaki laitan korvatulpat ja käännän kylkeä,huutakoon vaikka toisessa huoneessa Mikäli hermot tosissaan menis...

12

4419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsähtänyt

      provo.

    • pelko pois

      Etukäteen ei kannata pelätä koliikkia, mutta tietysti etukäteen voi tiedostaa omat voimansa. Mulla on jo monen vauvan hoidosta kokemusta ja omaa "tutkimusta" olen tehnyt hiljaisesti.

      Ensiksi vauvathan itkee aina jonkinverran tai toiset paljonkin. Omasta mielestäni vauvan/lapsen luonne näkyy ja myös kuuluu jo ihan pienenä. Meidän itkuisista vauvoista on kasvanut todella terhakoita, oma-aloitteisia ja pärjääviä lapsia. Sitten ne hiljaisimmat ja kiltimmät vauvat, eli tyytyväiset, niissä onkin ollut isompana äidille paljon työtä, esim. tyttö, joka on sulkeutunut, ei puhu aisioistaan jne.

      Ei vauva itkuun kuole (tietääkseni), MUTTA kyllä minun sydän särkyisi jos vauvaa ei hoideta eli sen itkuun ei anneta hoitoa. Itkulla se haluaa kertoa että on paha olla, joku on pielessä, hoitakaa minua!

      Itkuisella vauvalla on yleensä herkkä vatsa, eli ilmaa siellä on. Sitten jatkuva itkeminen lisää jännitystä ja kipua ja kierre jatkuu. Ja jos et opeta vauvaa, että se saa aina syliä, kun itkee, niin melko varmasti saat itkuisemman vauvan. Vauvan pitää saada kokea, ettei sitä jätetä, eli turvallisuutta.

      Olen huomannut, että jos itse olen huolehtinut omasta jaksamisesta (mm. omaa aikaa), sitä jaksaa rauhallisesti suhtautua vauvaan. Pidän paljon vauvaa sylissä, myös silloin kun se ei itke. Turha peltätä ettei vauva opi olemaan koskaan yksin! kaikkein eniten se tarvii sitä läheisyyttä, tietysti ruuan lisäksi.

      Kun tuntuu ettei jaksa kantaa vauvaa, pitää osata pyytää apua! Pienikin apu, että jos joku toinen välillä pitää itkevää vauvaa sylissä, auttaa kummasti.
      Aina kannattaa muistaa että vauva on pieni vain hetken! taakse jääneet vuodet antavat kummasti aihetta ihmettelyyn, mihin aika rientää.

      Toivottavasti sulla on joku joka voi auttaa vauvan hoidossa, kun kuulostaa aika ikävältä, jos nyt olet jo varma, että jätät vauvan yksin itkemään toiseen huoneeseen ja laitat korvatulpat korviin.
      Toivottavasti....

    • No kaikkeen

      sitä vaan tottuu. Koliikkia voi yrittää ehkäistä jo raskausaikan nauttimalla magnesiumlisää. Jotkut tutkimukset väittävät, että jo raskauden aiakinen magnesiumin puute voisi aiheuttaa näitä koliikkikouristukisa.
      Koliikkivauvat huutavat yleensä illalla. Pientä vauvaa ei saisi jättää yksin huutamaan. koska se ei ymmärrä. Vasta noin puolivuotiasta voi pikkasen aikaa antaa huutaa. Tietysti jossain tilanteessa on parempi mennä pariksi minuutiksi pihalle seisomaan ja tulla sitten takaisin huutavan vauvan luokse.

      Mutta kummasti sitä vaan muuttuu paljon, paljon herlläunisemmaksi sitten kun se vauva on kotona. Pitää vaan yrittää nukkua päiväunia, kun vauvakin nukkuu, jotta jaksaa.

      Mutta turha sitä nyt on etukäteen murehtia. Onnea odotukseesi.

      • tein silleen

        että heilutin vauvaa koko ajan, niin se ei itkeny.. olin kyllä väsyny.. mut en ois voinu missään nimessä jättää sitä huutamaan.


    • jopäjop

      pientä vauvaa ei saa ikinä jättää yksin huutamaan.vauva voi masentua pahasti, ettäs tiedät.

    • -sitä niität

      mitä myöhemmin menet vauvaa lohduttamaan, sitä pitemmän aikaa siihen lohdutukseen menee. Usko pois.

    • toivottavasti ei koliikki v...

      Vauvasi on sinun armoilla ja sitä ei pidä missään nimessä jättää yksin huutamaan vaan se tarvitsee hoivaa ja huolenpitoa 24/7. Hanki ammattiapua jos syntyvälle vauvallesi tulee koliikki ja et jaksa,mutta älä jätä yksin parkumaan.

    • Isä1970

      Saat ihan takuulla koliikkivauvan, koska ansaitsen sen...

    • äidiksi....

      Minkä takia halusit tämän lapsen jos nyt jo tiedät ettet jaksa itkua?!?!?!?

    • vecimies

      Elä maalaa piruja seinille! Lapsi vaistoaa sen. Mun poika on tosi pelokas (1v) koska odotusaikana oli kaikkea pelättävää... Niin keskity nyt vaikka vaan siihen nukkumiseen jos nukuttaa. Olin itekkin kauhea unikeko. Onneksi mies loppuaikana heräs aina pojan kans. Nuku nyt varastoon. Kyllä ne äidinvastot herää. En ainakaan itse jos olin yksin voinut olla nousematta ylös kun itku alkoi. vauvalle tulee turvattomuuden tunnetta jos vaan nukut ja se huutaa kuin hyeena omassa sängyssä. Pinna venyy kuuule erittäin paljon.

    • onnekas

      Älä ajattele tälläisiä asioita etukäteen, stressaat vain itseäsi etukäteen turhaan. Onnellinen ja tyytyväinen lapsi ei turhaa itke. Ei lapsikaan jaksa sekuvaan huvin vuoksi itkeä, sillä on yleensä jokin tarve kun se itkee. Vastasyntyneellä vauvalla ei ole muuta keinoa viestiä vanhemmille kuin itkulla huonoa oloaan. Helpommalla pääset kun selvität mikä on vauvalla hätänä, nälkä, kakat housuissa, huono asento, kylkeä kääntää tms., valveilla olo aika yöllä jää näin lyhyemmäksi. Ei vauvat ole mitään itkupillejä.

    • Suht. kokenut isä

      Vauvamme, ikä 3kk. huutaa iltaisin melko säännöllisesti. Taisin tajuta huudon syyn; vauva katsoo pimentyneitä ikkunoita ja huutaa vauhkosti puolisen tuntia tai jopa tunnin. Luulen, että pieni on päivän mittaan tottunut siihen, että ulkona on valoisaa. Muutos kammottaa, tai siltä se ainakin näyttää. Vein pienen vauhkoilijan koemielessä kylpyhuoneeseen, jossa ei ole ikkunoita. Huuto lakkasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe