Millainen sää Lofooteilla on kesäkuun alussa? Onko vielä maa jäässä tai yöllä pakkasta? Tarkeneeko siis telttailla?
Sää?
4
1862
Vastaukset
- kaksoisviestitys
Tuli taas vahingossa sama viesti kahteen kertaan, koska palvelimessa oli taas mukamas ruuhkaa. Mutta vastauksia kiitos!
- reissuun lähdössä
Olen itse suuntaamassa samoille seuduille ja olen miettinyt telttamajoitusta. Loppujen lopuksi teltassa kyllä tarkenee nukkua, kun on hyvä makuupussi ja alla tarpeeksi eristävä kerros. Voisin kyllä kuvitella, että yöpakkasia saattaa olla, vaikka meren läheisyys varmaan leudontaa säätä. Mutta kai noikin vaihtelee ihan vuosittain. Pääasia ettei tulis vettä ämpäristä kaataen...
- oltiin.
Toissa kesänä juhannuksen eellusviikolla siellä oltiin ja sää mitä parhain.
Olen seurannut sääkartoista Lofottien seudun säätä, eikä siellä kovinkaan usein ole lämmöt pudonneet nollan alle tänä talvena.
Tuo tarkoittaa, että gofvirta tuo seudulle lämpöä, lämpö taas tietää kosteutta.
Vaikka ilman lämpö oliskin 10 astetta, niin kosteus ja tuuli tekee siitä kylmän tuntuisen.
Lofoottien seutu on usein skandinaavian sateisinta aluetta.
Kesäkuulla lumiraja lienee jossain 150 - 200 metriä merenpinnasta, että vilpoista lienee.
Pystytä telttasi tuulensuojaisaan paikkaan, johon aamuaurinko paistaa.
- tahansa
Kyllähän se varmasti plussan puolella on lämmön suhteen, mutta muuten voi olla mitä tahansa. Muutama vuosi sitten oltiin lähes viikko. Koko ajan lämpöä 20-25, täysin aurinkoista ja tuulta ei juuri ollenkaan. Tämä on taatusti aivan poikeustapaus, mutta kyllä siellä useinkin on jokin hellepäivä, jolloin pääsee niille hienoille hiekkarannoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi422998Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj872906SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1602812Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2012105- 1121978
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä151963Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi501579Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371564Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön3701421- 871061