Renault laguna

Hanna

harkitsen renault lagunan ostoa, voisiko joku ystävällinen kertoa 2001 ja ylöspäin olevista malleista. kun enoikein ymmärrä.

miten ihmeessä esimerkiksi laguna authentique 2003 171000km 1.8 koneella maksaa 8900 € ja 2001 157000km 1.8 koeella 8800€?

-hanna-

6

2867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2002 mallin

      10 000 eurolla, 104 000 ajettu.

    • TDO

      Juuri kakkossarjan Lagunassa on ollut tuhottomas-
      ti nivel, sähkö ym vikoja ja eteenkin 2001-03 vm
      siksi niiden hinnat ovat melko alhaiset!

    • 2002 1.8

      Noilla tiedoilla vaikea sanoa, mistä hintaero johtuu. Joko autoissa on kunnossta tai varustelussa eroja tai sitten toinen hinnoittelee ylä- ja toinen alakanttiin. Hinnoittelu riippuu muustakin kuin vuosimallista ja kilometreistä. Kaupunkien välillä on hintaeroja, onko myyjä liike vai yksityinen jne. vaikuttavat. Osa hinnoittelee nykyään käytännössä suoraan nettona, osa jättää tinkivaraa. Auton kunto, varusteet ja väri vaikuttavat myös. Tuleeko talvirenkaat mukaan, onko aluvanteita, vetokoukkua jne. Jos on suuria huoltoja (tyyliin á 1000 €) tulossa, voi hinta olla alempi - tai sitten ei. Esimerkiksi talvirengassetti (4 kpl) maksaa 600 - 800 euroa, eli se voi tavallaan tehdä 10 % lisää hintaan, jos joutuu heti ostamaan syksyllä renkaat.

      Kannattaa (ja pitääkin) käydä katsomassa autot luonnossa ja koeajaa ne myös. Auto on käytettynä yksilö, ja kunto ei välttämättä näy hinnassa, eli kannattaa koeajaa useampia yksilöitä ja valita hinta/laatusuhteeltaan parhaalta vaikuttava.

    • aaakkkkaa

      Varustetasosta riippuu myös hintaero, ehkä paikka missä huollot tehty vaikuttaa. Merkkiliikkeessähän pitäisi tehdä kaikki huoltoon kuuluva, muualla vain pakolliset, näin huolto on tietysti myös kuluttajaystävällisempi hinnaltaan muualla. Minulla on authentiquessa lisäksi muuta pikkukivaa, mikä vaihdossa vaikuttanee hintaan (esim. luistonesto)

      • Hanna

        omasta mielstä löysinaika edullisen lagunan.

        http://www.vaihtoplus.fi/vinfo.asp?vid=BBF785


        laguna oli täysin virheetön ja kaikki hollot oli tehty. loppu hinnaksi tuli 9200 €.

        vai mitä mieltä muutkin on?


        akku oli ilmeisesti irroitettu huollon yhtedessä ja radio/cd laitteisto pyysi koodia, jota ei ollut. niin kokeilin kerran väärää koodia niin nyt tulee pelkkä error, eikä pysty antamaan uutta koodia. olisiko kellään apuja tiedossa?

        uuden koodin olen tilannut jo maahantuojalta.


    • Juuuuukkaa

      Itse löysin pari 1,6 -03 Laguna farmaria alle 10000 ja ajettu on 70-100 tkm ja autoissa samat varusteet. Mutta sitten taas toisaalta pari vuotta vanhempia (-01, -02) Vectroja saa ostaa samalla hinnalla jotka on ajettu tuplasti enemmän 140-170 tkm.

      Osaako joku viisaampi kertoa mistä moinen ero oikein johtuu? Joku tuossa jo mainitsikin joistain mahdollisista nivel ja sähkövioista, mutta eikös opelixeissakin ole sellaisia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      152
      10934
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3073
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2912
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1593
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    Aihe