Mäyräkoira sängyssä ;)

Dachshundd

Pienimuotoinen gallup:
Kuinka monella mäyris nukkuu samassa sängyssä ihmisten kanssa?
Meillä se nukkui koko pitkän elämänsä joko minun, vanhempieni tai siskon sängyssä. Päivisin se oli olohuoneessa omassa kopassaan tai sohvalla.
Kaikki alkoi hyvin klassisesti: pentuna se vikisi ja tuijotti nappisilmillään sängyn vieressä. Kaikenlisäksi tärisikin vielä kun karvapeite oli vielä ohut:)

Missään vaiheessa kenellekään ei tullut mieleen että tapaa pitäisi yrittää muuttaa, (liekö mäykyn kanssa edes mahdollista?) ja toisinaan vieläkin ikävöin tuhinaa kainolossa tai jalkopäässä.

53

5790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tahveli1

      Mun mäykky nukkuu myös vieressäni. Niin on mein entinen mäykky nukkunut ja nyt uusi poika. Yrittää vain omahyväisesti vallata koko sängyn eikä pidä siirtämisestä, jolloin rupee muriseen.. Huomaa pian olevansa lattiatasossa.=)

      • japadapaduuhhhhh

        Meillä mäykky tykkää kyllä nukkua korissaan, sängyn alla, matolla..... mutta ihaninta on kun illalla voi hypätä sänkyyn, tulla peiton alle ja painaa pään tyynyyn emännän viereen!
        myös jaloissa tuo möyrii.


    • elli3

      Nukkuu yöt olohuoneessa mutta aamuisin jos herää aikaisemmin tulee makuhuoneen oven taakse ja pyytää viereen, varsinkin viikonloppuisin pääsee sänkyyn aikaseen aamulla jatkamaan unia. Ja uni tulee hänelle uudestaan välittömästi kun saa pään tyynyyn ja peiton päälle..

      • Nimetön

        ....siinähän se tuhisee viellä....ihmeen tyytyväisenä - ihan selän taakse tunkee...mutta onhan se niiiin lutunen että....kuka sitä voisi pois työntää....en minä ainakaan.....aamulla kun herätään tulee kanssani pesuhuoneeseen, istuu ja tapittaa kun olen suihkussa sitten laitan kahvin tippumaan ja sitten ulos aamupissille...ihania ovat...kaikki mäykyt....tämä eka kk mäykki, ollut aiemmin 2 pk mäykkyä ja lyhytkarvainen elikkäs olen jo vanhempi täti-ihminen...
        mutta toivottavasti terveyttä riittää että voin huolehtia tästä kk tytöstä hyvin - ja toivottavasti kauan...


      • Rhanna
        Nimetön kirjoitti:

        ....siinähän se tuhisee viellä....ihmeen tyytyväisenä - ihan selän taakse tunkee...mutta onhan se niiiin lutunen että....kuka sitä voisi pois työntää....en minä ainakaan.....aamulla kun herätään tulee kanssani pesuhuoneeseen, istuu ja tapittaa kun olen suihkussa sitten laitan kahvin tippumaan ja sitten ulos aamupissille...ihania ovat...kaikki mäykyt....tämä eka kk mäykki, ollut aiemmin 2 pk mäykkyä ja lyhytkarvainen elikkäs olen jo vanhempi täti-ihminen...
        mutta toivottavasti terveyttä riittää että voin huolehtia tästä kk tytöstä hyvin - ja toivottavasti kauan...

        Myös minun n.2vee kk-poika nukkuu sängyssä kanssani. Joinain iltoina menee omalle pedilleen nukkumaan ja tulee sitten aamuyöstä tapittamaan sängyn laidalle ja pyytämään viereen ja taas joinain iltoina tulee suoraan viereen. Sama homma meillä, että jos poikaa täytyy siirtää sängyssä, alkaa murina! Pitäisi saada se mamman sänky vallattua kokonaan... Aaamulla sitten joko jää ylös noustuani tyynylleni nukkumaan tai sitten seuraa perässä vessaan ja keittiöön aamupalalle. Ihanan valloittava tapaus tämä poikani!


      • elli3
        Nimetön kirjoitti:

        ....siinähän se tuhisee viellä....ihmeen tyytyväisenä - ihan selän taakse tunkee...mutta onhan se niiiin lutunen että....kuka sitä voisi pois työntää....en minä ainakaan.....aamulla kun herätään tulee kanssani pesuhuoneeseen, istuu ja tapittaa kun olen suihkussa sitten laitan kahvin tippumaan ja sitten ulos aamupissille...ihania ovat...kaikki mäykyt....tämä eka kk mäykki, ollut aiemmin 2 pk mäykkyä ja lyhytkarvainen elikkäs olen jo vanhempi täti-ihminen...
        mutta toivottavasti terveyttä riittää että voin huolehtia tästä kk tytöstä hyvin - ja toivottavasti kauan...

        Mäykyt ovat aivan ihania! Ja on hienoa aamuisin herätä kun koira on heti hyvällä tuulella, iloinen, täynnä intoa..meillä on rutiinit seuraavat: ensin vaihdetaan yläkerran saunasta vesikuppiin puhdas vesi, sitten aamuteen laitto tippumaan,aamu tv auki, koiralle ruoka, omat aamutoimet ja sitten menemme yhdessä herättämään tyttöäni ja se on koiralle yksi aamun kohokohtia..


      • mäykkyäiti
        Nimetön kirjoitti:

        ....siinähän se tuhisee viellä....ihmeen tyytyväisenä - ihan selän taakse tunkee...mutta onhan se niiiin lutunen että....kuka sitä voisi pois työntää....en minä ainakaan.....aamulla kun herätään tulee kanssani pesuhuoneeseen, istuu ja tapittaa kun olen suihkussa sitten laitan kahvin tippumaan ja sitten ulos aamupissille...ihania ovat...kaikki mäykyt....tämä eka kk mäykki, ollut aiemmin 2 pk mäykkyä ja lyhytkarvainen elikkäs olen jo vanhempi täti-ihminen...
        mutta toivottavasti terveyttä riittää että voin huolehtia tästä kk tytöstä hyvin - ja toivottavasti kauan...

        Olipa kiva lukea tuo. Mulla oli kaks mäykkyä, toinen nukkui vieressä, toinen ei. Mutta oli se vaan kiva kun joku röhnötti vieressä. Mullakin pojalla on mäykky, saan sen joskus hoitoon. Tekis mieli ottaa omakin, mutta ne jäähyväiset pelottaa.


    • pötköttää

      Ihmisten vieressä nukkuvat meidänkin kaksi karkkari poitsua.Nuorempi tosin lähtee jossain vaiheessa omalle petilleen ja sitten taas aamusta tulee takaisin viereen. Minun mielestä ovat aivan ihania kainaloisia.

    • la.ra

      omassa boksissaan koijaa yöt. Voisi olla pienoinen valtataistelu muuten silloin, kun Poikaystävä tulee kylään.

      En edes uskaltaisi nukkua pennun kanssa, sehän voisi musertua alleni yöllä. Eikä pääsisi sängystä pois ilman apuja. Lattialla boksissaan hänellä on vapaampaa.

      • Nimetön

        Onpa hieno koiranomistaja!
        Päivisin lykkää pennun kylppäriin ja yöksi boksiin!
        Tuollaisilta pitää kieltä koko koiranpito.
        Tykkänään!!!!


      • la.ra
        Nimetön kirjoitti:

        Onpa hieno koiranomistaja!
        Päivisin lykkää pennun kylppäriin ja yöksi boksiin!
        Tuollaisilta pitää kieltä koko koiranpito.
        Tykkänään!!!!

        Pitäisikö koiralta kieltää boksiinsa meno?

        Ihan vapaana se saa yöllä olla, mutta jostain syystä hakeutuu sinne omaan pesäänsä. Miksi koira ylipäätään pitäisi nukuttaa sänkyyn, jonne ei itse halua ja josta ei pääse ilman apuja pois paitsi putoamalla?

        Jos haluat tehdä ilmoituksen minusta, niin voin antaa nimeni ja osoitteeni. Sähköposti löytyy profiilista.


      • la.ra
        Nimetön kirjoitti:

        Onpa hieno koiranomistaja!
        Päivisin lykkää pennun kylppäriin ja yöksi boksiin!
        Tuollaisilta pitää kieltä koko koiranpito.
        Tykkänään!!!!

        mikä siinä kylppärissä on niin paha.


      • näin meillä
        la.ra kirjoitti:

        mikä siinä kylppärissä on niin paha.

        Ihmettelen myös mikä kylppärissä on pahaksi, koska jo pentukoulutuksessa neuvottiin jättämään päiväksi esim. vain yhteen huoneeseen.
        Turvallisempaa koiran kannalta, kun pystyy vahtimaan ketä huoneeseen tulee.
        Itselläni koira on päivisin keittiössä ja lähes tulkoon koko yksiolo ajan nukkuu.


      • la.ra
        näin meillä kirjoitti:

        Ihmettelen myös mikä kylppärissä on pahaksi, koska jo pentukoulutuksessa neuvottiin jättämään päiväksi esim. vain yhteen huoneeseen.
        Turvallisempaa koiran kannalta, kun pystyy vahtimaan ketä huoneeseen tulee.
        Itselläni koira on päivisin keittiössä ja lähes tulkoon koko yksiolo ajan nukkuu.

        mulla on pentu, joka jää lähes hiljaa ja on ihan hiljaa kun tulen kotiin, joten ei se kamalan ahdistunut voi olla. Leluilla leikkii, boksissaan nukkuu ja paperilla käy tarpeillaan.

        Mulla on kylppäri makkaria isompi. Ja viileämpi, sillä kaikki asuntoni ikkunat ovat länteen. Nyt saa valoa siitä, että kylppärin ovi on auki, mutta kylppäriin ei suoraan paista toisin kuin muualle kämppään.

        Koirani vaikuttaa onnelliselta eikä näyttäisi mitenkään kärsivän siitä, että hänellä on oma, vartioitava huone, joten parempi näin. Nukkuu varmaan suurimman osan ajasta, sillä energiaa riittää tuhlattavaksi sitten kun tulen kotiin. Monesti aamulla on niin väsy, että aamulenkin jälkeen nukahtaa ja mä joudun herättämään kertoakseni, että lähden. Ne ainoat kerrat kun on enemmän huutanut niin ovat olleet sellaisia, että olen jättänyt pojan nukkumaan ja liuennut. Nyt jätän vähän vinkumaan, mutta sitä kestää 5-10 min. ja naapurini ovat sanoneet, että siinä kaikki.


      • irmeli64
        Nimetön kirjoitti:

        Onpa hieno koiranomistaja!
        Päivisin lykkää pennun kylppäriin ja yöksi boksiin!
        Tuollaisilta pitää kieltä koko koiranpito.
        Tykkänään!!!!

        no mikäs paha siinä on jos koira nukkuu häkissä yönsä. Meillä toimii se hyvin.. Tytteli saa sillä oman rauhan, ei ole valittanut :)


    • vieressä kaikki

      nyt jo edesmenneetkin karkkaripoitsut.
      Välillä oli tosi tungosta kun mäykkyjä oli neljä, mutta sopu sijaa antaa.
      Nyt on enää kaksi karkkarityttöä, ja kainalossa nukkuvat, pää tyynyllä!
      Toinen osaa oikein laittaa itsensä nätisti peiton alle kaulaa myöten, ja käy siihen nukkumaan ihan kuin ihmiset.

    • nukku-maija...

      vieressä tuhisee peiton alla, yleensä jalkopäässä. ihmettelenkin aina, että miten selviää niin ettei happi lopu. meillä on sängyn jalkopäässä semmoinen pikku-rahi, jota pitkin mäykky sitten kätevästi kulkee. olen tässä vaan miettinyt, että mitenkäs olette muut hoitaneet tämän punkki-ongelman?: koirahan voi tuoda punkin tullessaan sänkyyn. käytättekö punkkipantaa, jotain tippoja turkkiin, vai mitä. jotain sellaista ainetta kenties, mistä tavallinen, muuten allergiaton ihminen ei saa oireita. vastatkaa viisaammat.

      • SEM

        Meidän edesmennyt KK-tyttö nukkui aina meidän
        sängyssä, itse pääsi hyvin kulkemaan.
        Aloitti nukkumisen omassa korissaan mutta yleensä
        jossain vaiheessa yötä siirtyi sänkyymme, ainut
        haitta oli kun joskus kuorsasi kuin ihminen.


    • Boksissa

      meillä nukkuu boksissa omasta halustaan. Viereen en halua, sillä yön nukun mieluummin mieheni vieressä..
      Päivällä on eri asia, jos torkuttaa. Jaloissa tuo nytkin nukkuu peittonsa päällä. Onhan tämä vielä pienikin, eikä pääsisi hyppimään sänkyyn. Sisäsiisteys on vielä hakusessa, joten syitä on. Mäyris on tosi rakastettava koiruus.
      Eihän sitä tiedä, mitä jatkossa seuraa, mutta näin toistaiseksi.

    • hassuu

      meilläki on mäyräkoira joka on nii seuran halunen että on yölläkin kyljessä kii ;> se on vaa nii ihana tunne ku joku píkkune pallero jalkoje välisä kuorsaa ! ja on se hyvä niinki ku en oo kunnolla uskaltanu nukkuu omassa sangyssä mutta koirasta saa ainaski turvaa :D kirjotan tästä nyt vaa vaikka oonki vasta seiska luokkalaine.. mut kysele mäyräkoirista jos huvittaa, niistä on kyllä kokemusta 11 vuojen takaa.

    • boksissa

      Mäykkypentu otettiin vastikään. Oppi nopeasti oman nukkumapaikkansa, ei ole kinunnut sänkyyn kun pari kertaa. Uskon, että kun kerran päästää sänkyyn niin se on siinä. Mäykky sopeutunut hyvin boksiin, menee sinne päiväunillekin ja saa olla siellä rauhassa. Muuten ´kulkee vapaasti ja on erittäin ihana pentu.
      ps. tarkoitus on myös ettei tule sohvallekaan, ei ole ainakaan vielä tullut ja ruokaa ei tule kuin ruoka-aikoina, ei siis anneta makupaloja ruokapöydästä. Selkeät säännöt kun on niin koirankin on helppo olla.

    • mäyrispoju

      Meilläkin on 1v 1kk oleva pitkäkarvainen mäyräkoira uros, joka pääsi pienenä joskus sänkyyn, mutta kun kasvoi isommaksi niin itse hyppää sänkyyn jos pääsi samaan huoneeseen. Nykyisin poika nukkuu melkein aina sängyssä, on kyllä todella ihana lämmittäjä

      • Megalo.

        Voiks mäyris nukkua muualla kun sängyssä,kysyy neljännen mäykyn omistaja.


      • Vippahäntä
        Megalo. kirjoitti:

        Voiks mäyris nukkua muualla kun sängyssä,kysyy neljännen mäykyn omistaja.

        Meidän ihana kk-poika 1-v menee iltaisin omaan petiinsä sänkymme viereen, mutta jossain vaiheessa yötä tulee viereeni. Kuonollaan etsiin peiton reunan ja kömpii peiton alle, tuhisee ja huokasee syvään ja jatkaa tyytyväisenä uniaan. Pois en työnnä, sillä olen niin tottunut tähän lämmittäjään, ettei se häiritse untani. Kyllä mäykät on todella valoittavia persoonia!!!


      • ^Mia^
        Vippahäntä kirjoitti:

        Meidän ihana kk-poika 1-v menee iltaisin omaan petiinsä sänkymme viereen, mutta jossain vaiheessa yötä tulee viereeni. Kuonollaan etsiin peiton reunan ja kömpii peiton alle, tuhisee ja huokasee syvään ja jatkaa tyytyväisenä uniaan. Pois en työnnä, sillä olen niin tottunut tähän lämmittäjään, ettei se häiritse untani. Kyllä mäykät on todella valoittavia persoonia!!!

        Meillä mäykyt nukkuu omassa kopassa. Minä tosin haluaisin että mäykyt nukkuisi sänkyssä mutta isäntä ei anna koirien sänkyyn tulla. Pitäisiköhän se isäntä laittaa sinne koppaa nukkumaan? :D


    • matamiMamma

      KK mäykkyni käpertyy useimmiten polvitaipeeseeni ja kuorsaa siinä ylen onnellisena ja huokaisee kun kehtaan kääntyä unissani, höh - unihan häiriintyy. Hällä on oma petipaikka sänkyni vierellä mutta kukkuu jos hän sinne menee nukkumaan - joskus päivällä voi sinne mennä - kun ei pääse mamman viekkoon...
      ah!!!! mäykyt on maailman ihanin rotu !

    • Helmituuu

      sängyn jalkopäässä, pitkin pituuttaan. Maailman paras unikaveri! Kun poikakaveri tulee, neiti loikkaa ymmärtäväisenä kakkospaikkaansa nojatuoliin. Välillä nukkuu yöt kokonaan siellä vaikka oltaisiin kahdestaan, hän kun tuppaa tekemään mitä huvittaa ;) Välillä melkein harmittaan kun se nautiskelee tuolla sängyllä pitkälle aamuun, tulee nukuttua itsekin pommiin :D

    • iksuli

      pitkäkarvaisen kääpiömäyräkoirapojan alkuperäinen nukkumapaikka pentuna oli omalla pedillä sänkyni vieressä lattialla. Sitten kun ponnistuslihakset niissä pienissä kanankoivissa kehittyivät, huomasin herääväni mäyräkoira kainalossa. Nyt tuo 8,5kk ikäinen mäyris pitää itsestään selvänä että nukkuu sängyssä ja aamulla hakeutuu tyynylle kerälle olkapääni ja pään väliseen mutkaan. Ja kun kännykän herätyskello pirahtaa, pikkuinen mäykkypoika tulee heti halaamaan tarmokkaalla 5kg:n painollaan - nykyisin herään aina hyvällä tuulella! Tai viikonloppuna kun ei kello herätä, tulee pikkutassu poskelleni siinä vaiheessa kun kaveri päättää että nyt pitäis päästä aamupissalle (tai luulen oikeasti että enemmän houkuttelee se aamulenkin jälkeinen ruoka...).
      Niin että nukkuu ja päätti sen ihan itse.

      • m

        mun karkkarikääpiöuros nunkkui ihan pennusta saakka vieressä. Ihan pienenä nukkui aina poikittain tuossa kaulalla ja kun poika kasvoi niin isoksi ettei enää mahtunu kaulan päälle niin nukkui muuten ihan vieressä mutta kuono kaulalla. Siitä se sitten herätteli aina tökkimällä sillä kylmällä kirsullaan...Huvitti seurata sitä ja näytellä nukkuvaa kun se silmät tapillaan vahtasi että milloin sillä eukolla silmät aukee ja voi sitä riemua sitten kun huomasi että se eukko heräsi!!! JEEE. Pusumoottori samantien käyntiin.


      • m kirjoitti:

        mun karkkarikääpiöuros nunkkui ihan pennusta saakka vieressä. Ihan pienenä nukkui aina poikittain tuossa kaulalla ja kun poika kasvoi niin isoksi ettei enää mahtunu kaulan päälle niin nukkui muuten ihan vieressä mutta kuono kaulalla. Siitä se sitten herätteli aina tökkimällä sillä kylmällä kirsullaan...Huvitti seurata sitä ja näytellä nukkuvaa kun se silmät tapillaan vahtasi että milloin sillä eukolla silmät aukee ja voi sitä riemua sitten kun huomasi että se eukko heräsi!!! JEEE. Pusumoottori samantien käyntiin.

        Minun tyttäreni lyhytkarvainen mäykky ei koskaan suostunut kaikista koitteilusta huolimatta
        nukkumaan muuta kuin isännän tai emännän sängyngyssä. Kaikki mahdolliset on kokeiltu mutta
        mikään ei ole auttanut, joten olen luovuttanut.Nukkuu nykyisin hoidossa ollessaankin "mummun"
        vieressä. Kyllä ne on ihania mutta tietty haluaisin et nukkuis omassa sängyssä, koska allergiania
        vuoksi haluaisin Miska pojalle onma sängyn. Joudun imuroimaan ja hoitaan sänkyäni turhan usein.


    • nakkineiti

      Meidän mäykky on nukkunut alusta asti sänkyni vieressä omassa petissään ihan suosiolla. alkuun ei päässyt sänkyyn hyppäämään eikä nostettu. Päivällä nukkuun mieheni kanssa toisen huoneen sohvalle hänen jaloissaan ja on tyytyväinen.

    • Meillä mäykkyneidit nukkuvat myös vieressä,toinen pitkäkarvainen ja toinen karkeakarvainen kaniini.Mikäpä on ihanampaa kuin kaksi patteria peiton alla.Kun siirrän ne lattialle niin kohta jo hyppäävät takaisin,annan sen tapahtua,koska miksipä sitä ystäviään pois siirtäisi.
      Sängyssä kun niitä siirtää toiseen paikkaan ,niin haraavat kovasti vastaan ja katsovat loukatun ilmellä.Jos siirto onnistuukin,niin kohta jo palaavat siihen selkärangan sivuun kiinni.Olen vitsaillut että,ajan kanssa selkääni muodostuu mäykyn kokoinen painauma.

    • opepirkko

      Ei riittänyt lujuus kuin vähän aikaa pentuna, mäykky voitti.

    • humble me

      pienet palleroiseni nukkuvat vieressä! Se oli alusta asti selvää, (sai isäntäkin luvan tottua siihen, ja hyvin on tottunutkin:) että meillä koirat ovat enemmänkin ystäviä [en voi sietää ihmisiä, jotka ottavat koiria, mutta sitten pinseteillä nyppivät karvoja, varovat sohvia, raivoavat naarmuista ja kohtelevat koiraa ihan ala-arvoisesti pitämällä sitä häkissä ja puhumalla kuin jälkeenjääneelle..] jotka jakavat kanssamme kaiken mahdollisen. Poika tulee ihan melkein kasvoihin kiinni tyynyn päälle ja röhisee unissaan korvaani, eikä edes suostu menemään sänkyyn nukkumaan, ennen kuin menen sinne itse :)
      alkaa ulista, jos touhuan itse jotakin muuta öisin..
      odottaa nytkin jaloissa, että koskapa se emäntä oikein tulee ja vie meidät sänkyyn. Tyttömäykkyni taas nukkuu jalkopäässä ja menee aina peiton alle. Ihania vekkuleita.

    • Chebura

      Jos mäyristä ei haluta sänkyyn niin pitää opettaa pienestä saakka, meidän kyllä nukkuu sängyssä ja tulee tyynyllekkin jos haluaa!! Mutta jos meidän mäyristä siirtelee nii sen murisee kuule ihan tai silleen muttei pure ikäänm kuin masentuisi :D

      • mäyriiiis

        Meilläkin jouluna 2vuotta täyttävä Pk mäyris nukkuu aina sängyssä ja välillä sitä itse herää siihen kun rakas koira on vallannut itselleen 80cm sängystä ja poikakaverin kanssa sit nukutaan kahestaa toisella 80cm sängyllä. Ja kaikista ihanintahan on kun aamull heräät niin koira nukkuu viereisellä tyynyllä peiton alla niinkuin mikäkin vauveli. On kyllä niin parhaita koiria ku olla ja osaa!!! :)


    • kk

      meilläkin mäykky nukkuu jalkopäässä aina, todella kuuma lämpöpatteri tämä meidänkin tapaus :o)

    • 8+5

      Meilläkin nukkui sängyssä, iltayöstä jalkopäässä ja sitten aamuyöstä kainalossa..:)

    • Kuumatulee

      Meidän 3 v kk uros nukkuu aina välissämme sängyssä, aloittaa keskeltä, siirtyy myöhemmin jalkopäähän ja aamulla on pää mamman tyynyllä.
      Me kaikki olemme tyytyväisiä.

    • mäykkyyy45345

      Meilläkin 3 vuotias Mäykky nukkuu sängyssä, tosin ei tykkää nukkua kainalossa koska se ei kestä kun kuorsaan ja hengitän sen päälle :D niin nukkuu jaloissa.. mut tosi kiva lämmike :))

    • samu.

      tääläkin mäyräkoirani nukkuu saman peiton alla yöt ja päivisin omissa pesissään. välillä pitää oikein tarkastaa uskaltaako istua sängylleni kun sielä se aina jossain peitonmutkassa on nukkumassa :) kummallista tuokin miten hyvin saa itsensä peiteltyä ja osaa sen,hauskaa seurailla.myöskin koira haluaa kokoajan olla sylissä rintaa vasten ja jalat ovat olkapäällä,kotityöt saa tehdä kuin olisi pieni vauva kun jos lasket koiran on heti hyppimässä ja pomppimassa että "mamma syliin" :)

    • Maizza

      Mulla nukkuu kotona yksi ja kun menen vanhemmilleni yökylään on niitä kolme taistelemassa kuka saa paikan kainalosta =) Ihania ne on , eikä todella ole käynyt mielessä, että se jotenkin haittaisi =)

    • Mun mäykky nukkuu sängyssä, peiton alla :D ja sohvalla saa olla myös. Mutta MINÄ kuiteinkin päätän saako koira tulla vai ei ;) ja älyttömän hyvin menee näillä systeemeillä ! :D

    • kevätaurinko12

      Meillä kohta 8kk ikäinen vauhdikas urosmäykky ja alkuyön nukkuu kyllä sohvalla, mutta siinä kolmen aikaan hiipii suorastaan sänkyyn ja minun ja isännän väliin nukkumaan. Niin ja peiton alle tottakai, voi sitä murjotusta jos jää ilman peittoa! Ihana tapaus, kyllä mäyräkoirat vaan vie sydämen. :)

      • mäykkyjen äiti

        Kaks mäykkyä ollut, toinen nukkui kainalossa, toinen omalla paikalla. Ihan omasta halusta. Hyviä poikia, veivät sydämen, niinkuin sanoit. Nyt koiraenkeleinä mukana, petikaverina muistoissa.


    • Tyttö

      Meillä nukkuu päivisin sohvalla tai villamatolla, nojatuolin alla, likaisena/ rapaisena kodinhoitohuoneessa portin takana, öisin yleensä minun tai veljeni sängyn jalkopäässä.

    • 357 mag

      Tuntuu olevan ennemmin sääntö kuin poikkeus että kyllä ne sänkyyn tunkee, itse yritin opettaa kopassaan nukkumaan mutta jossain vaiheessa yötä tuli viereen ja siihen se on jäänyt. Toki nukkuu omalla paikallaan päivisin mutta tulee jossain vaiheessa yötä sänkyyn ja peiton alle, joskus on tyynykin pitänyt saada. Kerran heräsin ja ihmettelin ku toinen oli tunkenu pään samalle tyynylle ja pitkin pituuttaan makasi siinä vieressä. On ne semmosia veijareita.

      • Höps

        Kuus mäykkyy nukkuu vesisängyssä, useimmat peiton alla onhan ne luolakoirii, ahdasta alkaa tulla kun itseni, miehen ja mäykkyjen lisäksi sinne kampee lapset ;-)


    • aina peiton alle

      Vieressä nukkuu. On ihana herätä yöllä ja tuntea, jonkun pienet tassut tarrautuneena kiinni selkään :))

    • Anonyymi

      Päivät ja yöt nukkuu sängyssä., piti tehdä omat portaat että pääsee vaivattomasti sänkyyn.

    • Anonyymi

      Olis mielenkiintoista tietää ihmisen tunnepuoli ja motiivit tuossa eläimen kanssa nukkumiseen.

      Jotkut myös puettavat koiraa ja ruokailevat koiran kanssa samassa pöydässä.

    • Anonyymi

      Ihmisillä nykyään pahoinvointi lisääntynyt.

      Ennen ihmisillä oli sosiaaliset kontaktit läheisiin kunnossa ja käperryttiin läheisen kainaloon nukkumaan mennessä.

      Nykyään monesti otetaan eläin läheiseksi ja korvataan ihminen silittämällä eläintä peiton alla.

      Myös lapselle korvataan aikuisen läsnäolo ottamalla koira korvikkeeksi. Koira ei kysele onko läksyt tehty, eikä edellistä koenumeroa. Koira ottaa yhtä innokkaasti lapsen vastaan vaikka tukkariin joutuneen tapauksessa.

    • Anonyymi

      Meillä tylppäkuono-mäyris. Nuolee hyvin jalkoalapäätä aaaahh

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe