Halvaantuneena lopun ikää

piri

Tämä sattui 70 luvun puolivälissä perheemme joutui kolariin olin pikkusiskoni kanssa takapenkillä kun suistuimme ojaan talvella,minä olin 9 vuotias tuolloin siskoni oli neljä.Tuohon aikaan ei monessakaan autossa ollut turvavöitä takapenkillä niinpä minä paiskauduin ulos autosta ja selkä murtui josta seurasi halvaantuminen.Äitini oli monta kertaa puhunut isälleni että pitäisi hommata turvavyöt taakse myös minun turvakseni mutta isä oli vastaan moista tuhlailua kun oli muutenkin varsin pihi.Siskoni oli saanut mummilta lahjaksi turvaistuimen joka oli tuohon aikaan tosi harvinainen,kenties tuo lahja pelasti siskoni minun kohtaloltani.Kun pyörätuolilla joudun kulkemaan tunnen ajoittain katkeruutta isääni kohtaan koska uskon että vöissä ollessani olisin selvinnyt vammoitta koska vanhempanikin selvisivät.Myöskin pahalta tuntuu kun näkee lapsia autoissa ilman turvalaitteita sillä nykyään on saatavana upeita turvaistuimia,olisipa minullakin ollut silloin niin voisin kävellä ja nauttia elämästä täysillä.

4

2794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nenna

En tiedä mitä tuohon sanoisi...
      Älä kuitenkaan katkeroita koko loppu elämääsi sillä se on ainoastaan pahasta.

• M39

Moi Piri! aika kova kohtalo sinulla kun liikuntakyky meni noin tärkeän asian puuttuessa,tarkoitan lähinnä tuota turvavyötä.siihen aikaan ei todellakaan ollut läheskään kaikissa autoissa vöitä takana,mikä oli todella iso puute.Tsemppiä sinulle ja hyvää loppu kesää.haluaisitko muuten alkaa meilailla kanssani tai tekstaileen?olis kiva vaihtaa ajatuksia toistekin.

tässä minun sähköposti osoite:[email protected]

• Pekka

Hei piri minulla on samanlaisia kokemuksia tuolta ajalta isäni piti turvavöitä takapenkillä turhina kapistuksina vaikka äitini ja minä veljeni kanssa olisimme halunneet vyöt taakse.Onneksi emme joutuneet kolariin kuten sinulle valitettavasti kävi,olen samaa mieltä kanssasi tuosta että tuntuu pahalta katsella lapsia autossa ilman turvalaitteita kun nykyään on niitä saatavilla,ja käytännössä joka autossa jo takavyöt.Koita jaksella raskaan taakkasi kanssa!!!

• satuli
        Pekka kirjoitti:

Hei piri minulla on samanlaisia kokemuksia tuolta ajalta isäni piti turvavöitä takapenkillä turhina kapistuksina vaikka äitini ja minä veljeni kanssa olisimme halunneet vyöt taakse.Onneksi emme joutuneet kolariin kuten sinulle valitettavasti kävi,olen samaa mieltä kanssasi tuosta että tuntuu pahalta katsella lapsia autossa ilman turvalaitteita kun nykyään on niitä saatavilla,ja käytännössä joka autossa jo takavyöt.Koita jaksella raskaan taakkasi kanssa!!!

surullista, niin surullista! toivon sulle voimia nauttia elämästäsi ilman kävelykykyä!siunausta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      26
      11089
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      46
      8541
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      133
      5376
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3684
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3608
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3564
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3288
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      55
      2569
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      39
      2091
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      28
      1816
    Aihe