Feng shui

Energiaa??

Jopa sisutamiseen on saatu nämä Idän uskonnot ja harhaopit. Joukkoitsemurhatkin tehdään yleensä sen takia, että ns. Gurut jouduttavat valaistumista, kun mitään valaistumista ei ole eivätkä he voi vedättää ihmisiä enää valheessa menettämättä kasvojaan. Voi Hyvin - lehdessä oli kesällä juttu Feng Shui:sta. Sinäänsä harmitonta, mutta mitkä kumman energiat siellä kodissa oikein jylläävät? Johan nyt tavallinen maalaisjärkikin sanoo, että neliskulmaisessa sisustuselementissä on nurkat, jotenka liike pysähtyy ja jatkuu, mutta pyöreässä liike jatkuu ympyrässä. Ylimääräinen tavara varmasti ärsyttää, mutta mitä kumman energiaa nämä tavarat oikein edustavat? Miksi tällaista paskaa selitetään esim. Feng Shui-opeilla. Onko suomalaisten älykkyysosamäärä laskenut?? Taas joku järjetön "Feng Shui - Guru" vetää porukkaa kohti jotain pimeää. Voiko joku yks`kaks siis kehittää mitä tahansa oppeja ja kaikki pimpelipompelit lähtevät näihin juttuihin mukaan! HALOO - maalaisjärki!! Siis ihmiselle on luotu oma JÄRKI!!

20

1506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cyberanimus

      On aika eksoottinen veto yhdistää fanaattiset uskonlahkot ja ympäröivän tilan muutamiseen keskittyvä tyylisuuntaus keskenään. Feng shuin päämäärä on harmonia, niin ympärillämme kuin sisällämmekin. Uskonlahkoissa usein haetaan pääsyä tuonpuoleisesta taivaspaikasta, ja näillä on kyllä suuri ero.

      Feng shui ei ole hetken keksintö, sillä feng shui on yli 4 000 vuotta käytetty metodi fyysisen ympäristön muovaamisessa. Sillä on erilaisia koulukuntia ja pitkät perinteet eräillä kiinalaisilla suvuilla. Feng shui ei ole pelkkiä pyöreitä kulmia ja kasveja tiettyihin kohtiin, se on laaja-alainen ja monimutkainen prosessi, jossa pitäisi myös ottaa huomioon yksilö, jolle tehdään sisustuksellisia muutoksia.

      Totta on, että jotkut lukevat pari kirjaa tai käyvät muutamilla luennoilla ja uskovat olevansa sen jälkeen päteviä sanomaan, miten feng shuita käytetään, totuus on että vaaditaan vuosien opiskelu ja harjoittelu feng shuin kokonaisvaltaisen ymmärtämisen ja käyttöasteen saavuttamiseksi.

      Toivoisin, että ottaisit selvää asioista ennen kuin syytät suotta. Jos jossain lehdessä on ollut joku artikkeli aiheesta, se ei todellakaan ole mikään kaikenkattava tietolähde ko. aiheesta. Feng shui perustuu maalaisjärkeen, josta on kehitetty "tiedettä", kyse on henkisen puolen yhdistämisestä maallisiin tavaroihin ja ympäristöihin, ja parasta siinä on, ettei feng shuihin tarvitse uskoa, että se toimii, se on täysin käyttäjänsä uskosta riippumatonta.

      Ps. niitä energia-virtauksia voi ajatella vähän samalla tavalla kuin veden virtausta, ja tavaroilla taas on omat symboliarvonsa, joilla ne vetävät puoleen tietyntyyppistä "tunnelmaa" luokseen.

      • OmaJärki

        Mun mielestä ei tarvitse kaivella 4000-vuotta vanhaa tietoa, jotta pystyy sisustamaan. Lue niitä alan oikeita kirjoja (englantilaisia), joista saa kaiken maailaman henkimaailman oppeja. Nähtävästi olet lukenut jonkun kepeän lehtiartikkelin ko. aiheesta, mutta kerro sinä näistä energioista, joita en esim. esitelty Voi Hyvin - lehdessä kesällä 2007. Mitä energiaa? Kirjoitan agressiivisesti, mutta nähtävästi tällaiset idän uskomus-ihmiset kulkevat niin laput silmillä, ettei mikän heihin vaikuta...Olisi parempi myöntää ja vaihta suuntaa kuin kulkea kohti jotain mistä ei kukaan tiedä.


      • Lisäysvielä

        Ote tekstistäsi "Feng shui perustuu maalaisjärkeen, josta on kehitetty "tiedettä", kyse on henkisen puolen yhdistämisestä maallisiin tavaroihin ja ympäristöihin, ja parasta siinä on, ettei feng shuihin tarvitse uskoa, että se toimii, se on täysin käyttäjänsä uskosta riippumatonta" eli kyseessä on vähän niinkuin musta magia. Mutta ei taida mennä perille. Tuo "henkisen puolen yhdistäminen" - tarkennatko vielä tuota - osaatko? Vai meneekö magian puolelle?


      • cyberanimus
        OmaJärki kirjoitti:

        Mun mielestä ei tarvitse kaivella 4000-vuotta vanhaa tietoa, jotta pystyy sisustamaan. Lue niitä alan oikeita kirjoja (englantilaisia), joista saa kaiken maailaman henkimaailman oppeja. Nähtävästi olet lukenut jonkun kepeän lehtiartikkelin ko. aiheesta, mutta kerro sinä näistä energioista, joita en esim. esitelty Voi Hyvin - lehdessä kesällä 2007. Mitä energiaa? Kirjoitan agressiivisesti, mutta nähtävästi tällaiset idän uskomus-ihmiset kulkevat niin laput silmillä, ettei mikän heihin vaikuta...Olisi parempi myöntää ja vaihta suuntaa kuin kulkea kohti jotain mistä ei kukaan tiedä.

        eikä siihen todellakaan tarvita feng shuita, värisilmää tai edes hyvää makua, kunhan itse kodissaan viihtyy.

        Feng shui tuleekin kuvioihin yleensä silloin, kun asunto tai asuinpaikka ei olekaan miellyttävä ja sen kautta pyritään muuttamaan elintila asujalle mieluisammaksi. "oikeat englantilaiset" sisustusohjeet eivät ole ristiriidassa feng shuin kanssa eikä feng shuin käyttö edellytä kiina-krääsällä asuntonsa täyttöä tai vesiputouksilla yms. hömpötyksillä. feng shui taipuu siis erilaisiin sisustustyyleihin ja taitavalla feng shuin käytöllä ei asunnosta huomaa sitä käytetyn mutta paikkana se levollisempi.

        Tämä loppukaneettisi oli käsittämätön, "Olisi parempi myöntää ja vaihta suuntaa kuin kulkea kohti jotain mistä ei kukaan tiedä", niin siis kuka ei ymmärrä ja mistä? itse ymmärrän aivan hyvin feng shuin historian, sen käyttömahdillisuudet ja tulokset, joten mitä ihmettä tarkoitit?


      • cyberanimus
        Lisäysvielä kirjoitti:

        Ote tekstistäsi "Feng shui perustuu maalaisjärkeen, josta on kehitetty "tiedettä", kyse on henkisen puolen yhdistämisestä maallisiin tavaroihin ja ympäristöihin, ja parasta siinä on, ettei feng shuihin tarvitse uskoa, että se toimii, se on täysin käyttäjänsä uskosta riippumatonta" eli kyseessä on vähän niinkuin musta magia. Mutta ei taida mennä perille. Tuo "henkisen puolen yhdistäminen" - tarkennatko vielä tuota - osaatko? Vai meneekö magian puolelle?

        Jestas, musta magia juuri tarvitseekin uskoa käyttäjiltään ja niiden uhreilta, sillä mustaa magiaa ei voi harjoittaa ilman toisten manipulointia peloittelun avulla. Sitä paitsi en usko mustaan magiaan siten kuin useimmat sen käsittävät.

        Feng shui ei ole magiaa, eikä yliluonnollista. Se on käytäntöä, jossa on huomattu aikojen saatossa, että tietty muoto tai väri toimii tietynlaisena katalysaattorina tietynlaisille tunnelmille ja olotiloille. se tuo ihmisille mahdollisuuden vaikuttaa omaan tyytyväisyyteensä ja tasapainoonsa ilman jatkuvaa muuttamista sekä helpottaa sopeutumaan nykyisiin elinolosuhteisiin paremmin.

        magia on aina epävarmaa eikä sen toimivuudesta ole takuita. magia tarvitsee riittejä, krääsää ja uskoa, feng shuita on jo se, että sijoitat tietyllä tavalla jo olemassa olevat huonekalusi.


    • cybo-ceronimo-cabriel-61

      Kaikki---> aivan kaikki menettää "neitsyytensä", kun bisnes-henkilöt vainuavat malmin teon paikan.

      Jimi Hendrix --> kuoli 9 kokonaista puntaa tilillään ja sai kunniakseen--> eläintarhan läheisyyteen pienen kuparisen muisto-laatan ansioistaan.
      Bisnes-henkilöt toisaalla rikastuvat edelleen noin 40 miljoonan dollarin vuosi-vauhdilla neron-leimahduksen jättämästä perinnöstä.

      Sama pätee kaikeen arvokkaaseen, jonka nerokkaat ja syvemmin ymmärtävät ihmiset kauttaan saavat aikaiseksi.
      Maailman luonne on--> tuhoava,katoava,saastuttava kaikella tapaa--> vielä kun siihen annetaan hiemankin sitä "hengen tuotetta"-->jota ihminen pahimmillan edustaa.

      --------

      Suikin fenkka on luonnollista ja loogista, että myös osiltaan todistettua staffia.

      Värit, sähköiset laitteet, luonnon-materiaalien käyttö[mm.kristalli], arkki-tehtuurin muoto-kieli, kaikki nuo vaikuttavat psyykeeseemme näiden "väpätys-taajuudet" [jota muuten kaikki olevainen on] merkitsevät sitä-->kuinka hyvin näiden suhteiden tajuaminen ja järjestys vaikkapa kodissamme on sovitettu.

      Mitään yli-luonnollista, tai muuta sen-semmoista en itse näe tässä asiassa olevan-->silti minulla on aidot kristalli-kruunut nytkin pääni päällä kirjoittaessani tätä väärän värisellä antiikki-sohvallani.

      Korjaan kohta tilanteeni, soittamalla keltaisella strattollani bluesia e:stä niin,että nuo kielten värähtelyt rytmikkäästi höllyvää vatsaani vasten värähtelevä, ja pitävät [toivottavsti] rappioituneen---> maksani, tuhoutuneen haimani ja täysin toimimattoman vatsani siinä kunnossa, että aivoissani pienen pieni kipinä herää hetkeksi eloon muun elimistön ollessa juuri ja juuri siinä tilassa, että voin keskittyä oleelliseen.

      • Toka Kommentoija

        Väpätys taajuudet? No ei oikein vakuuta :)

        Itse olen kultaseppä. Ympärilläni on päivittäin kristalleja ja jalokiviä. Siitä huolimatta en ole keskimääräistä yhtään terveempi. Kristalli on muuten lasia missä on lyijyä ja ihmiset valmistavat sitä itse. Olet nyt sekoittanut vuorikiteet kristalliin. Vuorikiteitä siis louhitaan ja niistä ei valmisteta kristallikruunuja.

        Värien psyykkiset vaikutukset vaihtelevat riippuen siitä keneltä kysytään. Joku esimerkiksi pitään virtsankeltaista kauniina värinä ja joku muu vähemmän viehättävänä. Näin ollen toista se ahdistaa ja toista se piristää. Huonekalujen sijoittelu on sama homma. Sillä ei mitään merkitystä oikeassa maailmassa mihinkään näkymättömiin energioihin onko sänkyni pääty mihin ilmansuuntaan jne,..

        Jimi Hendrix kuoli omaan yrjöönsä kun oli narkomaani ja tilillä olevilla rahoilla ei ole mitään merkitystä tässä tragedissa.


      • cybo-ceronimo-cabriel-61
        Toka Kommentoija kirjoitti:

        Väpätys taajuudet? No ei oikein vakuuta :)

        Itse olen kultaseppä. Ympärilläni on päivittäin kristalleja ja jalokiviä. Siitä huolimatta en ole keskimääräistä yhtään terveempi. Kristalli on muuten lasia missä on lyijyä ja ihmiset valmistavat sitä itse. Olet nyt sekoittanut vuorikiteet kristalliin. Vuorikiteitä siis louhitaan ja niistä ei valmisteta kristallikruunuja.

        Värien psyykkiset vaikutukset vaihtelevat riippuen siitä keneltä kysytään. Joku esimerkiksi pitään virtsankeltaista kauniina värinä ja joku muu vähemmän viehättävänä. Näin ollen toista se ahdistaa ja toista se piristää. Huonekalujen sijoittelu on sama homma. Sillä ei mitään merkitystä oikeassa maailmassa mihinkään näkymättömiin energioihin onko sänkyni pääty mihin ilmansuuntaan jne,..

        Jimi Hendrix kuoli omaan yrjöönsä kun oli narkomaani ja tilillä olevilla rahoilla ei ole mitään merkitystä tässä tragedissa.

        //Väpätys taajuudet? No ei oikein vakuuta :)//


        - Jaa ei voi mitään, jos ei "väpätä". ;)



        //Itse olen kultaseppä.//


        - Itse en ole, en päässyt alalle, koska olen lähes sokea XD.



        //Ympärilläni on päivittäin kristalleja ja jalokiviä.//


        - Älä laita luvatta taskuusi?



        //Siitä huolimatta en ole keskimääräistä yhtään terveempi.//


        - Varmasti terveempi kuin esim. minä, mutta ikävä kuulla jos et ole tyytyväien tilaasi.



        //Kristalli on muuten lasia missä on lyijyä ja ihmiset valmistavat sitä itse. Olet nyt sekoittanut vuorikiteet kristalliin. Vuorikiteitä siis louhitaan ja niistä ei valmisteta kristallikruunuja.//


        - Tähän voisin, jos olisin epä-rehellien sanoa että: "Mähän sanoin". ;)



        //Värien psyykkiset vaikutukset vaihtelevat riippuen siitä keneltä kysytään. Joku esimerkiksi pitään virtsankeltaista kauniina värinä ja joku muu vähemmän viehättävänä. Näin ollen toista se ahdistaa ja toista se piristää.//


        - Höpö höpö-->asuppa muutama kuukausi esimerkiksi mustaksi maalatussa huoneessa.



        //Huonekalujen sijoittelu on sama homma. Sillä ei mitään merkitystä oikeassa maailmassa mihinkään näkymättömiin energioihin onko sänkyni pääty mihin ilmansuuntaan jne,..//


        - Ei ehkä, milläs todistat?
        Ainakin sähköisten vemputtimien läheisyys aiheuttaa enemmän katsottavaa yö aikaan.



        //Jimi Hendrix kuoli omaan yrjöönsä kun oli narkomaani ja tilillä olevilla rahoilla ei ole mitään merkitystä tässä tragedissa.//


        - Lopeta kun et asiasta mitään ymmärrä, ole hiljaa kun jumalan nimi mainitaan. :)
        Puhehan oli näistä henkilöistä [mister or misis 10%:teista], jotka pilaavat kapitalisoimalla, ahnehtimalla kaiken, eli mm. sen, mitä ansioita omalla työllään pitäisi saada.

        ps. jos sulla Jimistä tulee mieleen oksenteleva narkkis, olisi kiva tietää susta ja sun arvoistas muutenkin enemmän-->ihan vaan noin psygolokisessa mielessä ;P


      • aikoinasi päässyt
        cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:

        //Väpätys taajuudet? No ei oikein vakuuta :)//


        - Jaa ei voi mitään, jos ei "väpätä". ;)



        //Itse olen kultaseppä.//


        - Itse en ole, en päässyt alalle, koska olen lähes sokea XD.



        //Ympärilläni on päivittäin kristalleja ja jalokiviä.//


        - Älä laita luvatta taskuusi?



        //Siitä huolimatta en ole keskimääräistä yhtään terveempi.//


        - Varmasti terveempi kuin esim. minä, mutta ikävä kuulla jos et ole tyytyväien tilaasi.



        //Kristalli on muuten lasia missä on lyijyä ja ihmiset valmistavat sitä itse. Olet nyt sekoittanut vuorikiteet kristalliin. Vuorikiteitä siis louhitaan ja niistä ei valmisteta kristallikruunuja.//


        - Tähän voisin, jos olisin epä-rehellien sanoa että: "Mähän sanoin". ;)



        //Värien psyykkiset vaikutukset vaihtelevat riippuen siitä keneltä kysytään. Joku esimerkiksi pitään virtsankeltaista kauniina värinä ja joku muu vähemmän viehättävänä. Näin ollen toista se ahdistaa ja toista se piristää.//


        - Höpö höpö-->asuppa muutama kuukausi esimerkiksi mustaksi maalatussa huoneessa.



        //Huonekalujen sijoittelu on sama homma. Sillä ei mitään merkitystä oikeassa maailmassa mihinkään näkymättömiin energioihin onko sänkyni pääty mihin ilmansuuntaan jne,..//


        - Ei ehkä, milläs todistat?
        Ainakin sähköisten vemputtimien läheisyys aiheuttaa enemmän katsottavaa yö aikaan.



        //Jimi Hendrix kuoli omaan yrjöönsä kun oli narkomaani ja tilillä olevilla rahoilla ei ole mitään merkitystä tässä tragedissa.//


        - Lopeta kun et asiasta mitään ymmärrä, ole hiljaa kun jumalan nimi mainitaan. :)
        Puhehan oli näistä henkilöistä [mister or misis 10%:teista], jotka pilaavat kapitalisoimalla, ahnehtimalla kaiken, eli mm. sen, mitä ansioita omalla työllään pitäisi saada.

        ps. jos sulla Jimistä tulee mieleen oksenteleva narkkis, olisi kiva tietää susta ja sun arvoistas muutenkin enemmän-->ihan vaan noin psygolokisessa mielessä ;P

        #olisi kiva tietää susta ja sun arvoistas muutenkin enemmän..# jne..

        Ja mitä sillä tiedolla tekisit?


      • cybo-ceronimo-cabriel-61
        aikoinasi päässyt kirjoitti:

        #olisi kiva tietää susta ja sun arvoistas muutenkin enemmän..# jne..

        Ja mitä sillä tiedolla tekisit?

        Lähinnä kiinnostaa se, mikä aiheuttaa ihmisessä sen-->miksi muiden ihmisten saavutuksissa [esim. Jimin elämän-tarkoituksesta-->tehdä musiikkia] olennainen kadotetaan niin kovin helposti negaation voimien alle.


      • Toka kommentoija
        cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:

        Lähinnä kiinnostaa se, mikä aiheuttaa ihmisessä sen-->miksi muiden ihmisten saavutuksissa [esim. Jimin elämän-tarkoituksesta-->tehdä musiikkia] olennainen kadotetaan niin kovin helposti negaation voimien alle.

        Hra Morrisonin mielenkiinto oli suurempi huumausaineisiin kuin musiikkiin. Hänen nolo loppunsa vähintääkin todisti sen. Mieti mitä kaikkea hän olisi voinut olla ilman sieluaan raastavaa narkomaniaa ja niitä huumausaineita jolla hän pakeni mitä ilmeisemmin todellisuutta.

        Ei se ole mitään negatiivista kertoa totuus että hän kuoli omaan pukluunsa.

        En ymmärrä miksi tarvii vetää herneitä nenään kun itse on pakko asettaa joku alustalle ja sitten kun tästä henkilöstä sanotaan jotain niin suututaan. No ei voi mitään.


      • cybo-ceronimo-cabriel-61
        Toka kommentoija kirjoitti:

        Hra Morrisonin mielenkiinto oli suurempi huumausaineisiin kuin musiikkiin. Hänen nolo loppunsa vähintääkin todisti sen. Mieti mitä kaikkea hän olisi voinut olla ilman sieluaan raastavaa narkomaniaa ja niitä huumausaineita jolla hän pakeni mitä ilmeisemmin todellisuutta.

        Ei se ole mitään negatiivista kertoa totuus että hän kuoli omaan pukluunsa.

        En ymmärrä miksi tarvii vetää herneitä nenään kun itse on pakko asettaa joku alustalle ja sitten kun tästä henkilöstä sanotaan jotain niin suututaan. No ei voi mitään.

        Kyse oli Jimi Hendrixistä.

        Doubit ovat doubbeja---> tajuntaa laajentavat systeemit ovat omasta säveltäjästämme--> Merikannosta,aina Hank Wiljamsiin tai Ray C:stä [60 vuotta hepoa], olleet osa luomis-prosesseja.

        Ymmärrän täysin asian [kokemuksesta], sillä 'itsensä sivuun' laittamisesta on merkittävämmässä ja koskettavammassa taiteessa aina kysymys [olettaen että valmiudet toteuttaa saatua taidetta ovat henkilöllä kohdallaan, muuten menee narkkaamiseksi].

        Itse en nosta ketään pramille, toki arvostan esimerkiksi kitaristina Jimi Hendrixiä-->kuten useita muitakin, mutta ei,,ehei---> ei pramille ihmistä ketään.

        ps. en muuten--> polttanut hihojani, vetänyt herneitä enkä muutakaan nennuun ;), en metaforsoitunut hiili-koukuksi, tai menettänyt malttiani kuinkaan. :)


    • apu asioihin.

      Samanlaista se ristien pitäminen kaulassa on ja iltarukoukseen käsien ristiminen. Kolarissa turvatyynyt suojaavat takulla paremmin kuin risti kaulassa ja rukous ei tee sinusta tai kenestäkään läheisestäsi vahingoittumatonta. Hei HALOO MAALAISJÄRKI HOHOI! Siis mitä on luonut ja ketä. Minä ainakin loin omat lapseni yhdessä avovaimoni kanssa.

      • ???

        Meillä kristityillä on elävä Jumala, jota rukoilemme. Siis se, josta kerrotaan Raamatussa. Hänen Poikansa Jeesus Kristus on meidän syntiemme sovittaja ja kun pyydämme, saamme syntimme anteeksi. Täten pääsemme kuoltuamme taivaaseen. Mikään olennainen esine ei siis ole se pelastava, vaan elävä Jumala, joka kuulee rukoukset. Jumala on antanut jokaiselle ihmisen hetken syntimiseen ja myös lähtöhetki, elämän loppuminen on Hänen kädessään. Sentähden, koska emme tiedä, milloin ja missä tilanteessa kuolemme, on pyydettävä, että Jeesus ottaa luokseen, on siis oltava valmiina.


      • sinuhe s
        ??? kirjoitti:

        Meillä kristityillä on elävä Jumala, jota rukoilemme. Siis se, josta kerrotaan Raamatussa. Hänen Poikansa Jeesus Kristus on meidän syntiemme sovittaja ja kun pyydämme, saamme syntimme anteeksi. Täten pääsemme kuoltuamme taivaaseen. Mikään olennainen esine ei siis ole se pelastava, vaan elävä Jumala, joka kuulee rukoukset. Jumala on antanut jokaiselle ihmisen hetken syntimiseen ja myös lähtöhetki, elämän loppuminen on Hänen kädessään. Sentähden, koska emme tiedä, milloin ja missä tilanteessa kuolemme, on pyydettävä, että Jeesus ottaa luokseen, on siis oltava valmiina.

        kun kerran olet uskovainen?


      • Apu asioihin
        ??? kirjoitti:

        Meillä kristityillä on elävä Jumala, jota rukoilemme. Siis se, josta kerrotaan Raamatussa. Hänen Poikansa Jeesus Kristus on meidän syntiemme sovittaja ja kun pyydämme, saamme syntimme anteeksi. Täten pääsemme kuoltuamme taivaaseen. Mikään olennainen esine ei siis ole se pelastava, vaan elävä Jumala, joka kuulee rukoukset. Jumala on antanut jokaiselle ihmisen hetken syntimiseen ja myös lähtöhetki, elämän loppuminen on Hänen kädessään. Sentähden, koska emme tiedä, milloin ja missä tilanteessa kuolemme, on pyydettävä, että Jeesus ottaa luokseen, on siis oltava valmiina.

        No joo kai sinun tyrannijumalasi meidät sinne pistää kun emme jaksa kumarrella hänelle. Ompas kiva ja sympaattinen toi sinun jumalasi.


    • Ile

      Tässä on kysymys qi:stä (lausutaan chi). Qi on energiaa. Tämä on hyvin vanha kiinalainen juttu ja tutustumisen arvoinen vaikkei siihen uskoisi.

      Kiinassa on lukuisa määrä qigong-menetelmiä, joilla tätä energiaa hallitaan. Qigong-menetelmät ovat mielen ja ruumiin kultivointimenetelmiä eli länsimaalaiset voisivat ajatella niitä kiinalaisena terveysliikuntana. Näillä tavoitellaan että ruumis ja mieli voi hyvin. Kiinalainen lääketiede ottaa asian vakavissaan ja siellä se on tiedettä.

      Feng shui taas voidaan käsittää sisustustapana, jolla hallitaan ympärillämme tapahtuvaa qi:n virtaamista.

      Jos itse ei ymmärrä jotain asiaa, niin ei kannata mennä sanomaa sitä heti harhaopiksi. Mitä länsimainen tiede tietää ihmisen mielestä. Eipä juurikaan mitään. Länsimainen psygologia tuntee kolme tapaa hallita ihmisen mieltä terapia keskustelut, puikko aivoihin tai mielen lamaannuttavat lääkkeet.

      Terapia on vähän vastaavaa kuin buddhalainen mietiskely. Ja siitä on heillä monen tuhannen vuoden kokemus, joka on tallennettu kirjoihin ja siirtyy sukupolvelta toiselle.

      • sinuhe s

        otetaan kiitollisina vastaan.
        Minun talo sijaitsee vaaran etelärinteellä ja rajoittuu pieneen järveen alapuolella. Rannastani lähtee joki joka lopulta päättyy Paanajärveen, taitaapa peräti mennä Vienanmereen saakka.
        Eli hieno feng shui!


    • guronen

      Jumala on taivaassa - onkohan suurempaa ihmisen keksimää huuhaata enää olemassakaan.

    • Anonyymi

      Ja mulla assuu ulkona Pii Thon Mai :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe