Tyyppiviat

Osto aikeissa

Morjesta!
Minkälaisia mahtaa Poloissa olla tyyppiviat, aikeissa olis ostaa 1.6 bensakoneella oleva Polo. Myös kulutus ym. kiinnostaa. Jos joku kehtaa vaivautua niin olen tosi kiitollinen.

67

37160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pölöhölä

      Ei kukaan jaksa ruveta kertomaan niitä on nimittäin
      niin paljon että oksettaa,kerran volsu ei enää koskaan volsua.

      • Anonyymi

        Mulla ainakaan ei ole ollut mitään normaalia enempää ongelmia. Täytyy muistaa että huolto ja remontti on eri juttu


    • Vuosimalli?

      1.6 Poloa on valmistettu 1994-2001 ja 2006->

      Tyyppeinä 6N, 6KV ja 9N.

      • osto aikeissa

        Tarkotin lähinnä minkälaisia vikoja niissä on ilmennyt, kaikilla merkeillähän tapaa olla omat vikansa. Mikä on se volkkarin, tarkemmin polon vikatyyppi?


    • agag

      tässä joitakin mitä omalle kohdalle osunut(=tyyppivikoja). auto -00 vuosimallia,classic : vaihdelaatikko(laakerit) leikkasi kiinni vähän reilu 100tkm(suunnitteluvirhe, ei öljyä tarpeeksi hyvin). sähköiset ikkunannostimet vaihdettu (350e/kpl). nokkahihnat hajonneet, itellä pamahti 50tkm. ovet jatkuvasti jäässä talvisin. pakokaasun takaisinvirtauksen häiriövalo palaa enemmän tai vähemmän koko ajan. tutkittu volkkarihuoltamossa useampaan kertaan, aina vaihdettu jotain. syttyy aina uudestaan palamaan. moottori(ainakin 1.4l) herkkä keräämään vettä öljyn sekaan, useampi moottori talvella jäätynyt ja mennyt vaihtoon. niin ja huohotin jäätyy myöskin helposti. tässä nyt ne jotka ihan ensimmäisenä tuli mieleen. lukemattomia pikkuvikoja ollut näitten lisäksi. vw laatua, ei yllä esim japanilaisten tasolle. korjaamossa vietetty jokunen tunti..hyviä puolia että on ollut hyvä ajettava. ei ruostu. sen verran huonot kokemukset että meidän perheeseen ei enään toista vag konsernin autoa tule. polo tuli vaihdettua japsiin..

      • kokemuksia...

        Tuo vaihdelaatikko vika se tuntuu seuraavan vain vuodesta toiseen. Suomessa uudelleen kunnostettu laatikko uusin erilaisin laakerein korjaa asian mutta uudemmmassa autossa ongelma tietty jos ei laatikkoa vaihdettu. Öljyn ylitäyttökin ja oman erikoisöljyn käyttö parantaa asiaa kovasti. Hihnan katkeamisia en ole kyllä poloissa kuullut. Ovien lukot on ikuinen ongelma talvella ja siihen ei tunnu tepsivän mikään. Sähkö ikkunat ei ole muutoinkaan suomen talveen joten ei volkkarin vika. Veden kerääntyminen ja huohottimen jäätyminen enemmänkin lyhyen ajon seurausta talvella. Jos nuo viat lasketaan pois niin itselläni ainakin paljon hyvää ja huoletonta ajoa. Tuskin ihan viatonta autoa onkaan. On niissä japseissakin ne omat vikansa. Ja onhan volkkarissa sentään ihan toiset ajo ominaisuudet. Eipä minulla mitään huonoa sanottavaa ole. Moni asia kun on käyttäjästäkin kiinni.


      • on yleensä
        kokemuksia... kirjoitti:

        Tuo vaihdelaatikko vika se tuntuu seuraavan vain vuodesta toiseen. Suomessa uudelleen kunnostettu laatikko uusin erilaisin laakerein korjaa asian mutta uudemmmassa autossa ongelma tietty jos ei laatikkoa vaihdettu. Öljyn ylitäyttökin ja oman erikoisöljyn käyttö parantaa asiaa kovasti. Hihnan katkeamisia en ole kyllä poloissa kuullut. Ovien lukot on ikuinen ongelma talvella ja siihen ei tunnu tepsivän mikään. Sähkö ikkunat ei ole muutoinkaan suomen talveen joten ei volkkarin vika. Veden kerääntyminen ja huohottimen jäätyminen enemmänkin lyhyen ajon seurausta talvella. Jos nuo viat lasketaan pois niin itselläni ainakin paljon hyvää ja huoletonta ajoa. Tuskin ihan viatonta autoa onkaan. On niissä japseissakin ne omat vikansa. Ja onhan volkkarissa sentään ihan toiset ajo ominaisuudet. Eipä minulla mitään huonoa sanottavaa ole. Moni asia kun on käyttäjästäkin kiinni.

        se että oven lukkoja ei huolleta,hihnan katkeaminen oma mokasi, huohotin putkikin kannataisi huoltaa, eihän sellaista konetta ole vielä keksittykään joka olisi ikiliikuja ilman huoltoa.Ainakin minun polo varianti on toiminut hyvin ja 200 tkm ajettu huollettu on pikkuvikoja ollut mutta ei mitään ongelmii asti.


      • Hyvä auto
        on yleensä kirjoitti:

        se että oven lukkoja ei huolleta,hihnan katkeaminen oma mokasi, huohotin putkikin kannataisi huoltaa, eihän sellaista konetta ole vielä keksittykään joka olisi ikiliikuja ilman huoltoa.Ainakin minun polo varianti on toiminut hyvin ja 200 tkm ajettu huollettu on pikkuvikoja ollut mutta ei mitään ongelmii asti.

        Mulla on ollu nyt puoltoista vuotta. Autolla mittarissa 235tkm. Eikä ole ollut suuria vikoja. Ilmastointi pikkusen hidas ja etupyörän laakeri lasahti. Mutta ei sekään kallis ollut. Korjaamiseen/huoltamiseen on mennyt 0,02 €/1km eli ei paljo mitään. n.20tkm vuosittäin tulee ajoa. Volvo miehet kun pitävät 0,16 €/1km vähänä. ;)

        En tiedä miksi, mutta paljon jämäkämpi ajaa kuin esim. Bora tai Golf. Menee kuin kiskoilla. Tilaa ei paljoa ole, että siinä se ainoa miinus tulee. Ainoa auto(vielä), johon olen ollut todella tyytyväinen.


      • gejriogjore
        Hyvä auto kirjoitti:

        Mulla on ollu nyt puoltoista vuotta. Autolla mittarissa 235tkm. Eikä ole ollut suuria vikoja. Ilmastointi pikkusen hidas ja etupyörän laakeri lasahti. Mutta ei sekään kallis ollut. Korjaamiseen/huoltamiseen on mennyt 0,02 €/1km eli ei paljo mitään. n.20tkm vuosittäin tulee ajoa. Volvo miehet kun pitävät 0,16 €/1km vähänä. ;)

        En tiedä miksi, mutta paljon jämäkämpi ajaa kuin esim. Bora tai Golf. Menee kuin kiskoilla. Tilaa ei paljoa ole, että siinä se ainoa miinus tulee. Ainoa auto(vielä), johon olen ollut todella tyytyväinen.

        Itse porasin ovien päätyyn reiät lukkojen yläpuolelle, sekä pari kolme reikää itse lukkokoneiston nivelien/liikkuvien osien yläpuolelle, purin ja pesin lukot, ja voitelin aseöljyllä. Nyt voin joka syksy ennen talvipakkasia rasvata lukot ovien päässä olevien reikien kautta, eikä jäätymisiä ole enää ilmennyt. Itse lukkopesään on aivan turha käyttää lukkosulaa, yms koska ei se jäädy vaan itse koneisto (tehtaalla kasattu aika jäykällä vaseliinilla)


      • varmasti
        on yleensä kirjoitti:

        se että oven lukkoja ei huolleta,hihnan katkeaminen oma mokasi, huohotin putkikin kannataisi huoltaa, eihän sellaista konetta ole vielä keksittykään joka olisi ikiliikuja ilman huoltoa.Ainakin minun polo varianti on toiminut hyvin ja 200 tkm ajettu huollettu on pikkuvikoja ollut mutta ei mitään ongelmii asti.

        Kyllä kansan syvät rivit tietävät... Kannattaisi hakeutua hoitoon, jos todellisuudentaju on noin hämärtynyt. Huohotinputken jäätymisestä aiheutuva moottorin täystuho on AUTON tyyppivika, ei omistajan. Hihnan kiristäjän ennenaikainen rikkoutuminen (moottorin täystuho) on AUTON tyyppivika, ei omistajan aiheuttama. Lukkosysteemin toimimattomuus on Polossa AUTON suunnitteluvika, ei omistajan huolimattomuutta. Muilla merkeillä lukkojen öljyämiseen ei tarvitse kiinnittää huomiota talvellakaan. Polossa tuo öljyäminen ei auta.

        Kyllä on ihmiset sekaisin päästään... Erinomainen asiakas huollolle, jos auton kaikki viat ovat omaa tyhmyyttä. Voin kertoa salaisuuden, se tyhmyys on auton ostotilanne, jossa valitsit Polon.


      • sqwwqww
        varmasti kirjoitti:

        Kyllä kansan syvät rivit tietävät... Kannattaisi hakeutua hoitoon, jos todellisuudentaju on noin hämärtynyt. Huohotinputken jäätymisestä aiheutuva moottorin täystuho on AUTON tyyppivika, ei omistajan. Hihnan kiristäjän ennenaikainen rikkoutuminen (moottorin täystuho) on AUTON tyyppivika, ei omistajan aiheuttama. Lukkosysteemin toimimattomuus on Polossa AUTON suunnitteluvika, ei omistajan huolimattomuutta. Muilla merkeillä lukkojen öljyämiseen ei tarvitse kiinnittää huomiota talvellakaan. Polossa tuo öljyäminen ei auta.

        Kyllä on ihmiset sekaisin päästään... Erinomainen asiakas huollolle, jos auton kaikki viat ovat omaa tyhmyyttä. Voin kertoa salaisuuden, se tyhmyys on auton ostotilanne, jossa valitsit Polon.

        Huohotinputken jäätyminen voi olla seuraus liian kylmästä termostaatista talvella. Termarin vaihdolla saatiin yhdestä polosta jäätymisongelma pois.


      • Kotkax
        gejriogjore kirjoitti:

        Itse porasin ovien päätyyn reiät lukkojen yläpuolelle, sekä pari kolme reikää itse lukkokoneiston nivelien/liikkuvien osien yläpuolelle, purin ja pesin lukot, ja voitelin aseöljyllä. Nyt voin joka syksy ennen talvipakkasia rasvata lukot ovien päässä olevien reikien kautta, eikä jäätymisiä ole enää ilmennyt. Itse lukkopesään on aivan turha käyttää lukkosulaa, yms koska ei se jäädy vaan itse koneisto (tehtaalla kasattu aika jäykällä vaseliinilla)

        Turha kairata reikiä suunnitteluvian takia. Tämä ohje puree jäätyviin lukkoihin:

        http://www.seatclubfinland.com/filet/matti_t-cordoba-lukko-korjausopas.pdf


      • Koltta1

        Eipä kestä Polonkaan vaihdelaatikko ilman öljyä. En laskisi tyyppiviaksi.
        Vaihteensiirron läpiviennin Stefa "lopussa", josta öljyt ulos.
        Itsellä perheessä kolme autoa, Polo vanhin, -99. Muissa lukko-ongelmia talvella, Polossa ei. Mukana myös japsi.
        Polon huohotin ei ole vaivannut. Tosin pitkät ajomatkat.
        Huoletonta ajoa vuodesta toiseen. Ylivoimaisesti edullisinta ajoa vuodesta toiseen, ainakin meillä.


      • Älä usko selityksiä
        sqwwqww kirjoitti:

        Huohotinputken jäätyminen voi olla seuraus liian kylmästä termostaatista talvella. Termarin vaihdolla saatiin yhdestä polosta jäätymisongelma pois.

        Huohottimen jäätyminen on tasan huonon suunnittelun tulos - pohjolan kylmät olot jääneet huomioimatta.


      • puhun kokemuksesta
        Älä usko selityksiä kirjoitti:

        Huohottimen jäätyminen on tasan huonon suunnittelun tulos - pohjolan kylmät olot jääneet huomioimatta.

        Huohottimen jäätyminen, jonka seurauksena pahimmassa tapauksessa saattaa olla koko moottorin hajoaminen (moottorin sisälle syntyy huohottimen sihdin jäätymisen takia niin suuri paine, että öljyt purkautuu useimmiten nokka-akselin stefan kautta pihalle. Ja jos ei öljyvalon syttymiseen tai vikailmoituksen syttymiseen heti reagoida sammuttamalla moottori, seuraukset saattavat olla katastrofaaliset. Jos näin on käynyt, huohotinletku sihteineen tulee irroittaa ilmansuodattimen ja moottori välistä, ja pudistaa sisätiloissa kuumaalla vedellä ja pesuaineella "kylmälimasta" ja kiinnitää tämän jälkeen takaisin ja jatkaa ajoa ongelmitta) Syyt huohotinletkun sihdin jäätymiseen talvipakkasella:
        - 1: Suomen maahantuojan väärin- tai vääränlaisen letkuvastuksen (useimmiten DEFA) asentaminen autoon, jolloin vastus "kärähtää" jo jopa ensimmäisellä käyttökerralla ensimmäisten pakkasten tullessa (ei lämmitäkään moottoria vastoin kun auton omistaja luuli, ja tätä voi jatkua koko pakkastalven, jolloin katastrofin ainekset ovat valmiit)
        -2: Auton moottorille on joku korjaamo, tai omistaja itse saattanut tehdä sellaisen remontin, joka edellyttää jäähdytysnesteen laskemista (ainakin osittain) pois moottorista. Ja jos ei kyseisen toimen piteen suorittaja tiedä kuinka remontin jälkeen uuden jäähdytysnesteen lisääminen moottoriin tulee oikeoppisesti suorittaa niin, ettei MOOTTORIIN JÄÄ TÄMÄN ONGELMAN AIHEUTTAMAA ILMTASKUA , moottoriin jää edellämainittu ILMATASKU vastuksen kohdalle, jolloin seurausena on vastuksen "kärähtäminen" ja siitä lähtien auton käynnistäminen jopa -30 ast. pakkasesta kylmiltään joka päivä.
        -3: Huohotinlekun sihdin lämmitysvastus (jonka tarkoituksena on pitää sihti sulana talvipakkasillakin, ei toimi.
        -4: Lyhyt työmatka talvipakkasilla, jolloin moottori ei ehdi saavuttaa oikeaa käyntilämpötilaa (vajaa 90 ast.)( muodostaa sihtiin kylmälimaa.)
        - Yhteenvetona voidaan todeta, että huohottimen jäätyminen ei johdu moottorin suunnittelijan virheestä, vaan jostain muusta...


      • Anonyymi

        Ei ole valmistajan vika kun et vaihda vaihteisto öljyjä 50 000km. Jakopään vaihdosta puhumattakaan


      • Anonyymi
        sqwwqww kirjoitti:

        Huohotinputken jäätyminen voi olla seuraus liian kylmästä termostaatista talvella. Termarin vaihdolla saatiin yhdestä polosta jäätymisongelma pois.

        Minulla jäätyi Asconassa huohotin putki ja ajo loppui vähäksi aikaa. Laitoin nokkapeiton eikä sen jälkeen jäätynyt huohotinputki. Tämä tapahtui 90- luvulla. Nokka peite tai pahvi maskin eteen niin ei jäädy ja moottorikin lämpiää nopeammin. Auttaa myös nykyautoissa.


    • ka

      itselläni on vm.95 polo 1,6 bensakoneella. hyvä peli ollut ja pirteä kone. kaksi kertaa vaihdettu puola kun auto ei lähtenyt käyntiin. puolan hajoaminen yksi yleisimmistä polon vioista ilmeisesti mitä juttuja kuullut...
      viimeisin vika alkoi ilmoitteleen itsestään auton tehojen katoamisella, moottorin röpinällä ja pakoputkesta reilusti mustaa töhnää. autolla pääsi korkeintaan kuuttakymppiä vaikka kuinka oli kaasu pohjassa. syytä haettiin tosissaan ja vika oli lopulta rikkinäinen katalysaattori josta oli kenno aivan päreinä ja mustaksi palanut. samassa huomattiin että tulpat aivan mustat sekä lambda-anturi mustaksi palanut. ilmeisesti yhteydessä toisiinsa. epäiltiin jo venttiili vikaa mutta päästiinkin tälläkertaa huomattavasti halvemmalla. nyt auto kulkee todella liukkaasti taas.

    • Hyvä POLO

      Ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa polossa! Hyvin on pelannut ja tyytyväinen olen ollut autoon!

      • Ihmettelijätärkin

        Mikähän vm, kone ja korimalli nimimerkillä 'Hyvä POLO' mahtaa olla. Olisi kiva tietää.


      • helpottaako
        Ihmettelijätärkin kirjoitti:

        Mikähän vm, kone ja korimalli nimimerkillä 'Hyvä POLO' mahtaa olla. Olisi kiva tietää.

        voi vaikka vilkaista...... oikotie.fi/tyyppivika On melkoisen kattavat ja pitkät luettelot eri ikäisistä merkeistä ja malleista.


      • 5S-FE
        helpottaako kirjoitti:

        voi vaikka vilkaista...... oikotie.fi/tyyppivika On melkoisen kattavat ja pitkät luettelot eri ikäisistä merkeistä ja malleista.

        NYt se taas alkoi, nimittäin lukkopartiointi. Miten vaikeaa on huoltamattomilla poloilla, kun huollettujenkin lukot reistailee niin, että piti käydä auttamassa niitä notkean öljyn kanssa. (en käytä lukkosulaa) Samalla vetelin ovien tiivisteisiin silikonit, vaikka kaupungin autojen huolenpito ei minulle mitenkään kuulukkaan.
        Tämän vaan olen joutunut jokaisena syksynä ja talvena tekemään muutaman kerran kun autojen (polot & golf) käyttäjät jäävät sisä tai ulkopuolelle vastoin tahtoaan. Kun nuo kohteet voitelee, niin on melko todennäköistä. että edes jostakin ovesta pääsee sisään ja ulos. On ne VW-lukot niin mystisiä kohteita että pistää ihmettelemään kun itse on on viettänyt huoletonta japsiaikaa jo 20 vuotta.


      • Huolto ei auta.
        5S-FE kirjoitti:

        NYt se taas alkoi, nimittäin lukkopartiointi. Miten vaikeaa on huoltamattomilla poloilla, kun huollettujenkin lukot reistailee niin, että piti käydä auttamassa niitä notkean öljyn kanssa. (en käytä lukkosulaa) Samalla vetelin ovien tiivisteisiin silikonit, vaikka kaupungin autojen huolenpito ei minulle mitenkään kuulukkaan.
        Tämän vaan olen joutunut jokaisena syksynä ja talvena tekemään muutaman kerran kun autojen (polot & golf) käyttäjät jäävät sisä tai ulkopuolelle vastoin tahtoaan. Kun nuo kohteet voitelee, niin on melko todennäköistä. että edes jostakin ovesta pääsee sisään ja ulos. On ne VW-lukot niin mystisiä kohteita että pistää ihmettelemään kun itse on on viettänyt huoletonta japsiaikaa jo 20 vuotta.

        Nämä Seat Cordoban/Ibizan koriset 90-luvun puolesta välistä jonnekkin 2002 saakka on niitä pahimpia lukkovammaisia. Jotkut sanovat samojen ongelmien koskevan myös Ventoja sekä Golf 3:sia, Borat ja Golf 4:set vissiin vähän parempia mutta on niissäkin roppakaupalla lukkojen tahmailua pakkasherran tultua kylään. Tuon ajan VW-lukot on ihan perseestä, sama öljyääkö vai asentaako jotain säälittäviä lisäjousia. Hetken pelaavat, kun jaksaa läträillä ohuilla öljyillä ja puhdistella, mutta kohta taas saa pakkasella ryömiä peräkontin kautta sisään. Lukkonuppi pomppaa iloisesti ylös, mutta kahvasta vetämällä ei tapahdu mitään. Varsinkin Polo Classicin/Variantin omistajille tulee kuumavesipussi ja tukankuivain tutuksi, samoin kuin hyvä ennakointi aamun työmatkalähdöissä.
        Poloistille kehittyy myös ovela vaisto pysäköidä auto markettien paikoitusaluella mahdollisimman sivuun ja kauas katseilta, ettei nolota takaovien kautta sisään/ulos ryömiminen katseiden alla. Jännästi myös näissä V.A.G tuotteissa ovat läpi talven ovet kahvoista alaspäin aina mustassa öljytöhkässä.

        Oikein puistattaa omat muistot vm. 2000 mallisen Polon omistusajalta. Ja nuo ovet olivat vain pisara meressä, mitä yllätyksiä auto tarjoili parin vuoden aikana. Aivan luokattomia kapistuksia.


      • uusi poloilija
        Huolto ei auta. kirjoitti:

        Nämä Seat Cordoban/Ibizan koriset 90-luvun puolesta välistä jonnekkin 2002 saakka on niitä pahimpia lukkovammaisia. Jotkut sanovat samojen ongelmien koskevan myös Ventoja sekä Golf 3:sia, Borat ja Golf 4:set vissiin vähän parempia mutta on niissäkin roppakaupalla lukkojen tahmailua pakkasherran tultua kylään. Tuon ajan VW-lukot on ihan perseestä, sama öljyääkö vai asentaako jotain säälittäviä lisäjousia. Hetken pelaavat, kun jaksaa läträillä ohuilla öljyillä ja puhdistella, mutta kohta taas saa pakkasella ryömiä peräkontin kautta sisään. Lukkonuppi pomppaa iloisesti ylös, mutta kahvasta vetämällä ei tapahdu mitään. Varsinkin Polo Classicin/Variantin omistajille tulee kuumavesipussi ja tukankuivain tutuksi, samoin kuin hyvä ennakointi aamun työmatkalähdöissä.
        Poloistille kehittyy myös ovela vaisto pysäköidä auto markettien paikoitusaluella mahdollisimman sivuun ja kauas katseilta, ettei nolota takaovien kautta sisään/ulos ryömiminen katseiden alla. Jännästi myös näissä V.A.G tuotteissa ovat läpi talven ovet kahvoista alaspäin aina mustassa öljytöhkässä.

        Oikein puistattaa omat muistot vm. 2000 mallisen Polon omistusajalta. Ja nuo ovet olivat vain pisara meressä, mitä yllätyksiä auto tarjoili parin vuoden aikana. Aivan luokattomia kapistuksia.

        No onpa kummallista. Minulla ei ole ollut vaikeuksia päästä Polooni ('10) eikä aiempaan Golfiini ('02) sisään, vaikka ongelmista varoiteltiin. Mutta Mazda 323:een ('93) ja Nissan Micraan ('90) oli toisinaan vaikea päästä lukkosulan käyttämisestä huolimatta. Polossani en sellaista ole vielä käyttänytkään - tosin kauko-ohjaintahan tässä pääasiassa on paineltu.


      • fdfg
        uusi poloilija kirjoitti:

        No onpa kummallista. Minulla ei ole ollut vaikeuksia päästä Polooni ('10) eikä aiempaan Golfiini ('02) sisään, vaikka ongelmista varoiteltiin. Mutta Mazda 323:een ('93) ja Nissan Micraan ('90) oli toisinaan vaikea päästä lukkosulan käyttämisestä huolimatta. Polossani en sellaista ole vielä käyttänytkään - tosin kauko-ohjaintahan tässä pääasiassa on paineltu.

        Korostettakoon nyt, että nämä tunnetut Polojen ja muiden Volkkarien lukko-ongelmat eivät johdu niinkään avaimen kiertymisestä lukkosilmässä, tai siitä käyttääkö avaukseen tai sulkuun kaukoa. Ongelma on nimenomaan mekanismissa joka välittää avausliikkeen kahvalta lukkokieleen. Yleensä itse lukitukset avautuukin moitteetta ja nupit pomppaa avaimia/kakea käytettäessä ylös, mutta kahvasta vetämällä ovi ei vain aukea. Siinä ei auta mitkään lukkosulat, mikä on todella raivostuttavaa, kun asiaan ei yksinkertaisesti kylmällä parkkipaikalla saa mitään apua. Näissä Microissa ja muissa ongelma voi olla nimenomaan jäätyvissä lukkosylintereissä joihin lukkosula auttaakin välittömästi. Kyse on ihan eri asiasta.
        Uudemmissa volkkareissa ongelmia ei vissiin ole ainakaan niin paljoa.


    • Volsu

      Hmmm....lukko-ongelmia ollut joka ikisessä autossa merkkiin ja malliin katsomatta.
      Vento ollut neljä vuotta ja korjattu on...mutta korjausten kohteet olleet ihan normaaleja kuluvia osia..
      98 Polo nyt harkinnassa...kun volkkari on hyvä ja luotettavaksi osottautunut peli Opeleitten,Toyotoitten ja Nissaneitten jälkeen...

      • talviajelu

        joo, kyllä monta vuotta on "tapeltu" ww polo varientin lukko-ongelmista.
        Ulkopuolelta aukeaa ovi hienosti, mutta kun olet autossa ja yrität tulla
        samantien ulos, et enää pääsekkään. Ongelma on ratkaistu sillä,
        että autoa lämmitetään tyhjäkäynnillä noin 10 minuuttia ja ovet pelaa.


    • Viimeinen viestini..

      Mina poloinen erehdyin kerran poloon ja elämäni alkoi mennä alamäkeä. Lukot ei pelaa, jakoremmi katkes, moottori ylikuumenee, moottori kerää öljyyn vettä, sähkövikoja, ohjauksessa klappia, huonot jarrut, katsastuksessa hylky joka toinen kerta, sisäilma huono, ikkunat ei pysy talvella kirkkaina, vie oudosti bensaa ja öljyä, etupäässä kolisee, iskarit huonot, auto puoltaa, kiihtyvyys huono, palloniveliä menee tiuhaan, jarrut huonot, ajettavuus huono...TUOKAA HAMPPUKÖYSI!!!!

      • koltta1

        Noin siinä käy kun autoa ei huolleta ja alusta ajetaan p.....si.
        Polo -99, 1,4. Ajettu 200tkm. Ei mitään ongelmia alustan eikä jarrujen kanssa.
        Lukot pelaavat ja ikkunat pysyvät auki.
        Autossasi vaikuttaa olevan kannentiiviste epäkunnossa. Huono sisäilma, öljynkulutus
        ja mahd. reipas polttoaineenkulutus. Jarrut toimivat kun niitä käytetään riittävällä
        teholla. Puoltaminen johtuu alustan säädöistä tai renkaista ja ilmanpaineista.


    • Polo -99 classic tuli ostettua viime kesänä, ja loistava kesäautohan tuo on, mutta tämä talvi, ääh. Nimenomaan tuo kahvamekanismien jäätyminen on täälläkin ongelmana, sisätilalämmittimen avulla kyllä aukeaa, mut eihän sitä sähköä saa joka paikassa. Hiljattain kävi myös niin että auto sammui kesken ajon, kun ajoin pikku kuoppaan liian kovaa, eikä käynnistynyt heti. Startti pyöri kyllä mut ei luvannutkaan. Puolen tunnin kuluttua käynnistyi sit kuitenkin, just ennen hinausasuton saapumista. Jää todennäköisesti minun vikaks volkkariks ja paluu volvoon on edessä.

      • selvisikö se mysteerinen käynnistys vika mikä se oli!! että ei lähtenyt heti käyntiin! minulla tekee aivan saman tapaista !


      • poloo
        ollmi kirjoitti:

        selvisikö se mysteerinen käynnistys vika mikä se oli!! että ei lähtenyt heti käyntiin! minulla tekee aivan saman tapaista !

        puola menossa. tekee muutaman kerran tuollai ja sitten ei enää lähde käymään


    • kyrväti hermo

      Minä 13 vuotta VAG:n autoilla ajelin nyt tammikuussa alkoi taas lukkojumppa joka päätyi hinausautolla autoliikkeen pihaan, vaihdoin Kiaan unkä enää volsuihin kajoo

      • sdsdd

        Kiassa toimii lukot ja kahvamekanismit erittäin hyvin pakkasesta huolimatta.
        Oli mullakin joskus vuosia sitten Polo Variant ja melkoinen painajainen oli talven tulo. Polo oli suorastaan auto, joka pilasi minun silmissä volkkarin maineen, en ihan helpolla V.A.G-konsernin ajopeliä pihaani ota. Jos pitäisi nimetä joku auto täyspaskaksi, Polo 2000-luvun alusta täyttää täysin kriteerit.


    • Viimeinen viestini

      Ei mikään ihme jos ajettavuus huono ja puoltaa jos ei osaa kulutusosia vaihtaa :D Jos nyt pitäisi valita läpimätä japsi tai lukkovikainen saksalainen auto niin päätyisin kyllä jälkimmäiseen. Ja ei omassa 3-koppasessa golfissa ole lukoissa ollut mitään vikaa vaikka kaikkea muuta pientä näprättävää välillä ilmeneekin mut missäpä 380tkm ajetussa ei ilmenis.

    • vw polo v.2000 1.6 bensa mikä neuvoksi!kun auton ajaa parkkipaikalle, tai yleensä tulee ajosta.ja yrittää lähteä liikkeelle! niin auto starttaa normaalist eli pyörittää konetta mutta ei lähde käyntiin! vaihdettu virransäätö yksikkö! ja tekee edelleen aina välillä samaa temppua! tuntuu kun olisi kipinä hukassa aina välillä! kun lähden kotoa käyn kaupassa ja tulen takaisin autolle niin starttaa ja ei vain lähde käyntiin vaikka pyörittää konetta sitten voi lähteä tunnin - kolmen tunnin päästä kun kokeilen! tai kerran ajoin auton parkkipaikalle lauantaina maanantaina piti lähteä töihin aamulla mutta pyöritti konetta eli starttasi mutta ei lähtenyt käyntiin! kuin yhtä äkkiä päivällä kun kokeilin, vaikka välissä kokeilin monta kertaa! ja silloin uusin virran säätöyksikön! Apua mikä meuvoksi! kertokaa ihmeessä jos jollain muulla on kokemuksia vastaavanlaisesta viasta polosta!!

      • Golf3

        Tarkastappa puola,omassa golfissa teki samaa ja syyksi löyty hyvin nopeesti lähes kokonaan sulanut puola :D


    • never seat anymore

      seat ibiza -00 vaihdelaatikko vika..vitonen pomppaa pois ja rutisee..mikä mennyt?? synkrot ratas vai jotain muuta!?

    • pitkä lista

      Polo 2004 virheostos.

      • Mollerv

        Etuovien lukoissa on mekanismi jonka pitäisi estää oven lukkiutuminen oven ollessa auki tämä mekanismi muoviosineen on altis jäykistymään niin että lukko ei toimi. itse purkasin huolsin ja voitelin lukon silti jäätyy, samalla laitoin kokeeksi langan lukossa olevasta vivusta säätöaukon kautta lukitustappiin kiinni että saan vedettyä siitä kun lukko on jäässä ja se on hyvä ei tarvi enää kiivetä takapenkin kautta autoon


    • apinaautoilija

      Itsellä vm '96 oleva polo, ollut itselläki about 3kk ja ainoa vika on että puola suli ja halkesi.. Uutta tilalle ja taas pelittää!
      Tyyppivikana on myös että takahelma ruostuu helposti puhki..

    • ei liian vakavasti

      Moro!
      Hauskaa tämä volkkarin lukoista vuodattaminen. Itse olen ajanut vähän joka sortin volkkaria 90 luvulta lähtien ja aina ensipakkasista alkaen on ollu lukot jäässä. Sitä voi sanoa volkkarin ominaisuudeksi mielummin kuin tyyppiviaksi. Syyskuunlopulta saa aamulla ottaa kuumavesipussin mukaan ihan vain varuilta. Sulattamiseen menee noin 5 min.

    • Klonks-Waagen

      Vastaillaanpa n. 4½ vuotta kysymyksen ensiesityksen jälkeen.... :)

      Meillä on v. 2007 Volkswagen Polo 1,4i Comfortline, 5-ovea, 75.000 km.

      Ongelmana on huono käynnistyvyys lähes aina kun auto on ollut pysäköitynä useammaksi tunniksi auringonpaisteessa kesällä. Lähtee käyntiin vasta kolmannella tai neljännellä yrittämällä. "Haihtuneeko" bensa moottoritilan lämmetessä auringonpaisteessa? Huom, konepeltiä ei ole avattu joten ainakaan omatoimista valohoitoa ei ole annettu tältä osin...

      Mutta mikä ihan oikeasti ärsyttää, on ohjauksen viputus / vaaputus / tutina / lenkotus / hytkytys, jota esiintyy varsinkin ajonopeudella 30 - 70 km/h, ilmiö on pahimmillaan 40-60 km/h:ssa. Kyseinen hytkyttäminen on ilmennyt aivan ensimmäisestä päivästä alkaen. Asiasta huomautettiin heti uudekseltaan, joku todella tympeä ja ylimielinen Lakkosen huoltopäällikkö kävi vastentahtoisesti koeajamassa viisi minuuttia ja totesi että voi johtua renkaista tai asfaltista, ei aiheuta toimenpiteitä. Että sillain! No nyt sitä hytkytystä on siedetty jo 5½ vuotta. Ei muuksi muuttunut vaikka renkaatkin vaihdettiin. Mistä johtuu, ois kiva tietää.

      Sinällään auto on tuon kokoiseksi helkatin hyvä ajettava. Menee suoraan eikä ota kovin herkästi sivutuulta. Kapeat renkaat kestävät kauan ja ovat edulliset hankintahinnaltaan sitten kun on aika vaihtaa uusiin. Meillä lähtee kuudes talvi alkuperäisillä nastarenkailla joissa vielä urasyvyyttä yli 8 mm ja tosi hyvä pito. Kesärenkailla päästiin 4 kautta. Yksi renkaista puhkesi jolloin uusittiin saman tien koko sarja koska merkkirenkaat sai n. 300 eurolla. Rengaskoko 165/75/14?

      Moottori ja sitä myöten myös auton matkustamo lämpenee melko nopsasti, toisin kuin saman aikakauden Golfit / Borat, jotka kokemuksieni mukaan ovat kovinkin kylmiä. Kun lämmöt kääntää täysille niin hyvin pukkaa kuumaa ilmaa suuttimista. Istuinlämmittimet toimivat nopeasti ja lämmittävät laajalta alueelta. Tuulilasi ei ole erityisen herkkä huurtumaan, etuovien sivulasitkin pysyvät aika kivasti huurteettomina. Pikkaisen ikävää on polvien alueen viileys. Jalkatilaan ja sivuille ja tuulilasille tulee hyvin lämmintä ilmaa mutta polvet jäävät katveeseen.

      Auton lähivalot ovat kohtuulliset ja niillä pärjää hyvin varsinkin jos raaskii käyttää kirkkaita polttimoita esim. Hella Night Braker H7. Kaukovalot ovat onnettomat. Autoon on asennettu Hella Comet FF 200 -lisävalot, joilla näkee hyvin. Niiden hinta asennettuna 300 euroa, ei kovin paha hinta mielestäni. Ajovalopesurien puuttuminen harmittaa, koska kurakelillä valoteho kärsii kun lamput likaantuvat.

      Istuimet ovat pienikokoiset mutta niillä pärjää kivasti kunhan ei tarvitse kovin pitkiä matkoja työkseen ajaa. Ohjaamon ergonomia on onnistunut ja autosta on varsin hyvä näkyvyys ulos. Kaikki toimii suht kevyesti, helposti ja vaivattomasti.
      Takaistuimen tilat ovat niukat. Auton sisävalaistus on erinomainen: paljon hyvin suunnattuja riittävän tehoisia häikäisemättömiä valaisimia.

      Joskus on koettu kauhunhetkiä kun moottori on "tiputtanut" tyhjäkäynnille, jos on vahingossa hipaistu jarrua ja kaasua yhtä aikaa liikkeelle lähdettäessä.

      Etenemiskyky lumessa on melko hyvä. Vielä ei ole juuttunut kiinni mihinkään :)
      Varsinkin rengasmelua on paljon, tosin on hiljaisempi kuin vastaavat Seatit.

      • koltta1

        Onko auton vanteiden suoruus
        tarkastettu. Häiriö viittaa pyörävarustukseen.


    • polopoloo

      Täällä yksi Polo -99. Suurin ongelma ne ovet, jotka jäätyivät taas heti kun mittari käväisikään alle nollassa.
      Muuten ihan perusauto. Kehuja ajettavuudesta en ymmärrä. Ei mitenkään erinomainen edes pikkuautojen luokassa, mutta hoitaa hommansa ja se riittää minulle. Ruosteenalkuakin taitaa jo olla, vaikka auto on suurimman osan elämästään viettänyt vähäsuolaisilla seuduilla ja hyvin pestynä. Eli ei senkään puolesta mitään syytä kehua "saksalaista laatua" vs. japsit.
      Parasta autossa on se, että kesällä voi juottaa etanolia. Nyt säiden kylmettyä ei enää etanolilla käynnisty. Siis mitään muutoksia ei ole tehty, eikä ole flexifuelina myyty.

    • kirsikka7

      Meillä Polo -95 ajettu 82 000 km Tänään käynnistyi huonosti vasta neljännellä tai viidennellä yrittämällä (kuten usein viime aikoina sateisella kelillä) mutta sitten sammui ensimmäiseen risteykseen aamuruuhkaan, eikä lähtenyt käyntiin. Uudestaan yritettiin 6 tunnin jälkeen käynnistää, ei lähde. Onkohan kellään mitään hyvää arvausta mikä voisi olla vikana? On kyllä aika huono auto kun on niin vähän ajettu ja nyt jo jättää tielle. (Pitänee hankkitua eroon.)

      • polonpuola

        Puola paskana.


      • kirsikka7
        polonpuola kirjoitti:

        Puola paskana.

        Kiitos nopeasta vastauksesta. :) Ai puola, voitko kertoa hieman tarkemmin, kun en oikein autoista tiedä mitään? Paljonko sellaisen korjaaminen maksaa suunnilleen? Missä se autossa sijaitsee, voinko itse nähdä sitä että onko se rikki? Eräs ystävä ehti jo epäillä bensapumppua kun kokeili startata ja kuulemma startissa ei ole vikaa mutta ei käynnisty, eikä bensa rupea haisemaan vaikka kuinka starttailisi. Menee hermo Poloon!


    • Polo-reppana

      Minä olen omistanut neljä saksalaista autoa joitten paremmuusjärjestys on seuraava 1=VW-kupla, 2=Wartburg 353, 3=Opel Kadet, 4=VW-Polo Wariant, nykyinen kärsimysnäytelmäni.

      • Polo1

        Tiedän Polo Classicista että hammashihnan vaihdossa sen kiristinhomman ja vesipumpun kohdalla vaadittava moottorin liikuttelu tuntuu huonolta.
        No joku saa vesipumpun irti sahaamalla sitä kannattavaa muovilevyä ja kiristimen jyrsimällä pikkureiän etu runkoon.
        Mutta miten selvitään siitä jos kone käy turhan laihalla ?
        Riittääkö lambda anturin vaihto tai auttaisko tiiviimpi ilmansuodatin.


    • Kertokaas Polosta!

      Onko kokemuksia 2002-> Poloista? Nimenomaan 1,2 koneella olevasta. Tuossa on jakopää ketjulla. Näyttää saavan varsin halvalla vähän yli satkun ajettuina. Tässäkö Yarikselle kilpailija kaupunkiautoksi? Vai tungenko kädet p**kaan?

    • uusi poloilija

      Jos tarkoitat 4. sukupolven Poloa (2001-2009), ei minulla ole siitä kokemuksia kuin yhden koeajon verran. Siinä taitaa kuitenkin olla pohjimmiltaan sama(?) tarkoittamasi 3-sylinterinen bensakone kuin itselläni 5. sukupolven mallissa, joskin vanhimmissa IV-Poloissa oli vain maltillisempi 47 kW:n tehoinen versio. V. 2008 tuli 51-kW:nen. 40 kW:n versiota ei kai Suomeen tuotukaan?

      Omani huoltohistorian voi lukea ao. linkistä. Kyse on siis 51 kW:n koneesta, joka on ollut n. 100 kg kevyemmän V-Polon nokalla. Linkin tekstin kirjoittamisen jälkeen on tullut lisäksi jo 150 tkm:n LL-huolto, jossa vaihdettiin normihuollon lisäksi rekisterikilven polttimot ja yksi seisontavalon polttimo. Ja puuttuuhan sieltä myös se takavalopolttimo, joka vaihdettiin jossain 120 tkm:n tienoilla.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10997672#comment-58057024

      • Karoliina 1

        Hei! Itsellä 1999 vuoden Polo. Lukkoihin ei tehoa muu kuin aseöljy, CRC on liian luirua, ei pidä pidempään, lukkosulaa ei pitäisi käyttää, r
        ruostuttaa lukot. Kun uittaa lukot pari kertaa talvessa aseöljyllä pärjää hyvin.


    • Lukko ei toimi

      Mistä aseöljyä saa?

      • onn seat kuski

        Esim Halpa-Hallista


    • 2 poloa

      Polo 1,4 vm 2003 oli kyllä hyvä peli. Ostettiin uutena ja oli 7vuotta. Viat yksi puola hinta 29e(motonet) joku lämpö anturi muuan kymppi. Yhdet iskarit vaihdoin. Lämmin ja näppärä auto. Nykyinen 1,6tdi vm -10 ajettu 68th. Yllätys ja pettymys oli suuri kun egr hajosi. Muuten kyllä toiminut...

    • Saksalain

      Polo Classic 1.4 vm.98.

      Ovien kanssa helekutin moista säätöä, takaovi ei mene lukkoon enää ollenkaan, eikä aukea sisäpuolelta ollenkaan. Toisen takaovin lasi laskee itekseen alas. Kaikkien ovien kanssa ongelmia talvella jäätymisen kanssa.

      Mutta tekniikassa ei ole ollut YHTÄÄN moittimisen sijaa! Aina on perille päästy. Aina on käyntiin lähtenyt. Huoltaa muistaa säännöllisesti niin mikäs siinä ajellessa. Osatkin on halpoja.

      Eikä ittee ainakaan haittaa tuo oviongelma, eihän se mikään mersu oo! Halpoja kilometrejä ja se on mulle enemmän pääasia kun se, että oonko niin kermaperse ja mua kiinnostaa jos nyt parit ovet vähän temppuilee.

      Ajettavuudesta tykkään erityisesti. Vakaa ajaa. Auto ei ääritilanteissa tee mitään yllättävää vaan jos pito loppuu niin se loppu "vakaasti" eli kuski tietää silloinkin missä mennään kun pito loppuu. Tästä ominaisuudesta pidän paljon. Ja kyllä tuolla on kesät/talvet tullut prääsättyä hiekkateitä senverran, että käteen sopii kyllä hyvin auto.

      Kone vääntää kivasti alakierroksilla. Miellyttävä ominaisuus.

    • poloxxx

      Lukko-ongelmat hoituu ON-painonapilla: lampusta johto tavaratilan painonapille, josta johto yhteen keskuslukituksen sähkölukkoon ..
      Omassa polossa etupyörän laakeri on vanha ja ajaessa kuuluu jurina veto päällä. Mietin onko mtös vaihteisto vaihtokunnossa ?

    • Pekkava

      Polo 1,2 TSI 2016 käy kylmänä epätasaisesti, että sen tuntee penkillä tärinänä sekä jarrut vinkuu vielä vaikka ajettu jo 15000

    • eikiinnostaenaan

      Kiitos vinkeistä, näitä luettuani päätin olla erossa kyseisestä vekottimesta.

    • jokkep

      Polon lukko-ongelma vanhemmissa malleissa 6n mallissa 1995- 2001 on melko helposti
      ratkaistavissa etu-ovien osalta. Lukossa oleva rauta jää ylös kylmällä säällä ja ulkopuolen
      avaus ei kohtaa sitä.Laittamalla vaikka nippusiteet lukon rautaan poraamalla pikku reijät.
      Vaiva poistuu sillä ja tietysti hyvällä voitelulla.

    • 1960

      Mittariston viisarit putosi alas kun auto käynnistyy

    • 1960

      Sama vika

    • korjaamon.onni.vw

      Riippuu siitä mitä vikoja autoon on ostaessa tilattu. Jos valittu kaikki mahdolliset lisävarusteet, niin siinä on kaikki mahdolliset viat. Viat ei poistu huoltamalla ja korjaamalla saa vähän lisäaikaa ennen seuraavaa korjausta. VW:n kun ostaa niin saa varautua siihen, että korjaamon odotustiloista tulee toinen koti, siksi siellä on sohva, kahvia ja TV.

    • rasvanahka

      On tääki keskustelu täynnä ihan turhaa itkua kädettömiltä tuulipukukansalaisilta. 2 vuotta pelannu 1997 polo classic ongelmitta ja kilometrejä lähemmäks 50tkm. Huoltoa/korjausta niinkin paljon kun kahdesti öljyt suodatin ja alapallonivelet (10e kpl). Voimansiirto pelaa, lukot kun kerran kuivattaa kunnolla ja voitelee, niin ei mitään ongelmia. Käsijarrun kans sai vähän kikkailla, mutta sekin tuli kuntoon loppupeleissä aika helposti putsailemalla ja herkistelemällä.

      • vw.satasella.polo

        mistä voi ostaa noin vanhoja volkkareita, romikseltako hait? Ei kyllä autokanta uusiudu jos kaikki ajaa satasen autoilla. Sinänsä volkkarit olikin aikoinaan hyviä, nykyään jo Fiatin tasolla, alas on tultu ja rajusti.


    • Anonyymi

      Polon tyyppivika.
      1.Männän palautusjousi.
      2.Pakoputken painelaakerit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe