Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Volkswagen - kertakäyttötekniikkaa

......

Kyllä Folkkari on selkeästi siirtänyt kertakäyttökulttuurin nyt omiin tuotteisiinsa.

Käytetty Folkkari on nykyään pääsääntöisesti pommi! Sekä taloudellisesti, että teknisesti.

46

1081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielipiteesi on...

      ..kuin persesilmä - jokaisella omansa!
      Tuollaisia heittoja voi kuka tahansa kirjoitella nettiin mistä tahansa tuotteesta. Jotta mielipiteelläsi olisi mitään arvoa, voisit edes yrittää sitä perustella. Ylimalkainen viittaus joihinkin nettikirjoitteluihin ei riitä perusteeksi.
      Moitit kuitenkin automerkkiä jonka romutusikä on keskimääräistä korkeampi ja jolla ajetaan keskimääräistä enemmän kilometrejä käyttöaikanaan. Kotimaisissa autovertailuissa tutkitaan myös varaosahintoja. Volkkareissa nämä ovat pääsääntöisesti halvimmasta päästä ja huoltokulut poikkeuksetta halvimpia.

      • todella halpaa

        DSG-remppa 3000-4000 € ja TSI-remppa 5000-7000 € .
        Yhteensä kymppitonnin huoltokulut !!!!


      • Hojo,ho

        No en kyllä kuuna päivänä ostais käytettyä Vag-tuotetta. Eihän niillä uskalla edes ajaa, kun kaasun runttaa pohjaan, niin Dsg huutaa apua ja kolmannen polkasun jälkeen jo soitellaan hinuria. Ei kiitos, onneksi on valinnanvaraa.


      • czc

        Vaikka autolla ajetaan keskimääräistä pidempään, ei se kerro, kuinka paljon niihin joudutaan tekemään remppaa. Jos autoon vaihdetaan uusi moottori tai laatikko melko pienillä kilometreillä, voi sekin pidentää käyttöikää....


      • ransportteri

        volkkarin pitkät huoltovälit ovat suurenluokan kusetusta. Ilmoitettuun 40 tkm huoltoväliin pääsee ainoastaan pitkää siivua ajamalla, vähänkin lyhyemmä ajossa tietokone puolitaa huoltovälin. Kokemusta kahdesta Volkkarista.


      • asiallinen auto

        Itse olen uutena ostanut ja ajanut 2008 golf variantilla melkein 60000 km. Ainoa vika tähän mennessä on ollut huollossa vaihdettu parkkivalon polttimo. Pitäisikö koputtaa puuta, kun lukee toisten kokemista volkkarin harmeista. Ei tosin ole DSG, eikä edes TSI, vaan tavallinen 8-venttiilinen 1.6 litrainen. Auto on hyvä ajaa ja myös laadukas. Kaikki toimii niinkuin pitääkin. Ainoa isompi harmi on voimakas rengasääni ainakin ensiasennuskesärenkailla. Kitkarenkaat ovat kohtuulliset äänitasoltaan.


      • so so

        Onpas sinisilmäinen kirjoittaja. Ei oo tainnu itse maksaa laskuja kun tuollaiset mielipiteet.
        Passat 3c tdi uusittu turbo, egr, suuttimia. Näistä maksetut laskut hanska lokerossa.


      • osssss
        todella halpaa kirjoitti:

        DSG-remppa 3000-4000 € ja TSI-remppa 5000-7000 € .
        Yhteensä kymppitonnin huoltokulut !!!!

        Ja muut viat päälle.
        Issellä tyrkytettiin jo kolmatta kaasupoljinta katkenneen tilalle.
        Laitoin sen jonkun mainostaman pianosaranan ja taas pelaa...


    • Eikö nämä ole

      aivan hirveitä juttuja autonomistajan kannalta!

      Minä en ainakaan ole kuullut että millään muilla merkeillä olisi tuoreilla autoilla vastaavia kustannuksia!

      • ossssin veli

        Ei olekaan. Ainoastaan vw on:
        -rumia
        -kamalan näköisiä
        -hajoava moottorit
        -epäluotettavia

        Ei siis uhka kenellekään.EI TODELLAKAAN.


      • Ossssin kaima
        ossssin veli kirjoitti:

        Ei olekaan. Ainoastaan vw on:
        -rumia
        -kamalan näköisiä
        -hajoava moottorit
        -epäluotettavia

        Ei siis uhka kenellekään.EI TODELLAKAAN.

        Tuohon kun lisää vielä että järkyttävän kallis ylläpitää niin lista on liki täydellinen. Onko jollain vielä jotain lisättävää?


      • osssss
        Ossssin kaima kirjoitti:

        Tuohon kun lisää vielä että järkyttävän kallis ylläpitää niin lista on liki täydellinen. Onko jollain vielä jotain lisättävää?

        Omakokemus riittää ja lompakko kärsii...


      • vwisti
        ossssin veli kirjoitti:

        Ei olekaan. Ainoastaan vw on:
        -rumia
        -kamalan näköisiä
        -hajoava moottorit
        -epäluotettavia

        Ei siis uhka kenellekään.EI TODELLAKAAN.

        Milläs ite ajelette? Helppohan sitä on puskista huudella. Itellä vain hyviä kokemuksia VW-autoista.. ikinä ei ole tielle jättäny.


    • Kuinka monella

      vielä on tämä sama ongelma?

      • ei enää ongelmaa

        mulla ei ainakaan vaihtui nääs tourani hyundaihin viikonloppuna ja ei enää vie yöunia hitlerin kosto, oli 4 vuotta bensa moottorinen ja ei siis missään autossa ole ollut NII paljon kaikenlaista vikaa kun tässä, muuten automallina hyvä ja hyvä ajaa vaan ei ole ikävä. Koskaan ei tule saksalaista pihamaalle enää sen verran kyrsiinnyi volskin "laatuu"..niin se jakopään ketju vaihdettiin 40 tkm välein ja maksaa huoltovapaana osana lähes 2000€ ja lisää..
        takajouset poikki
        takaluukun mikrokytkin
        takaluukun lukon käyttökytkin
        etujarruletkut
        etupyörän laakerit
        lämmityslaitteen moottori
        lämmityslaitteen piirikortti
        ikkunannostin paskana
        jakopää 2 kertaa
        ja sun vaikka mitä!!!


    • asiat halki ja pinoo

      ihan hyvä että asiat tulee julki kaikkialla,rupee vw kohta korjailee korvauksetta,on pakko........

    • Tää on kyllä tosi

      paha?

    • mitenhän käy

      tuskin vw mitään korjailee,uudet moottorit tulossa ja kovat epäilyt autolehdillä että niissäkin tulee olemaan ongelmia.

    • uusi poloilija

      Minulla on V-korinen Polo 1.2 ilman ahtimia. Siis bensakone kolmella sylinterillä. Ostin uutena. Tässä korjaamovierailut (luvut pyöristettyjä):
      - 15 tkm Äänimerkki mykistyi. Korjattiin takuuna.
      - 30 tkm LongLife-huolto.
      - 60 tkm LL-huolto. Johtoeristyksiä parannettiin valmistajan laskuun.
      - 90 tkm LL-huolto.
      - 110 tkm Äänimerkki mykistyi. Korjattiin takuuna & ilmainen sijaisauto siksi ajaksi.
      - 120 tkm LL-huolto.
      - 120 tkm Poistettiin kivi jarrulevyn ja -satulan välistä.

      Lisäksi on tuulilasiin tullut kiveniskemiä, mutta nehän johtuvat muusta liikenteestä (ja hoituvat lasivakuutuksen kautta). Tähän mennessä olen aika tyytyväinen tähän "kertakäyttötuotteeseen".

      • en sortuis

        Yksittäistapaus.Duunikaverilla kerran vaihdettu kone 6v. vanhassa Polossa. Niin ja lasivakuutus on hyvä olla.Omavastuu suurempi kuin lasin hinta.


      • uusi poloilija
        en sortuis kirjoitti:

        Yksittäistapaus.Duunikaverilla kerran vaihdettu kone 6v. vanhassa Polossa. Niin ja lasivakuutus on hyvä olla.Omavastuu suurempi kuin lasin hinta.

        "Duunikaverilla kerran vaihdettu kone 6v. vanhassa Polossa."

        Niin? Toteutuneita ajomääriäni pohjana käyttäen minun Polossa pitäisi olla laskennallisesti n. 360 tkm sen täyttäessä kuusi vuotta. Eikä se olisi 400 tkm:n kohdalla vieläkään 7-vuotias.


      • uusi poloilija
        en sortuis kirjoitti:

        Yksittäistapaus.Duunikaverilla kerran vaihdettu kone 6v. vanhassa Polossa. Niin ja lasivakuutus on hyvä olla.Omavastuu suurempi kuin lasin hinta.

        Lasivakuutus on tosiaan hyvä olla paljon ajavalla. Kävin äskettäin taas korjauttamassa yhden osuman, jottei tarvitse lasia vaihtaa. Vakuutus korvaa koko homman eli ei muuta kuin ilmoitus vakuutusyhtiöön ja ajan varaus korjaajalle, joka laskuttaa suoraan yhtiötä.

        Osuman korjaus olisi maksanut normaalisti 67 euroa, mutta vuosittaisella 34 euron maksulla olen korjauttanut alle 3-vuotiaaseen autoon jo neljä kiveniskemää. (Ihan pikkuruisia napsahduksia ei tietystikään ole tarvetta korjata.) Siis kolmessa vuodessa on 100 euron sijoituksella hoidettu yli 250 euron korjaukset.

        Halutessaan voi kyllä ottaa riskin lasin halkeamisesta ja jättää korjaamatta. Vaihtolasin hintaa en tiedä, mutta 200 euron omavastuuni tuskin siihen riittää. Jos riittäisikin (ei ole sadetunnistinta eikä lämmityslankoja), joka tapauksessa vaihtotyö todennäköisesti tuplaa hinnan.


    • Ilman ahtimia taitaa

      sitten pysyä kasassa!

      TSI on sitten kokonaan toinen juttu?

    • pakkorako taas

      vw alkaa myydä halppis versioita kiinan tekeleitä

    • ei kestoihmeitä

      pakko rako myydä vanhalla tekniikalla kun uudemmat ei kestä senkään vertaa.

    • VaagWaag

      Tietää töitä ja rahaa minulle kun korjaan VAG tuotteita.;D TSI jakoketjuja kiristimiä, DSG laatikoiden vaihtoja jne.. kun niitä tulee virtanaan. Onneksi oma auto ei ole VAG eikä sellasta pihaan tule muuta kuin vanhan kuplan muodossa.=)

    • ole tyytyväinen

      hyvä että edes joku noista vioista hyötyy.

    • Eivät taida

      ongelmat loppua?

    • ei luoteta enää
    • jännä juttu

      Ihmiset ostaa VAG-tuotteita vaikka ne olisi kuinka surkeita tahansa, ihminen on näköjään sokea sopuli. Veikkaan, että nykyisistä Volkkarin omistajista enää harva vaihtaa uuteen Volkkariin, siis omalla rahalla leikkivistä.

      • takuuremppaa

        Merkki voi vaihtua monella siitäkin huolimatta, vaikka auto sattuisi omalla kohdalla toimimaan hyvin.
        Tämän hetken huono -tai ainakin vähintään epäselvä maine tuskin kannustaa pysymään merkissä ja viimeistään, kun nämä tyyppiviat tulevat väkisinkin eteen hyvityskeskusteluissa tai yleensäkkin eteenpäin myynnissä, voi päätös vaihtaa merkkiä "varmuuden vuoksi" olla ajankohtaista. Ainahan sitä ajattelee tuollaisia vikoja kuullessa, että "mitä jos omalle kohdalle sattuu", varsinkin kun tien toisella puolella myydään yhtä hyvää merkkiä, missä VW:stä tuttuja ongelmia ei ole ikinä nähtykään.

        Nettiautossakin yksi jos toinen tsi -tai dsg-mallin myynti-ilmoitus sisältää aiheeseen liittyvän argumentin, onko korjattu, onko riskimalli, löytyykö kuitit tms. Asia puhuttaa varmasti jälkimarkkinoilla, vaikka moni jossain vaiheessa epäili, ettei näistä vioista keskustelu etene näitä palstoja pidemmälle. Ei autoa myyvä huvikseen laita mainintoja hankalista vioista myynti-ilmoituksen yhteyteen, jos asia ei kiinnosta millään lailla ostajia. Korjauskuititon, mutta sinäänsä toimiva tsi/dsg - Volkkari voi olla melkoinen myytävä tällä hetkellä. Jos nyt joku tuollaisen välttämättä haluaa, luultavasti päätyy silloinkin jo tehdaskorjattuun.


      • Aini
        takuuremppaa kirjoitti:

        Merkki voi vaihtua monella siitäkin huolimatta, vaikka auto sattuisi omalla kohdalla toimimaan hyvin.
        Tämän hetken huono -tai ainakin vähintään epäselvä maine tuskin kannustaa pysymään merkissä ja viimeistään, kun nämä tyyppiviat tulevat väkisinkin eteen hyvityskeskusteluissa tai yleensäkkin eteenpäin myynnissä, voi päätös vaihtaa merkkiä "varmuuden vuoksi" olla ajankohtaista. Ainahan sitä ajattelee tuollaisia vikoja kuullessa, että "mitä jos omalle kohdalle sattuu", varsinkin kun tien toisella puolella myydään yhtä hyvää merkkiä, missä VW:stä tuttuja ongelmia ei ole ikinä nähtykään.

        Nettiautossakin yksi jos toinen tsi -tai dsg-mallin myynti-ilmoitus sisältää aiheeseen liittyvän argumentin, onko korjattu, onko riskimalli, löytyykö kuitit tms. Asia puhuttaa varmasti jälkimarkkinoilla, vaikka moni jossain vaiheessa epäili, ettei näistä vioista keskustelu etene näitä palstoja pidemmälle. Ei autoa myyvä huvikseen laita mainintoja hankalista vioista myynti-ilmoituksen yhteyteen, jos asia ei kiinnosta millään lailla ostajia. Korjauskuititon, mutta sinäänsä toimiva tsi/dsg - Volkkari voi olla melkoinen myytävä tällä hetkellä. Jos nyt joku tuollaisen välttämättä haluaa, luultavasti päätyy silloinkin jo tehdaskorjattuun.

        Aivan niin.


    • Pese ja pidä

      Olet paljolti oikeassa - saksalainen ajatustapa on, että autolla ajetaan vuosi, jonka jälkeen se on afrikkalaisten ongelma. Autoa ei enää mitoiteta kestämään.

      • aufro

        Afrikassa autot korjataan vielä sen jälkeen kun eurooppalaiset on luovuttanu. Kyllä siellä osataan korjata autoja. Siellä osataan autotekniikkaa korjata.


    • käräjillekkö

      rahaa palaa vw mieheltä,vaikka valmistajan pitäisi maksaa,mutta kun ei vaan maksa

    • Kyllä se Volkkarin

      myynnissä näky!

      Pahasti on myynti tippunut!

      • uijokla

        Tosi huonosti joo menee. Ei ole kuin 3 VAG-autoa 4 myydyimmän joukossa joulukuun myydyimpien listalla: Octavia, Golf ja Passat.


      • kertakäyttöä
        uijokla kirjoitti:

        Tosi huonosti joo menee. Ei ole kuin 3 VAG-autoa 4 myydyimmän joukossa joulukuun myydyimpien listalla: Octavia, Golf ja Passat.

        Saahan sitä urpokin mustan valkoisesksi kun oikein yrittää


      • uijokla
        kertakäyttöä kirjoitti:

        Saahan sitä urpokin mustan valkoisesksi kun oikein yrittää

        Yrittäisit sitten, jos se sinulta kerran onnistuu :-)

        Mm. Golfin myynti lähti nousuun, kun tuli uusi malli markkinoille.
        Henkilöautojen merkkikohtaiset markkinaosuudet joulukuulta 2012:
        1. VOLKSWAGEN 15,0 %
        2. SKODA 12,8 %
        3. VOLVO 8,9 %
        4. FORD 7,1 %
        5. MERCEDES-BENZ 7,0 %
        6. TOYOTA 7,0 %
        7. NISSAN 6,9 %
        8. BMW 5,2 %
        9. AUDI 5,1 %
        10. KIA 4,3 %
        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/ajankohtaista/tiedotteet/?44_m=565


    • Menkää kerjuulle

      Kateellisten ja köyhien kirjoittelua. Mieli tekisi yli kaiken omaa luotettavaa Volkkaria, mutta eihän työttömillä ja juopoilla pennuilla ole rahaa.
      Toivovat varmaan, että kun oikein haukkuu, niin hinta laskee. Mutta ei. Saatte ajaa niillä vanhoilla Corollan ja Puntonraadoillanne edelleen, heh heh.

    • 3 1 3

      Kun kyse on kertakäyttötuotteesta, niin jokos sen uuden auton käyttöohjekirjan viimeisille sivuille on ilmestynyt ne bussi- ja juna-aikataulut?

      • HE HE HEH

        TAIS OSUA ARKAAN PAIKKAAN..


      • uijokla
        HE HE HEH kirjoitti:

        TAIS OSUA ARKAAN PAIKKAAN..

        No voi sua raukkaa! Kävitkö jo lääkärille näyttämässä vammaasi?


    • läpändeerus

      olen samaamieltä.siksi vaihdankin slovakialaiseen laatutekeleeseen...

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe