Rhodos vai Kreeta?

toukokuussa

Kumpaa kohdetta suosittelisitte matkakohteeksi kun suunnitelmissa lähteä toukokussa reissuun? Toivoisin tietenkin että tuolloin olisi jo mahdollisimman lämmintä..

39

15100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on molemmissa

      Molemmissa käyneenä suosittelen Rodosta.
      Aiemmin hehkutin Kreetan puolesta, mutta nykyisin viihdyn paremmin Rodoksella.
      Rodoksella on kaikki lähellä, uimaranta, ostospaikat sekä ihana vanhakaupunki. Et siis tarvitse bussia tai taxia liikkumiseen välttämättä, jos majoitut Rodoksen kaupunkiin.

      Kreeta on toki myös ihana paikka, mutta jollet majoitu Hanian kaupunkiin, joudut kulkemaan bussilla, taxilla tai vuokraamaan auton. Platanias Kreetalla on monen suosikkipaikka, mutta aika pikkuinen. Katu halkoo kylää, jossa enimmäkseen turistikrääsä liikkeitä. Mutta siellä on kiva ranta.

      Nämä on minun henkilökohtaisia mielipiteitä, jollakin toisella on toinen mielipide, riippuu mitä hakee. Jos hakee aurinkoa, lämpöä ja shoppailupaikkoja lähietäisyydeltä, niin silloin kannattaa lähteä Rodokselle.

      Kreetallakin kuitenkin kannattaa käydä vertailun vuoksi, silloin tietää kumpi paikka on itelle kivempi.:)

      • Hanian lisäksi

        muitakin paikkoja,isoja kuten Rethymnon (josta varmasti löytyy samat kuin Rhodoksen kaupungistakin), tai Agios Nikolaos tai Ierapetra tai Agia Pelagia (tai jotain sinnepäin)josta on tosi helppo matkata Iraklioniin. Hieman pienempänä Kreeta on helppokulkuisempi kuin Rhodos.

        Onhan Rhodoskin "ihan kiva", jotenkin vaan meni viimeksi maku kun välillä tuntui kovin suomalaiselta paikalta.. Viereisen hotellin parvekkeella kaikasi äänekäs humalainen suomalaismeno arkiaamupäivällä kuin kotolähiössä konsanaan. Lounaalla luoksemme pysähtyi juttelemaan pönäkkä suomalaisrouva rannalta palatessaan, yllään niin kotoinen helleteltta..

        Kyllähän Rhodoksellakin hyvin viihtyy, kaupungissa kaikki ainakin tietää Suomen. Kreikkalaisuutta täytyy sitten kyllä etsiä bussilla, taksilla tai autolla muualta saarelta.

        Joten kannatan Kreetaa, lämmintä tosiaan kummassakin toukokuussa.


      • on toki
        Hanian lisäksi kirjoitti:

        muitakin paikkoja,isoja kuten Rethymnon (josta varmasti löytyy samat kuin Rhodoksen kaupungistakin), tai Agios Nikolaos tai Ierapetra tai Agia Pelagia (tai jotain sinnepäin)josta on tosi helppo matkata Iraklioniin. Hieman pienempänä Kreeta on helppokulkuisempi kuin Rhodos.

        Onhan Rhodoskin "ihan kiva", jotenkin vaan meni viimeksi maku kun välillä tuntui kovin suomalaiselta paikalta.. Viereisen hotellin parvekkeella kaikasi äänekäs humalainen suomalaismeno arkiaamupäivällä kuin kotolähiössä konsanaan. Lounaalla luoksemme pysähtyi juttelemaan pönäkkä suomalaisrouva rannalta palatessaan, yllään niin kotoinen helleteltta..

        Kyllähän Rhodoksellakin hyvin viihtyy, kaupungissa kaikki ainakin tietää Suomen. Kreikkalaisuutta täytyy sitten kyllä etsiä bussilla, taksilla tai autolla muualta saarelta.

        Joten kannatan Kreetaa, lämmintä tosiaan kummassakin toukokuussa.

        niin paljon kuin matkaajia. Itse henk koht, olen tavannut Rodolla enemmän "muunmaalaisia" ihmisiä kuin suomalaisia. Olemme monasti mieheni kanssa ihmetelleet tätä suomalaisten ihme luuloa että Rodoksella ollaan suomalaiseten kannssa ja syödään lihapulia luuloa. No, me olemme kolmekymppinen pariskunta ja juttykavereita on löytynyt ruotsalaisista, norjalaisista, puolalaisista,tsekkiläisistä,saksalaisista, kreikkalaisia unohtamatta. Heidän joukostaan on löytynyt muutamia ystäviä joiden kanssa olemme s-posti yhteydessä. Toki jokainen taaplaa tyylillään, mutta me olemme avoimia joka suuntaan ja tyytyväisiä siihen. Matkailu avartaa...Rodoksellakin.


      • Rodos/Kreeta
        Hanian lisäksi kirjoitti:

        muitakin paikkoja,isoja kuten Rethymnon (josta varmasti löytyy samat kuin Rhodoksen kaupungistakin), tai Agios Nikolaos tai Ierapetra tai Agia Pelagia (tai jotain sinnepäin)josta on tosi helppo matkata Iraklioniin. Hieman pienempänä Kreeta on helppokulkuisempi kuin Rhodos.

        Onhan Rhodoskin "ihan kiva", jotenkin vaan meni viimeksi maku kun välillä tuntui kovin suomalaiselta paikalta.. Viereisen hotellin parvekkeella kaikasi äänekäs humalainen suomalaismeno arkiaamupäivällä kuin kotolähiössä konsanaan. Lounaalla luoksemme pysähtyi juttelemaan pönäkkä suomalaisrouva rannalta palatessaan, yllään niin kotoinen helleteltta..

        Kyllähän Rhodoksellakin hyvin viihtyy, kaupungissa kaikki ainakin tietää Suomen. Kreikkalaisuutta täytyy sitten kyllä etsiä bussilla, taksilla tai autolla muualta saarelta.

        Joten kannatan Kreetaa, lämmintä tosiaan kummassakin toukokuussa.

        En voi vertailla kun en Kreetalla ole käynyt.

        Pisti vaan silmään seuraava lause: "Hieman pienempänä Kreeta on helppokulkuisempi kuin Rhodos." Kreetahan on Kreikan suurin saari, ja näin ollen sen täytyy olla suurempi kuin Rodos.

        Toisekseen kyllä sitä kreikkalaisuutta siellä Rodoksella löytyy ihan kävelymatkan päästä.


      • juoppoihin kyllästynyt..
        Rodos/Kreeta kirjoitti:

        En voi vertailla kun en Kreetalla ole käynyt.

        Pisti vaan silmään seuraava lause: "Hieman pienempänä Kreeta on helppokulkuisempi kuin Rhodos." Kreetahan on Kreikan suurin saari, ja näin ollen sen täytyy olla suurempi kuin Rodos.

        Toisekseen kyllä sitä kreikkalaisuutta siellä Rodoksella löytyy ihan kävelymatkan päästä.

        Olen käynyt molemmissa, ja monessa muussa kreikan kohteessa jokusen kerran, ja Roodokselle en enään lähde, missään muussa kreikan kohteessa en ole nähnyt niin paljon suomalaisia humalaisia, kun roodoksella..huh..Roodoksen hotellitkin on kalliita, tasoon nähden....ja Roodoksella ei ole enään mitään aitoa kreikkalaista..turistien sekamelskaa..


      • Mikki2
        Hanian lisäksi kirjoitti:

        muitakin paikkoja,isoja kuten Rethymnon (josta varmasti löytyy samat kuin Rhodoksen kaupungistakin), tai Agios Nikolaos tai Ierapetra tai Agia Pelagia (tai jotain sinnepäin)josta on tosi helppo matkata Iraklioniin. Hieman pienempänä Kreeta on helppokulkuisempi kuin Rhodos.

        Onhan Rhodoskin "ihan kiva", jotenkin vaan meni viimeksi maku kun välillä tuntui kovin suomalaiselta paikalta.. Viereisen hotellin parvekkeella kaikasi äänekäs humalainen suomalaismeno arkiaamupäivällä kuin kotolähiössä konsanaan. Lounaalla luoksemme pysähtyi juttelemaan pönäkkä suomalaisrouva rannalta palatessaan, yllään niin kotoinen helleteltta..

        Kyllähän Rhodoksellakin hyvin viihtyy, kaupungissa kaikki ainakin tietää Suomen. Kreikkalaisuutta täytyy sitten kyllä etsiä bussilla, taksilla tai autolla muualta saarelta.

        Joten kannatan Kreetaa, lämmintä tosiaan kummassakin toukokuussa.

        En ymmärtänyt alkuunkaan lausetta: ...hieman pienempänä Kreeta on helppokulkuisempi kuin Rodos... ??????
        Hyvänen aika, Kreetahan on pinta-alaltaan monta monta kertaa suurempi kuin Rodos. Kreeta on n. 250 km pitkä. Kreetalta löytyy kymmeniä lomakohteita, joista valita mieleisin. On hiljaista pikkukylää rauhaa kaipaaville, on isompaa ja pienempää kaupunkia, joista löytyy paikkoja kaikenlaisille ihmisille.
        Ei noita kahta niin erikokoista saarta voi noin yksinkertaisesti laittaa vastakkain, Kreeta vai Rodos. Pitäisi tietää, mitä siltä lomaltaan haluaa.


      • Anonyymi
        juoppoihin kyllästynyt.. kirjoitti:

        Olen käynyt molemmissa, ja monessa muussa kreikan kohteessa jokusen kerran, ja Roodokselle en enään lähde, missään muussa kreikan kohteessa en ole nähnyt niin paljon suomalaisia humalaisia, kun roodoksella..huh..Roodoksen hotellitkin on kalliita, tasoon nähden....ja Roodoksella ei ole enään mitään aitoa kreikkalaista..turistien sekamelskaa..

        Samaa mieltä, Rhodos ei ole kiva. Kreetalla paljon erilaisia vaihtoehtoja, suuria ja pieniä. Agia Pelagian tosin jättäisin väliin. Kreetan tylsin kohde. Itse en enää välitä niistä kummastakaan, olen kiinnostunut pikku saarista joita on tullut koluttua jo parikymmentä. Laivareissut on ylivetoja kunhan välttelee heinä- elokuuta.
        Kreetalla menisin, jos sinne vielä matkustaisin, Kalivesiin, Agios Nikolaokseen, Eloundaan tai Georgioupoliin. Hanian kaupunki kävisi, mutta lähellä uimarantaa eli länsireunalla, alle 1 km keskustasta.


    • hermana333

      Ovat kuitenkin aika tavalla erilaisia. Jos menet Kreetalle, suosittelen luettavaksi Merja Tuominen-Gialitakin kirjoja (esim. Tuulten ja myyttien saari). Niistä saa sellaista tietoa, että katselee aivan erilaisin silmin saarta, varsinkin jos liikkuu siellä. Kannattaa käydä myös saaren eteläpuolella, autolla tai mopolla. Retimnon ja Agios Nikolaos ovat suosikkejani, Hania ja Platanias vähemmän. Iraklionissa on museo ja lähellä (n. 7 km) Knossos, joihin kannattaa tutustua, jos sielläpäin käy. Elafonissi ja Samarian rotko ovat myös käymisen arvoisia. Rodoksella taas kaikki on lähellä ja molemmissa rannat mahtavia. Rodoksella on tietysti vanha kaupunki ja Lindos, joihin myös kannattaa hiukan tutustua etukäteen.

    • toukokuussa

      Kiitos vastauksista ja vinkeistä! Niinhän se on, että makunsa kullakin, mutta mukava kuulla muiden erilaisista kokemuksista kuitenkin. Luulen että matkakohteemme ratkeaa loppujen lopuksi sillä kumpaan kohteeseen saa edullisemmat matkat.pitääpä vielä mielenkiinnon vuoksi katsella kirjastosta tuota Tuulten ja myyttien saari-kirjaa, nimi ainakin kuulostaa houkutteevalta :)

      • toinenkin kirja

        Samalta kirjailijalta on toinenkin tosi hyvä kirja Vieraanvaraisten Jumalten saari (Kreetasta) joka ainakin siinä vaiheessa kannattaa lukea jos toivottavasti päätyy matkaamaan Kreetalle.
        Kyllä ne sisäänvetäjien huudot ja haukut Rhodoksella kaupoissa ja ravintoloissa niin häiritsee että ei tulisi enää mieleenkään mennä, kerta riitti... Onneksi meitä riittää kummallekkin saarelle ettei kaikki olla menossa samalle!


    • Toisinaan täällä

      Lämmön kannalta todennäköisesti hiukan parempi voi olla Rhodos. Mutta muuten minä menisin Kreetalle Rethymnoniin tai Haniaan. Onhan se Rhodoskinok. Menkää tänä vuonna toiseen ja ensi vuonna toiseen!

    • kysymyksiä

      Milloin olette käyneet Rodoksella?
      Missä niitä humalaisia on näkynyt?
      Mistä kaupoista/baareista/ravintoloista niitä huutelevia/haukkuvia sisäänvetäjiä löytyy?

      • kyssäri.......................

        Mitä sinä noilla nimillä teet, pidä silmäsi ja korvas auki, niin näät aivan itse....ei kai kukaan nyt ala täällä yleisellä palstalla ketään osoittelemaan nimellä....
        olen käynyt Rhodoksella noin kymmenkunta kertaa..ja viimeksi vuosisitten...kyllä niitä juoppoja suomalaisia örisee jokapuolella ilta-aikaan, jopa hotellien auloissa ja baareissa...
        Sisäänheittäjistä en puhu mitään, ne ohitan kohteliaasti...paitsi ne turkiskauppiaat kyllä ovat röyhkeitä...
        Eikä Rhodoksen kaupunggissa ole mitään aitoa kreikkalaista....

        Voin heittää sinulle vastakysymyksen....Mitä hyvää on Rhodoksen kaupunkilomassa ????


      • kysymyksiä jatkaa
        kyssäri....................... kirjoitti:

        Mitä sinä noilla nimillä teet, pidä silmäsi ja korvas auki, niin näät aivan itse....ei kai kukaan nyt ala täällä yleisellä palstalla ketään osoittelemaan nimellä....
        olen käynyt Rhodoksella noin kymmenkunta kertaa..ja viimeksi vuosisitten...kyllä niitä juoppoja suomalaisia örisee jokapuolella ilta-aikaan, jopa hotellien auloissa ja baareissa...
        Sisäänheittäjistä en puhu mitään, ne ohitan kohteliaasti...paitsi ne turkiskauppiaat kyllä ovat röyhkeitä...
        Eikä Rhodoksen kaupunggissa ole mitään aitoa kreikkalaista....

        Voin heittää sinulle vastakysymyksen....Mitä hyvää on Rhodoksen kaupunkilomassa ????

        Ensinnäkin Rodoksen kaupunki on muutakin kuin se kärjestä vanhaan kaupunkiin ja Monte Smithille rajoittuva alue, se jatkuu pitkälle niiden jälkeen. Niin että kyllä Rodoksen kaupungissa on paljonkin aitoa kreikkalaista.

        On siellä kärjen tuntumassa joitain liikkeitä joissa on tosi hyökkäävä tyyli asiakkaiden sisäänsaamiseksi, mutta ei ainakaan mun perään ole kukaan koskaan huudellut. Eikä niitä liikkeita paljoa ole. Varmaan kaikkein innokkain sisäänvetäjä baariin on ollut suomalainen nuori mieshenkilö.

        Humalaisia suomalaisia en ole sen enempää nähnyt kuin esim. brittejä tai muita skandinaavejakaan. Aina jokusen bongaa, mutta ei niitä jokapuolella örise.

        Vaikka minä majoitun useimmiten Rodoksen kaupungin keskustaan, niin en minä siellä kaikkea aikaani vietä, itse asiassa varmaan olen vähintään puolet ajasta jossain muualla kuin siellä keskustassa.


      • käy keskustelu
        kyssäri....................... kirjoitti:

        Mitä sinä noilla nimillä teet, pidä silmäsi ja korvas auki, niin näät aivan itse....ei kai kukaan nyt ala täällä yleisellä palstalla ketään osoittelemaan nimellä....
        olen käynyt Rhodoksella noin kymmenkunta kertaa..ja viimeksi vuosisitten...kyllä niitä juoppoja suomalaisia örisee jokapuolella ilta-aikaan, jopa hotellien auloissa ja baareissa...
        Sisäänheittäjistä en puhu mitään, ne ohitan kohteliaasti...paitsi ne turkiskauppiaat kyllä ovat röyhkeitä...
        Eikä Rhodoksen kaupunggissa ole mitään aitoa kreikkalaista....

        Voin heittää sinulle vastakysymyksen....Mitä hyvää on Rhodoksen kaupunkilomassa ????

        kuumana :). Sinulta voisin kysyä vielä tarkennusta heittämääsi vasta kyssäriin...Mitä on se aito kreikkalaisuus??


      • ????????
        käy keskustelu kirjoitti:

        kuumana :). Sinulta voisin kysyä vielä tarkennusta heittämääsi vasta kyssäriin...Mitä on se aito kreikkalaisuus??

        Kunhan nyt vastaat itse ensin, niin sitte voit heittää noita vastakyssäreitä....
        eikö sinulle kotona ole opetettu, ettei kysymykseen vastata kysymyksellä ?


      • pelleilyä
        ???????? kirjoitti:

        Kunhan nyt vastaat itse ensin, niin sitte voit heittää noita vastakyssäreitä....
        eikö sinulle kotona ole opetettu, ettei kysymykseen vastata kysymyksellä ?

        Jokaisella saa olla omia mielipiteitä ja kaikki ei pidä samoista asioista.Miksi pitää haukkua Rodosta? Jos ei siitä paikasta joku pidä, menkööt muualle tai pysykööt kotonaan.Ei kait sitä pidä arvostella, jos jotkut tykkäävät lomailla Rodoksella???


      • sekö pelleilyä.
        pelleilyä kirjoitti:

        Jokaisella saa olla omia mielipiteitä ja kaikki ei pidä samoista asioista.Miksi pitää haukkua Rodosta? Jos ei siitä paikasta joku pidä, menkööt muualle tai pysykööt kotonaan.Ei kait sitä pidä arvostella, jos jotkut tykkäävät lomailla Rodoksella???

        Minun puolestani jokainen lomailee just niinkuin tykkää....mutta katso mitä aloittaja kysyi...ja sanoin vaan oman mielipiteen....eli ei ikinä enään Rhodokselle....vaadin lomaltani hieman enemmän tasoa..
        Hauskoja lomia sinulle Rhodokselle. Enään en kommentoi.


      • kysymyksiä jatkaa
        sekö pelleilyä. kirjoitti:

        Minun puolestani jokainen lomailee just niinkuin tykkää....mutta katso mitä aloittaja kysyi...ja sanoin vaan oman mielipiteen....eli ei ikinä enään Rhodokselle....vaadin lomaltani hieman enemmän tasoa..
        Hauskoja lomia sinulle Rhodokselle. Enään en kommentoi.

        Tietenkin saa olla mielipide. Et halua Rodokselle ikinä (hyvä kun pysyt poissa sieltä).

        Minua ärsyttää suuresti tässä ketjussa parin ihmisen sanomiset:
        - Rodos täynnä suomalaisia juoppoja
        - sisäänheittäjien huutelut
        He tuovat asiansa sillä tavoin esille, että kaikki suomalaiset ja kaikki sisäänheittäjät. Onhan niitä muutamia, mutta niin on aivan varmasti myös siellä Kreetalla.

        Jos Rodoksella pysyttelee alueella saaren kärki -vanha kaupunki/Montesmith, tai pelkästään Falirakissa tai Ixiassa, niin ei varmasti löydä paljoakaan aitoa kreikkalaisuutta, siellähän ne hotellit ja turistit pääasiassa on. Koska Rodos on Kreetaa paljon pienempi siellä on paljon vähemmän valinnanvaraa lomanviettopaikkojen suhteen. En minäkään Rodoksella valitsisi Ixiaa tai Falirakia, mutta kaikki muut paikat missä suomalaisilla matkanjärjestäjillä on hotelleja kelpaavat minulle. Pidän kuitenkin eniten kaupungista, sillä sieltä on helpointa liikkua ympäri saarta, siellä on parhaat vaate-, kenkä- yms. liikkeet ja koska olen monta kertaa Rodoksella käynyt ne siellä asuvat niin kreikkalaiset kuin suomalaiset ystävät.

        Kreetalla en ole koskaan käynyt, mutta se on varmasti aivan mukava saari. Se ei tosin olisi minun ensimmäinen valintani jos vaihtaisin Rodoksella lomailun johonkin toiseen kohteeseen. Varmaan ensimmäiseksi lähtisin saarihyppelylle joko Joonian meren tai Aigeian meren pienemmille saarille.


      • åpkoijuygtfrxez
        kyssäri....................... kirjoitti:

        Mitä sinä noilla nimillä teet, pidä silmäsi ja korvas auki, niin näät aivan itse....ei kai kukaan nyt ala täällä yleisellä palstalla ketään osoittelemaan nimellä....
        olen käynyt Rhodoksella noin kymmenkunta kertaa..ja viimeksi vuosisitten...kyllä niitä juoppoja suomalaisia örisee jokapuolella ilta-aikaan, jopa hotellien auloissa ja baareissa...
        Sisäänheittäjistä en puhu mitään, ne ohitan kohteliaasti...paitsi ne turkiskauppiaat kyllä ovat röyhkeitä...
        Eikä Rhodoksen kaupunggissa ole mitään aitoa kreikkalaista....

        Voin heittää sinulle vastakysymyksen....Mitä hyvää on Rhodoksen kaupunkilomassa ????

        Täytyyhän siellä jotain hyvää olla kun 10 kertaa itsekkin olet siellä käynyt


      • kuitenkin...
        åpkoijuygtfrxez kirjoitti:

        Täytyyhän siellä jotain hyvää olla kun 10 kertaa itsekkin olet siellä käynyt

        Erehdyit, ei mitään hyvää, olen JOUTUNUT siellä lomailemaan vanhenpieni mukana...


    • hermana333

      vaan käy ennakkoluulottomasti molemmissa sitä mukaa kuin mahdollisuus tulee. Sisäänheittäjiä on joka paikassa, eikä niistä tarvitse välittää - kävelee vain ohi. Yhtä lämmintä on molemmissa paikoissa. Itse olen käynyt Rodoksella (aina kaupungissa) seitsemän kertaa ja menen varmasti vieläkin. Kreetalla olen käynyt kolme kertaa (eri paikoissa) ja sinnekin aion jatkossa matkustaa. Usein matkan hyvyys tai huonous riippuu matkaseurasta. Suomalaiset ovat ryhtyneet varomaan juomistaan ulkomailla, joten englantilaiset ja ruotsalaiset nuoret ovat vieneet juopottelumaineen suomalaisilta. Silmät auki ja matkaan... kumpaan paikkaan tahansa.

    • Kreikkaan

      No, jos lämpötilan perusteella haluat matkustaa niin Kreeeta on hieman etelämpänä ja siten lämpimämpi, mutta kyllä toukokuussa jo Rodoksellakin tarkenee loistavasti, ainakin sen itäisellä puoliskolla. Muuten voisit lukea kummankin saaren kohdalta tuolta http://kreikkaan.net sivustolta sen Rodos ja Kreeta osiot, ovat kummatkin aika kattavia ja tarjoavat loistavaa tietoa sinne aikoville!

      • Kreikassa

        Kokemuksen perusteella lämpötilat ovat päinvastoin. Rodoksella on lähes pari astetta korkeammat keskilämpötilat keväällä johtuen tuosta mannervaikutuksesta. Kreetalla ainakin osassa tuuli vaikuttaa kovasti.


    • Krekan kävijä

      Rodos kallis Kreeta edullinen. Rodoksen palvelussa paljon kusipäisiä, Kreetalla ei koskaan. Kreeta lapsiystävällinen myös, Rodos keskittynyt kusettamaan bailaavia humalaisia.

    • Petraki

      En ole itse käynyt Rodoksella, mutta Kreikka-netissä kirjoittelee monia Rodoksella säännöllisesti käyviä matkustajia, niin perheellisiä kuin vähän jo ikääntyneempiä. Monet tuntuvat menettäneen Rodokselle sydämensä.

      Olen joutunut tarkistamaan ennakkoluulojani Rodoksesta riehakkaana bailupaikkana, koska mitä ilmeisimmin saarelle mahtuu paljon muutakin.

      Lämpötilat tosiaan ovat kyllä joka puolella Kreikkaa touko-syyskuusta kuumat suomalaisesta vinkkelistä.

    • gallengalle

      Rodos "uskovaisten" kommentit erikseen. Mutta faktahan on se että örveltävät britit ja pohjoismaalaiset turistimassat pilasivat Rodoksen jo ajat sitten. Se siinä on hyvää että pilasivat keskitetysti vain yhden Kreikan saaren niin totaalisesti.Toki jostain Rodoksen syrjäisitä osista löytyy parempaa lomailua.

      • kokemusta on

        Samat ongelmat löytyy Kreetalta eli juopot suomaliset örveltää läntisen Kreetan hotellikylissä.
        Rodos on siistiytynyt sitten viime vuosikymmenten. Harva sinne menee enää halvan viinan peräss, ne menee Tallinnaan -

        Rodoslaiset osaavat palvella, kreetalaiset ovat tylyjä.


    • 4+10

      Rhodoksen Faliraki on jo aivan toista kuin jos puhutaan kaupungista. Suosittelen, vaikkakin itse olen jo kiintiöni saanut täyteen. Kreeta on kaunis mutta se on niin suuri että siellä pitäisi oikeastaan vuokrata auto, muutoin jää pikkukylään loukkuun.

      • erimieltä

        faliraki on hotellihelvetti. Ei mitään kreikkalaisat eikä rodoslaista.


    • Kreikanhullu reppumi

      Kaksi kertaa Rodoksella ja Kreetalla varmaan 10 kertaa. Kaikkiaan varmaan kolmisenkymmentä Kreikan reissua. Yleensä kulkupeli alla saarten tarkempaan koluamiseen. Oikeastaan Rodokselle ei tarvitse enää mennä mutta Kreetalta löytyy aina vaan uutta kun poistuu pohjoisrannan lomakeskuksista etelärannikolle päin. Tai menee kauaksi itäiseen päähän.
      Kahden viikon päästä tiedossa taas pariviikkoinen syysloma Kreetalla. Aattelin pitkästä aikaa (neljännesvuosisata) taivaltaa aluksi Samarian rotkon ja katsella päälle rauhallista, monille vierasta etelärannikkoa. Jos laivat kulkee sopivasti niin piipahdus Euroopan eteläisimmässä paikassa Gavdoksen luodolla kiehtoo. Ainekset kiireettömään ja ruuhkattomaan lomailuun, reppu selässä.

    • Rodosrodos

      Rodos ilman muuta. Siellä on lämpimämpää.

      • VanilietteKim

        Olen käynyt vain yhden kerran Rhodoksella, Kreetalla en kertaakaan mutta suosittelen Rhodosta, ja olen lähdössä sinne uudestaan jo tänä vuonna. Rhodokseltakin löytyy hienoja maisemia ja nähtävyyksiä kuten Lindos, vanha kaupunki yms. Ja toki niitä löytyy Kreetaltakin, esim. Knossoksen palatsi jne. Mutta todellakin suosittelen Rhodosta!


      • Anonyymi

        Iso miinus liiasta kuumuudesta, päivät valuvat hukkaan kun kerrassaan mitään ei jaksa tehdä niin kauan kuin aurinko mollottaa tuskaisen korventavasti pilvettömältä taivaalta.


    • Anonyymi

      ollaan käyty nyt kolmena vuotena peräkkäin rodoksella lomalla. Ollaan oltu tuulisen rannan puolella ixiassa ja iallysoksessa. 2 kertaa ollaan oltu toukokuun lopussa ja kerran lokakuun puolessa välissä, lämpöä ollut 26-30 astetta päivisin ja öisin 20-23 astetta. Ihana paikka ja todella hyvät bussi yhteydet joka puolelle. Rodoksella on paljon nähtävää, ei olla vieläkään nähty kun pieni osa saaresta, vaikka käyty kolmesti. Todella hienoja näköalapaikkoja on paljon ja luonto on kaunista. Rodoksen vanhakaupunki on aivan ihana paikka, paljon pieniä putiikkeja ja ne kaupungin muurit ovat näkemisen arvoisia myös. Me ei olla millään kerralla nähty örveltäviä humalaisia.. Ollaan iltaisin käyty aina syömässä eri paikoissa myös vanhassa kaupungissa eikä sielläkään havaittu yhtään humalaisia.. 🤔 Rodos on vienyt meidän sydämmen ja mennään taas ensi vuonna uudestaan!

    • Anonyymi

      Olen seurannut pitenpään web kameraa Kreikasta livenä.
      Haniassa satanut ja myrskynnyt useita päiviä ja lämpötila tänään vain 3 astetta.
      Rhodoksellakin tuulee mutta aurinko paistaa ja lämmintä 14 astetta.
      Molemmissa käynyt usastikkin ja kesällä lämöerot tasoittuvat mutta Rhodosella näyttäisi olevan aurinkoa enemmän.

    • Anonyymi

      Hei! Minä tykkäsin enemmän Rodoksen lomista.. olen ollut kahdesti, kerran kaupungissa hotelli Majesticissa ja tutkin kaupunkia, kävin päivän retkellä Symin saarella -kannatan!- ja nautin rannoista, hyvin viihdyin. Enpä juuri häiritsevää käytöstä nähnyt missään; tosin olen päivisin paljon liikkeellä ja illalla viihdyn jo hotellissa ja nukun yöt. ;) Mieheni oli mukana toisen kerran, oltiin pikkuisessa Kolymbian kylässä, se oli rauhallinen lomapaikka ja autolla kierrettiin ympäri saarta; Filerimoskukkula, Prassonissin surffirannat, Afantoun hieno ranta ynnä muut viehättävät paikat jäivät mieleen. Kreetasta jäi mieleen ahtaus, kylät olivat kasvaneet kiinni toisiinsa Haniasta lähtien.. tosin en ole käynyt saaren väljemmillä alueilla, joten varmasti sieltäkin löytyy viehättäviä lomapaikkoja. Seuraavaksi olen menossa Thassoksen saarelle, rauhallisempien paikkojen rakastaja kun olen. Oikein hyvää lomaa, mihin sitten päätättekin mennä!

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4435
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      242
      2196
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1620
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1423
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      277
      1256
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1117
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1074
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      969
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      953
    Aihe