Hei!
En ymmärrä tietokoneista mitään. Eikä minulla ole fiksua kaveriakaan...;(
Eli: Kun yritän avata netin, tulee sivun alalaitaan teksti _etsitään sivustoa..._ ja pian sen jälkeen _Palvelinta ei löydy_ No, tähän en osaa muuta tehdä, kuin käynnistää koneen uudelleen. Samat herjat jatkuu jopa kymmenen buuttaus kertaa ja sitten yhtäkkiä netti aukeaakin.
Mistähän tuo voisi johtua? Ja voisiko ongelman välttää, miten?
-KIITOS!-
Auttakaa
11
428
Vastaukset
- helppo
Kuuleppas sinulla on kotisivuna joku selainen sivusto joka ei aina vastaa ja siksi tulee aina tuollainen ilmoitus.
Muutappa kotisivuksesi vaikkapa tyhjä sivu ja kun sitten haluat mennä jonnekin nettisivustolle niin kirjoita vain osoite.
Siis näin voit muuttaa aloitusivun haluamaksesi tai vaikkapa tyhjäksi sivuksi jota suosittelen:
>Klikkaa Internet explorer auki
>Työkalut
>Internet-asetukset,
>Tyhjä sivu
>Ok- Siis...
Kotisivuna on Soneraplaza, mutta voiko ongelma olla tuo. Kun "sivustoa etsitään..." huomaan jo heti, ettei tästä taas tule mitään, joten painan siitä osoiterivistä sen osoitevalikon ja klikkaan esim. iltiksen sivut. Ei tule nekään...
Vai onko tuo "huono" kotisivu sitten esteenä kaikelle nettitoiminnalle.
Ja ongelmalle on myös tyypillistä se, että kun aamulla lukuisten buuttausten jälkeen olen saanut netin toimimaan ja sammutan koneen, toimii se ihan normaalisti taas parin tunnin päästä kun käynnistän. Mutta yön/pitemmän tauon jälkeen kangertelee melkein aina. - helppo
Siis... kirjoitti:
Kotisivuna on Soneraplaza, mutta voiko ongelma olla tuo. Kun "sivustoa etsitään..." huomaan jo heti, ettei tästä taas tule mitään, joten painan siitä osoiterivistä sen osoitevalikon ja klikkaan esim. iltiksen sivut. Ei tule nekään...
Vai onko tuo "huono" kotisivu sitten esteenä kaikelle nettitoiminnalle.
Ja ongelmalle on myös tyypillistä se, että kun aamulla lukuisten buuttausten jälkeen olen saanut netin toimimaan ja sammutan koneen, toimii se ihan normaalisti taas parin tunnin päästä kun käynnistän. Mutta yön/pitemmän tauon jälkeen kangertelee melkein aina.Oletko muistanut tehdä Eheytyksen säännöllisest?
Ellet niin teeppä pikaisesti.
harmi kun et kertonut mikä käyttöjärjestelmä koneessasi on niin olisit saanut ihan täsmälliset ohjeet Eheytyksentekemiseen.
>Klikkaa
>Omatietokone
>Klikkaa Oikealla korvalla C-asemasi tunnusta
>Ominaisuudet
>Työkalut
>Eheytä
Kerroppa auttoiko ja kerro myös mikä käyttöjärjestelmä on koneessasi? - niin...
helppo kirjoitti:
Oletko muistanut tehdä Eheytyksen säännöllisest?
Ellet niin teeppä pikaisesti.
harmi kun et kertonut mikä käyttöjärjestelmä koneessasi on niin olisit saanut ihan täsmälliset ohjeet Eheytyksentekemiseen.
>Klikkaa
>Omatietokone
>Klikkaa Oikealla korvalla C-asemasi tunnusta
>Ominaisuudet
>Työkalut
>Eheytä
Kerroppa auttoiko ja kerro myös mikä käyttöjärjestelmä on koneessasi?Nyt alkaa jo nolottamaan. Olen kohdellut tätä konetta huonosti...
Olen muutaman kerran eheyttänyt c -asemaa. Ja kerran sitten eheytys kesti ja kesti tuntikausia, taisi vierähtää yli vuorokausi ja keskeytin koko ehheytyksen. Sen jälkeen kone takkuili, oli hidas jne. ja sen jälkeen päätin, että unohdan koko eheytys homman....
Jos Windows 98 on käyttöjärjestelmä, minulla on se? - helppo
niin... kirjoitti:
Nyt alkaa jo nolottamaan. Olen kohdellut tätä konetta huonosti...
Olen muutaman kerran eheyttänyt c -asemaa. Ja kerran sitten eheytys kesti ja kesti tuntikausia, taisi vierähtää yli vuorokausi ja keskeytin koko ehheytyksen. Sen jälkeen kone takkuili, oli hidas jne. ja sen jälkeen päätin, että unohdan koko eheytys homman....
Jos Windows 98 on käyttöjärjestelmä, minulla on se?>Nyt alkaa jo nolottamaan. Olen kohdellut tätä konetta huonosti...<
-Olet todella kohdellut huonosti konettasi, onneksesi se vielä kuitenkin sentään jotenkin toimii. -:)
>S4e ehetys kesti niin kauan sillin kun sitä kokeilit koska tauastalla käynnistyi ohjelmia jotka aina keskeytti ehetyksen.
Normaalisti eheytys kestää vain 10-30min tietenkin riipuen kovalevysi koosta.<
-Teeppä se ehetys nyt mahdollisimman pian ja tee ennen eheytystä näin, jotta käynnistyvät ohjelmat ei häiritse ehetystä:
Paina Ctrl Alt Delete
ja Lopeta yksitellen aivan KAIKKI! muut ohjelmat paitsi SYSTRAY ja EXPLORER niitä Ei SAA lopettaa, niin eheytys onnistuu aika nopeasti.Nuo lopettamasi ohjelmat käynistyvät taas normaalisti kun seuraavan kerran sammutat/Käynnistät koneesi. - Helppo
niin... kirjoitti:
Nyt alkaa jo nolottamaan. Olen kohdellut tätä konetta huonosti...
Jos Windows 98 on käyttöjärjestelmä, minulla on se?>Nyt alkaa jo nolottamaan. Olen kohdellut tätä konetta huonosti...<
-Olet todella kohdellut huonosti konettasi, onneksesi se vielä kuitenkin sentään jotenkin toimii. -:)
>S4e ehetys kesti niin kauan sillin kun sitä kokeilit koska tauastalla käynnistyi ohjelmia jotka aina keskeytti ehetyksen.
Normaalisti eheytys kestää vain 10-30min tietenkin riipuen kovalevysi koosta.<
-Teeppä se ehetys nyt mahdollisimman pian ja tee ennen eheytystä näin, jotta käynnistyvät ohjelmat ei häiritse ehetystä:
Paina Ctrl Alt Delete
ja Lopeta yksitellen aivan KAIKKI! muut ohjelmat paitsi SYSTRAY ja EXPLORER niitä Ei SAA lopettaa, niin eheytys onnistuu aika nopeasti.Nuo lopettamasi ohjelmat käynistyvät taas normaalisti kun seuraavan kerran sammutat/Käynnistät koneesi.
- XP.
koneesi ennen käynnistynyt ihan ok.
- TYHMÄ
Eheytin levyn saamieni ohjeiden mukaan ja nyt se onnistuikin ihan hyvin. Aikaa meni tosin nytkin n. 5 tuntia, mutta ei kauankaan verrattuna viimekertaiseen eheytysrupeamaan, joka vuorokauden jälkeen oli edistynyt vasta 17% verran.
Nyt netti aukesi ihan hyvin, mutta välillä se aukeaakin normaalisti, eli aika näyttää...
Lisäksi ongelmana on ollut koneen sammuttaminen: Käynnistä valikon kautta sammutettuna jää kone jumiin ja olenkin joutun napsauttamaan virrat pois katkaisijasta. Kone on käynnistettäessä usein "vikasietotilassa" (???) ja työpöydälle poksahtelee miljoonia pop uppeja, joita pitää liksutella pois ennenkuin pääsee varsinaisiin hommiin... Ongelmia on ollut aina, mutta parin viime kuukauden ajan ne ovat alkaneet ärsyttämään.
Kyllä näyttää nyt siltä , että tämän koneen kohdalta on peli menetetty. Tämän siitä saa, kun fiilispohjalta klikkailee OK:ta ja NO:ta...- menetetty
Kunhan tietäs mikä käyttöjärjestelmä sulla on?
Jos win 98, niin peli ei ole menetetty. - se...
menetetty kirjoitti:
Kunhan tietäs mikä käyttöjärjestelmä sulla on?
Jos win 98, niin peli ei ole menetetty.Kuten jo tuossa edellisessä mainitsin, on näitä ongelmia aina ollut. Jotenkin vaan olen silti saanut koneen toimimaan niiltä osin, kuin olen sitä tarvinnut, lähinnä tekstinkäsittelyä...
Ajattelin tuossa taannoin myös päästä vioista asentamalla koneeseen windows 2000:n mutta en onnistunut siinäkään. Herjausta en nyt muista, mutta asennusta ei voinut suorittaa. - menetetty
se... kirjoitti:
Kuten jo tuossa edellisessä mainitsin, on näitä ongelmia aina ollut. Jotenkin vaan olen silti saanut koneen toimimaan niiltä osin, kuin olen sitä tarvinnut, lähinnä tekstinkäsittelyä...
Ajattelin tuossa taannoin myös päästä vioista asentamalla koneeseen windows 2000:n mutta en onnistunut siinäkään. Herjausta en nyt muista, mutta asennusta ei voinut suorittaa.Sun pitäs mennä sinne käynnistysvalikkoon, eli kone auki ja sitten painaa ctrl-näppäintä.
Siitä sitten valitset kohdan 5 (vain komentokehoite) ja enterii perään ja olet c-juuressa.
c:scanreg (välilyönti)/restore ja enter..
Nyt olet tilassa jossa on cab-tiedostoja ja niistä voit palauttaa vaikka toiseksi vanhimman, siinä on päivämäärät
Ainakin mulla poisti heti ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv92259Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441865- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938