eräkämppä

aergs

Jos haen alle 20 neliön eräkämpälleni rakennusluvat, niin luuletteko, että saan tehdä mieleiseni perustukset? Tässä tapauksessa nurkkakivet, eikä sen kummempia.

Luuletteko, että en tarvitse erillistä valvojaa, vaan voin valvoa noin pienen rakennuksen tekoa itse?

Piirustukset luulen tarvitsevani.

Mitä kaikkea rakennusvalvoja voi määrätä?

Kämppä tulee olemaan vanhoista hirsistä tehty yksinkertainen eräkämppä. Kaminalämmitys, eikä sen kummempaa. Rakennuspaikka on haja-asutusalueella hiekkaisen kylätien varrella, että ei ihan synkässä korvessa kuitenkaan.

9

5720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirkolla

maidonhakureissulla rakennustarkastajan juttusilla, loppuu luulottelut.

Naapureiden kuulemiset tarvitaan jos menee lupahommiksi.

• Helppo homma

Että et tarvitse kummempia. Itse rakensin 30m2 rantasaunan ja ei tarvinnut vastaavaa mestaria. Ja muutenkin mentiin rakentajan suunnitelmien mukaan. Ole huoleti.

• Tänään näin

Noin se kävi minullakin 1980-luvulla.

Nyt piirsin itse kuvat (kun olen sen verran kuvia nähnyt), mutta tarvitsin vastaavan mestarin, vastaavan LVI-urakoitsijan ja vastaavan sähköurakoitsijan 35 m2 mökille, joka tulee sitten joskus olemaan "huvilani" saunarakennus.

• Turhaa byrokratiaa
        Tänään näin kirjoitti:

Noin se kävi minullakin 1980-luvulla.

Nyt piirsin itse kuvat (kun olen sen verran kuvia nähnyt), mutta tarvitsin vastaavan mestarin, vastaavan LVI-urakoitsijan ja vastaavan sähköurakoitsijan 35 m2 mökille, joka tulee sitten joskus olemaan "huvilani" saunarakennus.

Rakensimme vuonna 2004. Ovathan nuo kyllä saattaneet linjaansa kiristää viime vuosina täälläkin.

• ihmisille..

tarkoitetuissa asumuksissa tarvitaan lainvoimaiset lupamenettelyt. Joko toimenpidelupa tai varsinainen rakennuslupa. Rakennustarkastaja voi vähäisissä tuvissa myöntää poikeuksia jos rakentaja on alan ammattimies. Jokaiselle rakennukselle on haettava rakennuslupa jos sen koko on jotain 15-20 m2 , riippumatta missä korvessa se sijaitsee.
      Tässä niin kuin muissakin rakentamiseen liittyvissä lupa asioissa oikea osoite on paikkakunnan rakennusvalvonta, eikä kylän miesten jutut.

• jauhaa ******

Miksi pitää sepostaa tuollaista joka ei pida paikkaansa?
        Mitään rakennuslupa tarvita monessakaan paikassa alla 30m2 rakennuksille.

• aina luvan joka
        jauhaa ****** kirjoitti:

Miksi pitää sepostaa tuollaista joka ei pida paikkaansa?
        Mitään rakennuslupa tarvita monessakaan paikassa alla 30m2 rakennuksille.

paikassa, mutta rakennelmat selviää luvatta tai toimenpideilmoitus tai - lupa riittää.

Telttatallit ja liiterit ja vajat ei ole välttämättä rakennuksia.

• hirrestä

pidät vaan kitasi kiinni kunnalle ja väsäät sen sinne minne haluat laita siirtolava kiskot alle niin se täyttää siirrettävyys kriteerit elä tee yli 2.99m leveys suuntaista mökkiä (senjälkeen tarttee erikois siirto luvat)
      jos joku rupee rutisemaan asiasta niin sen voi aina siirtää tarvittaessa :)

• jalasmökki

Ei tarvi mitään lupia jos et niitä itse kysele. Olet asian kanssa hissunkissun ja olet valmis vaikka hinaamaan sitä vaikka yhden metrin jos tarve vaatii. Silloin se on siirreltävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      131
      3099
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      2971
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1926
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      77
      1559
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1427
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1148
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1041
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      972
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä