No lueskelinpa tossa tän palstan antia,ihan kiva kun on tälläinen palsta,mutta se mikä osui silmään niin toi rotu tai voisikos sanoo että laji rasismi kukoistaa,no okei toinen tykkää salukeista toinen greistä,joku tykkää afkaaneista toinen jopa italiaanoista joita itsellänikin on=) Mun mielestä yleensäkkin koira harrastus on niin pientä suomessa,eikös kaikki koirat olle yhtä ihania ja mahuta yhteen joukkoon,koitetaan yhdistää voimat ja tehä yhteisiä hienoja näyttelyitä,ja juoksu kisoja.Sellaiset lietsojat seurojen johdosta,nehän pitäis saada voihtuun,kyllä koirat keskenään tulis toimeen,mutta tuleekos hihnan pää! Oikein hyvää kesän loppua kaikki Vinttikoira harrastajat!! Kisoissa Nähään! T;jpn
Vinttikoira
4
467
Vastaukset
- italian_grey
Hei!!
Minulla itsellänikin on muuten kaksi italiaanoa!!
Olen samaa mieltä, kaikki vinttarit ovat yhtä ihania, ja kaikkia pitäisi arvostaa!! Itse kyllä kaikista eniten pidän itskuista, mutta kaikki muut vinttarit ovat yhtä ihania!
hauskaa marraskuuta sullekkin!! :)- jpn
Kiva saada joltain itsku,ihmiseltä postia,niin harvassa ne ovat=) Saisinko udella missä päin suomea olette? Ja Marraskuuta siullekkin=)
- Sika
Ei voida sanoa, että koiraharrastus olisi Suomessa pientä. Täältä taitaa melkein löytyä jo ne maailman yli neljäsataa koirarotua. Englannissa kuulemma ohjelmasarjan Eläinsairaalan juontajan Rolf Harrikssenin mukaan olisi alle kaksisataa koirarotua, huom. englannissa jonka kansalaiset pitävät itseään koiramaailman varmana ykkösmaana. Asukasmäärään suhteutettuna Suomessa on kyllä paljon koiria noin klobaalisesti.
On se kyllä kiva, kun on niin paljon kaikennäköisiä koirarotuja, mutta jonkinlaista seulaa pitäisi alkaa jo järkisyistäkin Suomessa toteuttamaan. Ei ole kiva katsella kun joku taluttaa talvipakkasella jotain kiinanharjakoiraa tms. karvatonta koiraa vain joku ohut takinretale koiraparan päällä ulkona. Eikä ole järkeä ottaa myöskään mitään Newfoulandin- tai Landseerkoiraakaan tänne, kun ne kärsii Suomen oloissa sitten taas kesällä.
No on ne italianvinttikoiratkin sellaisia, että jos ei "viitsisi" tehdä itse haalaria, eikä huvittaisi edes ostaa "kalliita" koiranvaatteita ressukalle niin sitten ei voi mitään. Sitten ei kannata ottaa edes koko koiraakaan. Sitten sillä pitäisi olla myös sukat jaloissa ja joku päähineen tapanen päässä, ettei se paleltuisi.
Italian vinttikoira on hyvin kaunis. Kaunis kuin Kamee rintakoru, jollaisia jotkut hienostorouvat pieluksilleen ostavat. Ihailen niitä koiria valtavasti aina kuin niitä näyttelyissä näen. Onneksi niitä ei niin paljon ole täällä kylmässä Suomessa.
Tuleeko koirat keskenään toimeen. Tuskinpa tulevat. Sen verran ne ovat laumansa valinnut ja sudesta pohjautuvia, että säpinää saavat aikaiseksi joutuessaan toisen vieraan koiran lähelle.
Ja hihnan toinen pää. Se onkin kuulkaas niin, että koiramaailman aktiivijäsenet on mitä hierarkisimpia ihmisiä, mitä maailmassa tiedän. Toisen koirarodun tai koiraryhmän ihmiset pällistelee pahasti toista ryhmää päin. Sitten on mielipiteitä erillaisia kauneusasioissa. Sitten pelataan vilppiä näyttelytoiminnoissa.- jpn
Kiitos Sialle kovasti! Olihan sinun tekstissä paljon asiaa, mutta toi sinun suhtautuminen italiaanoon oli tyypillinen,Takit muuten ei maksa paljoo!! No kaikillahan ei ole käsien taitoa. Olen muuten mies ja osaan hoitaa pikkukoirille päällepantavaa. Toki kun tossa luettelit koiria niin siulla varmaa on jotain sanottavaa miun toisesta rodusta venakosta? No nehän on ihan erinlaiset koirat kuin myös kokonsakkin puolesta on hivenen eroo,mutta olen näiden kahdenkymmenen vuoden aikana saanut sellaisen käsityksen että koirat sopivat yhteen paremmin kuin se narun toinen pää!! Olisi kivaa kuin kirjoittaisit omista koirista jos siulla on niitä,veikkaisin ton sun tekstin perusteella että siulta löytyy afkaani tai saluki? Palaute on terve tullutta. Pitää koitta yhdessä puhaltaa vinttikoirien hyväksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892