Nyt kaipaa vinkkejä.. olen lähdössä veljeni luokse kymmeneksi päiväksi Chicagoon ja suunnitelmissa olisi tehdä vkl reissu jonnekin kauemmaksi. Kannattaako mennä esim New Yorkiin tai Grand canyonia ihailemaan, vai ottaa vaan auto ja lähteä ajelemaan kaupungista poispäin? Broidi on siis vaan lyhyellä työkomennuksella siellä, eikä itse osaa sanoa juuri mitään asiasta. Kaupunkikierrosta vai Roadtrippiä?
kesällä Chicagoon
12
1320
Vastaukset
- Kempele
Chicagosta saa ajaa kyllä aika pitkälle, että mikään varsinaisesti muuttuisi. Peltoa ja preeriaa. Siis itse Chicagossa ja sen läheisyydessä löytyy varmasti kyllä nähtävää kymmeneksi päiväksi, mutta viikonlopuksi aivan muihin maisemiin halajaville suosittelen lentämistä.
- matkailija x
Illinoisissa ja ympäröivissä osavaltioissa on kaunista luontoa, joten parin päivän road trip on ihan hyvä idea Chicagon vastapainoksi.
New York on mahtava kaupunki, joten sitäkin voi suositella (lentäen Chicagosta), Grand Canyon on myös näyttävä näky, tietysti ihan erilainen vaihtoehto kuin New York tai edes Illinoisin maaseutu.
Vaihtoehdot riippuvat ihan siitä mitä haluat matkaltasi ja mitkä mieltymyksesi ovat.- Nimetön
Eli siis onko Chicago niin iso kaupunki, ettei kymmenessä päivässä ehkä jaksais toista isoa kaupunkia? Just semmonen jenkkileffoissa nähtävä perinteinen parin päivän ajelu vois olla just hyvä, jos muut päivät menee kaupunkia kierrellessä... ottakaa kantaa!
- iso kaupunki?
Nimetön kirjoitti:
Eli siis onko Chicago niin iso kaupunki, ettei kymmenessä päivässä ehkä jaksais toista isoa kaupunkia? Just semmonen jenkkileffoissa nähtävä perinteinen parin päivän ajelu vois olla just hyvä, jos muut päivät menee kaupunkia kierrellessä... ottakaa kantaa!
Chicagossa on 3 miljoonaa asukasta, ymparoivat alueet "Chicagoland" mukaanluettuna 10 miljoonaa.
Parin paivan ajelulla et kovin kauas paase mutta lahellakin riittaa katsomista: Mississippi, Indiana dunes, Starved Rock jne.
Kaupungissa on paljon mahtavia museoita, Field Museumin kokoelmiin tutustumiseen menee aikaa. Siina vieressa on Shedd Aquarium ja Adler planetarium.
Googleta Illinois Tourism, voit saada mukavia vinkkeja.
Hyvaa matkaa! t. Chicagolainen - Nimetön
iso kaupunki? kirjoitti:
Chicagossa on 3 miljoonaa asukasta, ymparoivat alueet "Chicagoland" mukaanluettuna 10 miljoonaa.
Parin paivan ajelulla et kovin kauas paase mutta lahellakin riittaa katsomista: Mississippi, Indiana dunes, Starved Rock jne.
Kaupungissa on paljon mahtavia museoita, Field Museumin kokoelmiin tutustumiseen menee aikaa. Siina vieressa on Shedd Aquarium ja Adler planetarium.
Googleta Illinois Tourism, voit saada mukavia vinkkeja.
Hyvaa matkaa! t. Chicagolainenvinkistä! I'll do that. :)
- kierrellään vähän mualimoo
Nimetön kirjoitti:
Chigaco sijaitsee vähän huonolla paikalla, siksi että sieltä on pitkä matka joka paikkaan. Itse Chigaco on suhteellisen iso teollisuuskaupunki, joka EI ole kovin siisti slummialueineen ja isoine kemian tehtaineen. Itse kaupungissa nähtävyys on Sears-Tower (maailman korkein vapaasti seisova toimistorakennus, Petronas- Tower Malesiassa on korkeampi, mutta niitä on kaksi ja ne on toisissaan kiinni sillalla, siinä ero siis vapaasti seisovaan). Pikku vinkkinä, älkää viekö autoa parkkiin Sears-Towerin parkkihalliin, paitsi jos ei ole pikkurahasta puutetta. Minusta paras vaihtoehto olisi ajaa Niagaran putouksille ja yöpyä Motel 6:sen motellissa matkalla (hyvätasoinen edullinen ketju, jolla motelleja todella paljon ympäri USA:ta). Matkalla näkee Suomalaisia maisemia jos palaa Kanadan kautta takaisin. Lisävinkkejäkin saa jos kiinnostaa... nimimerkki kuusi matkaa, 26 osavaltiota ja 30000km takana.
- kummallinen kuva
kierrellään vähän mualimoo kirjoitti:
Chigaco sijaitsee vähän huonolla paikalla, siksi että sieltä on pitkä matka joka paikkaan. Itse Chigaco on suhteellisen iso teollisuuskaupunki, joka EI ole kovin siisti slummialueineen ja isoine kemian tehtaineen. Itse kaupungissa nähtävyys on Sears-Tower (maailman korkein vapaasti seisova toimistorakennus, Petronas- Tower Malesiassa on korkeampi, mutta niitä on kaksi ja ne on toisissaan kiinni sillalla, siinä ero siis vapaasti seisovaan). Pikku vinkkinä, älkää viekö autoa parkkiin Sears-Towerin parkkihalliin, paitsi jos ei ole pikkurahasta puutetta. Minusta paras vaihtoehto olisi ajaa Niagaran putouksille ja yöpyä Motel 6:sen motellissa matkalla (hyvätasoinen edullinen ketju, jolla motelleja todella paljon ympäri USA:ta). Matkalla näkee Suomalaisia maisemia jos palaa Kanadan kautta takaisin. Lisävinkkejäkin saa jos kiinnostaa... nimimerkki kuusi matkaa, 26 osavaltiota ja 30000km takana.
Chicagosta. Tama on erittain siisti kaupunki, kesaisin kuuluisa upeista kukkaistutuksista Michigan Avenuen varrella. Missa ne isot kemian tehtaat ovat?
- kierrellään mualimoo
kummallinen kuva kirjoitti:
Chicagosta. Tama on erittain siisti kaupunki, kesaisin kuuluisa upeista kukkaistutuksista Michigan Avenuen varrella. Missa ne isot kemian tehtaat ovat?
Siitä keskustasta kun lähdetään etelään niin siinä oli todella iso teollisuusalue, joka ainakin minusta vaikutti kemian teollisuudelta. Valokuvaa en alueesta ottanut, mutta...
- olla
kierrellään mualimoo kirjoitti:
Siitä keskustasta kun lähdetään etelään niin siinä oli todella iso teollisuusalue, joka ainakin minusta vaikutti kemian teollisuudelta. Valokuvaa en alueesta ottanut, mutta...
Gary, Indiana.
- mahtava paikka
oltiin ja kaikki kivat paikat katseltiin ja yksi niistä oli Search Tower eräs maailman koekeimmista rakennuksista. Auto vuokrattiin ja ajettiin n. 1600 km ja käytiin Niagaralla...olen vieläkin ällikällä lyöty sillä se pitää nähdä ennenkuin kuolee.
- kielipoliisi45345
---
- Yava
Itse olin juuri maaliskuussa Chicagossa 10 päivää ja nyt lähden heinäkuussa uudestaan.
Uskon että 10 päivän pituiselle reissulle riiittää ihan Chicagossa pyöriminen, kyllä siellä nähtävää riittää! Toisaalta jos on auto käytössä niin mikäs siinä ajellessa vähän kauemmaksikin. Mutta taitaa olla kuten joku aikaisempi kirjoittaja sanoi, että aika kauas saa ajaa että tulee mitään erikoisempaa nähtävää vastaan.
Itse kerran olin sellaisella matkalla että ajettiin Michiganista Torontoon .....se oli hyvä valinta. Mutta chicagosta sinne on kyllä aikamoisen pitkä ajomatka :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391