kesällä Chicagoon

Nimetön

Nyt kaipaa vinkkejä.. olen lähdössä veljeni luokse kymmeneksi päiväksi Chicagoon ja suunnitelmissa olisi tehdä vkl reissu jonnekin kauemmaksi. Kannattaako mennä esim New Yorkiin tai Grand canyonia ihailemaan, vai ottaa vaan auto ja lähteä ajelemaan kaupungista poispäin? Broidi on siis vaan lyhyellä työkomennuksella siellä, eikä itse osaa sanoa juuri mitään asiasta. Kaupunkikierrosta vai Roadtrippiä?

12

1292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kempele

      Chicagosta saa ajaa kyllä aika pitkälle, että mikään varsinaisesti muuttuisi. Peltoa ja preeriaa. Siis itse Chicagossa ja sen läheisyydessä löytyy varmasti kyllä nähtävää kymmeneksi päiväksi, mutta viikonlopuksi aivan muihin maisemiin halajaville suosittelen lentämistä.

    • matkailija x

      Illinoisissa ja ympäröivissä osavaltioissa on kaunista luontoa, joten parin päivän road trip on ihan hyvä idea Chicagon vastapainoksi.

      New York on mahtava kaupunki, joten sitäkin voi suositella (lentäen Chicagosta), Grand Canyon on myös näyttävä näky, tietysti ihan erilainen vaihtoehto kuin New York tai edes Illinoisin maaseutu.

      Vaihtoehdot riippuvat ihan siitä mitä haluat matkaltasi ja mitkä mieltymyksesi ovat.

      • Nimetön

        Eli siis onko Chicago niin iso kaupunki, ettei kymmenessä päivässä ehkä jaksais toista isoa kaupunkia? Just semmonen jenkkileffoissa nähtävä perinteinen parin päivän ajelu vois olla just hyvä, jos muut päivät menee kaupunkia kierrellessä... ottakaa kantaa!


      • iso kaupunki?
        Nimetön kirjoitti:

        Eli siis onko Chicago niin iso kaupunki, ettei kymmenessä päivässä ehkä jaksais toista isoa kaupunkia? Just semmonen jenkkileffoissa nähtävä perinteinen parin päivän ajelu vois olla just hyvä, jos muut päivät menee kaupunkia kierrellessä... ottakaa kantaa!

        Chicagossa on 3 miljoonaa asukasta, ymparoivat alueet "Chicagoland" mukaanluettuna 10 miljoonaa.
        Parin paivan ajelulla et kovin kauas paase mutta lahellakin riittaa katsomista: Mississippi, Indiana dunes, Starved Rock jne.
        Kaupungissa on paljon mahtavia museoita, Field Museumin kokoelmiin tutustumiseen menee aikaa. Siina vieressa on Shedd Aquarium ja Adler planetarium.
        Googleta Illinois Tourism, voit saada mukavia vinkkeja.
        Hyvaa matkaa! t. Chicagolainen


      • Nimetön
        iso kaupunki? kirjoitti:

        Chicagossa on 3 miljoonaa asukasta, ymparoivat alueet "Chicagoland" mukaanluettuna 10 miljoonaa.
        Parin paivan ajelulla et kovin kauas paase mutta lahellakin riittaa katsomista: Mississippi, Indiana dunes, Starved Rock jne.
        Kaupungissa on paljon mahtavia museoita, Field Museumin kokoelmiin tutustumiseen menee aikaa. Siina vieressa on Shedd Aquarium ja Adler planetarium.
        Googleta Illinois Tourism, voit saada mukavia vinkkeja.
        Hyvaa matkaa! t. Chicagolainen

        vinkistä! I'll do that. :)


      • kierrellään vähän mualimoo
        Nimetön kirjoitti:

        Eli siis onko Chicago niin iso kaupunki, ettei kymmenessä päivässä ehkä jaksais toista isoa kaupunkia? Just semmonen jenkkileffoissa nähtävä perinteinen parin päivän ajelu vois olla just hyvä, jos muut päivät menee kaupunkia kierrellessä... ottakaa kantaa!

        Chigaco sijaitsee vähän huonolla paikalla, siksi että sieltä on pitkä matka joka paikkaan. Itse Chigaco on suhteellisen iso teollisuuskaupunki, joka EI ole kovin siisti slummialueineen ja isoine kemian tehtaineen. Itse kaupungissa nähtävyys on Sears-Tower (maailman korkein vapaasti seisova toimistorakennus, Petronas- Tower Malesiassa on korkeampi, mutta niitä on kaksi ja ne on toisissaan kiinni sillalla, siinä ero siis vapaasti seisovaan). Pikku vinkkinä, älkää viekö autoa parkkiin Sears-Towerin parkkihalliin, paitsi jos ei ole pikkurahasta puutetta. Minusta paras vaihtoehto olisi ajaa Niagaran putouksille ja yöpyä Motel 6:sen motellissa matkalla (hyvätasoinen edullinen ketju, jolla motelleja todella paljon ympäri USA:ta). Matkalla näkee Suomalaisia maisemia jos palaa Kanadan kautta takaisin. Lisävinkkejäkin saa jos kiinnostaa... nimimerkki kuusi matkaa, 26 osavaltiota ja 30000km takana.


      • kummallinen kuva
        kierrellään vähän mualimoo kirjoitti:

        Chigaco sijaitsee vähän huonolla paikalla, siksi että sieltä on pitkä matka joka paikkaan. Itse Chigaco on suhteellisen iso teollisuuskaupunki, joka EI ole kovin siisti slummialueineen ja isoine kemian tehtaineen. Itse kaupungissa nähtävyys on Sears-Tower (maailman korkein vapaasti seisova toimistorakennus, Petronas- Tower Malesiassa on korkeampi, mutta niitä on kaksi ja ne on toisissaan kiinni sillalla, siinä ero siis vapaasti seisovaan). Pikku vinkkinä, älkää viekö autoa parkkiin Sears-Towerin parkkihalliin, paitsi jos ei ole pikkurahasta puutetta. Minusta paras vaihtoehto olisi ajaa Niagaran putouksille ja yöpyä Motel 6:sen motellissa matkalla (hyvätasoinen edullinen ketju, jolla motelleja todella paljon ympäri USA:ta). Matkalla näkee Suomalaisia maisemia jos palaa Kanadan kautta takaisin. Lisävinkkejäkin saa jos kiinnostaa... nimimerkki kuusi matkaa, 26 osavaltiota ja 30000km takana.

        Chicagosta. Tama on erittain siisti kaupunki, kesaisin kuuluisa upeista kukkaistutuksista Michigan Avenuen varrella. Missa ne isot kemian tehtaat ovat?


      • kierrellään mualimoo
        kummallinen kuva kirjoitti:

        Chicagosta. Tama on erittain siisti kaupunki, kesaisin kuuluisa upeista kukkaistutuksista Michigan Avenuen varrella. Missa ne isot kemian tehtaat ovat?

        Siitä keskustasta kun lähdetään etelään niin siinä oli todella iso teollisuusalue, joka ainakin minusta vaikutti kemian teollisuudelta. Valokuvaa en alueesta ottanut, mutta...


      • olla
        kierrellään mualimoo kirjoitti:

        Siitä keskustasta kun lähdetään etelään niin siinä oli todella iso teollisuusalue, joka ainakin minusta vaikutti kemian teollisuudelta. Valokuvaa en alueesta ottanut, mutta...

        Gary, Indiana.


    • mahtava paikka

      oltiin ja kaikki kivat paikat katseltiin ja yksi niistä oli Search Tower eräs maailman koekeimmista rakennuksista. Auto vuokrattiin ja ajettiin n. 1600 km ja käytiin Niagaralla...olen vieläkin ällikällä lyöty sillä se pitää nähdä ennenkuin kuolee.

      • kielipoliisi45345

        ---


    • Yava

      Itse olin juuri maaliskuussa Chicagossa 10 päivää ja nyt lähden heinäkuussa uudestaan.
      Uskon että 10 päivän pituiselle reissulle riiittää ihan Chicagossa pyöriminen, kyllä siellä nähtävää riittää! Toisaalta jos on auto käytössä niin mikäs siinä ajellessa vähän kauemmaksikin. Mutta taitaa olla kuten joku aikaisempi kirjoittaja sanoi, että aika kauas saa ajaa että tulee mitään erikoisempaa nähtävää vastaan.

      Itse kerran olin sellaisella matkalla että ajettiin Michiganista Torontoon .....se oli hyvä valinta. Mutta chicagosta sinne on kyllä aikamoisen pitkä ajomatka :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe