polttoaine

palkanlisänä

on se kummallista kun tuo rekkamies tankkaa
niin sen pitää tankata henkilöauto tai pakettiauto siinä sivussa
olen siinä joutunut useampaan otteeseen odottelemaan kun veivataan autoja kahen puolen mittaria

kuinkas monella on tuollainen etu olemassa vai ihanko omin lupineen takkaatte omaanne tai naapurin autoon

olen nimittäin ihmeteyt miksi henk. tai pak. auto kurvaa D asemalle ja katsoo kuka tankkaa
olen ehkä väärässä mutta oikean tankkaajan sattuessa saatetaan sopia löpökaupoista

joo ja niin se eilenkin pakettiauto lähti en ees kuskia nähny ja rekkakuski hyppäs ratintaa ja lähti sekin
tällä kertaa oli kiiltävät tankit ja sininen
teksti jonka kaikki alan ihmiset suomessa tuntevat edellisellä kerralla oli sellainen koko keltainen rekka jossa oli kaunista tekstiä edessä lipalla

että minäkö muka olisin kateellinen ei vaan minä olen rehellinen ja luulen että moista etua ei kovin monella ole

14

1989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • törmännyt

Ottamatta kantaa esittämääsi tapaukseen tai yrityksiin, niin olen törmännyt vastaavaan tapaukseen muutaman kerran erään muun kuljetusliikkeen osalta. Tankkaajina tapauksessa taisi olla yrityksen omistajaperhettä, mutta ihan oikea menettely sekään ei liene verotusmielessä. En kuitenkaan laita vinkkiä yrityksestä, koska teoriassahan omaan käyttöön menevä diedel on voitu merkitä kirjanpitoon ja toimia asianmukaisesti. Mutta tämä on joka tapauksessa vähän eri asia, kuin alkuperäisen kirjoittajan mainitsema.

• menneen makoisan

Helsinkiläisessä bussifirmasa 70-luvulla oli tapa yövuoron päätteeksi tankata ja ajaa bussilla kotiin. Siellä pumpun paluuletkusta valuteltiin 30-40 litraa dieseliä omaan Peugeuttiin.

• Kuullut olen

Joo olen kuullut vielä nykyäänkin samanlaisista tapauksista. Eräässä firmassa kuski tankkasi rekkaansa ja siinä sivussa omaa henkilöautoaan tallin mittarista. Sattuipa isäntä paikalle ja kysyi että miten on, vaihdettaisko vielä öljyt tuossa hallissa. Harmi vaan että sattui olemaan kuskin viimeinen työpäivä..

• mellastaa
        Kuullut olen kirjoitti:

Joo olen kuullut vielä nykyäänkin samanlaisista tapauksista. Eräässä firmassa kuski tankkasi rekkaansa ja siinä sivussa omaa henkilöautoaan tallin mittarista. Sattuipa isäntä paikalle ja kysyi että miten on, vaihdettaisko vielä öljyt tuossa hallissa. Harmi vaan että sattui olemaan kuskin viimeinen työpäivä..

joo näissä ko tapauksissa firman pääpaikka on muualla ja sen toisen ties missä jotta ei siinä pomot tuu häiritteen kun tankilla käypi

aatelin vaa jotta kuin on yleistä mutta vissiin on suut supussa jottei käy käry

• näitä on

Tuo oman auton tankkaaminen vielä lievää.
      Firman kortilla polttoainetta ohi kulkijoille tankaavia kuskejakin on ollut, toki vaihtavat usein työpaikkaa, mutta ei heiltä käryn jälkeen mitään takaisin saa.

• nauaruttaa

ei tarvii kuin seurata auton ajotietokoneelta käytettyn polttoaineen ja polttoaine laskun litrojen eroja, jos heittoo niin..... jonkun % virhe marginaali pitää huomijoida mut..

• ja käytäntö

Näinhän se teoriassa on vaan kuinkas käytäntö?

Kerkiääkö joku aina vahtaamaan kuskeja, ei varmaan koska mainittua tapahtuu.

Tai sitten oman auton tankkaus on luvallista touhua ja pomot tietää asian.

• tuokin
        ja käytäntö kirjoitti:

Näinhän se teoriassa on vaan kuinkas käytäntö?

Kerkiääkö joku aina vahtaamaan kuskeja, ei varmaan koska mainittua tapahtuu.

Tai sitten oman auton tankkaus on luvallista touhua ja pomot tietää asian.

Jos oma auto on lupa tankata, niin asia ilmoitettaisiin palkkana verottajalle. Taitaa pojilla käry käydä.

• pihipihipihi

Mä tankkaan oman auton firmanpiikkiin toki luvan kanssa.
      Kuljin ennen k-autolla työmatkat (yht.66km) ja kerran isäntä ehdotti, että jos ostat diesel auton työmatkoja varten, niin hän maksaa 2 tankillista naftaa kuussa työmatkoja varten ja dieselveron (urakkalisinä).
      Ja molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä.

• puusti..

kahden kauppa kolmannen korvapuusti
        siis korvapuusti verottajalle

• pallkanlisää

Onhan se palkka jotenkin saatava, kun isäntä maksaa niin huonosti.Idempänä se on ihan normaalia

• normaalia on

No onkos tuossa nyt jotain ihmeellistä? Onhan se päivänselvää, että isännät maksaa mieluummin naftat sen palkollisen personbiiliin, jos palkollinen on valmis kulkemaan sillä työmatkansa kuorma-auton sijasta. Tulee helv..in paljon edullisemmaksi, varsinkin kun polttoainelaskut voi vähentää verotuksessa. Eikä näistä kukaan mihinkään verottajalle ilmoittele, nämä ovat isännän ja palkollisen kahdenvälisiä asioita.

Vaan minun tietääkseni nämä tankkaukset hoidetaan erikseen, eli ei tankata huomiota herättävästi kuorma-autoa ja henkilöautoa samaan aikaan. Laskuerittelyyn toki tulee huomattavan pieniä litramääriä per tankkaus, mutta ei niiden perään kukaan kysele ja jos kyseleekin, niin ei mikään laki velvoita tankkaamaan tankkia täyteen asti, laiska kuski heittää 600 litran tankkiin 59,07 litraa päästäkseen perille vaihtamaan autoa.

Tämä on myöskin hyvä bonus palkita hyvä kuljettaja, jotkut isännät antavat tankata omaa autoa mielin määrin, olenpa kuuluut, että jopa lomareissuja on heitetty firman kortilla tankaten.

• firman löpöillä

firman löpöillä, ei paha, ja miksiköhän kaikilla meidän firmassa on diesel-auto....
      Ja pomo ei tajua mitään, heh!

• pöksyt

joopas
        juuri tällaasta kirjootusta orotinkin
        kyllä se täytyy paskahousunkin jotain kirjootella

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      465
      2959
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2716
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      276
      1734
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1304
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      441
      1245
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      1081
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      999
    9. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      998
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      995
    Aihe