Miten hoidatte belgienne turkkeja, kuinka usein harjaatte ja pesette? Mitä shampoota käytätte? Föönatteko koiran pesun jälkeen? Kyselen asiasta, koska aloin seurustella vasta miehen kanssa jolla on (tai siis nyt meillä on) vuoden ikäinen belgi uros. Minä olen kiinostunut viemään koiraa kesällä näyttelyihin ja alkaa harrastamaan jotakin, niinpä ajattelin täältä kysellä niiltä joilla on tietämystä asiasta. Minulla on kyllä itsellänikin koiria, tosin eri rotua ja haluan kovasti oppia uutta myös belgianpaimenkoirista. Kiitos vastauksista.
turkin hoito
4
1390
Vastaukset
Itse en pese koiraani kuin tarpeen vaatiessa eli ehkä noin kerran vuodessa samoin oli edellisen grotskun kanssa. Edellistä en kuivaimella kuivannut, mutta nykyistä kyllä. Shampoo oli jotain ihan tavallista koirashampoota ja Saunashampoollakin on joskus pesty ja ihan hyvä on tullut. Harjaamista noin kerran viikossa ja sekin vähän tarpeen vaatiessa. Edellinen koira oli ehkä hiukan vaativampi tuon asian suhteen, mutta nykyisellä ei turkki takkuunnu ym minkä takia pitäisi useammin harjata. Jos näyttelyn takia peset niin mieluummin vaikka edellisellä viikolla, mutta ei missään nimessä juuri ennen näyttelyä, koska silloin turkki ei ehdi "tasaantua".
- laittaa niin kiiltää
jos koira on iso niin vaatii varmaan koko kennon munia.
- keppi veteen
Heitän kepin järveen tai mereen. Hoito on siinä. Koira on tyytyväinen ja komee. Helppo homma.
- p_dude
niin,koiran ruokaan silloin tällöin lusikallinen ruokaöljyä niin pysyy turkki kiiltävänä ja päivittäin jotain kovaa/kuivaa pureskeltavaa(meillä on aina leivänpaloja kuivumassa) niin hampaatkin loistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184181Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4942316Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421851- 761474
- 1581446
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91214- 106727
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34724- 27711
Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?
Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?25681