turkin hoito

nekku

Miten hoidatte belgienne turkkeja, kuinka usein harjaatte ja pesette? Mitä shampoota käytätte? Föönatteko koiran pesun jälkeen? Kyselen asiasta, koska aloin seurustella vasta miehen kanssa jolla on (tai siis nyt meillä on) vuoden ikäinen belgi uros. Minä olen kiinostunut viemään koiraa kesällä näyttelyihin ja alkaa harrastamaan jotakin, niinpä ajattelin täältä kysellä niiltä joilla on tietämystä asiasta. Minulla on kyllä itsellänikin koiria, tosin eri rotua ja haluan kovasti oppia uutta myös belgianpaimenkoirista. Kiitos vastauksista.

4

1507

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse en pese koiraani kuin tarpeen vaatiessa eli ehkä noin kerran vuodessa samoin oli edellisen grotskun kanssa. Edellistä en kuivaimella kuivannut, mutta nykyistä kyllä. Shampoo oli jotain ihan tavallista koirashampoota ja Saunashampoollakin on joskus pesty ja ihan hyvä on tullut. Harjaamista noin kerran viikossa ja sekin vähän tarpeen vaatiessa. Edellinen koira oli ehkä hiukan vaativampi tuon asian suhteen, mutta nykyisellä ei turkki takkuunnu ym minkä takia pitäisi useammin harjata. Jos näyttelyn takia peset niin mieluummin vaikka edellisellä viikolla, mutta ei missään nimessä juuri ennen näyttelyä, koska silloin turkki ei ehdi "tasaantua".

• laittaa niin kiiltää

jos koira on iso niin vaatii varmaan koko kennon munia.

• keppi veteen

Heitän kepin järveen tai mereen. Hoito on siinä. Koira on tyytyväinen ja komee. Helppo homma.

• p_dude

niin,koiran ruokaan silloin tällöin lusikallinen ruokaöljyä niin pysyy turkki kiiltävänä ja päivittäin jotain kovaa/kuivaa pureskeltavaa(meillä on aina leivänpaloja kuivumassa) niin hampaatkin loistaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 143
      1850
    2. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      289
      1269
    3. Johanna Tukiainen oli seonut ja hyökännyt ystävänsä kimppuun.

Ollut suora lähetys ja repinyt hiuksista ystäväänsä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      173
      929
    4. Olen Aito Narsisti

Kysykää mitä haluatte liittyen tähän aiheeseen. Joitain kokemuksiani asiaan liittyen voin harkintani mukaan jakaa.
      Sinkut
      263
      674
    5. 33
      601
    6. Outo liikkuja

Tämä tyyppi josta kirjoitettiin Ähtärin Ilmoitustaululla. Joka yritti varastaa auton meijeritieltä. Hän liikkui koulut
      Ähtäri
      12
      601
    7. PÄIVÄN KYSYMYS

Haluatko SINÄ afkaani-muslimin ministeriksi?
      Kajaani
      251
      596
    8. Mara puhuu narsuista

Eikö toi ämmä itse ole suurin sellainen?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      553
    9. Iso käsi pormestarille hyvin hoidetusta työstä

Puolangan kunta on siistinyt Paljakan rinteitä kesän aikana – yksi keskeneräinen lakiasia hidastaa vielä rinnekeskuksen
      Puolanka
      20
      492
    10. Onko tämä meidän yhteys

Vähän liian vaikeaa? Joskus voimakkaatkaan tunteet ei riitä.
      Ikävä
      42
      482
    Aihe