TOR verkon kautta anonyymisti

Muuta IP-numero

Jos tarvitsee oikeasti kirjoitella anonyymisti niin tee se TOR-verkon läpi niin ei takuulla kukaan näe oikeaa IP-osoitettasi. Ja vaikka muuta väitetään niin edes virkavalta ei saa ongittua sinua selville jos ei saa apua joltain kansainväliseltä turvallisuuspalvelulta jotka todennäköisesti seuraavat TOR-verkon liikennettä. No ei varmaan joku NSA tai FSB anna apua poliisille jonkun nettikirjoittelun selville saamiseksi vaikka rasismi-, kunnianloukkaus- ym. epäilyssä. Ja vaikka suomi24.fi:ssä on Tor-esto niin ei se estä kuin jostain Tor-nodeista (se viimeinen Tor-palvelin jonka IP näkyy sivustolle) sivuille tulon, jotka suomi24 tietää Tor-nodeiksi. Niitä tulee vain koko ajan lisää ja vaihtuu joten estolistat eivät ole koskaan täydellisiä ja sivuille pääsee kirjoittamaan oikeasti anonyyminä.

Muista kuitenkin poistaa vanhat evästeet (coocies) sivulta jonne menet, vaikka suomi24.fi:stä, kun tänne kirjoitat Tor-verkon kautta ettei sivusto näe niitä ja yhdistä aiemmin kirjoittamaasi.

Ja Privoxy sekä TorDND on hyvä etteivät selaimen activeX, Scriptit ym. paljasta mitään tai DNS-palvelu hae sivuja ISP:si DND-palvelimen kautta.

16

1927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinka se

      tapahtuu. Vaikuttaa hieman liioittelulta uhoilusi.

      • helppoa..

        ei torin käyttämiseen tarvita kuin muutama hassu ohjelma.
        asentuu parissa minuutissa ainakin ubuntuun:
        http://wiki.ubuntu-fi.org/Tor

        windowsissakin onnistuu, mutta vaatii hieman enemmän säätämistä.


      • toimimattomuus
        helppoa.. kirjoitti:

        ei torin käyttämiseen tarvita kuin muutama hassu ohjelma.
        asentuu parissa minuutissa ainakin ubuntuun:
        http://wiki.ubuntu-fi.org/Tor

        windowsissakin onnistuu, mutta vaatii hieman enemmän säätämistä.

        vai etkö käyttänytkään Toria?


      • käyttäisin?
        toimimattomuus kirjoitti:

        vai etkö käyttänytkään Toria?

        tor hidastaa surffaamista melkoisen paljon, eli ei sitä kannata käyttää ellei mitään salattavaa tee.
        itse olen kokeillut ubuntussa tuon torin ja privoxyn laittaa ja firefoxiin torbutton-palikka.
        helposti sen saa käyttöön mutta ei tuolla normaalikäyttäjälle mitään käyttötarkoitusta ole.

        ja kun toria käyttää niin samallahan oma kone toimii myös välityspalvelimena exit nodelle päin, joten omaa verkkoliikennettä tuo myös syö.


      • TAILS010101
        helppoa.. kirjoitti:

        ei torin käyttämiseen tarvita kuin muutama hassu ohjelma.
        asentuu parissa minuutissa ainakin ubuntuun:
        http://wiki.ubuntu-fi.org/Tor

        windowsissakin onnistuu, mutta vaatii hieman enemmän säätämistä.

        Kayttakaa mieluummin Tails: a


    • PerusAnonyymi

      Voit ihan rauhassa jaljitella minut jos haluat? Ihan vaan torin kautta selailen. Pistä viestiä kun saat selville mistä päin koneen IPn löydät?

    • tor päällä

      tor testi

    • kysyvä kysyy

      Entä jos tor-verkossa rekisteröityy johonkin palveluun, jossa vaaditaan sähköpostiosoite? Jos antaa oman spostiosoitteen, niin onko tuo tor sitten ihan turhaa?

    • guhijjjojpjpjpihgfv

      On.

      Jos käytät esim g-mailia TORilla muutaman kerran, ja sitten meet normiyhteydellä...
      Ei oo vaikee yhdistää kahta asiaa kun tulee TORin nodesta ja sun IP:stä yhteyskysely.

    • Exit-node

      Ei se todellisuudessa estä tru salaista materiaalia.. Jos oletetaan olevan tarpeeksi resursseja, niin kyllä ne vaikka kaivaa exit-nodesta lokit ulos ja katsoo lähettäjän ip:n, kaivaa vielä vpn:n takaa kaikki (mitä et viestissäsi maininnut).

      Mutta todellisuudessa Tor-kiinnijäämiset johtuvat siitä että virkavalta osaa myös käyttää Toria, ja huonolla tuurilla satut exit-nodeksi... Tru anonyymiteettiin tarvitaan järempää kalustoa, kuten avoimia wlaneja, kunnon vpn:ää eikä mitään lelua, omia tekosysteemejä (joihin voi vedota kiinnijäädessään ja 'todistaa' ettei ollut itse), sitten toki tor ihan viimeisenä. Ja käyttikset säädettynä yms...

      Että turha postaus...

      • exit-node

        Korjaan siis, että Tor-kiinnijäämiset johtuvat että satut jonkun virkavallan exit-noden KAUTTA menemään, tämä pilkunviilaajia varten... Sry, poistun takavasemmalle suomi24:sta-->


      • 5Mpxwv
        exit-node kirjoitti:

        Korjaan siis, että Tor-kiinnijäämiset johtuvat että satut jonkun virkavallan exit-noden KAUTTA menemään, tämä pilkunviilaajia varten... Sry, poistun takavasemmalle suomi24:sta-->

        Exit node ei tiedä mistä yhteys tulee.


    • pulassa1

      Missä vika?

      Käyttöjärjestelmäni on Windows Vista. Asensin Torin ja se aukeaa niin, että sipuli muuttuu vihreäksi ja ilmoittaa, että tietokoneesi on yhdistetty TOR-palvelimeen. Mutta, mutta. Puuttuu se "seuraava sivu", jonka pitäisi automaattisesti aueta, eli eikö pitäisikin tulla se, missä lukee että congratulations jne, josta pystyy sitten yhdistymään ananyymiin hakupalveluun yms. Mulla se jää näyttämään vaan tota vihreän sipulin kuvaa ja seuraava sivu sitä kautta nettiselain TOR-palvelimen kautta ei aukea.

      Mitä teen? Poistin ohjelman. Latasin uudelleen. Sama juttu.

      Kun mulla oli toinen kone, jossa Windows XP Home käyttöjärjestelmä, siinä ei ollut mitään ongelmaa. Tor aukesi niin kuin pitikin. Nyt jää se viimeisin eli tärkein sivu avautumatta, jotta pääsisin nettiin. Vihreä sipuli ilmoittaa, että kone on TOR-verkossa, mutta se jää siihen...

      Auttakaa viisaammat!

    • 5Mpxwv

      Asensit siis Tor ohjelman. Se on pelkästään SOCKS serveri, joka yhdistää Tor verkkoon.

      Ilmeisesti haluat asentaa Tor Browser Bundlen. Siinä on Tor, selain ja muut kilkkeet valmiina toisiinsa sovitettuna.

    • tor!=anon

      Pidähän mielessä että exit-nodet näkevät ipsi, eli käytäthän liåksi vpnnää. Ja pidäthän huolen ettei dns-vuotoja satu.. stiien vasta voidaan puhua puolittaisesta anonyymiteetistä

      • 5Mpxwv

        Exit node ei näe mistä lähetys tulee mutta Tor ei tee yhteyden sisältöä anonyymiksi. Monet ohjelmat kertovat vallan hövelisti tietoja, joiden perusteella käyttäjä voidaan tunnistaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1718
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1086
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1059
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      890
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      830
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      749
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe