Paljonko sitä työmarkkinatukea oikeen saakaan 21-vuotias työssäkäyvä nainen?En ole saanut opiskelupaikkaa joten menin viime kuussa töihin."Palkan" suuruudesta ei ole vielä tietoa,olen siitä hieman epävarma.Toisaalla minulle sanottiin,että tienaisin 700e/kk,toisaalla taas että 368e/kk.Eihän tuolla jälkinmäisellä tulisi toimeen sitten ollenkaan.Pitääkö tässä sittenkin ruveta työttömäksi,kun niin tienaa paremmin.
työmarkkinatuki
8
1064
Vastaukset
- Jenna
Työmarkkinatuki (23,02e/pv) on sama minkä saa työttömänäkin ollessa kelalta jos ei kuulu liiton tuen piiriin. Poikkeus silloin jos asuu vielä vanhempien luona. Silloin työmarkkinatukea ei saa aivan kokonaisuudessaan. Eli periaatteessa jos teet töitä työmarkkinatuella, siitä ei ole mitään hyötyä rahallisesti. Mutta kouluun pyrkiessä siitä voi olla paljonkin hyötyä. Tulee arvokkaita lisäpisteitä.
- Sihteeri
Niin se tässä on mielessä että lisäpisteitä siitä saa,mutta kun pitäisi omaa asuntoa hommata niin mites helvetissä siinä sitten elää.
- Jenna
Sihteeri kirjoitti:
Niin se tässä on mielessä että lisäpisteitä siitä saa,mutta kun pitäisi omaa asuntoa hommata niin mites helvetissä siinä sitten elää.
mut lisäks sulla mahdollisuus saada asumistukea. Kelan sivuilta löydät helposti lisää tietoa. Siellä voi myös laskea kuinka paljon saat asumistukea.
- Badgirl
Tosta työmarkkina tuesta että jos vanhempiesi luona ja niiden tulot ylittää 1887e kuussa niin työmarkkina tuki ei ole kokonainen.Itse olen 18 vuotias kotona asuva ja saan sen 23,02e päivältä joten se on hyvonkon pitkälti vanhemmipien tuloista kiinnikkin.kaikista parhain on kun meet itse paikan päälle kysymään.
- Kari
Sihteeri kirjoitti:
Hae Kelasta yleistä asumistukea! Sen saat täysimääräisenä tulojen ollessa alle 500€. Jos ei sekään riitä, niin ota yhteyttä paikkakuntasi soskuun ja ano myös toimeentulotukea. Kyllä ne aika iloisesti sitä maksavat, varsinkin jos kuitenkin olet "työssä". Näin ollen sulle jää about 350€/kk omaan käyttöön asumismenojen jälkeen. Sosku myös maksaa sähkölaskut sekä mahdolliset lääkärikulut, kotivakuutuksen yms... Asunnon hommaaminen työmarkkinatuella on kuitenkin aika kyseenalaista ;o)
- Kari
Badgirl kirjoitti:
Tosta työmarkkina tuesta että jos vanhempiesi luona ja niiden tulot ylittää 1887e kuussa niin työmarkkina tuki ei ole kokonainen.Itse olen 18 vuotias kotona asuva ja saan sen 23,02e päivältä joten se on hyvonkon pitkälti vanhemmipien tuloista kiinnikkin.kaikista parhain on kun meet itse paikan päälle kysymään.
Työmarkkinatuki myönnetään mun mielestä ilman tarvehankintaa työharjoittelun ajaksi, vaikka asuisikin vanhempien taloudessa. Eli ei pitäis vaikuttaa vanhempien/puolison tulot... Jos kuitenkin on vain työttömänä himassa, niin silloin vähennetään 50% 23,02€:sta.
- aaa
Kari kirjoitti:
Hae Kelasta yleistä asumistukea! Sen saat täysimääräisenä tulojen ollessa alle 500€. Jos ei sekään riitä, niin ota yhteyttä paikkakuntasi soskuun ja ano myös toimeentulotukea. Kyllä ne aika iloisesti sitä maksavat, varsinkin jos kuitenkin olet "työssä". Näin ollen sulle jää about 350€/kk omaan käyttöön asumismenojen jälkeen. Sosku myös maksaa sähkölaskut sekä mahdolliset lääkärikulut, kotivakuutuksen yms... Asunnon hommaaminen työmarkkinatuella on kuitenkin aika kyseenalaista ;o)
vuokraennakot, parin kk:n edestä, kun yksityiseltä vuokraa kämpän, kaikille eivät (mistä syystä olin monta kk asunnoton. kun ei pärstä riittänyt)
- Asialinjakas
Vanhempien luona asuvan työmarkkinatuki oli vielä jokin aika sitten päälle 13 euroa, mutta heinäkuun ensimmäisen päivän jälkeen vanhempien tulot alkoivat vaikuttaa tuen suuruuteen. Jos olet työkkärin järjestämässä koulutuksessa, harjoittelussa tms, sinulle maksetaan täysimääräinen työmarkkinatuki vaikkakin asuisit kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925941
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv943011Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252046Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125950- 48764